Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe A93 valintapulmia  (Luettu 54812 kertaa)

Naturalis

  • Vieras
Vs: A93 valintapulmia
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: A93 valintapulmia
Muuten, uudemmilla koneilla ajaneet, onko se näiden saastehommien syytä, että nykykoneet ovat teholuokassaan melko hengettömiä väännöiltään ja kuormituksen tuntevuudeltaan. Kierrokset heijaa esim. niittäessä tai paalatessa pienten kuormitusten vaihteluiden yhteydessä 300-400 kierroksen luokkaa helpostikkin. Jos kaasua polkee niin kyllä hörähtää mutta käsikaasulla ei pysy tarkasti paikallaan. Ei ole yksi ja sama kone, tuntuu samaa monessa nykytraktorissa

Epäilin myös vaijerikäskytystä yhdeksi syyksi vrt. nuhvin rautatangot.

Juuri päinvastoin omat kokemukset, uudet koneet pitää kierrokset täsmälleen asetetussa niinkauan kuin voima riittää, mikäli vakionopeuden säätimestä on johonkin asetettu. Jalkakaasulla tai käsikaasulla ajaessa antaa herkemmin periksi.

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

saiski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 76
Vs: A93 valintapulmia
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

Mikähän mahtaa olla kulutusero A93 ja casen välillä?? Ja millä tavalla suunnanvaihto on casessa parempi??

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: A93 valintapulmia
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

Mutta kuinka sitä sitten tässäkin ketjussa tarjottiin vastineeksi A:lle? 
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: A93 valintapulmia
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

Mutta kuinka sitä sitten tässäkin ketjussa tarjottiin vastineeksi A:lle? 
Normi A on vastine JX:lle ja A3 on vastine JXU:lle...

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: A93 valintapulmia
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

Mutta kuinka sitä sitten tässäkin ketjussa tarjottiin vastineeksi A:lle? 
Normi A on vastine JX:lle ja A3 on vastine JXU:lle...

Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? A93 versus JXU oli nuffieldmasterin viestissä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: A93 valintapulmia
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

Mutta kuinka sitä sitten tässäkin ketjussa tarjottiin vastineeksi A:lle?  
Normi A on vastine JX:lle ja A3 on vastine JXU:lle...

Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? A93 versus JXU oli nuffieldmasterin viestissä
Sä et tainnut itse cultor nähdä tuota Naturalis:in kommenttia.... Tuossa 93 valtrassa on meinaan varmasti parempi suunanvaihto kuin nyykkärin nykijä...  :P

Viimeksi muokattu: 20.07.11 - klo:22:18 kirjoittanut zetor8045

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: A93 valintapulmia
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille" Vai mitä mieltä on ropottikuskit? Sekotetaanko tattia ilman kytkintä vai tuuttaako varattua  8) 

Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

realisti

  • Vieras
Vs: A93 valintapulmia
mitäs järkevän hintaisia koneita tuohon 100-125hv kokoluokkaan on tarjolla? taitaa tuo a93 olla parhaasta päästä? tuollainen kone olisi ittellä syksyn päälle suunnitelmissa ostaa kun on vähän luotto tuohon 6420:aan mennyt, ei saisi kuitenkaan olla älyttömän hintainen kun on kolmoskoneena paalien siirrossa yms.

joka hommaan kannattaa olla oma kapine niin ei tarvitse niitä roippeita perään olla kokoajan vaihtamassa. ajakko sää kolmee konetta yhtäaikaa vae rengitkö niil kurvailee..mutta jos kolmoskone pitää saada niin en ite ainakaan tollasta pikku valtraa suosittele. Vaikka eri koneista ei paljoo kokemusta niin tommosesta a-sarjasta sain sen verran kokemusta että oli talon eka ja vika valtra.

kyllä ne kaikki kolme on kylvö-, rehu- ja puintiaikana menossa yhtäaikaa. Itse ajan yleensä vt:llä, vanha isäntä vanhemmalla deerellä ja renki uudemmalla deerellä.

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: A93 valintapulmia
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

Uudessa A93ssa on 3,3 litran välijäähdytetty turbokone! Jos vähäkään samaa maata ko mun 455 kone niin en usko että syö enemmän ko case. Omassa 455 kulutuksia paalinkanto ja kierroksia pirusti 3,5 litraa klapikoneen pyöritys 1,8 litraa tunti,kelasilppuri 1,5m ja 25 m3 purkukärryllä rehunteko 6,5 litraa tunti.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: A93 valintapulmia
Lainaus
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"

Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: A93 valintapulmia
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

Uudessa A93ssa on 3,3 litran välijäähdytetty turbokone! Jos vähäkään samaa maata ko mun 455 kone niin en usko että syö enemmän ko case. Omassa 455 kulutuksia paalinkanto ja kierroksia pirusti 3,5 litraa klapikoneen pyöritys 1,8 litraa tunti,kelasilppuri 1,5m ja 25 m3 purkukärryllä rehunteko 6,5 litraa tunti.

No ohan se niin, kun pula-aijaan muistomerkki koko traktori.  ;D

Greenpwr

  • Vieras
Vs: A93 valintapulmia
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

Uudessa A93ssa on 3,3 litran välijäähdytetty turbokone! Jos vähäkään samaa maata ko mun 455 kone niin en usko että syö enemmän ko case. Omassa 455 kulutuksia paalinkanto ja kierroksia pirusti 3,5 litraa klapikoneen pyöritys 1,8 litraa tunti,kelasilppuri 1,5m ja 25 m3 purkukärryllä rehunteko 6,5 litraa tunti.

No ohan se niin, kun pula-aijaan muistomerkki koko traktori.  ;D

 Off-topic...anti-pula-ajan teekkarista tehtaalla jäänyt muutama pultti loorasta löysälle, isännän piikkiin...toki tämmöinen...

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: A93 valintapulmia
Lainaus
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"

Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.

Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: A93 valintapulmia
mitäs järkevän hintaisia koneita tuohon 100-125hv kokoluokkaan on tarjolla? taitaa tuo a93 olla parhaasta päästä? tuollainen kone olisi ittellä syksyn päälle suunnitelmissa ostaa kun on vähän luotto tuohon 6420:aan mennyt, ei saisi kuitenkaan olla älyttömän hintainen kun on kolmoskoneena paalien siirrossa yms.

joka hommaan kannattaa olla oma kapine niin ei tarvitse niitä roippeita perään olla kokoajan vaihtamassa. ajakko sää kolmee konetta yhtäaikaa vae rengitkö niil kurvailee..mutta jos kolmoskone pitää saada niin en ite ainakaan tollasta pikku valtraa suosittele. Vaikka eri koneista ei paljoo kokemusta niin tommosesta a-sarjasta sain sen verran kokemusta että oli talon eka ja vika valtra.

kyllä ne kaikki kolme on kylvö-, rehu- ja puintiaikana menossa yhtäaikaa. Itse ajan yleensä vt:llä, vanha isäntä vanhemmalla deerellä ja renki uudemmalla deerellä.

Entäs 6850 valtra?
Yksinkertasta varmaa tekniikkaa
On kyl vieläkin käytettynä kovissa hinnoissa mut epäilisin että pitää edelleenkin jälleenmyyntiarvonsa vuosien päästä