Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe voimaa.com yms.  (Luettu 105788 kertaa)

ltr

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: voimaa.com yms.
Piedrolle ja muille alalla toimijoille kysymys et miten onnistuu new holland autocommand ja case puma cvx moottoreiden ohjelmointi ja miten vaihteisto reagoi asiaan? Siis cnh portaattomista kysymys.

En ole minkään sortin asiantuntija, mutta Pumat (myös pienemmät) pelittelee hyvin yli 300heposen tappitehoilla ja New Hollandi tykkää rajata vaihteiston läpi kulkevan mitatun momentin huomattavasti alemmas. Rauta on sama softa ei ja etuplaneetat on vahvemmat Puma 210 / NH T7060 ylöspäin.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: voimaa.com yms.
DTM vaan vaihtoon ja ohjelmaa uuteen kunnolliseen traktoriin  ;D  Viitsi viitsi...

Mut etkös lukenut tarkkaan edeltä että omat ongelmansa siinä Fiendinkin lastuttamisessa on...
Ei vaan nythän mää hokasin että tarkoitit varmaan että hankkia kone jossa sisudiesel toimii hyvin yhteen eli Valtra !
 ;D
No sisudieseliä nyt tarttis olla missään... Versua ei kannata ainakaan hankkia kun 213V Valtra (270hv tehtaan jäljiltä) vetää huonommin carrieria ja 10m vääderin äestä vauhdista päätellen kuin 200hv 80-luvun jenkkijonnu  :P  Mutta siitä tuo valtra on jännä että jos vetää 1400rpm niin menee 45ltr/h ainetta ja kun kierrokset nostaa melkein 2000rpm niin kulutus putoo 20ltr/h tienoille on meinaan aikamoinen ero  ;D   

kuustaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: voimaa.com yms.
No sisudieseliä nyt tarttis olla missään... Versua ei kannata ainakaan hankkia kun 213V Valtra (270hv tehtaan jäljiltä) vetää huonommin carrieria ja 10m vääderin äestä vauhdista päätellen kuin 200hv 80-luvun jenkkijonnu    Mutta siitä tuo valtra on jännä että jos vetää 1400rpm niin menee 45ltr/h ainetta ja kun kierrokset nostaa melkein 2000rpm niin kulutus putoo 20ltr/h tienoille on meinaan aikamoinen ero 
joo 45 ltr /h =225 hv ja 20 ltr/h = 100 hv on siinä eroa 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: voimaa.com yms.
No sisudieseliä nyt tarttis olla missään... Versua ei kannata ainakaan hankkia kun 213V Valtra (270hv tehtaan jäljiltä) vetää huonommin carrieria ja 10m vääderin äestä vauhdista päätellen kuin 200hv 80-luvun jenkkijonnu    Mutta siitä tuo valtra on jännä että jos vetää 1400rpm niin menee 45ltr/h ainetta ja kun kierrokset nostaa melkein 2000rpm niin kulutus putoo 20ltr/h tienoille on meinaan aikamoinen ero 
joo 45 ltr /h =225 hv ja 20 ltr/h = 100 hv on siinä eroa
Huudattamalla valtrassa rupee löytymään siis vääntöä vasta  :P   

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: voimaa.com yms.
Minne se 25 litraa löpöä sitten joutuu?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: voimaa.com yms.
Minkäslaisessa kunnossa nämä viritetyt vehkeet aikanaan viedään vaihtokonepihalle? Puretaanko noita ohjelmia vai/ja ilmoitetaanko ostajalle, että tätä on sitten piristetty niin ja niin paljon. Aikanaan kun noita mopoja myytiin pois nurkista, niin yleensä laitettiin vehkeet vakioksi ja myytiin eteenpäin toteamuksella, aina ollut vakio.

Suhtaudun aika negatiivisesti tähän nykyiseen viritysinnostukseen. On positiivista, että traktorivalmistajat koittavat suojata moottorinhallintaohjelmistoja ulkopuoliselta muokkaukselta. Kyllä tää sellaisen epäluottamuksen tuo noiden isompien koneiden käytettyyn kauppaan, kun ei yhtään tiedä paljonko vehkeistä on revitty tehoja irti. Lähtökohtaisesti kone on kuitenkin suunniteltu tietylle teholle ja sillä selvä. Ei se virityksissä ainakaan parane???

realisti

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
Minkäslaisessa kunnossa nämä viritetyt vehkeet aikanaan viedään vaihtokonepihalle? Puretaanko noita ohjelmia vai/ja ilmoitetaanko ostajalle, että tätä on sitten piristetty niin ja niin paljon. Aikanaan kun noita mopoja myytiin pois nurkista, niin yleensä laitettiin vehkeet vakioksi ja myytiin eteenpäin toteamuksella, aina ollut vakio.

Suhtaudun aika negatiivisesti tähän nykyiseen viritysinnostukseen. On positiivista, että traktorivalmistajat koittavat suojata moottorinhallintaohjelmistoja ulkopuoliselta muokkaukselta. Kyllä tää sellaisen epäluottamuksen tuo noiden isompien koneiden käytettyyn kauppaan, kun ei yhtään tiedä paljonko vehkeistä on revitty tehoja irti. Lähtökohtaisesti kone on kuitenkin suunniteltu tietylle teholle ja sillä selvä. Ei se virityksissä ainakaan parane???

Teoriassa olet oikeassa, mutta käytännössä tilanne on hieman erilainen. Tuo massikka nyt sattuu olemaan ittellä niin otan vaan esimerkin siitä, eli 7485,7490 ja 7495 ovat täysin identtisiä koneita lukuunottamatta sitä moottorin ohjelmaa. Eli jossain jopa myyjät on sanoneet ettei ole mitään järkeä ostaa yli 10 000€ kalliimpaa konetta kun samaan tulokseen pääsee pienemmällä koneella+ uudella softalla, eli 10 000€ on säästynyt. Sama tilanne on deeren osalta esim. malleilla 6830 ja 6930, vain softassa on eroa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: voimaa.com yms.
Minkäslaisessa kunnossa nämä viritetyt vehkeet aikanaan viedään vaihtokonepihalle? Puretaanko noita ohjelmia vai/ja ilmoitetaanko ostajalle, että tätä on sitten piristetty niin ja niin paljon. Aikanaan kun noita mopoja myytiin pois nurkista, niin yleensä laitettiin vehkeet vakioksi ja myytiin eteenpäin toteamuksella, aina ollut vakio.

Suhtaudun aika negatiivisesti tähän nykyiseen viritysinnostukseen. On positiivista, että traktorivalmistajat koittavat suojata moottorinhallintaohjelmistoja ulkopuoliselta muokkaukselta. Kyllä tää sellaisen epäluottamuksen tuo noiden isompien koneiden käytettyyn kauppaan, kun ei yhtään tiedä paljonko vehkeistä on revitty tehoja irti. Lähtökohtaisesti kone on kuitenkin suunniteltu tietylle teholle ja sillä selvä. Ei se virityksissä ainakaan parane???

Teoriassa olet oikeassa, mutta käytännössä tilanne on hieman erilainen. Tuo massikka nyt sattuu olemaan ittellä niin otan vaan esimerkin siitä, eli 7485,7490 ja 7495 ovat täysin identtisiä koneita lukuunottamatta sitä moottorin ohjelmaa. Eli jossain jopa myyjät on sanoneet ettei ole mitään järkeä ostaa yli 10 000€ kalliimpaa konetta kun samaan tulokseen pääsee pienemmällä koneella+ uudella softalla, eli 10 000€ on säästynyt. Sama tilanne on deeren osalta esim. malleilla 6830 ja 6930, vain softassa on eroa.
Mulla oli aikanaan Solifer Suzuki. Ei ollut mitään järkeä ajaa sillä vakiona, koska koneen alakerta oli suunniteltu paljon suurempi kuutioiselle sylinterille, millä sitä Suomessa myytiin. Konetta myytiin jossain ulkomailla suuremmalla teholla ja hyvin kesti. Pari vuotta vanhemmat kaverit tämän tiesi kertoa. Eli huoletta oli 80cc pytty kiinni pari vuotta ja sitten vakiorojut tilalle ja kone myyntiin.

Kaikki olivat tyytyväisiä.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: voimaa.com yms.
Mulla oli aikanaan Solifer Suzuki. Ei ollut mitään järkeä ajaa sillä vakiona, koska koneen alakerta oli suunniteltu paljon suurempi kuutioiselle sylinterille, millä sitä Suomessa myytiin. Konetta myytiin jossain ulkomailla suuremmalla teholla ja hyvin kesti. Pari vuotta vanhemmat kaverit tämän tiesi kertoa. Eli huoletta oli 80cc pytty kiinni pari vuotta ja sitten vakiorojut tilalle ja kone myyntiin.

Kaikki olivat tyytyväisiä.




Komppaan Kylmistä.  Kyllä joku aina tietää miten valmistajat piruuttaan ALIvirittävät tietyt konemallit. Tarttis vaan tietää mikä sulake tarvii vaihtaa isommaksi.


PS. Varsinaissuomalainen varaosamyyjä/korjaaja vaihtaa näihin "identtisiin" malleihin ehjät osat viritysten jäljiltä.

Viimeksi muokattu: 05.05.12 - klo:08:54 kirjoittanut ilkka

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: voimaa.com yms.
Minkäslaisessa kunnossa nämä viritetyt vehkeet aikanaan viedään vaihtokonepihalle? Puretaanko noita ohjelmia vai/ja ilmoitetaanko ostajalle, että tätä on sitten piristetty niin ja niin paljon. Aikanaan kun noita mopoja myytiin pois nurkista, niin yleensä laitettiin vehkeet vakioksi ja myytiin eteenpäin toteamuksella, aina ollut vakio.

Suhtaudun aika negatiivisesti tähän nykyiseen viritysinnostukseen. On positiivista, että traktorivalmistajat koittavat suojata moottorinhallintaohjelmistoja ulkopuoliselta muokkaukselta. Kyllä tää sellaisen epäluottamuksen tuo noiden isompien koneiden käytettyyn kauppaan, kun ei yhtään tiedä paljonko vehkeistä on revitty tehoja irti. Lähtökohtaisesti kone on kuitenkin suunniteltu tietylle teholle ja sillä selvä. Ei se virityksissä ainakaan parane???

Teoriassa olet oikeassa, mutta käytännössä tilanne on hieman erilainen. Tuo massikka nyt sattuu olemaan ittellä niin otan vaan esimerkin siitä, eli 7485,7490 ja 7495 ovat täysin identtisiä koneita lukuunottamatta sitä moottorin ohjelmaa. Eli jossain jopa myyjät on sanoneet ettei ole mitään järkeä ostaa yli 10 000€ kalliimpaa konetta kun samaan tulokseen pääsee pienemmällä koneella+ uudella softalla, eli 10 000€ on säästynyt. Sama tilanne on deeren osalta esim. malleilla 6830 ja 6930, vain softassa on eroa.
Mulla oli aikanaan Solifer Suzuki. Ei ollut mitään järkeä ajaa sillä vakiona, koska koneen alakerta oli suunniteltu paljon suurempi kuutioiselle sylinterille, millä sitä Suomessa myytiin. Konetta myytiin jossain ulkomailla suuremmalla teholla ja hyvin kesti. Pari vuotta vanhemmat kaverit tämän tiesi kertoa. Eli huoletta oli 80cc pytty kiinni pari vuotta ja sitten vakiorojut tilalle ja kone myyntiin.

Kaikki olivat tyytyväisiä.
Kylmis tarkottaa RM:ää, kasiaista rossaria. Kyllähän se alakerta kestää mutta pytynvalmistajat ei osaa tehdä vieläkään tarpeeks vahvaa seosta sylinteriin. 1kk päivittäisellä kihnutuksella sylkky kulahtaa. Ja yläpään neulalaakereita, vahvistettunakin, kuluu kun 5 hengen perheessä ruisleipää. Seuraava ongelma on se että kaikki osat varisee pois rungosta, kuten valot ja mittari. Takavanteen vetovaimennuskumi väljistyy. Mutta, oli se niiiiiniiiiiniiiiin kivaa päästellä 80-alueella autoista ohi........ ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: voimaa.com yms.
Minkäslaisessa kunnossa nämä viritetyt vehkeet aikanaan viedään vaihtokonepihalle? Puretaanko noita ohjelmia vai/ja ilmoitetaanko ostajalle, että tätä on sitten piristetty niin ja niin paljon. Aikanaan kun noita mopoja myytiin pois nurkista, niin yleensä laitettiin vehkeet vakioksi ja myytiin eteenpäin toteamuksella, aina ollut vakio.

Suhtaudun aika negatiivisesti tähän nykyiseen viritysinnostukseen. On positiivista, että traktorivalmistajat koittavat suojata moottorinhallintaohjelmistoja ulkopuoliselta muokkaukselta. Kyllä tää sellaisen epäluottamuksen tuo noiden isompien koneiden käytettyyn kauppaan, kun ei yhtään tiedä paljonko vehkeistä on revitty tehoja irti. Lähtökohtaisesti kone on kuitenkin suunniteltu tietylle teholle ja sillä selvä. Ei se virityksissä ainakaan parane???

Teoriassa olet oikeassa, mutta käytännössä tilanne on hieman erilainen. Tuo massikka nyt sattuu olemaan ittellä niin otan vaan esimerkin siitä, eli 7485,7490 ja 7495 ovat täysin identtisiä koneita lukuunottamatta sitä moottorin ohjelmaa. Eli jossain jopa myyjät on sanoneet ettei ole mitään järkeä ostaa yli 10 000€ kalliimpaa konetta kun samaan tulokseen pääsee pienemmällä koneella+ uudella softalla, eli 10 000€ on säästynyt. Sama tilanne on deeren osalta esim. malleilla 6830 ja 6930, vain softassa on eroa.
6830 taitaa olla nelivedon ja ulosoton pakassa yks levy vähemmän mitä 6930

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: voimaa.com yms.
Minne se 25 litraa löpöä sitten joutuu?
Jää varmaan tankkiin... Ja ureaakin joutuu joka tankillisella lisäämään  :P

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26128
  • vastustan
Vs: voimaa.com yms.
Minkäslaisessa kunnossa nämä viritetyt vehkeet aikanaan viedään vaihtokonepihalle? Puretaanko noita ohjelmia vai/ja ilmoitetaanko ostajalle, että tätä on sitten piristetty niin ja niin paljon. Aikanaan kun noita mopoja myytiin pois nurkista, niin yleensä laitettiin vehkeet vakioksi ja myytiin eteenpäin toteamuksella, aina ollut vakio.

Suhtaudun aika negatiivisesti tähän nykyiseen viritysinnostukseen. On positiivista, että traktorivalmistajat koittavat suojata moottorinhallintaohjelmistoja ulkopuoliselta muokkaukselta. Kyllä tää sellaisen epäluottamuksen tuo noiden isompien koneiden käytettyyn kauppaan, kun ei yhtään tiedä paljonko vehkeistä on revitty tehoja irti. Lähtökohtaisesti kone on kuitenkin suunniteltu tietylle teholle ja sillä selvä. Ei se virityksissä ainakaan parane???

Teoriassa olet oikeassa, mutta käytännössä tilanne on hieman erilainen. Tuo massikka nyt sattuu olemaan ittellä niin otan vaan esimerkin siitä, eli 7485,7490 ja 7495 ovat täysin identtisiä koneita lukuunottamatta sitä moottorin ohjelmaa. Eli jossain jopa myyjät on sanoneet ettei ole mitään järkeä ostaa yli 10 000€ kalliimpaa konetta kun samaan tulokseen pääsee pienemmällä koneella+ uudella softalla, eli 10 000€ on säästynyt. Sama tilanne on deeren osalta esim. malleilla 6830 ja 6930, vain softassa on eroa.
6830 taitaa olla nelivedon ja ulosoton pakassa yks levy vähemmän mitä 6930
no niin taas ;D  kyllä niitä eroavaisuuksia vaan tahtoo löytyä :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: voimaa.com yms.
Niin onko joku purkanut kaksi mallia ja verrannut.Varaosakirjakaan ei kerro totuutta,ei sinne monen mallin erovaisuuksia piirrettä erikseen ,yksi komponetti ja siihen numerot voi olla joaikiseen erikseen tai sitten on joku muu sarjanumerosta tuleva koodi jolla osa löytyy vaikka kuvassa näyttävät samalalta ja numero näyttää samalta.
Aikuistukaa jo isot miehet ja lopettakaa tuo "rimmaaminen".
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26128
  • vastustan
Vs: voimaa.com yms.
Niin onko joku purkanut kaksi mallia ja verrannut.Varaosakirjakaan ei kerro totuutta,ei sinne monen mallin erovaisuuksia piirrettä erikseen ,yksi komponetti ja siihen numerot voi olla joaikiseen erikseen tai sitten on joku muu sarjanumerosta tuleva koodi jolla osa löytyy vaikka kuvassa näyttävät samalalta ja numero näyttää samalta.
Aikuistukaa jo isot miehet ja lopettakaa tuo "rimmaaminen".
joskus oon kans miettiny että tehtaallahan voidaan kasata kone osilla x mutta varaosamäärän pienentämiseksi varaosana myydään vain kookkaimman mallin osaa   mikä myös käy nuihin pienitehoisimpiin....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...