Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suunnanvaihto  (Luettu 12482 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Suunnanvaihto
Miksi useimpien traktorien suunnanvaihto on niin typerä? Nollasta asetettuun nopeuteen tietyssä ajassa, riippumatta kuormituksesta tai muista tekijöistä. Nyt siis puhe vähän vanhemmista koneista. Vähänkään tiukemmassa paikassa saa aina olla jalka kytkimellä, joko sen takia että kumit ruopii pellon rikki tai vastaavasti liikkeellelähtö on liian raskasta. Henkilöautoissa on vaikka minkäsortin luistonestoa, koneilla saa raapia nurmen niin mustaksi kuin haluaa.  ???

Toinen ominaisuus, minkä huomaa etenkin paalatessa: parhaan väännätyksen aikana (juuri ennen sidontaa) kun nappaa suunnanvaihtimen vapaalle, paine karkaa kerralla eli pysähtyminen tapahtuu todella töksähtäen.

Nimim. muutama tunti taas töksyttelyä takana. Saa arvata vanteiden värin.  ::)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27823
  • vastustan
Vs: Suunnanvaihto
Miksi useimpien traktorien suunnanvaihto on niin typerä? Nollasta asetettuun nopeuteen tietyssä ajassa, riippumatta kuormituksesta tai muista tekijöistä. Nyt siis puhe vähän vanhemmista koneista. Vähänkään tiukemmassa paikassa saa aina olla jalka kytkimellä, joko sen takia että kumit ruopii pellon rikki tai vastaavasti liikkeellelähtö on liian raskasta. Henkilöautoissa on vaikka minkäsortin luistonestoa, koneilla saa raapia nurmen niin mustaksi kuin haluaa.  ???

Toinen ominaisuus, minkä huomaa etenkin paalatessa: parhaan väännätyksen aikana (juuri ennen sidontaa) kun nappaa suunnanvaihtimen vapaalle, paine karkaa kerralla eli pysähtyminen tapahtuu todella töksähtäen.

Nimim. muutama tunti taas töksyttelyä takana. Saa arvata vanteiden värin.  ::)
ehkä se luistonesto vaatis pyöräkohtaset jarrut ja pyörimisen tunnistimet kun tuo tehon pudottaminen moottorista ei ole aina mahdollista, jollain vedon pakalla luistoa kontrolloimalla taas nopeus pitää olla sitä luokkaa että tyyriiks tulee osat. mutta mahdollistahan tuo on jos hinta ei este.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448
Vs: Suunnanvaihto
Nelivedon luistonesto vaatii tutkan, joka TM:ään taisi aikanaan maksaa jotain 1500.  Tosin se ei vielä osaa kuin nostella auroja ylös kun asetettu luistoprosentti ylittyy. Sähköisten pumppujen aikakaudella tehon säätäminen tietokoneella on todella suoraviivaista. Oman n. 10v auton ESP:n luistonesto osaa tosi nätisti säätää tehoa niin että liukkaalla pitää luiston noin 15 prosentissa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10967
Vs: Suunnanvaihto
Dyna-4 ja saat säätää suunnanvaihdon herkkyden sormenpäillä ;) Tosihan kuitenkin on , että mitä enemmän luistaa niin sitä enemmän kuluu... Mutta ei sillä tartte kytkinpolkimella lähteä koskaan tai se toimii ihan samoin kuin käsi kytkin eli suunanvaihto vipu  ;D Joskus kyllä huomaa että sekin tormaa , mutta sen tormauksen saa pois kun vetää kerran pakille saakka eikä aina lähde vaan eteen , kuten paalatessa saattaa olla :D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Suunnanvaihto
6480 massikassa on paras suunnanvaihto.

Tietokone tunnistaa aina optimin suunnanvaihdon pehmeyden.

 ;D

Viimeksi muokattu: 29.06.11 - klo:18:06 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Suunnanvaihto
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.

Mannine

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Suunnanvaihto
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.

Vaikken mikään Valtra fani olekkaan täytyy myöntää että Suolahden suunnanvaihdin ei ole ollenkaan huono. Varsinkin pidän siitä itse kepistä ja lovista, ei mikään NAKS NAKS NAKS - tyyppinen niin kuin useimmissa muissa merkeissä.

Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Suunnanvaihto
Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?

***Ventissä on surkia pieni lirpake. Onneton kertakaikkiaan. Todettu 818:n koeajolla.
Kui mää ain olen paras?

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Suunnanvaihto
Hitekki paras ja hyvä käsijarru systeemi .

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Suunnanvaihto
Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?

***Ventissä on surkia pieni lirpake. Onneton kertakaikkiaan. Todettu 818:n koeajolla.

Oikealla tai vasemmalla, ylivoimainen vapaus valita kummalla vaihtaa, lirpukalla vai Joystickillä  8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Suunnanvaihto
ventin ja dynä veeteen suunanvaihto ok. liian hidas vain.
minkälainen on dynä-veeteen käsijarru toiminto??

jontikan lärpäkkeestä en tykkää,naksahtelu jotenkin outo piirre.

paras on valtrassa. nopeasti pito pakalle ja silti pehmeä liikkeelle lähtö. vipu ehottomasti paras käsijarruineen.

Mannine

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Suunnanvaihto
Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?

***Ventissä on surkia pieni lirpake. Onneton kertakaikkiaan. Todettu 818:n koeajolla.

Koeajollahan se selviää traktorin todellinen luonne. Ihan sama kun ajaa koneliikkeen pihalla kierroksen tai esimerkiksi ajais 2000h vuodessa, yhtä lailla voi alkaa konetta arvostelemaan!

Itse en arvostele koneita, joilla en ole oikeasti tehnyt töitä. Taitaa toiset sit olla paljon fiksumpia ja nopeampia oppimaan kun voi lähes nollakokemuksella haukkua jonkin koneen aivan paskaksi.

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Suunnanvaihto
ventin ja dynä veeteen suunanvaihto ok. liian hidas vain.
minkälainen on dynä-veeteen käsijarru toiminto??

jontikan lärpäkkeestä en tykkää,naksahtelu jotenkin outo piirre.

paras on valtrassa. nopeasti pito pakalle ja silti pehmeä liikkeelle lähtö. vipu ehottomasti paras käsijarruineen.

Dynassahan sen suunnanvaihdon ripeyden saa säätää ihan haluamalaisekseen. Händärihän siin on paska ku se on ihan erikseen kahvalla, ei siis suunnanvaihtimessa ollenkaan

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Suunnanvaihto
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.

Ei ole, ei.
Turbiinikytkimen kanssa suorastaan miellyttävä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Suunnanvaihto
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.

Ei ole, ei.
Turbiinikytkimen kanssa suorastaan miellyttävä.
Ainoo vaan että yli 10km/h vauhdissa jos vaihtaa suuntaa niin se lyö vapaalle  :P Muuten joo ihan mukava mutta vipu on malliltaan huono itse olen tykästynyt deutsin ja jonnikan suunnanvaihtimeen... Deutsissa se ei ihan näteimmin toimi mutta sitten kun sitä oppii käyttämään niin meininki on ihan let's go  ;D Ja tuo jonnikan naksahtelu ei oo koskaan häirinnyt mutta vanhassa 6200 jonnikassa suunnanvaihdin on kyllä ollut tähän asti parhain.. Ja tuo dyna-veetin suunnanvaihto toimii joo ihan hienosti mutta sen vivun kanssa en päässyt sinuiksi kun ajelin semmosella keväällä muutamia päiviä... Mutta mielipiteitä on yhtä paljon kuin persreikiäkin  ;)