Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Trafilla eriävä näkemys liikennetraktoreista kuin Poliisilla.  (Luettu 29484 kertaa)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
kyllä 50km/h välitys on ehdoton edellys koneelta.

ikinä ei tule valtralla kaasupohjas ajettua kun on nopee perä. on jouset, että ei hyppimisen takia tarvi rajoittaa.

tuossa rehunteko aikaan ajoin yksi  "päivä" 750km yhtäsoittoa rehua (siilon ja peltojen väliä)... olis siinä ollu vinguttamista 40k perällä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
kyllä 50km/h välitys on ehdoton edellys koneelta.

ikinä ei tule valtralla kaasupohjas ajettua kun on nopee perä. on jouset, että ei hyppimisen takia tarvi rajoittaa.

tuossa rehunteko aikaan ajoin yksi  "päivä" 750km yhtäsoittoa rehua (siilon ja peltojen väliä)... olis siinä ollu vinguttamista 40k perällä.

 Oisko kannattanu pysähtyä purkamaan välillä siilon kohdalla?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
kyllä 50km/h välitys on ehdoton edellys koneelta.

ikinä ei tule valtralla kaasupohjas ajettua kun on nopee perä. on jouset, että ei hyppimisen takia tarvi rajoittaa.

tuossa rehunteko aikaan ajoin yksi  "päivä" 750km yhtäsoittoa rehua (siilon ja peltojen väliä)... olis siinä ollu vinguttamista 40k perällä.

 Oisko kannattanu pysähtyä purkamaan välillä siilon kohdalla?

 ;D

Ja pakkohan vltralla on kaasupohjassa ajaa.... 40-45km/h kohdalla perän vinukuminen (peltikoppaiset,T ?)niin julmaa että
vasta peluri puhelimessa saa korva veren vuodon. Asettuu mukavasti 45km/h jälkeen..
Nii se on...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
kyllä 50km/h välitys on ehdoton edellys koneelta.

ikinä ei tule valtralla kaasupohjas ajettua kun on nopee perä. on jouset, että ei hyppimisen takia tarvi rajoittaa.

tuossa rehunteko aikaan ajoin yksi  "päivä" 750km yhtäsoittoa rehua (siilon ja peltojen väliä)... olis siinä ollu vinguttamista 40k perällä.

 Oisko kannattanu pysähtyä purkamaan välillä siilon kohdalla?

 ;D

Ja pakkohan vltralla on kaasupohjassa ajaa.... 40-45km/h kohdalla perän vinukuminen (peltikoppaiset,T ?)niin julmaa että
vasta peluri puhelimessa saa korva veren vuodon. Asettuu mukavasti 45km/h jälkeen..

***kyllä siilolle aina kipattiin, sori kun jäi epähuomiossa kirjoittamatta.

eipä vuoda korvat verta ja kone kulkee oikeesti kovaa. toista se olis jos joutuis esimerksiksi tm190:llä ajamaan 48km/h kaasupohjas korvat vinkuen ja laatikko paukkuen...
  ;D

Viimeksi muokattu: 06.08.11 - klo:13:57 kirjoittanut retku

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
kyllä 50km/h välitys on ehdoton edellys koneelta.

ikinä ei tule valtralla kaasupohjas ajettua kun on nopee perä. on jouset, että ei hyppimisen takia tarvi rajoittaa.

tuossa rehunteko aikaan ajoin yksi  "päivä" 750km yhtäsoittoa rehua (siilon ja peltojen väliä)... olis siinä ollu vinguttamista 40k perällä.

 Oisko kannattanu pysähtyä purkamaan välillä siilon kohdalla?

 ;D

Ja pakkohan vltralla on kaasupohjassa ajaa.... 40-45km/h kohdalla perän vinukuminen (peltikoppaiset,T ?)niin julmaa että
vasta peluri puhelimessa saa korva veren vuodon. Asettuu mukavasti 45km/h jälkeen..

ei mulla vingu T sarjalainen vaikka vauhtia 60 km/h

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
kyllä 50km/h välitys on ehdoton edellys koneelta.

ikinä ei tule valtralla kaasupohjas ajettua kun on nopee perä. on jouset, että ei hyppimisen takia tarvi rajoittaa.

tuossa rehunteko aikaan ajoin yksi  "päivä" 750km yhtäsoittoa rehua (siilon ja peltojen väliä)... olis siinä ollu vinguttamista 40k perällä.

 Oisko kannattanu pysähtyä purkamaan välillä siilon kohdalla?

 ;D

Ja pakkohan vltralla on kaasupohjassa ajaa.... 40-45km/h kohdalla perän vinukuminen (peltikoppaiset,T ?)niin julmaa että
vasta peluri puhelimessa saa korva veren vuodon. Asettuu mukavasti 45km/h jälkeen..

ei mulla vingu T sarjalainen vaikka vauhtia 60 km/h

Siellä on niin kova meteli ettei vaan huomaa vingumista  ;D

Darksmoke

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
kyllä 50km/h välitys on ehdoton edellys koneelta.

ikinä ei tule valtralla kaasupohjas ajettua kun on nopee perä. on jouset, että ei hyppimisen takia tarvi rajoittaa.

tuossa rehunteko aikaan ajoin yksi  "päivä" 750km yhtäsoittoa rehua (siilon ja peltojen väliä)... olis siinä ollu vinguttamista 40k perällä.

 Oisko kannattanu pysähtyä purkamaan välillä siilon kohdalla?

 ;D

Ja pakkohan vltralla on kaasupohjassa ajaa.... 40-45km/h kohdalla perän vinukuminen (peltikoppaiset,T ?)niin julmaa että
vasta peluri puhelimessa saa korva veren vuodon. Asettuu mukavasti 45km/h jälkeen..

ei mulla vingu T sarjalainen vaikka vauhtia 60 km/h

Siellä on niin kova meteli ettei vaan huomaa vingumista  ;D
Odotinkin jo zetkan vinkumista  ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
kyllä 50km/h välitys on ehdoton edellys koneelta.

ikinä ei tule valtralla kaasupohjas ajettua kun on nopee perä. on jouset, että ei hyppimisen takia tarvi rajoittaa.

tuossa rehunteko aikaan ajoin yksi  "päivä" 750km yhtäsoittoa rehua (siilon ja peltojen väliä)... olis siinä ollu vinguttamista 40k perällä.

 Oisko kannattanu pysähtyä purkamaan välillä siilon kohdalla?

 ;D

Ja pakkohan vltralla on kaasupohjassa ajaa.... 40-45km/h kohdalla perän vinukuminen (peltikoppaiset,T ?)niin julmaa että
vasta peluri puhelimessa saa korva veren vuodon. Asettuu mukavasti 45km/h jälkeen..

ei mulla vingu T sarjalainen vaikka vauhtia 60 km/h

Siellä on niin kova meteli ettei vaan huomaa vingumista  ;D
Odotinkin jo zetkan vinkumista  ;D
Tootta kai  :D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Sanomalehti karjalaisessa oli juttu, että tulee liikennetraktoreille erillinen LT-korttiluokka.

Vaatimuksina käsittelykoe ja 18 v. ikä. Jos käsitin oikein liikennetraktoriksi rekisteröityä saa tällöin ajaa vain joko lt tai C kortin omaava kuljettaja, joten alta 18v ei l-traktoria saisi enää missään olosuhteissa ajaa.
Tähän muuten vielä täsmennystä suoraan poliisiviranomaisten papereista että jos omistaa C-kortin niin se sisältää LT-kortin ja tämä LT ei vaadi ammattipätevyyttä  ;)    Eli ei tarttekkaan käydä enempää kursseja ennenkuin nykyiset kortit menee vanhoiksi...

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Sanomalehti karjalaisessa oli juttu, että tulee liikennetraktoreille erillinen LT-korttiluokka.

Vaatimuksina käsittelykoe ja 18 v. ikä. Jos käsitin oikein liikennetraktoriksi rekisteröityä saa tällöin ajaa vain joko lt tai C kortin omaava kuljettaja, joten alta 18v ei l-traktoria saisi enää missään olosuhteissa ajaa.
Tähän muuten vielä täsmennystä suoraan poliisiviranomaisten papereista että jos omistaa C-kortin niin se sisältää LT-kortin ja tämä LT ei vaadi ammattipätevyyttä  ;)    Eli ei tarttekkaan käydä enempää kursseja ennenkuin nykyiset kortit menee vanhoiksi...

No sittenhän ollaan jo tukevasti eläkkeellä tai levätään rauhassa, eli ei muuta kuin losotellaan menemään vaan!! :)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Voi pojat kun ei millään löydy syytä että pääsis oikein rekkamiesten kanssa
samalle kurssille hälykeltainen takki päällä.

 ;D

Mut voihan sitä suorittaa vaikkapa hygieniapassin.  ;D

Tai vaikkapa mallikoulussa catwalk-kurssin.  ;D
Kui mää ain olen paras?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/ammattipatevyysvaatimukset-myos-liikennetraktorien-kuljettajille/
Poliisiviranomaisten omista uusista ohjeistus papereista tuota tutkittiin ja siinä luki ettei LT-kortti vaadi ammattipätevyyttä ja jos on C kortti niin on LT korttikin  ;)  Niin ja uusiin BE kortteihin tulee 3500kg kärryn kokonaispaino rajoitus...  Kaikennäköisiä muitakin hullutuksia siellä näytti olevan mutta en lukenut niin tarkkaan..   Niin ja urakointiuutistenkirjoitus oli vuodelta 2009 jolloin mikään ei ollut vielä selvillä   ???

Viimeksi muokattu: 14.01.13 - klo:10:50 kirjoittanut zetor8045

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Ei mun silmiin ole missään sattunu että kaupalliset sais jatkossa ajaa LT kortilla? C:n ne vaatii edelleen.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Ei mun silmiin ole missään sattunu että kaupalliset sais jatkossa ajaa LT kortilla? C:n ne vaatii edelleen.
Liikkennetraktoriin riittää LT kortti... Kaupallisuudesta ei oo missään puhuttu mitään ja erikseen luki ettei LT kortti tarvitse ammattipätevyyttä joten liikennetraktorilla ei sitten vaadita ammattipätevyyttä...