Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakoitsijan kauhee tahti...  (Luettu 38267 kertaa)

jorndere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Urakoitsijan kauhee tahti...

Jokainenhan saa viljellä ja harrastaa ihan miten itse haluaa, sehän on yrittäjän vapaus joka yrittäjälle myös ilman muuta kuuluu, mutta ei minusta nyt kannata yrittää selittää typeryyksiä siitä että keskimääräisellä suomalaisella maatilalla olevalla kalustolla itse tehty rehu tulisi halvemmalla siiloon kuin se urakoitsijan tekemä. Tilakohtaisia eroja tietenkin on ja joku tekee omillakin vehkeillä rehun tosi halvalla, joillakin taas se urakoitsijan tekemä rehu voi tulla todella kalliiksi. Mutta keskimäärin kuitenkin urakoitsijan tekemänä se rehu tai vaikkapa puinti on VARMASTI halvempaa.

Mitä sitten tulee vielä tuohon korjuuaikaan, joku arvo on silläkin että urakoitsijan nopeasti tekemä rehu on kauttaaltaan tasalaatuista esim D-arvoltaan, kun taas itse viikon ajan tehdyssä rehussa osa on liian sulavaa ja osa jo vanhaa, ainakin jos oikein helteet osuvat, puhumattakaan siitä että se kasa on auki viikon vs. 1,5 päivää. Ja kyllä se sadekuuro ja jopa kokonainen matalapaine todennäköisemmin osuu siihen viikon jaksoon kuin vaikka tuohon 1,5 päivän jaksoon.

juupa juu keskimäärin keskimäärin isännillä on liian kalliit koneet niin kyllä vertailu näyttää urakoitsijan käyttö halvalta ;D

kasa auki viikon misä ??? ??? ??? ei ainakaan meillä 8)

Jos luet tuon kirjoitukseni kunnolla ja kokonaan, niin sanonkin siellä että tilakohtaisia eroja toki on ja suuriakin. Jos on vanhat, kunnossa olevat ja poistetut koneet, niin varmasti omilla vehkeillä rehu tulee halvimmalla siiloon. Siinä vaan yleensä käy niin, että kun saadaan ne kamppeet maksettua (tai yleensä jo vähän ennen), täytyy saada uutta ja kiiltävää rautaa pihaan...

Kuten jo aiemmin sanoin, kaikilla on vapaus tehdä rehut ja muutkin työt juuri niinkuin itse haluavat, eikä siinä ole edes mitään vikaa. Mutta se, että täällä sitten selitetään kuinka omilla uusilla/uudenkarheilla vehkeillä tulee rehu halvemmaksi kuin urakoitsijaa käyttäen, onkin jo sitten sitä bullshittia siteeratakseni muuan tamperelaista pituushyppääjää... Ja yleensä nämä selittäjät on vielä niitä jotka ei ole itse edes urakoitsijan käyttöä koskaan kokeilleet, puhutaan vaan näitä "kylillä puhuttiin että sielläkin myöhästy rehunteko kun ei urakoitsija tullut" -juttuja.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Urakoitsijan kauhee tahti...


Mutta se, että täällä sitten selitetään kuinka omilla uusilla/uudenkarheilla vehkeillä tulee rehu halvemmaksi kuin urakoitsijaa käyttäen, onkin jo sitten sitä bullshittia

täst ei voi olla erimieltä ;D

mutta käytetty ja oikein mitoitettu ketju onkin erijuttu ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Urakoitsijan kauhee tahti...


Mutta se, että täällä sitten selitetään kuinka omilla uusilla/uudenkarheilla vehkeillä tulee rehu halvemmaksi kuin urakoitsijaa käyttäen, onkin jo sitten sitä bullshittia

täst ei voi olla erimieltä ;D

mutta käytetty ja oikein mitoitettu ketju onkin erijuttu ;D
No itte väittäisin näin ;)
Tosin korjuualaakin itellä jo 250ha ja uudetkin koneet vanhenee nopeasti ;) 8)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Urakoitsijan kauhee tahti...


Mutta se, että täällä sitten selitetään kuinka omilla uusilla/uudenkarheilla vehkeillä tulee rehu halvemmaksi kuin urakoitsijaa käyttäen, onkin jo sitten sitä bullshittia

täst ei voi olla erimieltä ;D

mutta käytetty ja oikein mitoitettu ketju onkin erijuttu ;D

13 v vanhat Kuhni ja JF, 25 v vanhat kärrit ja joita yli 70v kuski ja ajaa 16 v vanhalla Deerellä,
9v vanhalla Variolla niittää ja silppuroi mä, urakoitsija rullaa siilossa  :P
Halbaa rehua ???

ps: Se 415 oottelee apevaunun eessä jotta pääsee mylläämään kaiken  ;D

Viimeksi muokattu: 16.08.11 - klo:11:56 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)