Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Cornfarmer - 10.01.12 - klo:19:44

Otsikko: Kärryn rengas
Kirjoitti: Cornfarmer - 10.01.12 - klo:19:44
Mistä olette kärryihinne ottaneet renkaita? Koko on 600 50 R22,5   Nokian country kingit vois olla parhaimmat, mut en halua maksaa 1600e yhestä renkaasta.

Eikös näitä ole Tianlia ja jotain BKT:tä joissa on nopeus luokka 65km/h asti ja onko joitain muitakin merkkejä joissa on tuo nopeusluokka? Sen takia tuo nopeusluokka ku nuo raktorit kulkee suht lujaa niin en halua et kärry tulee ku kenguru perässä... varsinki tyhjänä!! Eli selkäheittoa ei saa paljoakaan olla, mun tarkoituksessa.
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: zetor8045 - 10.01.12 - klo:19:50
BKT:t on nykyään alla ja vastaavalla ajomäärällä olis jo ainakin yhdet dnebrot tapettu  ;D
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: erik - 10.01.12 - klo:19:54
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: zetor8045 - 10.01.12 - klo:20:05
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: erik - 10.01.12 - klo:20:06
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: zetor8045 - 10.01.12 - klo:20:07
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: erik - 10.01.12 - klo:20:12
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...

Ei oo tullu viel tilannetta että olisin kaivannu maansiirtokärryihin pallorenkaita
Ja aikamoisissa kurakoissa on pyöritty
Riittävästi koukkupainoa niin menee pahemmistaki paikoista
Onhan se tietysti komiaa ku oo isoot pallorenkaat  ;D
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: Snow White - 10.01.12 - klo:20:13
 Vianorista. Siellä on suht edullisia ja montaa hintaluokkaa.
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: zetor8045 - 10.01.12 - klo:20:28
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...

Ei oo tullu viel tilannetta että olisin kaivannu maansiirtokärryihin pallorenkaita
Ja aikamoisissa kurakoissa on pyöritty
Riittävästi koukkupainoa niin menee pahemmistaki paikoista
Onhan se tietysti komiaa ku oo isoot pallorenkaat  ;D
Tuossa syksyllä ajettiin multaa kasaan pellolla mikä oli kynnetty ja kävellen kun meni niin vesi nousi viilujen välistä ylös... Välillä ei kärrynpyörät edes pyörineet kun oli niin pehmeää maata ja samalla työmaalla oli kyllä kuorkin pyörillä vsarustettu kärry ja voi ***** kun se sotki ajoväylät ihan kamaliksi... Mutta aina  kun pääsi ajamaan niin ettei tarvinnut ajaa samasta kohdasta samaa väylää niin ei tarvinnut edes nelivetoa mutta kuorkin pyörien jälkeen tarvitsi tasauspyörästönlukkoakin eikä sekään aina riittänyt  :o 
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: realisti - 10.01.12 - klo:21:03
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: ijasja2 - 10.01.12 - klo:22:23
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...

Ei oo tullu viel tilannetta että olisin kaivannu maansiirtokärryihin pallorenkaita
Ja aikamoisissa kurakoissa on pyöritty
Riittävästi koukkupainoa niin menee pahemmistaki paikoista
Onhan se tietysti komiaa ku oo isoot pallorenkaat  ;D

Vuoden vitsin kyllä nakkasit ;D
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: Naturalis - 10.01.12 - klo:22:38
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Millä kuviolla?
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: Cornfarmer - 10.01.12 - klo:23:09
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...

Ei oo tullu viel tilannetta että olisin kaivannu maansiirtokärryihin pallorenkaita
Ja aikamoisissa kurakoissa on pyöritty
Riittävästi koukkupainoa niin menee pahemmistaki paikoista
Onhan se tietysti komiaa ku oo isoot pallorenkaat  ;D

Vuoden vitsin kyllä nakkasit ;D

Sulla on ilmeisesti joku 6000kg koukkupaino ;D :o
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: mää vai - 10.01.12 - klo:23:30
Meillä Metakan alla Nokian Countryking 600/50/22,5 ja tulee kevyesti perässä verrattuna jo edellisiin Nokian ELS 550/45/22,5 hintaakin sitten on erilailla, kuin "itärenkaissa". Paalivaunussa BKT  els-kuvioinen ja ainakin on ilmat pysynyt.
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: bouli - 11.01.12 - klo:07:22
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...

Ei oo tullu viel tilannetta että olisin kaivannu maansiirtokärryihin pallorenkaita
Ja aikamoisissa kurakoissa on pyöritty
Riittävästi koukkupainoa niin menee pahemmistaki paikoista
Onhan se tietysti komiaa ku oo isoot pallorenkaat  ;D
Tuossa syksyllä ajettiin multaa kasaan pellolla mikä oli kynnetty ja kävellen kun meni niin vesi nousi viilujen välistä ylös... Välillä ei kärrynpyörät edes pyörineet kun oli niin pehmeää maata ja samalla työmaalla oli kyllä kuorkin pyörillä vsarustettu kärry ja voi ***** kun se sotki ajoväylät ihan kamaliksi... Mutta aina  kun pääsi ajamaan niin ettei tarvinnut ajaa samasta kohdasta samaa väylää niin ei tarvinnut edes nelivetoa mutta kuorkin pyörien jälkeen tarvitsi tasauspyörästönlukkoakin eikä sekään aina riittänyt  :o
Mikä idea on ajaa kynnetylle vesilillu pellolle maata??  ??? :o
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: fds - 11.01.12 - klo:07:35
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...

Ei oo tullu viel tilannetta että olisin kaivannu maansiirtokärryihin pallorenkaita
Ja aikamoisissa kurakoissa on pyöritty
Riittävästi koukkupainoa niin menee pahemmistaki paikoista
Onhan se tietysti komiaa ku oo isoot pallorenkaat  ;D
Tuossa syksyllä ajettiin multaa kasaan pellolla mikä oli kynnetty ja kävellen kun meni niin vesi nousi viilujen välistä ylös... Välillä ei kärrynpyörät edes pyörineet kun oli niin pehmeää maata ja samalla työmaalla oli kyllä kuorkin pyörillä vsarustettu kärry ja voi ***** kun se sotki ajoväylät ihan kamaliksi... Mutta aina  kun pääsi ajamaan niin ettei tarvinnut ajaa samasta kohdasta samaa väylää niin ei tarvinnut edes nelivetoa mutta kuorkin pyörien jälkeen tarvitsi tasauspyörästönlukkoakin eikä sekään aina riittänyt  :o
Voi hitsi minkälaisia peltoja teillä on . Jos meillä on kynnetty pelto , ei juuri koskaan ole niin kuivaa , että sielä vois ajaa maanajokärryllä multaa kasaan . Jos viilujen välistä nousee vesi ylös kun kävelee , ei sielä kulje enää tyhjä traktorikaan . Jos kärryn pyörät ei edes pyöri , ainakaan kuorma päällä ei liikuta metriäkään hyvä jos tyhjää kärryä saa vähän heiluteltua . Tietysti kaikki on suhteellista , jos vetää yli 200 heppaisella traktorilla 3 kuution kärryä tuo vois onnistuakkin .

Ei muuten varmaan pelto yhtään tiivisty kun ajetaan maata niin ,että vesi roiskuu pyörien edellä . Kyllä kastematoa v...taa . No kysellään myöhemmin täällä jotain syvemmältä muokkaavaa härveliä . No tuolta kantiltahan tää on vapaa maa , jokainen tyylillään . Eikun  pallorenkaita ostamaan ja lisäksi veto kärryyn , menee muuten vielä pehmeämmällä pellolla .  :o
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: zetor8045 - 11.01.12 - klo:08:10
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...

Ei oo tullu viel tilannetta että olisin kaivannu maansiirtokärryihin pallorenkaita
Ja aikamoisissa kurakoissa on pyöritty
Riittävästi koukkupainoa niin menee pahemmistaki paikoista
Onhan se tietysti komiaa ku oo isoot pallorenkaat  ;D
Tuossa syksyllä ajettiin multaa kasaan pellolla mikä oli kynnetty ja kävellen kun meni niin vesi nousi viilujen välistä ylös... Välillä ei kärrynpyörät edes pyörineet kun oli niin pehmeää maata ja samalla työmaalla oli kyllä kuorkin pyörillä vsarustettu kärry ja voi ***** kun se sotki ajoväylät ihan kamaliksi... Mutta aina  kun pääsi ajamaan niin ettei tarvinnut ajaa samasta kohdasta samaa väylää niin ei tarvinnut edes nelivetoa mutta kuorkin pyörien jälkeen tarvitsi tasauspyörästönlukkoakin eikä sekään aina riittänyt  :o
Voi hitsi minkälaisia peltoja teillä on . Jos meillä on kynnetty pelto , ei juuri koskaan ole niin kuivaa , että sielä vois ajaa maanajokärryllä multaa kasaan . Jos viilujen välistä nousee vesi ylös kun kävelee , ei sielä kulje enää tyhjä traktorikaan . Jos kärryn pyörät ei edes pyöri , ainakaan kuorma päällä ei liikuta metriäkään hyvä jos tyhjää kärryä saa vähän heiluteltua . Tietysti kaikki on suhteellista , jos vetää yli 200 heppaisella traktorilla 3 kuution kärryä tuo vois onnistuakkin .

Ei muuten varmaan pelto yhtään tiivisty kun ajetaan maata niin ,että vesi roiskuu pyörien edellä . Kyllä kastematoa v...taa . No kysellään myöhemmin täällä jotain syvemmältä muokkaavaa härveliä . No tuolta kantiltahan tää on vapaa maa , jokainen tyylillään . Eikun  pallorenkaita ostamaan ja lisäksi veto kärryyn , menee muuten vielä pehmeämmällä pellolla .  :o
No siltä aukealta kerättiin pellon pintamulta aumoihin Turun kaupungin käyttöön ja se n.20cm oli oikein hyvää ja pehmeää multaa niin jarrutti kärryä kovasti mutta alla oli savea ja paikoin pintaan asti ja paras kone menemään oli M640 13tn tekoilla (n.3000kg tyhjänä) ja 550mm leveillä kummeilla mutta kyllä toi LMR:kin (n.6000kg) tuli M620 perässä mitä nyt välillä meinas jäädä kiinni ja jäinkin vaan kerran niin pahasti että joutus toisella koneella vetämään ja todella märkää ei ollut onneksi kuin toisessa päässä peltoa ja sinne ei sillä kuorkin perästä tehdyllä kärryllä ollut mitään asiaa... Ja mikä oli järki ajaa noin märällä? No se että urakassa tuli aikaraja vastaan ja viimeisellä viikolla saatiin maat ajettua eli tiukille meni... 6x6 daf siellä oli myös ajossa välillä mutta ei siitä mitään tullut kun se jäi aina kiinni kipattaessa kuormaa ja se ei traktorilla noussut vaan aina joutus 210 hyundai tulemaan avuksi...  Vetävä kärry olis ollut tuolla hyvä mutta onnisui ilmankin just ja just järkeä käyttäen vaikka sitä allekirjoittaneella onkin hyvin rajallisesti  ;D Ja noille peloille tuskin enää koskaan tulee maanviljelystä kun jäävät kaupungin joutomaaksi johon joskus saatetaan rakentaa teollisuutta tai sitten taloja...
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: bouli - 11.01.12 - klo:09:10




No siltä aukealta kerättiin pellon pintamulta aumoihin Turun kaupungin käyttöön ja se n.20cm oli oikein hyvää ja pehmeää multaa niin jarrutti kärryä kovasti mutta alla oli savea ja paikoin pintaan asti

Mä en kyllä vieläkään hiffannut miksi se oli kynnetty jos kerran maat kuorittiin pois?

Näissä hommissa, mullan kuorimis ja rakentamiseen yms., menevissä pelloissa on muuten semmoinen miina jos pelto ollut kesän viljelykäytössä ja syksyllä aletaan touhuamaan niin ei ole tukikelpoinen kun ei säily viljelykelpoisena vuoden loppuun asti..
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: erik - 11.01.12 - klo:09:12
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...

Ei oo tullu viel tilannetta että olisin kaivannu maansiirtokärryihin pallorenkaita
Ja aikamoisissa kurakoissa on pyöritty
Riittävästi koukkupainoa niin menee pahemmistaki paikoista
Onhan se tietysti komiaa ku oo isoot pallorenkaat  ;D

Vuoden vitsin kyllä nakkasit ;D

Sulla on ilmeisesti joku 6000kg koukkupaino ;D :o

Ei oo koskaan mitattu mut jotain sitä luokkaa raskaammalla tavaralla  ;D
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: zetor8045 - 11.01.12 - klo:09:17




No siltä aukealta kerättiin pellon pintamulta aumoihin Turun kaupungin käyttöön ja se n.20cm oli oikein hyvää ja pehmeää multaa niin jarrutti kärryä kovasti mutta alla oli savea ja paikoin pintaan asti

Mä en kyllä vieläkään hiffannut miksi se oli kynnetty jos kerran maat kuorittiin pois?

Näissä hommissa, mullan kuorimis ja rakentamiseen yms., menevissä pelloissa on muuten semmoinen miina jos pelto ollut kesän viljelykäytössä ja syksyllä aletaan touhuamaan niin ei ole tukikelpoinen kun ei säily viljelykelpoisena vuoden loppuun asti..
Jaa-a kyllä siinä monta kertaa oli semmonen asia mielessä hitto vaan kun tietäisin kuka sen on kyntänyt niin olisin muovaillut nenän siltä uuteen paikkaan oli se niin epämukavaa ajaa möykkysellä pellolla ja möykyt vaan kasvoi kokoajan  ;D 
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: rene - 11.01.12 - klo:23:20
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...

Ei oo tullu viel tilannetta että olisin kaivannu maansiirtokärryihin pallorenkaita
Ja aikamoisissa kurakoissa on pyöritty
Riittävästi koukkupainoa niin menee pahemmistaki paikoista
Onhan se tietysti komiaa ku oo isoot pallorenkaat  ;D

Vuoden vitsin kyllä nakkasit ;D

Sulla on ilmeisesti joku 6000kg koukkupaino ;D :o

Ei oo koskaan mitattu mut jotain sitä luokkaa raskaammalla tavaralla  ;D
Kyllä se maanajossa saisi tuota luokkaa ollakin.   Itsekin olen hiukan kuormurin pyörien kannalla, jos niillä ei onnistu eteneminen niin liian märkää on pelto ja leveämmällä kumilla saadaan vaan työtä jatkettua niin että tiivistymistä tapahtuu tosi syvälläkin :-\     Toki on peltoja joilla ei kuorman kanssa asfalttipyörä pysy pinnalla oli keli mikä hyvänsä.
   Aika edullinen hinta renkaille muuten realistilla.  Laittaa itsenikin mietteliääksi :-\
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: ijasja2 - 12.01.12 - klo:08:23
Kyllä se maanajossa saisi tuota luokkaa ollakin.   Itsekin olen hiukan kuormurin pyörien kannalla, jos niillä ei onnistu eteneminen niin liian märkää on pelto ja leveämmällä kumilla saadaan vaan työtä jatkettua niin että tiivistymistä tapahtuu tosi syvälläkin :-\     Toki on peltoja joilla ei kuorman kanssa asfalttipyörä pysy pinnalla oli keli mikä hyvänsä.
   Aika edullinen hinta renkaille muuten realistilla.  Laittaa itsenikin mietteliääksi :-\

Vaikka kuorkin rengas toimisikin jossakin, tiivistää maata syvältä rakenteensa ansiosta. Toki paripyörät helpottaa tilannetta ja voittanee aina 500-600mm leveät 22.5 pyörät. Mutta isommilleen ei pärjää, eikä kulkukyvyssä noille pienemmillekään. Sekä tuo kuraa tielle moninkertaisesti, melkeinpä se kaikista kurjin ominaisuus.

Tänä syksynä ajettu maata monenlaisella kärryllä, kuormia tuhansia ja niistä pääosa 180 multivalla jossa 710/50R26.5 renkaat. Näillä renkailla ja vetokykyisellä veturilla menee turvemaillakin kiitettävästi, maantiivistyminen ei ongelmana (jossain on, ja näkyy kyllä seuraavina vuosina, karua jälkeä...) vaan se että ylipäänsä pääsee kulkemaan, vaikka olisi kuivaakin. 150 multiva 710/45R22.5 renkailla ja 6850 Valtran perässä onneton yhdistelmä, kuorkin renkailla olevaa kannata edes haaveilla tarjoavansa. Maanajajia miettiessä onkin ollut mietinnässä kenellä löytyy suurimmat renkaat ja sopivimmat veturit, silti kaivuria tar***** kaikkien yhdistelmien vetoon, ja usein :) Toivottavasti ei tänään, nurmipeltoa minne ajavat maata mutta lumi+turvemaa etenemiskykyä haittavaa yhdistelmä, kuivanakin mutta roudattomana...

Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: bouli - 12.01.12 - klo:10:11



Ei muuten varmaan pelto yhtään tiivisty kun ajetaan maata niin ,että vesi roiskuu pyörien edellä . Kyllä kastematoa v...taa . No kysellään myöhemmin täällä jotain syvemmältä muokkaavaa härveliä .

Tuon takia jätin suunnitellun putkitus homman syksyllä tekemättä. Jospa ensi syksynä olisi paremmat olosuhteet, ei viitsisi tehdä tuleville vuosille niin pahaa hallaa maanajolla varsinkin kun ei ihan pakko ole.
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: rene - 12.01.12 - klo:12:02
Kyllä se maanajossa saisi tuota luokkaa ollakin.   Itsekin olen hiukan kuormurin pyörien kannalla, jos niillä ei onnistu eteneminen niin liian märkää on pelto ja leveämmällä kumilla saadaan vaan työtä jatkettua niin että tiivistymistä tapahtuu tosi syvälläkin :-\     Toki on peltoja joilla ei kuorman kanssa asfalttipyörä pysy pinnalla oli keli mikä hyvänsä.
   Aika edullinen hinta renkaille muuten realistilla.  Laittaa itsenikin mietteliääksi :-\

Vaikka kuorkin rengas toimisikin jossakin, tiivistää maata syvältä rakenteensa ansiosta. Toki paripyörät helpottaa tilannetta ja voittanee aina 500-600mm leveät 22.5 pyörät. Mutta isommilleen ei pärjää, eikä kulkukyvyssä noille pienemmillekään. Sekä tuo kuraa tielle moninkertaisesti, melkeinpä se kaikista kurjin ominaisuus.
Ei kyllä oikein pidä paikkaansa.    Tiivistymiseen salaojasyvyydellä ja sen alapuolella ei paljon voi rengasvalinnalla vaikuttaa.  Ainoa keino on kohtuullistaa akselipainoa :(
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: ijasja2 - 12.01.12 - klo:20:49
Kyllä se maanajossa saisi tuota luokkaa ollakin.   Itsekin olen hiukan kuormurin pyörien kannalla, jos niillä ei onnistu eteneminen niin liian märkää on pelto ja leveämmällä kumilla saadaan vaan työtä jatkettua niin että tiivistymistä tapahtuu tosi syvälläkin :-\     Toki on peltoja joilla ei kuorman kanssa asfalttipyörä pysy pinnalla oli keli mikä hyvänsä.
   Aika edullinen hinta renkaille muuten realistilla.  Laittaa itsenikin mietteliääksi :-\

Vaikka kuorkin rengas toimisikin jossakin, tiivistää maata syvältä rakenteensa ansiosta. Toki paripyörät helpottaa tilannetta ja voittanee aina 500-600mm leveät 22.5 pyörät. Mutta isommilleen ei pärjää, eikä kulkukyvyssä noille pienemmillekään. Sekä tuo kuraa tielle moninkertaisesti, melkeinpä se kaikista kurjin ominaisuus.
Ei kyllä oikein pidä paikkaansa.    Tiivistymiseen salaojasyvyydellä ja sen alapuolella ei paljon voi rengasvalinnalla vaikuttaa.  Ainoa keino on kohtuullistaa akselipainoa :(

Joo, syvällä ei vaikutusta muulla kuin akselipainoilla, mutta kyntökerroksen alapuolelle junttaa nuo kuorkin renkaat tehokkaimmin. Ja kärryt, joissa mietitään näitä asioita, on yleensä liian raskaita pelloille akselipainoiltaan :-X

Tänään sukelsi tuo isompi kärry että heilahti vanhaan, viime syksynä peitettyyn kanavaan. Toki oli kuorma päällä, viereen humpsahti T-valtra keula edellä. Tyhjiltään, toki siinäkin etukuormaaja ja kauha keulalla. Samoista kohdista meni myöhemmin 7930JD isoilla renkailla monet kerrat ilman mitään tietoakaan pehmeästä, yhdistelmän tyhjäpainokin 16-17 tonnin nurkilla ::)Tuolla on juntattu maata nelinumeroinen määrä kuormia tänä syksynä, saa siinä maa parantua aikansa näiden myllerrysten jälkeen.
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: Matson^ - 15.01.12 - klo:12:50
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Kulkeeko niin kevyesti että kannattaa vaihtaa? Jäi rengas asiat vähän turhan vähälle huomiolle maakärryjen oston yhteydessä, tiedossa oli vain että nykyiset dneprot ratkea helposti kyljistä mutten nähnyt sitä ongelmaksi, kun suurimmaksi osaksi ajellaan tiellä ja pellolla.

Nyt muutaman viljakuorman jälkeen on totuus paljastanut, tyhjänä pompottaa ja kuormattuna laittaa aika reippaasti vastaan. Tasamaalla haukkaa jopa ~30hv enemmän ~50kmh nopeudessa, 4000kg pienemmällä massalla, kuin kuorma-auton alustalla oleva viljakärry.
Toki kuorma-auton rengas on tehty pelkästään tielle, mutta tuskin eron pitäisi näin ihan dramaattinen olla?
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: retku - 15.01.12 - klo:13:57
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Kulkeeko niin kevyesti että kannattaa vaihtaa? Jäi rengas asiat vähän turhan vähälle huomiolle maakärryjen oston yhteydessä, tiedossa oli vain että nykyiset dneprot ratkea helposti kyljistä mutten nähnyt sitä ongelmaksi, kun suurimmaksi osaksi ajellaan tiellä ja pellolla.

Nyt muutaman viljakuorman jälkeen on totuus paljastanut, tyhjänä pompottaa ja kuormattuna laittaa aika reippaasti vastaan. Tasamaalla haukkaa jopa ~30hv enemmän ~50kmh nopeudessa, 4000kg pienemmällä massalla, kuin kuorma-auton alustalla oleva viljakärry.
Toki kuorma-auton rengas on tehty pelkästään tielle, mutta tuskin eron pitäisi näin ihan dramaattinen olla?

***onko teillä mopot veturit vai paineet alhaset? itsellä ei dneproja ole kärryissä, mutta kaverilla koukkukärryssä starkin teli ja 700mm dneprot. hyät pellolla rehunajosa ja kevyesti ne peräs tulee 40m3 apilarehuokuormallakin.

itse en maansirtoa harrasta, mutta useempi kaveri ajaa maata kaikki dneproilla+tempoilla. ei niitä oo hajoillu. ihan jokapäiväses ajossa ne on (5pv viikossa)

mulla on metakassa 6kpl 600x22.5 coyntrykingelä. mustat ja pyöreät...
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: kyntaja - 15.01.12 - klo:15:47
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Kulkeeko niin kevyesti että kannattaa vaihtaa? Jäi rengas asiat vähän turhan vähälle huomiolle maakärryjen oston yhteydessä, tiedossa oli vain että nykyiset dneprot ratkea helposti kyljistä mutten nähnyt sitä ongelmaksi, kun suurimmaksi osaksi ajellaan tiellä ja pellolla.

Nyt muutaman viljakuorman jälkeen on totuus paljastanut, tyhjänä pompottaa ja kuormattuna laittaa aika reippaasti vastaan. Tasamaalla haukkaa jopa ~30hv enemmän ~50kmh nopeudessa, 4000kg pienemmällä massalla, kuin kuorma-auton alustalla oleva viljakärry.
Toki kuorma-auton rengas on tehty pelkästään tielle, mutta tuskin eron pitäisi näin ihan dramaattinen olla?

***onko teillä mopot veturit vai paineet alhaset? itsellä ei dneproja ole kärryissä, mutta kaverilla koukkukärryssä starkin teli ja 700mm dneprot. hyät pellolla rehunajosa ja kevyesti ne peräs tulee 40m3 apilarehuokuormallakin.

itse en maansirtoa harrasta, mutta useempi kaveri ajaa maata kaikki dneproilla+tempoilla. ei niitä oo hajoillu. ihan jokapäiväses ajossa ne on (5pv viikossa)

mulla on metakassa 6kpl 600x22.5 coyntrykingelä. mustat ja pyöreät...

Lyhyviä on päivät tai vetävät tyhjiä kärryjä.
Itsellä kärryssä 700 dnebrot ja nyt vanhemmiten renkaat eivät kestä enää puolta päivää totista tieajua maakuorma päällä. uutena kestivät.Onpahan rähjähtänyt kerran rahukuorman allakin (40m3), 7kpl nyt dnebroja ollut ja neljä vielä ehjää kun seisoo tällä hetkellä lauta/romukuorman alla ja odottaa tianleja. 7000kg kantavuus 40km/h lupaa hyvää. Koukkukärriinkin olisi tarkoitus tianlit rengastaa
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: Cornfarmer - 15.01.12 - klo:16:16
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Kulkeeko niin kevyesti että kannattaa vaihtaa? Jäi rengas asiat vähän turhan vähälle huomiolle maakärryjen oston yhteydessä, tiedossa oli vain että nykyiset dneprot ratkea helposti kyljistä mutten nähnyt sitä ongelmaksi, kun suurimmaksi osaksi ajellaan tiellä ja pellolla.

Nyt muutaman viljakuorman jälkeen on totuus paljastanut, tyhjänä pompottaa ja kuormattuna laittaa aika reippaasti vastaan. Tasamaalla haukkaa jopa ~30hv enemmän ~50kmh nopeudessa, 4000kg pienemmällä massalla, kuin kuorma-auton alustalla oleva viljakärry.
Toki kuorma-auton rengas on tehty pelkästään tielle, mutta tuskin eron pitäisi näin ihan dramaattinen olla?

***onko teillä mopot veturit vai paineet alhaset? itsellä ei dneproja ole kärryissä, mutta kaverilla koukkukärryssä starkin teli ja 700mm dneprot. hyät pellolla rehunajosa ja kevyesti ne peräs tulee 40m3 apilarehuokuormallakin.

itse en maansirtoa harrasta, mutta useempi kaveri ajaa maata kaikki dneproilla+tempoilla. ei niitä oo hajoillu. ihan jokapäiväses ajossa ne on (5pv viikossa)

mulla on metakassa 6kpl 600x22.5 coyntrykingelä. mustat ja pyöreät...

Lyhyviä on päivät tai vetävät tyhjiä kärryjä.
Itsellä kärryssä 700 dnebrot ja nyt vanhemmiten renkaat eivät kestä enää puolta päivää totista tieajua maakuorma päällä. uutena kestivät.Onpahan rähjähtänyt kerran rahukuorman allakin (40m3), 7kpl nyt dnebroja ollut ja neljä vielä ehjää kun seisoo tällä hetkellä lauta/romukuorman alla ja odottaa tianleja. 7000kg kantavuus 40km/h lupaa hyvää. Koukkukärriinkin olisi tarkoitus tianlit rengastaa


Kyllä nuo dneproshinat kärryn alla pyörii niin kuormalla ku tyhjänäkin, telit vain väräjää kuormalla perkeleesti ku vähä kovempikin vibraattori olis käytössä ja ku mennään yli 50km/h kärry tyhjänä niin alkaa pomppimaan pikku hiljaa ja sitte ku mennään 70km/h niin kaikki voi sen kuvitella jo miten kivasti se kärry pomppii... tuntuu ihan siltä et vetokoukussa olisi kiinni toinen traktori joka nyppii taaksepäin :/ Muuten ihan ok rengas... sellaselle se sopii jonka traktori ei kulje ku sen n. 45km/h... Meidän koneisiin se ei sovi ja onkos toi dnepron vauhtiluokka muutenki jotain 40km/h ja tianlin ja bkt:n 65 km/h... et pitää siinä eroa jo ollakin!!! Vai pitääkö mun lähteä hakemaan 800 tai 900-sarjan ventti tai ehkä 7250 ttv deutzi josko noiden paino olisi jo niin raju et ei tuntis tuota kärryn nyppimistä pomppiessaan ;) Eli tekisi dneprot selkäheitoltaan traktoria suurentamalla oikoiset, vai kumpiko tulisi halvemmaksi renkaiden vaihto vai isompi traktori??  ;)
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: kyntaja - 15.01.12 - klo:18:05
Hinnaltaa ok rengas mut kun ei kestä niin ei kestä. Se tympii eniten.
Peltoajua varmaan kestää kun nopeudet eivät nouse niin kantavuus riittää.
Eikä minun koneet kulje kuin 50km/h
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: realisti - 15.01.12 - klo:19:16
tosiaan ittekin olen syyllistynyt aina viime kevääseen saakka siihen että olen vaunuja myynyt dneproshinoilla, hinta tialiin 65km/h renkaaseen on niin mitätön ettei enää kävisi mielessä kiusata ketään dneproilla. Itsellä oli 21m3 viljakärry just noilla dneproilla ja olihan se raskas ja pomppiva. Tianli on ainakin vedettävyydeltään toiselta planeetalta, mutta kestävyydestä ei vielä voi sanoa mitään näillä kilometreillä.
Mistä kyntaja muuten osti tianlit?
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: retku - 15.01.12 - klo:20:22
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Kulkeeko niin kevyesti että kannattaa vaihtaa? Jäi rengas asiat vähän turhan vähälle huomiolle maakärryjen oston yhteydessä, tiedossa oli vain että nykyiset dneprot ratkea helposti kyljistä mutten nähnyt sitä ongelmaksi, kun suurimmaksi osaksi ajellaan tiellä ja pellolla.

Nyt muutaman viljakuorman jälkeen on totuus paljastanut, tyhjänä pompottaa ja kuormattuna laittaa aika reippaasti vastaan. Tasamaalla haukkaa jopa ~30hv enemmän ~50kmh nopeudessa, 4000kg pienemmällä massalla, kuin kuorma-auton alustalla oleva viljakärry.
Toki kuorma-auton rengas on tehty pelkästään tielle, mutta tuskin eron pitäisi näin ihan dramaattinen olla?

***onko teillä mopot veturit vai paineet alhaset? itsellä ei dneproja ole kärryissä, mutta kaverilla koukkukärryssä starkin teli ja 700mm dneprot. hyät pellolla rehunajosa ja kevyesti ne peräs tulee 40m3 apilarehuokuormallakin.

itse en maansirtoa harrasta, mutta useempi kaveri ajaa maata kaikki dneproilla+tempoilla. ei niitä oo hajoillu. ihan jokapäiväses ajossa ne on (5pv viikossa)

mulla on metakassa 6kpl 600x22.5 coyntrykingelä. mustat ja pyöreät...

Lyhyviä on päivät tai vetävät tyhjiä kärryjä.
Itsellä kärryssä 700 dnebrot ja nyt vanhemmiten renkaat eivät kestä enää puolta päivää totista tieajua maakuorma päällä. uutena kestivät.Onpahan rähjähtänyt kerran rahukuorman allakin (40m3), 7kpl nyt dnebroja ollut ja neljä vielä ehjää kun seisoo tällä hetkellä lauta/romukuorman alla ja odottaa tianleja. 7000kg kantavuus 40km/h lupaa hyvää. Koukkukärriinkin olisi tarkoitus tianlit rengastaa

***joo, tosiaan ihmetelly oon itekkin. nää on kaikki tosin 600mm renkaita, tiedä sitte onko sillä vaikutusta. bkt 710 on yhessä kärryssä, leikkaa nurmen pintaa niinku couyntrykingi. 700mm dnepro pysyy paremmin pinnalla ei leikkaa. ainakin tempo mene ylileveksi 710 bkt:llä, eli olkaa trakkana niiden kanssa.

dnepron toimivuus paljon kiinni kokoluokasta. 18.4x38 oli surkeaa räkää=löysä/horjakka/kuluva. 710/70x38 tukeva ja kulutuskestävä...
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: zetor8045 - 15.01.12 - klo:20:30
Ihan siististi kulkee ainakin tuo oma maakärry jossa on tianli 710/45r22,5, ero dneproshinaan vedettävyydessä valtava.
Kulkeeko niin kevyesti että kannattaa vaihtaa? Jäi rengas asiat vähän turhan vähälle huomiolle maakärryjen oston yhteydessä, tiedossa oli vain että nykyiset dneprot ratkea helposti kyljistä mutten nähnyt sitä ongelmaksi, kun suurimmaksi osaksi ajellaan tiellä ja pellolla.

Nyt muutaman viljakuorman jälkeen on totuus paljastanut, tyhjänä pompottaa ja kuormattuna laittaa aika reippaasti vastaan. Tasamaalla haukkaa jopa ~30hv enemmän ~50kmh nopeudessa, 4000kg pienemmällä massalla, kuin kuorma-auton alustalla oleva viljakärry.
Toki kuorma-auton rengas on tehty pelkästään tielle, mutta tuskin eron pitäisi näin ihan dramaattinen olla?

***onko teillä mopot veturit vai paineet alhaset? itsellä ei dneproja ole kärryissä, mutta kaverilla koukkukärryssä starkin teli ja 700mm dneprot. hyät pellolla rehunajosa ja kevyesti ne peräs tulee 40m3 apilarehuokuormallakin.

itse en maansirtoa harrasta, mutta useempi kaveri ajaa maata kaikki dneproilla+tempoilla. ei niitä oo hajoillu. ihan jokapäiväses ajossa ne on (5pv viikossa)

mulla on metakassa 6kpl 600x22.5 coyntrykingelä. mustat ja pyöreät...

Lyhyviä on päivät tai vetävät tyhjiä kärryjä.
Itsellä kärryssä 700 dnebrot ja nyt vanhemmiten renkaat eivät kestä enää puolta päivää totista tieajua maakuorma päällä. uutena kestivät.Onpahan rähjähtänyt kerran rahukuorman allakin (40m3), 7kpl nyt dnebroja ollut ja neljä vielä ehjää kun seisoo tällä hetkellä lauta/romukuorman alla ja odottaa tianleja. 7000kg kantavuus 40km/h lupaa hyvää. Koukkukärriinkin olisi tarkoitus tianlit rengastaa

***joo, tosiaan ihmetelly oon itekkin. nää on kaikki tosin 600mm renkaita, tiedä sitte onko sillä vaikutusta. bkt 710 on yhessä kärryssä, leikkaa nurmen pintaa niinku couyntrykingi. 700mm dnepro pysyy paremmin pinnalla ei leikkaa. ainakin tempo mene ylileveksi 710 bkt:llä, eli olkaa trakkana niiden kanssa.

dnepron toimivuus paljon kiinni kokoluokasta. 18.4x38 oli surkeaa räkää=löysä/horjakka/kuluva. 710/70x38 tukeva ja kulutuskestävä...
Kauheita patteja tulee aika äkkiä 600mm kumeihin vaikka millaisilla paineilla ajaisi... Nimim: useamman dneproa vaihtanut ja muutaman kerran kuorma päällä... BKT rengas ei ole edes kulunut samaa vauhtia kuin dnebrot mutta nurmelle eivät oo varmaan parhaan muotoiset jos ovat sillä isolla pala kuviolla  :P
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: Matson^ - 16.01.12 - klo:00:51
Jees, pitänee ottaa yhteyttä kärry/rengaskauppaan ja kokeilla vaihtaa dneprot tianleihin.. nyt kun dneprot ei oo vielä uusia kummemmat (3kk & ~60km ajettu kuorma päällä) niin voi saada sopivasti. Ei viittisi muuten loistavia kärryjä "pilata" pompottavalla huonosti rullaavalla renkaalla.
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: kyntaja - 16.01.12 - klo:07:25
Joo no jos ne 600 on niin kestävät huomattavasti paremmin koska ovat samalla rungolla kun 700.
600 kantavuus on 5100kg ja 700 4500 kg.

Realisti. Sulta tulevat kun tartten pyörät.

En ole vielä rakentanut kun se itse koukku puuttuu. Pariviikkoo piti toimituksen kestää tuos joulukuun alla :D
Jousiteli on jo 1.8m akselivälillä,eli ei tule 3 akselinen.
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: retku - 16.01.12 - klo:09:36
kuinka pitkä laite sulle tulee? vaatii 5.5- 6m laitteen toi pitkäteliväli että aisapaino säilyy hyvänä.
laita vaikka yv:tä. osaisin kyllä antaa vinkkejä ettei tuu sutta...

asia korostuu 3 akselisessa. ulkomaisissa 3 akselisissa on etuakseli lähes poikkeuksetta liian edessä. ei ole suunniteltu ajettavaksi mäissä tai talvikelillä.
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: realisti - 16.01.12 - klo:11:23
Joo no jos ne 600 on niin kestävät huomattavasti paremmin koska ovat samalla rungolla kun 700.
600 kantavuus on 5100kg ja 700 4500 kg.

Realisti. Sulta tulevat kun tartten pyörät.

En ole vielä rakentanut kun se itse koukku puuttuu. Pariviikkoo piti toimituksen kestää tuos joulukuun alla :D
Jousiteli on jo 1.8m akselivälillä,eli ei tule 3 akselinen.
[/quote

Kiva kun kerroit ;D Ajattelin että mistä kummasta saat halvemmalla :P
Otsikko: Vs: Kärryn rengas
Kirjoitti: Matson^ - 24.01.12 - klo:11:28
Nyt kun noita kuussatasia Dneporoja kyselin vaihtaa niin törmättiin seuraavaan ongelmaan; Onko els-kuvioinen BKT FL639 miten paljon parempi kun alunperin suunniteltu Tianli Radial Flotation? Molemmissa nopeusluokka 65kmh, mutta kauppias piti BKT:tä vielä parempana, toki myös hinnaltaan.
Ei enää viitsisi "säästää" muutamaa satasta ja astua paskaa jos renkailla on oikeasti eroa..

edit. realistilla oli kyllä sopivat hinnat renkaissa ennenkuin editoitiin pois! nyt vain vaihtokaupan "joutuu" vielä tekemään kärrykaupan kanssa, koska tuskin haluat pompottavia dneproja varastoosi?