Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta  (Luettu 15554 kertaa)

velimatti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Yleensä ne maksunsa maksamatta jättävät/toimintaan osallistumattomat eniten kiukuttelee, kun kukaan ei tee mitään heidän puolestaan. Kuten jo yllä mainittiin, joku ne päätökset aina tekee ja jos haluaa niihin vaikuttaa pitää olla itse aktiivinen. Paskanjauhajat huutelee keskustelupalstoilla.

JMK

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta

Eikös ktm ole Kauppa Tieteen Maisteri
[/quote]

Näin enskamiehenä näkisin että KTM tarkoittaa; kevyt työntää metsässä

Naturalis

  • Vieras
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Onko tuo tos maksun välttäminen varmaa, onko siitä tullut joku päätös tms? Ei tuosta MTK touhusta kyllä mitään hyötyä ole, alennukset saa samat puhumalla...
Kyllä TOSsit maksaa pitää mutta niiden pitää määräytyä rojaltien mukaan eikä joidenkin yhdistysten sopimuksella...

LuMon

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
  • Ole sinä se muutos, jonka toivot näkeväsi maailmas
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Mulla on kyllä ollut hyötyä MTK,sta eräässä ympäristökeskuksen kanssa olleessa riita tapauksessa, kummasti ääni muuttui kellossa kun ilmoitin että olen ollut yhteydessä MTK.n lakimieheen ko. asiassa.
Emme voi ratkaista ongelmia ajattelemalla samalla tavalla kuin silloin, kun loimme ne.
  Alpert Einstein

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Mulla on kyllä ollut hyötyä MTK,sta eräässä ympäristökeskuksen kanssa olleessa riita tapauksessa, kummasti ääni muuttui kellossa kun ilmoitin että olen ollut yhteydessä MTK.n lakimieheen ko. asiassa.

Mut... riittikö tuon sanominen  ::)

PTF

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 83
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Onko tuo tos maksun välttäminen varmaa, onko siitä tullut joku päätös tms? Ei tuosta MTK touhusta kyllä mitään hyötyä ole, alennukset saa samat puhumalla...
TOS-maksu koskee vain tuottajajärjestöjen (MTK,SLC) jäseniä. Muut TOS:in käyttäjät ovat velvollisia maksamaan korvausta lajikkeiden rojaltien mukaan. Laki velvoittaa jalostajia antamaan rojaltitiedot jotta korvaus voidaan määrittää. Korvaus maksetaan käytetyn siemenmäärän mukaan eikä hehtaarien perusteella eli ojien ja pientareiden aloista ei tarvitse maksaa korvausta.

TOS-järjestelmään on tulossa muutoksia (tieto ministeriöstä) ja parhaimmillaan voi käydä niin, että koko järjestelmän käyttö voi loppua eli palataan siihen, että vain sertifioitua siementä käyttävät maksavat rojaltia jalostajelle. Eli oikeus näyttäisi sittenkin voittavan. Laitan asiasta TOS-maksu viestiketjuun tarkempaa tietoa kunhan ehdin.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Mulla on kyllä ollut hyötyä MTK,sta eräässä ympäristökeskuksen kanssa olleessa riita tapauksessa, kummasti ääni muuttui kellossa kun ilmoitin että olen ollut yhteydessä MTK.n lakimieheen ko. asiassa.

Jäipä minullakin tuolla aiemmin retostamatta, että MTK:sta on todella ollut tuntuvaa hyötyäkin. Kun aloitin viljelyn vähän keskivertoa mutkikkaamman kuvion kautta, menivät tukiasetusten tulkinnat suomeksi sanottuna aivan Xituiksi. Näin vaikka oli mukamas ammattilaiset asialla aloitusta väännettäessä.

Olisvatten hallinnossa sitä mieltä, etten pääse LFA- ja ymppitukien piiriin. Olin nimittäin hallinnon tulkinnan mukaan perikunnan jäsenenä ollut ikäänkuin mutkan kautta jo tuensaaja. Paikallisen liiton toimisto teki aika rajusti töitä asian kanssa ennen kuin homma oikeni ja sain kahden vuoden tuet takautuvasti..

..löytyy muuten  ko. asetusmuutos tuolta Suomen Vihreäkantisesta.

Niin että minä olen jonkun kymppitonnin vielä voitolla jäsenmaksun maksamisesta...  8)

Viimeksi muokattu: 25.11.11 - klo:19:26 kirjoittanut Paalaaja

Slippin 'n sliding

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Mulla on kyllä ollut hyötyä MTK,sta eräässä ympäristökeskuksen kanssa olleessa riita tapauksessa, kummasti ääni muuttui kellossa kun ilmoitin että olen ollut yhteydessä MTK.n lakimieheen ko. asiassa.

Kuulun myös niihin, jotka on hyötyneet MTK:n lakineuvoista ...

sikaniska

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 274
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
TOS-maksu koskee vain tuottajajärjestöjen (MTK,SLC) jäseniä.

Miksi keväisin täytettävissä kela lapuissa ei ole ruutua, mtk jäsen? Jos asia on näin, tään jutun vois viedä sinne sovjetin tuomioistuimeen. ***** ku ois aikaa/viitteliäisyyttä. Täs kuitenkin puhutaan paljon suuremmista summista kuin jossain puukartellissa >:(

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Vaikka kuinka kiukuttelette MTK:n tekemättömyyttä niin millaisia mahtaisivat olla vaikka ympäristötuen ehdot ilman MTK:ta?
Mystinen kesälaatumies

Perfekt

Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta

Tos on kait muutenkin katoamassa,

Kertoivat että oikeuslaitoksella on Pyramidi huijaukset

jo loppusuoralla eli ratkaisuja tulee

heti JJ järvilehdon tapauksen jälkeen mediaan

 8)

sikaniska

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 274
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Vaikka kuinka kiukuttelette MTK:n tekemättömyyttä niin millaisia mahtaisivat olla vaikka ympäristötuen ehdot ilman MTK:ta?

Niin, kaikki yksimahaiset ( kaljamahat mukaan lukien) samoissa ehdoissa? tasavertaisissa ehdoissa?

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Vaikka kuinka kiukuttelette MTK:n tekemättömyyttä niin millaisia mahtaisivat olla vaikka ympäristötuen ehdot ilman MTK:ta?

Päivän MaasTullissa oli juttu siitä, kuinka viljeljäjärjestöjen edustajat olivat tavanneet maatalouskomissaari Cialosin, ja kysyneet/evästäneet maatalouspolitiikan uudistustuksesta. Vaikka jutun voi toki vääntää hieman MTK nostatukseksi, niin kysymys kuuluu että kuka suomalaisia viljelijöitä edustaisi Euroopan kentillä jos Tuottajajärjestöä ei olisi? Kuka vaikuttaisi esitysten valmisteluvaihessa? Nyky Mepeillä ei ainakaan tunnu olevan juurikaan mielenkiintoa siihen suuntaan...
Slippin 'n sliding

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Ja MTK:n painoarvo euroopan kentillä on? Nolla? Näyttöä ei löydy. Edustaminen on varsin helppoa ja jopa hauskaa, tuloksen tekeminen on jo toinen juttu ja siihen MTK ei ole kykeneväinen.

Viimeksi muokattu: 25.11.11 - klo:23:09 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Nyt se on tehty, eli erottu MTK:sta
Maidontuottajien Keskusjärjestö on toiminut jo pitkään kotieläintilojen hyväksi. Ei sieltä kukaan ihan heppoisin perustein eroa. Itse pohdin eroamista useita vuosia.
Kyllä tämä järjestö on samanlainen Hyvä Veli järjestö kuin monet muutkin järjestöt. Johdossa on muutama ns. vaikutusvaltainen paikallinen suvun perinteitä jatkava viljelijä. Johtokuntaan voidaan valita joku mukava joo joo mies tai nainen joka ei esitä ikäviä kysymyksiä. Henkilövalinnat valmistellaan tarvittaessa etukäteen.
Nämä hemmot sitten on johtavinaan tasapuolisesti tätä kerhoa. Todellisuudessa vetävät paikan tullen kotiinpäin niin paljon kuin kehtaavat.
Eikä tämä systeemi muuksi tule muuttumaan.
Tälläinen palsta antaa paljon realistisemman mahdollisuuden tietojen vaihtoon. Täällä voi omalla nimellä tai nimimerkin suojissa kirjoitella asioista niin kuin ne on.
Maaseudun tulevaisuudessakin on kirjoituksia jotka on saaneen pontimensa täältä. Joten ei tämä nykyaikainen kannanotto väline internet ole mitenkään turha. Ei kannata aliarvioida muita kirjoittajia eikä palstan vaikutusvaltaa. Palstan vaikutusvalta tulee vain kasvamaan tulevaisuudessa.