Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe A93 valintapulmia  (Luettu 57006 kertaa)

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: A93 valintapulmia
Lainaus
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"

Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.

Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..

Ei sitä Fulleria ole pakko kenenkään ostaa edes Sisun mukana. Kädettömille on tarjolla robottivaihteistoja ;- )

"Jos konekäsi ei riitä, on otettava Fuller. Synkronoimattomalla vaihteistolla osaava kuski päihittää minkä tahansa vaihteistoautomatiikan."

3070 E

  • Vieras
Vs: A93 valintapulmia

Siinä on taas laskelman paikka, että paljonko sillä pellon yläpuolisen ilman kyntämisellä tienaa... Olen päätynyt omalla kohdalla tulokseen, että ei oikein mitään, joten pitäydyn sarka-auroissa

No mitäs sillä päisteajolla ja keskellä peltoa olevien vesivakojen tasaamisella tienaa??

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: A93 valintapulmia
mitäs järkevän hintaisia koneita tuohon 100-125hv kokoluokkaan on tarjolla? taitaa tuo a93 olla parhaasta päästä? tuollainen kone olisi ittellä syksyn päälle suunnitelmissa ostaa kun on vähän luotto tuohon 6420:aan mennyt, ei saisi kuitenkaan olla älyttömän hintainen kun on kolmoskoneena paalien siirrossa yms.

joka hommaan kannattaa olla oma kapine niin ei tarvitse niitä roippeita perään olla kokoajan vaihtamassa. ajakko sää kolmee konetta yhtäaikaa vae rengitkö niil kurvailee..mutta jos kolmoskone pitää saada niin en ite ainakaan tollasta pikku valtraa suosittele. Vaikka eri koneista ei paljoo kokemusta niin tommosesta a-sarjasta sain sen verran kokemusta että oli talon eka ja vika valtra.

kyllä ne kaikki kolme on kylvö-, rehu- ja puintiaikana menossa yhtäaikaa. Itse ajan yleensä vt:llä, vanha isäntä vanhemmalla deerellä ja renki uudemmalla deerellä.

Entäs 6850 valtra?
Yksinkertasta varmaa tekniikkaa
On kyl vieläkin käytettynä kovissa hinnoissa mut epäilisin että pitää edelleenkin jälleenmyyntiarvonsa vuosien päästä

Eikös se ollut etukuormaaja käyttöön myös tarkoitettu...  :P

shavia

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: A93 valintapulmia

Siinä on taas laskelman paikka, että paljonko sillä pellon yläpuolisen ilman kyntämisellä tienaa... Olen päätynyt omalla kohdalla tulokseen, että ei oikein mitään, joten pitäydyn sarka-auroissa

No mitäs sillä päisteajolla ja keskellä peltoa olevien vesivakojen tasaamisella tienaa??

No jos on kovin lyhyt pelto, niin onhan sarka-aura päisteessä hitaampi. Pitemmällä pellolla suhteellinen ero on yllättävän pieni. Kääntöaurallakin aikaa kuluu kääntymiseen.

Vesivakojen jättämisellä oikeaan kohtaan tienaa keväällä nopeammin kuivuvan pellon. Ja kun on käytävä ensin perälevyllä tasaamassa vesivaot, eli märimmät kohdat, ei tule mentyä äkeen kanssa liian aikaisin.

Asioilla on puolensa, ja varmasti kääntöaurallakin huollon ja kyntötyön helppous mm. Mutta vilja ei kasvaessaan huomaa, onko pellon yläpuolinen ilma kynnetty vai ei.

Ja tämä A-malli kun oli kyseessä, niin sen perään laittaisin mielummin 4-siipisen sarka-auran kuin 3-siipisen kääntöauran. On mielestäni nopeampi.

Viimeksi muokattu: 26.07.11 - klo:12:03 kirjoittanut shavia

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27056
  • vastustan
Vs: A93 valintapulmia
Lainaus
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"

Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.

Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..

Ei sitä Fulleria ole pakko kenenkään ostaa edes Sisun mukana. Kädettömille on tarjolla robottivaihteistoja ;- )

"Jos konekäsi ei riitä, on otettava Fuller. Synkronoimattomalla vaihteistolla osaava kuski päihittää minkä tahansa vaihteistoautomatiikan."
jos oon oikein ymmärtäny niin eikös nuo konekädet käytä synkronoimatonta lootaa, välikaasua ainakin kuuluu antavan jotkut mutta laatikko ei korise koskaan, vannoutuneelta sisukuskiltakin joskus korina kuuluu ???

ja mikähän työ jää normaalissa järkevässä arjessa 6850 ja etukuormaimella tekemättä :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: A93 valintapulmia
Lainaus
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"

Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.

Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..

Ei sitä Fulleria ole pakko kenenkään ostaa edes Sisun mukana. Kädettömille on tarjolla robottivaihteistoja ;- )

"Jos konekäsi ei riitä, on otettava Fuller. Synkronoimattomalla vaihteistolla osaava kuski päihittää minkä tahansa vaihteistoautomatiikan."
jos oon oikein ymmärtäny niin eikös nuo konekädet käytä synkronoimatonta lootaa, välikaasua ainakin kuuluu antavan jotkut mutta laatikko ei korise koskaan, vannoutuneelta sisukuskiltakin joskus korina kuuluu ???

Vaan sitten kun se automaatti missaa, koriseekin kunnolla. Eikä automaatilla ole silmiä ;- ) Koeajaneen kommentti:

"Powershift vaihtaa kyllä hienosti,mutta liian rauhallisesti tiukassa paikassa=ei anna autolle kaikkia´mahdollisuuksia´."

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: A93 valintapulmia
Ajoin minäkin Fullerilla nuorena kloppina ja myönnän kyllä etten ollut sen asiantuntija, vaikka normaali ajo onnistuikin. En oikein hiffaa sen väitettyä nopeutta, kun seuraava vaihde vaati kuitenkin kierrosten laskun joka kesti joskus ikuisuuden vanhoilla Sisuilla, kuten myös Volvoissa. Scaniassa synkronoitu manuaali vaihteisto on nopea käyttää, ja keppi lyhyine liikkeineen liikkui kuten kynä kädessä. Ero kulutuksessa oli Scanialla rahtihommissa n 43 L/100 km kun samantehoinen Sisu vei 52 L/100 km. Sisun keppiä piti siirtää puoli metriä ja sen liikkeet ei olleet yhtään sulavia. Vanhoille pieruille tuo varmaan se maailman paras mutta omasta mielestä asiallinen vaihteisto ei enää korvaa kuskin kannalta muita vakavia ongelmia, kuten melu, hyttiin nousemisen helppous, paahtava kuumuus kesällä kun kojetaulu lämpeni, yleinen ajomukavuus ja huollon toimivuus yms Täälläpäin pölliautojen omistajat ovat siirtyneet Sisuista robottimersuihin, ja loput ajaa tasaisesti Volvo/Scania kalustolla. Itse luotan kyllä edelleen hyvään synkronoituun manuaalivaihteistoon, etenkin liukkaalla kelillä. Traktorissa taas robotti pelaa oikein hyvin.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: A93 valintapulmia
Ajoin minäkin Fullerilla nuorena kloppina ja myönnän kyllä etten ollut sen asiantuntija, vaikka normaali ajo onnistuikin. En oikein hiffaa sen väitettyä nopeutta, kun seuraava vaihde vaati kuitenkin kierrosten laskun joka kesti joskus ikuisuuden vanhoilla Sisuilla, kuten myös Volvoissa.

Erikoispainava vauhtipyörä? Kaasupoljin jumissa? Eihän kierrosten lasku muuten voi ikuisuutta kestää.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: A93 valintapulmia
Lainaus
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"

Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.

Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..

Ei sitä Fulleria ole pakko kenenkään ostaa edes Sisun mukana. Kädettömille on tarjolla robottivaihteistoja ;- )

"Jos konekäsi ei riitä, on otettava Fuller. Synkronoimattomalla vaihteistolla osaava kuski päihittää minkä tahansa vaihteistoautomatiikan."
jos oon oikein ymmärtäny niin eikös nuo konekädet käytä synkronoimatonta lootaa, välikaasua ainakin kuuluu antavan jotkut mutta laatikko ei korise koskaan, vannoutuneelta sisukuskiltakin joskus korina kuuluu ???

ja mikähän työ jää normaalissa järkevässä arjessa 6850 ja etukuormaimella tekemättä :o
No eihän sillä mikään tekemättä jää mutta nokkaa on vaikka naapurille jakaa... Realistin kannattaa hankkia jo hänelle muutenkin tuttu -00/-10 sarjan jonnu nurkkakoneeksi...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27056
  • vastustan
Vs: A93 valintapulmia
Ajoin minäkin Fullerilla nuorena kloppina ja myönnän kyllä etten ollut sen asiantuntija, vaikka normaali ajo onnistuikin. En oikein hiffaa sen väitettyä nopeutta, kun seuraava vaihde vaati kuitenkin kierrosten laskun joka kesti joskus ikuisuuden vanhoilla Sisuilla, kuten myös Volvoissa.

Erikoispainava vauhtipyörä? Kaasupoljin jumissa? Eihän kierrosten lasku muuten voi ikuisuutta kestää.


sorasisusta katkes kerran kaasuvaijeri pihaan, muunmerkkisessähän sitä ois vaan nykästy koneeseen 1500 kierrosta ja ajettu korjaamaan kotia. ilmeisen tärkeää noissa lienee että kaasuvaijerit vai tangot???? on kunnossa ja liikkuu herkästi.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...