Lainaus käyttäjältä: Timppa - 29.06.11 - klo:21:26Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?***Ventissä on surkia pieni lirpake. Onneton kertakaikkiaan. Todettu 818:n koeajolla.Koeajollahan se selviää traktorin todellinen luonne. Ihan sama kun ajaa koneliikkeen pihalla kierroksen tai esimerkiksi ajais 2000h vuodessa, yhtä lailla voi alkaa konetta arvostelemaan!Itse en arvostele koneita, joilla en ole oikeasti tehnyt töitä. Taitaa toiset sit olla paljon fiksumpia ja nopeampia oppimaan kun voi lähes nollakokemuksella haukkua jonkin koneen aivan paskaksi.
Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?***Ventissä on surkia pieni lirpake. Onneton kertakaikkiaan. Todettu 818:n koeajolla.
Lainaus käyttäjältä: pappavolovo - 02.07.11 - klo:18:26Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 29.06.11 - klo:18:05Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.Ei ole, ei.Turbiinikytkimen kanssa suorastaan miellyttävä. Ainoo vaan että yli 10km/h vauhdissa jos vaihtaa suuntaa niin se lyö vapaalle Muuten joo ihan mukava mutta vipu on malliltaan huono itse olen tykästynyt deutsin ja jonnikan suunnanvaihtimeen... Deutsissa se ei ihan näteimmin toimi mutta sitten kun sitä oppii käyttämään niin meininki on ihan let's go Ja tuo jonnikan naksahtelu ei oo koskaan häirinnyt mutta vanhassa 6200 jonnikassa suunnanvaihdin on kyllä ollut tähän asti parhain.. Ja tuo dyna-veetin suunnanvaihto toimii joo ihan hienosti mutta sen vivun kanssa en päässyt sinuiksi kun ajelin semmosella keväällä muutamia päiviä... Mutta mielipiteitä on yhtä paljon kuin persreikiäkin
Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 29.06.11 - klo:18:05Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.Ei ole, ei.Turbiinikytkimen kanssa suorastaan miellyttävä.
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.
Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 03.07.11 - klo:11:18Lainaus käyttäjältä: pappavolovo - 02.07.11 - klo:18:26Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 29.06.11 - klo:18:05Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.Ei ole, ei.Turbiinikytkimen kanssa suorastaan miellyttävä. Ainoo vaan että yli 10km/h vauhdissa jos vaihtaa suuntaa niin se lyö vapaalle Muuten joo ihan mukava mutta vipu on malliltaan huono itse olen tykästynyt deutsin ja jonnikan suunnanvaihtimeen... Deutsissa se ei ihan näteimmin toimi mutta sitten kun sitä oppii käyttämään niin meininki on ihan let's go Ja tuo jonnikan naksahtelu ei oo koskaan häirinnyt mutta vanhassa 6200 jonnikassa suunnanvaihdin on kyllä ollut tähän asti parhain.. Ja tuo dyna-veetin suunnanvaihto toimii joo ihan hienosti mutta sen vivun kanssa en päässyt sinuiksi kun ajelin semmosella keväällä muutamia päiviä... Mutta mielipiteitä on yhtä paljon kuin persreikiäkin Ei mulla ainaskaan lyö vapaalleMutta minkä hiton takia suuntaa tarttis vaihtaa yli 10km/h vauhdissa? tarkotuksena sulattaa pakat vai?
Suunnanvaihto vastakkaiseen suuntaan ei voi tapahtua ikinä muussa kuin 0 km/h vauhdissa...suunnanvaihtoon valmistautuminen voi kylläkin alkaa jo kovemmastakin vauhdista.
Viimeksi muokattu: 04.07.11 - klo:23:10 kirjoittanut Klapikauppias
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Lainaus käyttäjältä: Klapikauppias - 04.07.11 - klo:23:08jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaalla
Lainaus käyttäjältä: oltsik - 05.07.11 - klo:17:17Lainaus käyttäjältä: Klapikauppias - 04.07.11 - klo:23:08jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaallaTää on aika hurjantuintuinen mutta totta.Painavilla kuormilla suunnanvaihdolla lähtee nätimmin kun itse kytkimellä lirkuttamalla.Opettelutti NH jälkeen.Itse avustan suunnanvaihtoa kovista nopeuksista jarrulla,vaihtuu suunta ripeästi ja ilman toksäyksiä...mitänyt kuuluu naks naks
Lainaus käyttäjältä: oltsik - 05.07.11 - klo:17:17Lainaus käyttäjältä: Klapikauppias - 04.07.11 - klo:23:08jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaallatokko se tajuu panna nelivetoo päälle suunnanvaihdoss
Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 05.07.11 - klo:18:05Lainaus käyttäjältä: oltsik - 05.07.11 - klo:17:17Lainaus käyttäjältä: Klapikauppias - 04.07.11 - klo:23:08jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaallatokko se tajuu panna nelivetoo päälle suunnanvaihdoss No onneksi on nappula sitä varten