Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Suki - 31.10.11 - klo:09:01

Otsikko: deutz
Kirjoitti: Suki - 31.10.11 - klo:09:01
Moro.

Alkaa pikku hiljaa olla ajankohtaista uuden ykköstraktorin hankinta, uusi minun tapauksessani = alle 10 vuotta vanha. Nykyisessä JD 6506:ssa on kohta 8200 h mittarissa, palvellut loistavasti. Jonnua ei ole mihinkään tarkoitus hävittää, vaan siirtää se kakkoskoneeksi, joten uusi kone tulisi suoran kaupan kautta.
Hakusessa olisi noin 150 heppainen kutosmylly reilulla hydrauliikalla, 50:n loota on ehdoton, hinta mielellään alle 50 k€ etukuormaajan kera alv. 0. JD vaihtokoneet ovat mielestäni ylihinnoiteltuja tunteihin ja varusteisiin nähden eikä -20 sarja ole käsittääkseni yhtä laadukas -10 ja -00 sarjoihin verrattuna.
Nettiä selatessa 2000-luvun alkupuoliskon ja puolivälin Deutz-Fahr Agrotronit täyttäisivät edellä mainitut vaatimukset hieman yllättäen. Hinnat ovat mielestäni edullisia. Onko noissa jotain perustavanlaatuista vikaa, kun ei merkkiin juurikaan mitään kosketuspintaa ole? Broil€r-Baronia lainatakseni, halpuus askarruttaa..

Kokemuksia ja asiallisia kommentteja, kiitos!
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: viiri45 - 31.10.11 - klo:10:38
Kesko pilasi maineen vara-osa hinnoittelulla ja toimitus oli mitä oli.

Yrma taas osaa vara-osa jutut mutta myynti takkuaa pahasti.

Suomessa deutz on halpa. Eli markkinointi on mennyt  :o
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: aleksanteri - 31.10.11 - klo:12:43
Kohta puolikymmentä vuotta ollu tuommonen agrotroni. Aivan asiallinen peli, vaikka ei enssijanen merkki ollukkaan sillon konneen vaihon ollesa ajankohtanen, väliraha ratkasi asian. Tämä mulla on sillä pienemmällä hydr.pumpulla , jolla ihan pärjäilee, vaan sais se olla se 120l. Tullenee tuolla ajeltua vielä vuosikauvet.
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: realisti - 31.10.11 - klo:22:27
irlannissa tuollaiset jontikat tosi sopivissa hinnoissa, hinta ei ole este ostolle. puolenkymmentä deereä tuotu...
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: rookie - 31.10.11 - klo:22:52
Moro.

Alkaa pikku hiljaa olla ajankohtaista uuden ykköstraktorin hankinta, uusi minun tapauksessani = alle 10 vuotta vanha. Nykyisessä JD 6506:ssa on kohta 8200 h mittarissa, palvellut loistavasti. Jonnua ei ole mihinkään tarkoitus hävittää, vaan siirtää se kakkoskoneeksi, joten uusi kone tulisi suoran kaupan kautta.
Hakusessa olisi noin 150 heppainen kutosmylly reilulla hydrauliikalla, 50:n loota on ehdoton, hinta mielellään alle 50 k€ etukuormaajan kera alv. 0. JD vaihtokoneet ovat mielestäni ylihinnoiteltuja tunteihin ja varusteisiin nähden eikä -20 sarja ole käsittääkseni yhtä laadukas -10 ja -00 sarjoihin verrattuna.
Nettiä selatessa 2000-luvun alkupuoliskon ja puolivälin Deutz-Fahr Agrotronit täyttäisivät edellä mainitut vaatimukset hieman yllättäen. Hinnat ovat mielestäni edullisia. Onko noissa jotain perustavanlaatuista vikaa, kun ei merkkiin juurikaan mitään kosketuspintaa ole? Broil€r-Baronia lainatakseni, halpuus askarruttaa..

Kokemuksia ja asiallisia kommentteja, kiitos!

agrotron 130 -02 tuli paljon ajettuna meille..nyt 11000h lasissa ja hyvin käy ja kukkuu..  ::)
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: Suki - 01.11.11 - klo:15:42
irlannissa tuollaiset jontikat tosi sopivissa hinnoissa, hinta ei ole este ostolle. puolenkymmentä deereä tuotu...

Millaista Jontikkaa tarkoitit? 6506:sta vai -20 sarjaa? 6820 olisi passeli vaihtoehto, mutta ei Autopowria kiitos.. Onko noille irkkukoneille jotain www:tä antaa? Traktorpoolissa ja Mascuksessa oli aika nihkeää tarjonta..
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: RÖLLI - 01.11.11 - klo:17:20
Toisena koneena hiukan piristetty df 110 -02, 128hv.
Tosi hyvin on pelittänyt. Kumit on repeilleet ja onneksi nekin vain lasinpyyhkijöistä.
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: ijasja2 - 01.11.11 - klo:17:30
140 Deutsi on kakkoskoneena, -05 vuosimalliltaan ja tunteja vajaa 3000. Pyöreät parisataa heppaa ollut lähes uudesta saakka.
Vesipumppu meni nyt syksyllä, suurin remppa tähän mennessä ja toinen joka keskeytti työt. Ensimmäinen oli ilmastoinnin kompuran kiinnityspultin katkeaminen.

Vähillä murheilla on menty, lukuunottamatta kotimaisten takavanteiden heikkoutta. 5. kertaa rempattu, toisella puolella kolmas vanne menossa ja toisella puolen toinen, ja sen oon kerran itse hitsannut läjään kun alkoi vuotamaan. Onkin kestänyt siitä saakka, jota ihmeenä pidän, toki saumasta sai ihan nätin puhtaaseen rautaan. Eka vanteet oli jotain pskaa venäjän rautaa, niitä ei voinut edes hitsata ::)

Perustraktori hyvillä vakiovarusteilla, hytti meluisa tiellä mutta muuten ei oikeen moitittavaa. No, janoinenkin tiellä mutta sen sitten pellolla säästää :)
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: Suki - 01.11.11 - klo:18:44
Kiitoksia kommenteista. Lähtökohtaisesti itsekin pitänyt Deutzia laadukkaana, mutta kuten aiemmin mainitsin, hintataso vähän epäilytti. Juuri ijasja2:n mainitsemaa perustraktori juuri hakusessa. TM NH olisi myös varteenotettava vaihtoehto, mutta se 50 km/h laatikko on ollut saatavana vain kahteen isompaan, jotka ovat vähän turhan järeitä nykytarpeeseen. Mites noiden piristäminen menee? Uudelleen ohjelmointi vai muitakin muutoksia? Noitten vanhempien "isolohko" moottori on kyllä melko kiihoittava  :P
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: RÖLLI - 01.11.11 - klo:19:26
Kun käytin deutzia huollossa niin boxi ohjelmoitiin uudelleen. Lisättiin hiukan tehoja ja nopeutta.
Olisi voinut "ruuvata" lisää melko paljonkin mutta tuo säätö ei olennaisesti lisännyt kulutusta.
Aikaa tähän toimenpiteeseen meni n. 5-10 min.
Pystyyhän noita lastuttamaankin.
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: ijasja2 - 01.11.11 - klo:19:45
Kun käytin deutzia huollossa niin boxi ohjelmoitiin uudelleen. Lisättiin hiukan tehoja ja nopeutta.
Olisi voinut "ruuvata" lisää melko paljonkin mutta tuo säätö ei olennaisesti lisännyt kulutusta.
Aikaa tähän toimenpiteeseen meni n. 5-10 min.
Pystyyhän noita lastuttamaankin.

Täällä ei huoltomiehet lähde noihin tehon lisäämisiin, eikä nopeuden nostoon. Toki nosti nopeuden viiteenkymppiin, kun ei mennyt lähimainkaan luvattua ::)

Tehoa nostettiin pyydetyillä spekseillä olevalla ohjelmalla, tosin ohjelma muutettiin satiaiseen joka piti vaihtaa piirilevyyn. Töpselillä olisi onnistunut, mikäli olisi ollut huoltomiehen kompuutteri, näitä ei _kuulemma_ ole kuin muutama Suomessa ja nekin pääkallopaikalla. Ettei huoltomiehet lisäile tehoa.

Tehoa voi lisätä melkoisen laveissa rajoissa, melkoisen pirteitä tullut koneista kun on tehty vähän mutu pohjalta... Omasta mittasin tehon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, ja tehoa juuri oikea määrä. Tehdasasetuksillakin oli pirteän puoleinen, lähes 165:n tehot. Osassa ollut pari pykälää pienemmän tehot, voipi käyttäjien kokemukset olla hiukan ristiriitaisia samankokoisista koneista kun tehoeroa kymmeniä hevosvoimia "150hv:n" koneessa ;D
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: Cornfarmer - 01.11.11 - klo:20:09
Kun käytin deutzia huollossa niin boxi ohjelmoitiin uudelleen. Lisättiin hiukan tehoja ja nopeutta.
Olisi voinut "ruuvata" lisää melko paljonkin mutta tuo säätö ei olennaisesti lisännyt kulutusta.
Aikaa tähän toimenpiteeseen meni n. 5-10 min.
Pystyyhän noita lastuttamaankin.

Täällä ei huoltomiehet lähde noihin tehon lisäämisiin, eikä nopeuden nostoon. Toki nosti nopeuden viiteenkymppiin, kun ei mennyt lähimainkaan luvattua ::)

Tehoa nostettiin pyydetyillä spekseillä olevalla ohjelmalla, tosin ohjelma muutettiin satiaiseen joka piti vaihtaa piirilevyyn. Töpselillä olisi onnistunut, mikäli olisi ollut huoltomiehen kompuutteri, näitä ei _kuulemma_ ole kuin muutama Suomessa ja nekin pääkallopaikalla. Ettei huoltomiehet lisäile tehoa.

Tehoa voi lisätä melkoisen laveissa rajoissa, melkoisen pirteitä tullut koneista kun on tehty vähän mutu pohjalta... Omasta mittasin tehon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, ja tehoa juuri oikea määrä. Tehdasasetuksillakin oli pirteän puoleinen, lähes 165:n tehot. Osassa ollut pari pykälää pienemmän tehot, voipi käyttäjien kokemukset olla hiukan ristiriitaisia samankokoisista koneista kun tehoeroa kymmeniä hevosvoimia "150hv:n" koneessa ;D


Sulla on sitte ilmeisesti lisätty moottorinkierroksia, ku ei kait muuten nopeutta tuohon saa lisättyä...

meillä kiertää moottori sen 2400rpm suurimmalla vaihteella...  yhen toisen 150 kiertää 2200rpm suurimmalla vaihteella, tiedä sitte et mistä ero johtuu.
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: mää vai - 01.11.11 - klo:20:10
Meillä on agrotron 140 viidenkympin lootalla kulkee 57km/h mittarin mukaan? Eikä ole ehkä hiljaisimpia koneita tossa vauhdissa varsinkin kun muuten hyvät Continentalit huuta kuolemaa. Peltoajossa kohtalaisen hiljainen. Tehoja oli tapissa vähän alakanttiin 139 hv ja oli pirun laiska tiellä. Tehotuonti tarjosi ammattiapua tappiteho n.200hv ja muutos järjetön. 120 l LS-pumppu ehdoton kuormaajakäytössä. Luotettavuus varmaan traktoreiden huippua.

Toinen agrotron 105 vm.05 ostettu uutena vakiotehoinen pienemmällä koneella 6,1 ja 40 lootalla hiljaisempi kuin em. Mittarissa 4000h ilman murheita.
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: JTJ - 01.11.11 - klo:20:13
Mikä kampe ijasjalla on nykyään ykköskoneena?
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: kyntaja - 01.11.11 - klo:20:14
140 Deutsi on kakkoskoneena, -05 vuosimalliltaan ja tunteja vajaa 3000. Pyöreät parisataa heppaa ollut lähes uudesta saakka.
Vesipumppu meni nyt syksyllä, suurin remppa tähän mennessä ja toinen joka keskeytti työt. Ensimmäinen oli ilmastoinnin kompuran kiinnityspultin katkeaminen.

Vähillä murheilla on menty, lukuunottamatta kotimaisten takavanteiden heikkoutta. 5. kertaa rempattu, toisella puolella kolmas vanne menossa ja toisella puolen toinen, ja sen oon kerran itse hitsannut läjään kun alkoi vuotamaan. Onkin kestänyt siitä saakka, jota ihmeenä pidän, toki saumasta sai ihan nätin puhtaaseen rautaan. Eka vanteet oli jotain pskaa venäjän rautaa, niitä ei voinut edes hitsata ::)

Perustraktori hyvillä vakiovarusteilla, hytti meluisa tiellä mutta muuten ei oikeen moitittavaa. No, janoinenkin tiellä mutta sen sitten pellolla säästää :)
Mikä kone sulla muuten ykkös koneena kun olen pitäny tötsää ykssö ajokkina???
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: JTJ - 01.11.11 - klo:20:16
Tämä asiahan herätti kiinnostusta   ;D
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: Maalaispoika - 01.11.11 - klo:20:19
6820 olisi passeli vaihtoehto, mutta ei Autopowria kiitos..

Mikä jottei? Mä en ymmärrä tuota autopowerin karsastamista.  ;D Piakkoin on tulossa 6620 AP:iin 2000 h mittariin ja oli puhetta huoltomiehen kanssa, että jos tehtäisiin siihen vähän parempi huolto pelkkien öljyjen vaihtojen lisäksi. Vaihteistoon voi kuulemma kalibroida uuden ohjelman, että olisi sen jälkeen nykyistäkin parempi. En kyllä ymmärrä, miten se olisi mahdollista, kun nykyinenkin versio on toiminut kuin ajatus.  :D
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: ijasja2 - 01.11.11 - klo:20:56
Kun käytin deutzia huollossa niin boxi ohjelmoitiin uudelleen. Lisättiin hiukan tehoja ja nopeutta.
Olisi voinut "ruuvata" lisää melko paljonkin mutta tuo säätö ei olennaisesti lisännyt kulutusta.
Aikaa tähän toimenpiteeseen meni n. 5-10 min.
Pystyyhän noita lastuttamaankin.
Täällä ei huoltomiehet lähde noihin tehon lisäämisiin, eikä nopeuden nostoon. Toki nosti nopeuden viiteenkymppiin, kun ei mennyt lähimainkaan luvattua ::)

Tehoa nostettiin pyydetyillä spekseillä olevalla ohjelmalla, tosin ohjelma muutettiin satiaiseen joka piti vaihtaa piirilevyyn. Töpselillä olisi onnistunut, mikäli olisi ollut huoltomiehen kompuutteri, näitä ei _kuulemma_ ole kuin muutama Suomessa ja nekin pääkallopaikalla. Ettei huoltomiehet lisäile tehoa.

Tehoa voi lisätä melkoisen laveissa rajoissa, melkoisen pirteitä tullut koneista kun on tehty vähän mutu pohjalta... Omasta mittasin tehon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, ja tehoa juuri oikea määrä. Tehdasasetuksillakin oli pirteän puoleinen, lähes 165:n tehot. Osassa ollut pari pykälää pienemmän tehot, voipi käyttäjien kokemukset olla hiukan ristiriitaisia samankokoisista koneista kun tehoeroa kymmeniä hevosvoimia "150hv:n" koneessa ;D


Sulla on sitte ilmeisesti lisätty moottorinkierroksia, ku ei kait muuten nopeutta tuohon saa lisättyä...

meillä kiertää moottori sen 2400rpm suurimmalla vaihteella...  yhen toisen 150 kiertää 2200rpm suurimmalla vaihteella, tiedä sitte et mistä ero johtuu.


Hitusen alle 2400 kiertää mullakin suurimmalla vaihteella, noin 2200 tullessaan. Harmittavan paljon viiteenkymppiin,  vajaa 2000 rinkiä koneessa yleensä tienpäällä.

Enpä muista milloin olisi ollut traktorissa kaasu pohjassa ihan oikeasti, kun suurimmalla vaihteella se rajataan tuohon. Tuntuuhan se hullulta että 7.1 litran kone kiertää 2600 mutta ottaahan nuo kuorma-autojen pikkukoneetkin kierroksia :)
Kaverilla pimeni mittaristo väliaikaisesti ja kulki ihan hullun lailla, eli potentiaalia olisi kierrosten nostoon... Tiedä sitten kuinka nämä pumppusuutin koneet, voi olla että näissä voisi nostaa kierroksia konetta vaarantamatta. Mutta polttoaineenkulutus nousisi toiseen potenssiin,samoin melu hytissä. Perjantaina kolme keikkaa 40km:n päähän, eli 240km, eikä tee mieli ajaa kaasu pohjassa noitakaan keikkoja. Pääsee rekatkin edelle ja soppaa säästyy...
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: Suki - 01.11.11 - klo:20:59
6820 olisi passeli vaihtoehto, mutta ei Autopowria kiitos..

Mikä jottei? Mä en ymmärrä tuota autopowerin karsastamista.  ;D Piakkoin on tulossa 6620 AP:iin 2000 h mittariin ja oli puhetta huoltomiehen kanssa, että jos tehtäisiin siihen vähän parempi huolto pelkkien öljyjen vaihtojen lisäksi. Vaihteistoon voi kuulemma kalibroida uuden ohjelman, että olisi sen jälkeen nykyistäkin parempi. En kyllä ymmärrä, miten se olisi mahdollista, kun nykyinenkin versio on toiminut kuin ajatus.  :D

En mä sitä toimivuutta epäile, kestävyyttä ainoastaan. AutoPowerilla on tullut ajettua ja onhan se ihan mellevä peli, ei käy kieltäminen. Mut kehu autopoweria sitten vielä 8000 tunnissa, mikäli vielä alkuperäinen aski on kiinni  ;D. Toi portaaton vaihteisto on vähän makuasia, tietyissä hommissa hyvä mielestäni, mutta keppilootalla mentäneen jatkossakin. Aika ajanee portaattomien ohi jahka katkoiskytkentäaskit yleistyvät. Portaattomat, niiiiiiiiin 00-lukua  ;). 
6620 sinänsä riittäisi hyvin nykyiseen tarpeeseen myös, mutta 68xx järeämpi perä, kestää paremmin 200 hv ruuvailuja  :)
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: realisti - 01.11.11 - klo:21:03
irlannissa tuollaiset jontikat tosi sopivissa hinnoissa, hinta ei ole este ostolle. puolenkymmentä deereä tuotu...

Millaista Jontikkaa tarkoitit? 6506:sta vai -20 sarjaa? 6820 olisi passeli vaihtoehto, mutta ei Autopowria kiitos.. Onko noille irkkukoneille jotain www:tä antaa? Traktorpoolissa ja Mascuksessa oli aika nihkeää tarjonta..

katto www.tbirttractors.com , voit yrittää ostaa suoraakin mutta ohjaa kohteliaasti minun puheilleni ;D
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: Suki - 01.11.11 - klo:21:13
irlannissa tuollaiset jontikat tosi sopivissa hinnoissa, hinta ei ole este ostolle. puolenkymmentä deereä tuotu...

Millaista Jontikkaa tarkoitit? 6506:sta vai -20 sarjaa? 6820 olisi passeli vaihtoehto, mutta ei Autopowria kiitos.. Onko noille irkkukoneille jotain www:tä antaa? Traktorpoolissa ja Mascuksessa oli aika nihkeää tarjonta..

katto www.tbirttractors.com , voit yrittää ostaa suoraakin mutta ohjaa kohteliaasti minun puheilleni ;D

Kiitos! Kunhan selailen vielä tässä vaiheessa  :). Asia kun ei nyt ole tämän päivän juttu, ei ehkä edes vielä ensi kesänkään.
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: Maalaispoika - 01.11.11 - klo:21:14
6620 sinänsä riittäisi hyvin nykyiseen tarpeeseen myös, mutta 68xx järeämpi perä, kestää paremmin 200 hv ruuvailuja  :)

197 koneessa...
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: mäkitorppa - 01.11.11 - klo:21:25
Kiitoksia kommenteista. Lähtökohtaisesti itsekin pitänyt Deutzia laadukkaana, mutta kuten aiemmin mainitsin, hintataso vähän epäilytti. Juuri ijasja2:n mainitsemaa perustraktori juuri hakusessa. TM NH olisi myös varteenotettava vaihtoehto, mutta se 50 km/h laatikko on ollut saatavana vain kahteen isompaan, jotka ovat vähän turhan järeitä nykytarpeeseen. Mites noiden piristäminen menee? Uudelleen ohjelmointi vai muitakin muutoksia? Noitten vanhempien "isolohko" moottori on kyllä melko kiihoittava  :P
Lastulla =) Noissa isoissa tulee sähkölohkot mukana ja ainakin silloin uutena jotkut "hirtti" lämpötilaeroista johtuen kiinni,kun kuumaa öljyä ajettiin kylmään lohkoon-> näytti sähköistä vikaa ja saattoi tuhota lohkon. Näitä on vahdettu jonkin verran turhaan,ihan toimivia lohkoja.
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: Suki - 01.11.11 - klo:22:49
6620 sinänsä riittäisi hyvin nykyiseen tarpeeseen myös, mutta 68xx järeämpi perä, kestää paremmin 200 hv ruuvailuja  :)

197 koneessa...

Okei, +200 hv  ;D. On noita äkäisiä 66xx:äkin, ei se ainakaan moottorista ole kiinni. Nykyinen jonnu kun on vielä täysin mekaaninen ja ahtamatonkin, niin houkuttelevaa olisi joskus siihenkin matalapainepuhallin moottorin kylkeen laittaa. 8000 tunnin huollossa huoltomies totesi: "toinen mokoma vielä ja sitten vasta moottoriin uutta osaa." ::)
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: agricult - 02.11.11 - klo:16:49
Aika ajanee portaattomien ohi jahka katkoiskytkentäaskit yleistyvät. Portaattomat, niiiiiiiiin 00-lukua  ;). 

Miten kaksoiskytkimellinen on tavallista osa- tai täyspowershiftiä parempi?  ??? Toihan on vaan yks tapa toteuttaa pikavaihde.

No, vähemmillä pakoilla tietty selviää, kun 2 riittää vaikka 8:n portaan saavuttamiseen, kuten JD:llä (Vai liekö Carraron laatikko tuo Jontikan Direct?)

Ihme on muuten jos Valtra/Agco ei nosta mölyä Direct-nimen käytöstä traktorinlaatikossa  ;D ;D
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: Suki - 02.11.11 - klo:17:42
Aika ajanee portaattomien ohi jahka katkoiskytkentäaskit yleistyvät. Portaattomat, niiiiiiiiin 00-lukua  ;). 

Miten kaksoiskytkimellinen on tavallista osa- tai täyspowershiftiä parempi?  ??? Toihan on vaan yks tapa toteuttaa pikavaihde.

No, vähemmillä pakoilla tietty selviää, kun 2 riittää vaikka 8:n portaan saavuttamiseen, kuten JD:llä (Vai liekö Carraron laatikko tuo Jontikan Direct?)

Ihme on muuten jos Valtra/Agco ei nosta mölyä Direct-nimen käytöstä traktorinlaatikossa  ;D ;D

Tosta JD:n uudesta askista ei hirveästi ole julkisuuteen tietoja tihkunut. Portaattomasta vaihteistosta tekee erinomaisen juuri joustavuus. Hyötysuhdehan portaattomassa on teoriassa huono, mutta traktorit ovat sen verta viksuja nykyään, että osaavat välitä oikean välityssuhteen erinäisen datan perusteella. Näin ollen useammilla kuljettajilla portaaton vaihteisto voikin säästää polttoainetta ja johtaa suurempaan työsaavutukseen pelkästään jo automaattiajolla. Lisäksi erilaiset automatiikat, kuten TMS ja DTM, osaavat hakea väännön, kierrosten, nopeuden ja polttoainekulutuksen suhteen halutun optimin.
Tossa kaksoiskytkentäaskissa pitäisi nykyaikana periaatteessa pystyä yhdistämään portaattoman ominaisuudet mekaanisen hyötysuhteeseen..  ::)
Otsikko: Vs: deutz
Kirjoitti: zetor8045 - 02.11.11 - klo:20:16
Kun käytin deutzia huollossa niin boxi ohjelmoitiin uudelleen. Lisättiin hiukan tehoja ja nopeutta.
Olisi voinut "ruuvata" lisää melko paljonkin mutta tuo säätö ei olennaisesti lisännyt kulutusta.
Aikaa tähän toimenpiteeseen meni n. 5-10 min.
Pystyyhän noita lastuttamaankin.
Täällä ei huoltomiehet lähde noihin tehon lisäämisiin, eikä nopeuden nostoon. Toki nosti nopeuden viiteenkymppiin, kun ei mennyt lähimainkaan luvattua ::)

Tehoa nostettiin pyydetyillä spekseillä olevalla ohjelmalla, tosin ohjelma muutettiin satiaiseen joka piti vaihtaa piirilevyyn. Töpselillä olisi onnistunut, mikäli olisi ollut huoltomiehen kompuutteri, näitä ei _kuulemma_ ole kuin muutama Suomessa ja nekin pääkallopaikalla. Ettei huoltomiehet lisäile tehoa.

Tehoa voi lisätä melkoisen laveissa rajoissa, melkoisen pirteitä tullut koneista kun on tehty vähän mutu pohjalta... Omasta mittasin tehon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, ja tehoa juuri oikea määrä. Tehdasasetuksillakin oli pirteän puoleinen, lähes 165:n tehot. Osassa ollut pari pykälää pienemmän tehot, voipi käyttäjien kokemukset olla hiukan ristiriitaisia samankokoisista koneista kun tehoeroa kymmeniä hevosvoimia "150hv:n" koneessa ;D


Sulla on sitte ilmeisesti lisätty moottorinkierroksia, ku ei kait muuten nopeutta tuohon saa lisättyä...

meillä kiertää moottori sen 2400rpm suurimmalla vaihteella...  yhen toisen 150 kiertää 2200rpm suurimmalla vaihteella, tiedä sitte et mistä ero johtuu.


Hitusen alle 2400 kiertää mullakin suurimmalla vaihteella, noin 2200 tullessaan. Harmittavan paljon viiteenkymppiin,  vajaa 2000 rinkiä koneessa yleensä tienpäällä.

Enpä muista milloin olisi ollut traktorissa kaasu pohjassa ihan oikeasti, kun suurimmalla vaihteella se rajataan tuohon. Tuntuuhan se hullulta että 7.1 litran kone kiertää 2600 mutta ottaahan nuo kuorma-autojen pikkukoneetkin kierroksia :)
Kaverilla pimeni mittaristo väliaikaisesti ja kulki ihan hullun lailla, eli potentiaalia olisi kierrosten nostoon... Tiedä sitten kuinka nämä pumppusuutin koneet, voi olla että näissä voisi nostaa kierroksia konetta vaarantamatta. Mutta polttoaineenkulutus nousisi toiseen potenssiin,samoin melu hytissä. Perjantaina kolme keikkaa 40km:n päähän, eli 240km, eikä tee mieli ajaa kaasu pohjassa noitakaan keikkoja. Pääsee rekatkin edelle ja soppaa säästyy...
Deutz M620 menee reilun 52km/h 2000rpm kun tuo uudempi M640 ottaa 2200rpm mutta menee aikas samaa vauhtia  :o  Hyvin ovat kaikki neljä deutsia tähän asti pelanneet tai no kaksi noista on jo muualla käytössä  ;D