Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe deutz  (Luettu 12318 kertaa)

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
deutz
Moro.

Alkaa pikku hiljaa olla ajankohtaista uuden ykköstraktorin hankinta, uusi minun tapauksessani = alle 10 vuotta vanha. Nykyisessä JD 6506:ssa on kohta 8200 h mittarissa, palvellut loistavasti. Jonnua ei ole mihinkään tarkoitus hävittää, vaan siirtää se kakkoskoneeksi, joten uusi kone tulisi suoran kaupan kautta.
Hakusessa olisi noin 150 heppainen kutosmylly reilulla hydrauliikalla, 50:n loota on ehdoton, hinta mielellään alle 50 k€ etukuormaajan kera alv. 0. JD vaihtokoneet ovat mielestäni ylihinnoiteltuja tunteihin ja varusteisiin nähden eikä -20 sarja ole käsittääkseni yhtä laadukas -10 ja -00 sarjoihin verrattuna.
Nettiä selatessa 2000-luvun alkupuoliskon ja puolivälin Deutz-Fahr Agrotronit täyttäisivät edellä mainitut vaatimukset hieman yllättäen. Hinnat ovat mielestäni edullisia. Onko noissa jotain perustavanlaatuista vikaa, kun ei merkkiin juurikaan mitään kosketuspintaa ole? Broil€r-Baronia lainatakseni, halpuus askarruttaa..

Kokemuksia ja asiallisia kommentteja, kiitos!
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

viiri45

Vs: deutz
Kesko pilasi maineen vara-osa hinnoittelulla ja toimitus oli mitä oli.

Yrma taas osaa vara-osa jutut mutta myynti takkuaa pahasti.

Suomessa deutz on halpa. Eli markkinointi on mennyt  :o
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

aleksanteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: deutz
Kohta puolikymmentä vuotta ollu tuommonen agrotroni. Aivan asiallinen peli, vaikka ei enssijanen merkki ollukkaan sillon konneen vaihon ollesa ajankohtanen, väliraha ratkasi asian. Tämä mulla on sillä pienemmällä hydr.pumpulla , jolla ihan pärjäilee, vaan sais se olla se 120l. Tullenee tuolla ajeltua vielä vuosikauvet.

realisti

  • Vieras
Vs: deutz
irlannissa tuollaiset jontikat tosi sopivissa hinnoissa, hinta ei ole este ostolle. puolenkymmentä deereä tuotu...

rookie

  • Vieras
Vs: deutz
Moro.

Alkaa pikku hiljaa olla ajankohtaista uuden ykköstraktorin hankinta, uusi minun tapauksessani = alle 10 vuotta vanha. Nykyisessä JD 6506:ssa on kohta 8200 h mittarissa, palvellut loistavasti. Jonnua ei ole mihinkään tarkoitus hävittää, vaan siirtää se kakkoskoneeksi, joten uusi kone tulisi suoran kaupan kautta.
Hakusessa olisi noin 150 heppainen kutosmylly reilulla hydrauliikalla, 50:n loota on ehdoton, hinta mielellään alle 50 k€ etukuormaajan kera alv. 0. JD vaihtokoneet ovat mielestäni ylihinnoiteltuja tunteihin ja varusteisiin nähden eikä -20 sarja ole käsittääkseni yhtä laadukas -10 ja -00 sarjoihin verrattuna.
Nettiä selatessa 2000-luvun alkupuoliskon ja puolivälin Deutz-Fahr Agrotronit täyttäisivät edellä mainitut vaatimukset hieman yllättäen. Hinnat ovat mielestäni edullisia. Onko noissa jotain perustavanlaatuista vikaa, kun ei merkkiin juurikaan mitään kosketuspintaa ole? Broil€r-Baronia lainatakseni, halpuus askarruttaa..

Kokemuksia ja asiallisia kommentteja, kiitos!

agrotron 130 -02 tuli paljon ajettuna meille..nyt 11000h lasissa ja hyvin käy ja kukkuu..  ::)

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: deutz
irlannissa tuollaiset jontikat tosi sopivissa hinnoissa, hinta ei ole este ostolle. puolenkymmentä deereä tuotu...

Millaista Jontikkaa tarkoitit? 6506:sta vai -20 sarjaa? 6820 olisi passeli vaihtoehto, mutta ei Autopowria kiitos.. Onko noille irkkukoneille jotain www:tä antaa? Traktorpoolissa ja Mascuksessa oli aika nihkeää tarjonta..
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

RÖLLI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 251
Vs: deutz
Toisena koneena hiukan piristetty df 110 -02, 128hv.
Tosi hyvin on pelittänyt. Kumit on repeilleet ja onneksi nekin vain lasinpyyhkijöistä.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: deutz
140 Deutsi on kakkoskoneena, -05 vuosimalliltaan ja tunteja vajaa 3000. Pyöreät parisataa heppaa ollut lähes uudesta saakka.
Vesipumppu meni nyt syksyllä, suurin remppa tähän mennessä ja toinen joka keskeytti työt. Ensimmäinen oli ilmastoinnin kompuran kiinnityspultin katkeaminen.

Vähillä murheilla on menty, lukuunottamatta kotimaisten takavanteiden heikkoutta. 5. kertaa rempattu, toisella puolella kolmas vanne menossa ja toisella puolen toinen, ja sen oon kerran itse hitsannut läjään kun alkoi vuotamaan. Onkin kestänyt siitä saakka, jota ihmeenä pidän, toki saumasta sai ihan nätin puhtaaseen rautaan. Eka vanteet oli jotain pskaa venäjän rautaa, niitä ei voinut edes hitsata ::)

Perustraktori hyvillä vakiovarusteilla, hytti meluisa tiellä mutta muuten ei oikeen moitittavaa. No, janoinenkin tiellä mutta sen sitten pellolla säästää :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: deutz
Kiitoksia kommenteista. Lähtökohtaisesti itsekin pitänyt Deutzia laadukkaana, mutta kuten aiemmin mainitsin, hintataso vähän epäilytti. Juuri ijasja2:n mainitsemaa perustraktori juuri hakusessa. TM NH olisi myös varteenotettava vaihtoehto, mutta se 50 km/h laatikko on ollut saatavana vain kahteen isompaan, jotka ovat vähän turhan järeitä nykytarpeeseen. Mites noiden piristäminen menee? Uudelleen ohjelmointi vai muitakin muutoksia? Noitten vanhempien "isolohko" moottori on kyllä melko kiihoittava  :P
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

RÖLLI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 251
Vs: deutz
Kun käytin deutzia huollossa niin boxi ohjelmoitiin uudelleen. Lisättiin hiukan tehoja ja nopeutta.
Olisi voinut "ruuvata" lisää melko paljonkin mutta tuo säätö ei olennaisesti lisännyt kulutusta.
Aikaa tähän toimenpiteeseen meni n. 5-10 min.
Pystyyhän noita lastuttamaankin.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: deutz
Kun käytin deutzia huollossa niin boxi ohjelmoitiin uudelleen. Lisättiin hiukan tehoja ja nopeutta.
Olisi voinut "ruuvata" lisää melko paljonkin mutta tuo säätö ei olennaisesti lisännyt kulutusta.
Aikaa tähän toimenpiteeseen meni n. 5-10 min.
Pystyyhän noita lastuttamaankin.

Täällä ei huoltomiehet lähde noihin tehon lisäämisiin, eikä nopeuden nostoon. Toki nosti nopeuden viiteenkymppiin, kun ei mennyt lähimainkaan luvattua ::)

Tehoa nostettiin pyydetyillä spekseillä olevalla ohjelmalla, tosin ohjelma muutettiin satiaiseen joka piti vaihtaa piirilevyyn. Töpselillä olisi onnistunut, mikäli olisi ollut huoltomiehen kompuutteri, näitä ei _kuulemma_ ole kuin muutama Suomessa ja nekin pääkallopaikalla. Ettei huoltomiehet lisäile tehoa.

Tehoa voi lisätä melkoisen laveissa rajoissa, melkoisen pirteitä tullut koneista kun on tehty vähän mutu pohjalta... Omasta mittasin tehon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, ja tehoa juuri oikea määrä. Tehdasasetuksillakin oli pirteän puoleinen, lähes 165:n tehot. Osassa ollut pari pykälää pienemmän tehot, voipi käyttäjien kokemukset olla hiukan ristiriitaisia samankokoisista koneista kun tehoeroa kymmeniä hevosvoimia "150hv:n" koneessa ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: deutz
Kun käytin deutzia huollossa niin boxi ohjelmoitiin uudelleen. Lisättiin hiukan tehoja ja nopeutta.
Olisi voinut "ruuvata" lisää melko paljonkin mutta tuo säätö ei olennaisesti lisännyt kulutusta.
Aikaa tähän toimenpiteeseen meni n. 5-10 min.
Pystyyhän noita lastuttamaankin.

Täällä ei huoltomiehet lähde noihin tehon lisäämisiin, eikä nopeuden nostoon. Toki nosti nopeuden viiteenkymppiin, kun ei mennyt lähimainkaan luvattua ::)

Tehoa nostettiin pyydetyillä spekseillä olevalla ohjelmalla, tosin ohjelma muutettiin satiaiseen joka piti vaihtaa piirilevyyn. Töpselillä olisi onnistunut, mikäli olisi ollut huoltomiehen kompuutteri, näitä ei _kuulemma_ ole kuin muutama Suomessa ja nekin pääkallopaikalla. Ettei huoltomiehet lisäile tehoa.

Tehoa voi lisätä melkoisen laveissa rajoissa, melkoisen pirteitä tullut koneista kun on tehty vähän mutu pohjalta... Omasta mittasin tehon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, ja tehoa juuri oikea määrä. Tehdasasetuksillakin oli pirteän puoleinen, lähes 165:n tehot. Osassa ollut pari pykälää pienemmän tehot, voipi käyttäjien kokemukset olla hiukan ristiriitaisia samankokoisista koneista kun tehoeroa kymmeniä hevosvoimia "150hv:n" koneessa ;D


Sulla on sitte ilmeisesti lisätty moottorinkierroksia, ku ei kait muuten nopeutta tuohon saa lisättyä...

meillä kiertää moottori sen 2400rpm suurimmalla vaihteella...  yhen toisen 150 kiertää 2200rpm suurimmalla vaihteella, tiedä sitte et mistä ero johtuu.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: deutz
Meillä on agrotron 140 viidenkympin lootalla kulkee 57km/h mittarin mukaan? Eikä ole ehkä hiljaisimpia koneita tossa vauhdissa varsinkin kun muuten hyvät Continentalit huuta kuolemaa. Peltoajossa kohtalaisen hiljainen. Tehoja oli tapissa vähän alakanttiin 139 hv ja oli pirun laiska tiellä. Tehotuonti tarjosi ammattiapua tappiteho n.200hv ja muutos järjetön. 120 l LS-pumppu ehdoton kuormaajakäytössä. Luotettavuus varmaan traktoreiden huippua.

Toinen agrotron 105 vm.05 ostettu uutena vakiotehoinen pienemmällä koneella 6,1 ja 40 lootalla hiljaisempi kuin em. Mittarissa 4000h ilman murheita.
Oon vaatimaton!

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: deutz
Mikä kampe ijasjalla on nykyään ykköskoneena?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: deutz
140 Deutsi on kakkoskoneena, -05 vuosimalliltaan ja tunteja vajaa 3000. Pyöreät parisataa heppaa ollut lähes uudesta saakka.
Vesipumppu meni nyt syksyllä, suurin remppa tähän mennessä ja toinen joka keskeytti työt. Ensimmäinen oli ilmastoinnin kompuran kiinnityspultin katkeaminen.

Vähillä murheilla on menty, lukuunottamatta kotimaisten takavanteiden heikkoutta. 5. kertaa rempattu, toisella puolella kolmas vanne menossa ja toisella puolen toinen, ja sen oon kerran itse hitsannut läjään kun alkoi vuotamaan. Onkin kestänyt siitä saakka, jota ihmeenä pidän, toki saumasta sai ihan nätin puhtaaseen rautaan. Eka vanteet oli jotain pskaa venäjän rautaa, niitä ei voinut edes hitsata ::)

Perustraktori hyvillä vakiovarusteilla, hytti meluisa tiellä mutta muuten ei oikeen moitittavaa. No, janoinenkin tiellä mutta sen sitten pellolla säästää :)
Mikä kone sulla muuten ykkös koneena kun olen pitäny tötsää ykssö ajokkina???
Nii se on...