Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe salaojitus sarkaojat sorastamalla ja putkilla.onko hyvä vai huono  (Luettu 21754 kertaa)

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372

Suunnittelu on yksi ProAgrian tulonlähde, samoin kuin tämä paisuva EU-byrokratia, järjestelmä takaa systeemin hengissä pysymisen.

ProAgria ei ole suunnitellut salaojituksia valovuosiin.

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
ucd virkamieskoneiston elossa pitäjä ja pyörittäjä täp täp ;D

 ei raasu osaa ojittaakkaan notta jonkun täytyy olla neuvomassa ja vetämässä välistä ;D

persaukisilla tupajumeilla ei ole varaa mihinkään.... paitti toki tarpeettomiin koneisiin ja pilin jatkeisiin..
 ;D ;D
ps salaojasuunnittelua saa muualtakin kuin proo rahastus konsernista. Eikä se sielläkään ole niin hirmukallista tasoonsa nähden.  8) Siinä taloossa on paljon huonompilaatuistakin palvelua tyrkyllä.

Viimeksi muokattu: 17.09.11 - klo:15:58 kirjoittanut UCD

Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Suunnitelmia kritisoidessa kannattaa tosiaan huomioida että suunitelmat voi kilpailuttaa, tekijöitä on useita ja toisekseen, se kaikki tuki ei todellakaan valu suunnitteluun tai sitten teitä on kusetettu suunnittelun hinnassa.
Nothing is Something Worth Doing

JoHaRa

  • Vieras

Suunnittelu on yksi ProAgrian tulonlähde, samoin kuin tämä paisuva EU-byrokratia, järjestelmä takaa systeemin hengissä pysymisen.

ProAgria ei ole suunnitellut salaojituksia valovuosiin.

Hyvä huomio. Salaojakeskus on ulkopuolinen firma.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Miksi pitää olla imut ja kokoojat erikseen.paremminhan toimii kun tekee suorilla vedoilla.

Huolto helpottuu aika olennaisesti jos lohkolla on yksi tai kaksi laskuaukkoa sen vaikka muutaman kymmenen sijaan.
Ja toiseksi lohko saatta olla kaltevuusoloiltaan sellainen että kokoojan joutuu tekemään vaikka keskelle. Näin ainakin täällä hämeeesä missä lohkot vähän joka suuntaan kaltevia vaikka korkeuserot ei suuria.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Ainoa ongelma on siinä, että kuinka usein niitä laskuaukkoja tutkitaan :D Itellä ainakin tekemättä muutamalta viime vuodelta. Pitäisi kai palkata ProAgria selvittämään mulle missä tilassa mun laskuaukot on ???

JoHaRa

  • Vieras
Ainoa ongelma on siinä, että kuinka usein niitä laskuaukkoja tutkitaan :D Itellä ainakin tekemättä muutamalta viime vuodelta. Pitäisi kai palkata ProAgria selvittämään mulle missä tilassa mun laskuaukot on ???

Naiset käyvät gynegologilla kerran vuodessa tutkituttamassa laskuaukkojaan  :D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Paljonko salaojittajat ottaa huomioon tasaisen laskun eli laskun asteluku ei saisi muuttua vaan aina olisi tehtävä kaivo jos kaltevuus muuttuu. Ajateltu hyöty on että veden virtausnopeus ei muutu ja jätä sakkaa putkeen vaan veden nopeus on tasaisen tappavaa ja se vie kaiken sakan laskuaukolle saakka. Onko tämä vanhaa tietoa vai pystyykö sitä huomioimaan omatoimiojittajakin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Ainoa ongelma on siinä, että kuinka usein niitä laskuaukkoja tutkitaan :D Itellä ainakin tekemättä muutamalta viime vuodelta. Pitäisi kai palkata ProAgria selvittämään mulle missä tilassa mun laskuaukot on ???

Naiset käyvät gynegologilla kerran vuodessa tutkituttamassa laskuaukkojaan  :D
Taasko tämä meni tälle osastolle  >:(

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Yksi laskuakoo lykkää vedet ojaan, vaikka olisi jäänyt hiukan liejunkin sisään. Yksittäislaskuaukot herkempiä tukkeutumaan.
Mystinen kesälaatumies

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Yksi laskuakoo lykkää vedet ojaan, vaikka olisi jäänyt hiukan liejunkin sisään. Yksittäislaskuaukot herkempiä tukkeutumaan.

Eikä kaikkia lohkoja voi ojittaakaan muuten kuin kokoojan tekemällä.Kumpuilevissa maisemissa on usein ollut avo-oja keskellä lohkoa johon sarkaojat ovat vetensä laskeneet.