Miksi useimpien traktorien suunnanvaihto on niin typerä? Nollasta asetettuun nopeuteen tietyssä ajassa, riippumatta kuormituksesta tai muista tekijöistä. Nyt siis puhe vähän vanhemmista koneista. Vähänkään tiukemmassa paikassa saa aina olla jalka kytkimellä, joko sen takia että kumit ruopii pellon rikki tai vastaavasti liikkeellelähtö on liian raskasta. Henkilöautoissa on vaikka minkäsortin luistonestoa, koneilla saa raapia nurmen niin mustaksi kuin haluaa.

Toinen ominaisuus, minkä huomaa etenkin paalatessa: parhaan väännätyksen aikana (juuri ennen sidontaa) kun nappaa suunnanvaihtimen vapaalle, paine karkaa kerralla eli pysähtyminen tapahtuu todella töksähtäen.
Nimim. muutama tunti taas töksyttelyä takana. Saa arvata vanteiden värin.
