Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe deutz  (Luettu 12381 kertaa)

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: deutz
Tämä asiahan herätti kiinnostusta   ;D

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: deutz
6820 olisi passeli vaihtoehto, mutta ei Autopowria kiitos..

Mikä jottei? Mä en ymmärrä tuota autopowerin karsastamista.  ;D Piakkoin on tulossa 6620 AP:iin 2000 h mittariin ja oli puhetta huoltomiehen kanssa, että jos tehtäisiin siihen vähän parempi huolto pelkkien öljyjen vaihtojen lisäksi. Vaihteistoon voi kuulemma kalibroida uuden ohjelman, että olisi sen jälkeen nykyistäkin parempi. En kyllä ymmärrä, miten se olisi mahdollista, kun nykyinenkin versio on toiminut kuin ajatus.  :D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: deutz
Kun käytin deutzia huollossa niin boxi ohjelmoitiin uudelleen. Lisättiin hiukan tehoja ja nopeutta.
Olisi voinut "ruuvata" lisää melko paljonkin mutta tuo säätö ei olennaisesti lisännyt kulutusta.
Aikaa tähän toimenpiteeseen meni n. 5-10 min.
Pystyyhän noita lastuttamaankin.
Täällä ei huoltomiehet lähde noihin tehon lisäämisiin, eikä nopeuden nostoon. Toki nosti nopeuden viiteenkymppiin, kun ei mennyt lähimainkaan luvattua ::)

Tehoa nostettiin pyydetyillä spekseillä olevalla ohjelmalla, tosin ohjelma muutettiin satiaiseen joka piti vaihtaa piirilevyyn. Töpselillä olisi onnistunut, mikäli olisi ollut huoltomiehen kompuutteri, näitä ei _kuulemma_ ole kuin muutama Suomessa ja nekin pääkallopaikalla. Ettei huoltomiehet lisäile tehoa.

Tehoa voi lisätä melkoisen laveissa rajoissa, melkoisen pirteitä tullut koneista kun on tehty vähän mutu pohjalta... Omasta mittasin tehon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, ja tehoa juuri oikea määrä. Tehdasasetuksillakin oli pirteän puoleinen, lähes 165:n tehot. Osassa ollut pari pykälää pienemmän tehot, voipi käyttäjien kokemukset olla hiukan ristiriitaisia samankokoisista koneista kun tehoeroa kymmeniä hevosvoimia "150hv:n" koneessa ;D


Sulla on sitte ilmeisesti lisätty moottorinkierroksia, ku ei kait muuten nopeutta tuohon saa lisättyä...

meillä kiertää moottori sen 2400rpm suurimmalla vaihteella...  yhen toisen 150 kiertää 2200rpm suurimmalla vaihteella, tiedä sitte et mistä ero johtuu.


Hitusen alle 2400 kiertää mullakin suurimmalla vaihteella, noin 2200 tullessaan. Harmittavan paljon viiteenkymppiin,  vajaa 2000 rinkiä koneessa yleensä tienpäällä.

Enpä muista milloin olisi ollut traktorissa kaasu pohjassa ihan oikeasti, kun suurimmalla vaihteella se rajataan tuohon. Tuntuuhan se hullulta että 7.1 litran kone kiertää 2600 mutta ottaahan nuo kuorma-autojen pikkukoneetkin kierroksia :)
Kaverilla pimeni mittaristo väliaikaisesti ja kulki ihan hullun lailla, eli potentiaalia olisi kierrosten nostoon... Tiedä sitten kuinka nämä pumppusuutin koneet, voi olla että näissä voisi nostaa kierroksia konetta vaarantamatta. Mutta polttoaineenkulutus nousisi toiseen potenssiin,samoin melu hytissä. Perjantaina kolme keikkaa 40km:n päähän, eli 240km, eikä tee mieli ajaa kaasu pohjassa noitakaan keikkoja. Pääsee rekatkin edelle ja soppaa säästyy...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: deutz
6820 olisi passeli vaihtoehto, mutta ei Autopowria kiitos..

Mikä jottei? Mä en ymmärrä tuota autopowerin karsastamista.  ;D Piakkoin on tulossa 6620 AP:iin 2000 h mittariin ja oli puhetta huoltomiehen kanssa, että jos tehtäisiin siihen vähän parempi huolto pelkkien öljyjen vaihtojen lisäksi. Vaihteistoon voi kuulemma kalibroida uuden ohjelman, että olisi sen jälkeen nykyistäkin parempi. En kyllä ymmärrä, miten se olisi mahdollista, kun nykyinenkin versio on toiminut kuin ajatus.  :D

En mä sitä toimivuutta epäile, kestävyyttä ainoastaan. AutoPowerilla on tullut ajettua ja onhan se ihan mellevä peli, ei käy kieltäminen. Mut kehu autopoweria sitten vielä 8000 tunnissa, mikäli vielä alkuperäinen aski on kiinni  ;D. Toi portaaton vaihteisto on vähän makuasia, tietyissä hommissa hyvä mielestäni, mutta keppilootalla mentäneen jatkossakin. Aika ajanee portaattomien ohi jahka katkoiskytkentäaskit yleistyvät. Portaattomat, niiiiiiiiin 00-lukua  ;)
6620 sinänsä riittäisi hyvin nykyiseen tarpeeseen myös, mutta 68xx järeämpi perä, kestää paremmin 200 hv ruuvailuja  :)
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

realisti

  • Vieras
Vs: deutz
irlannissa tuollaiset jontikat tosi sopivissa hinnoissa, hinta ei ole este ostolle. puolenkymmentä deereä tuotu...

Millaista Jontikkaa tarkoitit? 6506:sta vai -20 sarjaa? 6820 olisi passeli vaihtoehto, mutta ei Autopowria kiitos.. Onko noille irkkukoneille jotain www:tä antaa? Traktorpoolissa ja Mascuksessa oli aika nihkeää tarjonta..

katto www.tbirttractors.com , voit yrittää ostaa suoraakin mutta ohjaa kohteliaasti minun puheilleni ;D

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: deutz
irlannissa tuollaiset jontikat tosi sopivissa hinnoissa, hinta ei ole este ostolle. puolenkymmentä deereä tuotu...

Millaista Jontikkaa tarkoitit? 6506:sta vai -20 sarjaa? 6820 olisi passeli vaihtoehto, mutta ei Autopowria kiitos.. Onko noille irkkukoneille jotain www:tä antaa? Traktorpoolissa ja Mascuksessa oli aika nihkeää tarjonta..

katto www.tbirttractors.com , voit yrittää ostaa suoraakin mutta ohjaa kohteliaasti minun puheilleni ;D

Kiitos! Kunhan selailen vielä tässä vaiheessa  :). Asia kun ei nyt ole tämän päivän juttu, ei ehkä edes vielä ensi kesänkään.
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: deutz
6620 sinänsä riittäisi hyvin nykyiseen tarpeeseen myös, mutta 68xx järeämpi perä, kestää paremmin 200 hv ruuvailuja  :)

197 koneessa...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

mäkitorppa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Vs: deutz
Kiitoksia kommenteista. Lähtökohtaisesti itsekin pitänyt Deutzia laadukkaana, mutta kuten aiemmin mainitsin, hintataso vähän epäilytti. Juuri ijasja2:n mainitsemaa perustraktori juuri hakusessa. TM NH olisi myös varteenotettava vaihtoehto, mutta se 50 km/h laatikko on ollut saatavana vain kahteen isompaan, jotka ovat vähän turhan järeitä nykytarpeeseen. Mites noiden piristäminen menee? Uudelleen ohjelmointi vai muitakin muutoksia? Noitten vanhempien "isolohko" moottori on kyllä melko kiihoittava  :P
Lastulla =) Noissa isoissa tulee sähkölohkot mukana ja ainakin silloin uutena jotkut "hirtti" lämpötilaeroista johtuen kiinni,kun kuumaa öljyä ajettiin kylmään lohkoon-> näytti sähköistä vikaa ja saattoi tuhota lohkon. Näitä on vahdettu jonkin verran turhaan,ihan toimivia lohkoja.

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: deutz
6620 sinänsä riittäisi hyvin nykyiseen tarpeeseen myös, mutta 68xx järeämpi perä, kestää paremmin 200 hv ruuvailuja  :)

197 koneessa...

Okei, +200 hv  ;D. On noita äkäisiä 66xx:äkin, ei se ainakaan moottorista ole kiinni. Nykyinen jonnu kun on vielä täysin mekaaninen ja ahtamatonkin, niin houkuttelevaa olisi joskus siihenkin matalapainepuhallin moottorin kylkeen laittaa. 8000 tunnin huollossa huoltomies totesi: "toinen mokoma vielä ja sitten vasta moottoriin uutta osaa." ::)
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: deutz
Aika ajanee portaattomien ohi jahka katkoiskytkentäaskit yleistyvät. Portaattomat, niiiiiiiiin 00-lukua  ;)

Miten kaksoiskytkimellinen on tavallista osa- tai täyspowershiftiä parempi?  ??? Toihan on vaan yks tapa toteuttaa pikavaihde.

No, vähemmillä pakoilla tietty selviää, kun 2 riittää vaikka 8:n portaan saavuttamiseen, kuten JD:llä (Vai liekö Carraron laatikko tuo Jontikan Direct?)

Ihme on muuten jos Valtra/Agco ei nosta mölyä Direct-nimen käytöstä traktorinlaatikossa  ;D ;D

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: deutz
Aika ajanee portaattomien ohi jahka katkoiskytkentäaskit yleistyvät. Portaattomat, niiiiiiiiin 00-lukua  ;)

Miten kaksoiskytkimellinen on tavallista osa- tai täyspowershiftiä parempi?  ??? Toihan on vaan yks tapa toteuttaa pikavaihde.

No, vähemmillä pakoilla tietty selviää, kun 2 riittää vaikka 8:n portaan saavuttamiseen, kuten JD:llä (Vai liekö Carraron laatikko tuo Jontikan Direct?)

Ihme on muuten jos Valtra/Agco ei nosta mölyä Direct-nimen käytöstä traktorinlaatikossa  ;D ;D

Tosta JD:n uudesta askista ei hirveästi ole julkisuuteen tietoja tihkunut. Portaattomasta vaihteistosta tekee erinomaisen juuri joustavuus. Hyötysuhdehan portaattomassa on teoriassa huono, mutta traktorit ovat sen verta viksuja nykyään, että osaavat välitä oikean välityssuhteen erinäisen datan perusteella. Näin ollen useammilla kuljettajilla portaaton vaihteisto voikin säästää polttoainetta ja johtaa suurempaan työsaavutukseen pelkästään jo automaattiajolla. Lisäksi erilaiset automatiikat, kuten TMS ja DTM, osaavat hakea väännön, kierrosten, nopeuden ja polttoainekulutuksen suhteen halutun optimin.
Tossa kaksoiskytkentäaskissa pitäisi nykyaikana periaatteessa pystyä yhdistämään portaattoman ominaisuudet mekaanisen hyötysuhteeseen..  ::)
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: deutz
Kun käytin deutzia huollossa niin boxi ohjelmoitiin uudelleen. Lisättiin hiukan tehoja ja nopeutta.
Olisi voinut "ruuvata" lisää melko paljonkin mutta tuo säätö ei olennaisesti lisännyt kulutusta.
Aikaa tähän toimenpiteeseen meni n. 5-10 min.
Pystyyhän noita lastuttamaankin.
Täällä ei huoltomiehet lähde noihin tehon lisäämisiin, eikä nopeuden nostoon. Toki nosti nopeuden viiteenkymppiin, kun ei mennyt lähimainkaan luvattua ::)

Tehoa nostettiin pyydetyillä spekseillä olevalla ohjelmalla, tosin ohjelma muutettiin satiaiseen joka piti vaihtaa piirilevyyn. Töpselillä olisi onnistunut, mikäli olisi ollut huoltomiehen kompuutteri, näitä ei _kuulemma_ ole kuin muutama Suomessa ja nekin pääkallopaikalla. Ettei huoltomiehet lisäile tehoa.

Tehoa voi lisätä melkoisen laveissa rajoissa, melkoisen pirteitä tullut koneista kun on tehty vähän mutu pohjalta... Omasta mittasin tehon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, ja tehoa juuri oikea määrä. Tehdasasetuksillakin oli pirteän puoleinen, lähes 165:n tehot. Osassa ollut pari pykälää pienemmän tehot, voipi käyttäjien kokemukset olla hiukan ristiriitaisia samankokoisista koneista kun tehoeroa kymmeniä hevosvoimia "150hv:n" koneessa ;D


Sulla on sitte ilmeisesti lisätty moottorinkierroksia, ku ei kait muuten nopeutta tuohon saa lisättyä...

meillä kiertää moottori sen 2400rpm suurimmalla vaihteella...  yhen toisen 150 kiertää 2200rpm suurimmalla vaihteella, tiedä sitte et mistä ero johtuu.


Hitusen alle 2400 kiertää mullakin suurimmalla vaihteella, noin 2200 tullessaan. Harmittavan paljon viiteenkymppiin,  vajaa 2000 rinkiä koneessa yleensä tienpäällä.

Enpä muista milloin olisi ollut traktorissa kaasu pohjassa ihan oikeasti, kun suurimmalla vaihteella se rajataan tuohon. Tuntuuhan se hullulta että 7.1 litran kone kiertää 2600 mutta ottaahan nuo kuorma-autojen pikkukoneetkin kierroksia :)
Kaverilla pimeni mittaristo väliaikaisesti ja kulki ihan hullun lailla, eli potentiaalia olisi kierrosten nostoon... Tiedä sitten kuinka nämä pumppusuutin koneet, voi olla että näissä voisi nostaa kierroksia konetta vaarantamatta. Mutta polttoaineenkulutus nousisi toiseen potenssiin,samoin melu hytissä. Perjantaina kolme keikkaa 40km:n päähän, eli 240km, eikä tee mieli ajaa kaasu pohjassa noitakaan keikkoja. Pääsee rekatkin edelle ja soppaa säästyy...
Deutz M620 menee reilun 52km/h 2000rpm kun tuo uudempi M640 ottaa 2200rpm mutta menee aikas samaa vauhtia  :o  Hyvin ovat kaikki neljä deutsia tähän asti pelanneet tai no kaksi noista on jo muualla käytössä  ;D