JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla
Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Muuten, uudemmilla koneilla ajaneet, onko se näiden saastehommien syytä, että nykykoneet ovat teholuokassaan melko hengettömiä väännöiltään ja kuormituksen tuntevuudeltaan. Kierrokset heijaa esim. niittäessä tai paalatessa pienten kuormitusten vaihteluiden yhteydessä 300-400 kierroksen luokkaa helpostikkin. Jos kaasua polkee niin kyllä hörähtää mutta käsikaasulla ei pysy tarkasti paikallaan. Ei ole yksi ja sama kone, tuntuu samaa monessa nykytraktorissa
Nuhvilla paalatessa jos asetat kierrokset tiettyyn niin ne pysyy kuormituksesta riippumatta suht.koht siinä ja jos kuormitusta tulee enempi niin savu mustenee, ääni muuttuu ja tilanteen mennessä ohi savu hälvenee ja taas hyrrää kevyesti. Esim. Valtra pudotta kiekat 200-300 kierroksella, lyöt itse pedaalilla kaasua niin nousee kierrokset (hörähtää, ei siis voima lopu), ja kun taas tulee höllempi kohta niin sitten kiertää asetettua kierroslukua 200 rpm kovemmin. Epäilin myös vaijerikäskytystä yhdeksi syyksi vrt. nuhvin rautatangot.