Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe voimaa.com yms.  (Luettu 106143 kertaa)

Piedro

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
  • Power, without smoke
Vs: voimaa.com yms.
Katsoitteko vaihteiston öljynpainetta? Paine on todennäköisesti mennyt yli 500bar. Vaihteiston ohjelman muokkaaminen ei auta koska laatikon pumpun ja moottoreiden kulmasäätö on rakennettu mekaanisesti yhteen. Siitä ei vain saa enempää tehoa ulos, jollei painetta nosta.

Moro
Juu, paine oli tarkassa valvonnassa. Näiden uusimpien sekoilevien DTM -ongelmakoneiden laatikossa tuo haamuraja on vain 400 baria, heti kun tuo hetkellisestikin ylittyy, parkaisee kone kiekat tappiin, eli ns luisto alkaa, ja veto heikkenee. Luistohan se ei tunnetusti ainakaan lisää pakkojen kestoikää...

Tuo 500barin kestoraja uusissa auttaisikin jo paljon, sen saavuttamiseen tarvitaan reilun 300 hepan moottoriteho. Sillä taas useimmat tulisivat töissään toimeen.

Yksi säätämistämme DTM koneista tuottaa omissa töissään noin 300 hp moottoriteholla 460 baria, ja toimii. Sehän se hauskinta on että kun ei voi etukäteen tietää, millä hiluilla mikäkin DTM kone on rakennettu. TAI, tuleeko piirimyyjän tehdassoftapäivityksestä koneelle astma???   

a.toppari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Vs: voimaa.com yms.
Katsoitteko vaihteiston öljynpainetta? Paine on todennäköisesti mennyt yli 500bar. Vaihteiston ohjelman muokkaaminen ei auta koska laatikon pumpun ja moottoreiden kulmasäätö on rakennettu mekaanisesti yhteen. Siitä ei vain saa enempää tehoa ulos, jollei painetta nosta.

Moro
Juu, paine oli tarkassa valvonnassa. Näiden uusimpien sekoilevien DTM -ongelmakoneiden laatikossa tuo haamuraja on vain 400 baria, heti kun tuo hetkellisestikin ylittyy, parkaisee kone kiekat tappiin, eli ns luisto alkaa, ja veto heikkenee. Luistohan se ei tunnetusti ainakaan lisää pakkojen kestoikää...

Tuo 500barin kestoraja uusissa auttaisikin jo paljon, sen saavuttamiseen tarvitaan reilun 300 hepan moottoriteho. Sillä taas useimmat tulisivat töissään toimeen.

Yksi säätämistämme DTM koneista tuottaa omissa töissään noin 300 hp moottoriteholla 460 baria, ja toimii. Sehän se hauskinta on että kun ei voi etukäteen tietää, millä hiluilla mikäkin DTM kone on rakennettu. TAI, tuleeko piirimyyjän tehdassoftapäivityksestä koneelle astma???
perhtykää ny eres pikkuusen siihen laatikkoon ku ei toi luisto johru mistää pakoosta. vaan vaihteisto hydrauliikka moottorin paineen rajoittimesta.. Mistä muuten mittasitte tuon laatikon paineen?

ltr

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: voimaa.com yms.
Paineen näkee ihan mittaristosta, jolle se tieto taas tulee laatikon omalta anturilta. Rajoitus on sähköinen kyllä.. Löytyy muuten uudesta vm.2012 Directistä myös missä on se uusi laatikonohjaus  ???

Viimeksi muokattu: 18.04.12 - klo:13:57 kirjoittanut ltr

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: voimaa.com yms.
Täältä näkys löytyvän apu jontikan EGR sulkuun http://www.findiesel.fi/fi/Uutiset.html

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: voimaa.com yms.
Jontikan kannet ala-arvoisia?  ???

Greenpwr

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
Jontikan kannet ala-arvoisia?  ???

 Tarviiko vielä nykyvaluja vanhettaa ennen työstämistä? Kun oopelin jarrulevyt laineella taannoin entisessä elämässä... JDjenkiin joskus lisänneet 12litraa nestettä syyläriin, kun lämmöt meinas nousta...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: voimaa.com yms.
Täältä näkys löytyvän apu jontikan EGR sulkuun http://www.findiesel.fi/fi/Uutiset.html

Kävin perjantaina vaivaamassa Arttua passatin vikakoodien luvulla ja samalla tuli juttua noitten traktorien lastuvirityksistä. Hän on sensortin kaveri että kun jotain asiakseen ottaa niin perehtyy kunnolla. Ja kun kone ohjelmoidaan uudelleen, niin sen päälle tarkastetaan että kaikki toimii niin kuin pitääkin.

Noista Deeren nykykoneista tuli puhetta että kansien kanssa on ollut melko tuoreissakin koneissa ollut jumppaa. Kannen tasopinnoissa ollut sanomista ja muutenkin vaikuttaa että ranskan tekoisten mottorien laatu ei ole yhtä tasaista kuin joskus takavuosina.

Sisudieselien ohjelmissakin on kuulemma optimoinnin sijaa, varsin karkeasti ovat kuulemma tehtyjä. Eräskin asiakas oli kuulemma ollut hyvin tyytyväinen kun 141 ännästä oli hiottu nokasta ylimääräiset patit pois ja laitettu ohjelma kohdalleen. Alavääntö oli löytynyt ja savutus vähentynyt.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: voimaa.com yms.
Boksit paukkuu, kuka maksaa ?  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: voimaa.com yms.
Boksit paukkuu, kuka maksaa ?  :o

Ventti miehet ei viritä, ne ostaa 936/939 niin ei laatikot sula ;D
Nii se on...

talutehnika

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
Täältä näkys löytyvän apu jontikan EGR sulkuun http://www.findiesel.fi/fi/Uutiset.html


Sisudieselien ohjelmissakin on kuulemma optimoinnin sijaa, varsin karkeasti ovat kuulemma tehtyjä. Eräskin asiakas oli kuulemma ollut hyvin tyytyväinen kun 141 ännästä oli hiottu nokasta ylimääräiset patit pois ja laitettu ohjelma kohdalleen. Alavääntö oli löytynyt ja savutus vähentynyt.

Tuon tietävät jopa Valtran huoltomiehetkin. Alavääntö paranee huomattavasti.

körömölli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 182
Vs: voimaa.com yms.
Menesti lievä egr tehty nokka-akselilla, eli venttiilien ajoituksella ohjataan pakokaasua imutahdille..

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: voimaa.com yms.
Boksit paukkuu, kuka maksaa ?  :o

Ventti miehet ei viritä, ne ostaa 936/939 niin ei laatikot sula ;D

Moottoriohjausboksit, ne ne on toki voimabokseja halvempia  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: voimaa.com yms.
Boksit paukkuu, kuka maksaa ?  :o

Ventti miehet ei viritä, ne ostaa 936/939 niin ei laatikot sula ;D

Moottoriohjausboksit, ne ne on toki voimabokseja halvempia  :o

Miks paukkus, ei sinne niin paljon tietoa tuupata et halkeis.
Tinaaminen on vanhan aikaista.
Kaapeleilla lisätään jos voidaan.
Fendt ei voi,sulaa kone tai laatikko.
Nii se on...

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: voimaa.com yms.
Jontikan EGR tukkimalla näkyy tulevan 7 heppaa lisäähttp://www.findiesel.fi/fi/Chiptuning+-+Lastutus+-+Ohjelmoinnit.html (sivun ala osa)

Viimeksi muokattu: 23.04.12 - klo:22:16 kirjoittanut Väsynyt

realisti

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
Tässä odotellessahan tämä... Siis odotellessa toimivaa ohjelmaa ferguun tai jotain muuta...