noh, mä mitää mistää tiä mutta, en ole kenenkään nähnyt levittävän 10cm kerroksia siiloon joka tarkoittaa 40m3 kuormalla hevosenpäämatikalla 400m2 kuorman polkemisalaa.. kovia sankaria tuntuu olevan..
Viimeksi muokattu: 07.08.11 - klo:09:46 kirjoittanut Adam Smith
Lainaus käyttäjältä: jusu - 06.08.11 - klo:22:44noh, mä mitää mistää tiä mutta, en ole kenenkään nähnyt levittävän 10cm kerroksia siiloon joka tarkoittaa 40m3 kuormalla hevosenpäämatikalla 400m2 kuorman polkemisalaa.. kovia sankaria tuntuu olevan.. Meillä on 14 metriä leveä siilo ja kärryt 30 kuutioisia. Kolmannes siilosta peittyy kerralla kuormalla, kun se 10 senttiä paksu kerros levitetään. Kipattu kuorma leviää alle minuutissa, loppuaika tiivistetään. 40 kuutioiset kärryt olis jo huomattavasti hankalampia kipata siilon päällä, eikä meidän kuljetusmatkoilla isommat kärryt tienaa hintaansa. 30 kuutiosta 40 kärryn hinta kaksinkertaistuu ja veturin kokotarve kasvaa. Ketjussa kaikkien osien on sovittava ja tuettava toisiaan. Liian isot kärryt pienissä siiloissa on iso ongelma, koska tiivistyskerroksesta tulee yhdellä kuormalla jo paksu, levittäminen on hidasta ja tiivistykseen jää vähän aikaa. 6-metriseen siiloon rehunteko ajosilppurilla on samanlaista kuin yrittäis lexionilla tyhjennystä vauhdissa johonkin esa-viitoseen... Tarkoitus on tehdä mahdollisimman laadukasta rehua mahdollisimman edullisesti, ei mahdollisimman nopeasti mammuttivehkeillä tippa kikkelin päässä
Totuus asias on ehkä se ettei Vetelistä isompaa kärriä löydy Muuten on kyllä samaa mieltä asiasta...
Varovaisia sitten niiden täysien kärryjen kanssa kasan päällä jos ne sinne on saatava. Oon nähny senkin kun kaatunutta kärryä taiteillaan siilon päältä pois. Siinä ei sitten enää aikaa säästettykään. Varsinkin kippikärryn kanssa riskihomma, mutta tuokin tapaus oli muistaakseni purkukärry. Nähdäkseni kasa oli kyll hyvin polettu, mutta rehu märkää, painopiste korkealla ja kun lähtee kallistumaan niin sinnehän se painopiste siirtyy nopeasti uppoavalle puolelle.
Lainaus käyttäjältä: Wejjo - 07.08.11 - klo:08:25Varovaisia sitten niiden täysien kärryjen kanssa kasan päällä jos ne sinne on saatava. Oon nähny senkin kun kaatunutta kärryä taiteillaan siilon päältä pois. Siinä ei sitten enää aikaa säästettykään. Varsinkin kippikärryn kanssa riskihomma, mutta tuokin tapaus oli muistaakseni purkukärry. Nähdäkseni kasa oli kyll hyvin polettu, mutta rehu märkää, painopiste korkealla ja kun lähtee kallistumaan niin sinnehän se painopiste siirtyy nopeasti uppoavalle puolelle.On ollu juu tehokasta rehuntekoa, kunnes....https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=169713&lang=fi
Lainaus käyttäjältä: sirkussonni - 07.08.11 - klo:10:52Lainaus käyttäjältä: Wejjo - 07.08.11 - klo:08:25Varovaisia sitten niiden täysien kärryjen kanssa kasan päällä jos ne sinne on saatava. Oon nähny senkin kun kaatunutta kärryä taiteillaan siilon päältä pois. Siinä ei sitten enää aikaa säästettykään. Varsinkin kippikärryn kanssa riskihomma, mutta tuokin tapaus oli muistaakseni purkukärry. Nähdäkseni kasa oli kyll hyvin polettu, mutta rehu märkää, painopiste korkealla ja kun lähtee kallistumaan niin sinnehän se painopiste siirtyy nopeasti uppoavalle puolelle.On ollu juu tehokasta rehuntekoa, kunnes....https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=169713&lang=fiEi muuten ollu Koskelainen kuski tälläkertaa vaan myyntipaikka Koskella .
Viimeksi muokattu: 07.08.11 - klo:11:43 kirjoittanut 3070 E
Lainaus käyttäjältä: sorkkis - 07.08.11 - klo:11:04Lainaus käyttäjältä: sirkussonni - 07.08.11 - klo:10:52Lainaus käyttäjältä: Wejjo - 07.08.11 - klo:08:25Varovaisia sitten niiden täysien kärryjen kanssa kasan päällä jos ne sinne on saatava. Oon nähny senkin kun kaatunutta kärryä taiteillaan siilon päältä pois. Siinä ei sitten enää aikaa säästettykään. Varsinkin kippikärryn kanssa riskihomma, mutta tuokin tapaus oli muistaakseni purkukärry. Nähdäkseni kasa oli kyll hyvin polettu, mutta rehu märkää, painopiste korkealla ja kun lähtee kallistumaan niin sinnehän se painopiste siirtyy nopeasti uppoavalle puolelle.On ollu juu tehokasta rehuntekoa, kunnes....https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=169713&lang=fiEi muuten ollu Koskelainen kuski tälläkertaa vaan myyntipaikka Koskella . Nyt saa Landehande hepulin: https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=169758&lang=fiMikä näitä Jontikoita vaivaa, kun näitä on enemmänkin: https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=166157&lang=fi https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=167932&lang=fi https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=168985&lang=fi
Hurrrrrrja meininki paalausurakkamiehellä, 7ha/25 minuuttia Paalit tiukkoja melekeen tasalaatusia ja jäläki viimmesen päälle
70ha/11 tuntia apaut tahdilla on tehty(aumaan) ja rehu on priimaa.
Lainaus käyttäjältä: Joupir84 - 07.08.11 - klo:22:2170ha/11 tuntia apaut tahdilla on tehty(aumaan) ja rehu on priimaa. Tuo yksi sana vain kuullostaa pahalta, auma... Laakasiiloihin ei enää kaivureilla ole asiaa, tai pian on niidenkin tilalla auma. Mikähän meillä olisi rehunteon tahti, kun KAIKKI rehumaat on 1,5 km säteellä...