Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe common rail ilmaus  (Luettu 25154 kertaa)

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: common rail ilmaus
JD: Virta päälle ja hetki odotellaan. Siirtopumppendaali suorittaa ilmauksen suitsait?
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mihin se ilma sieltä menee? Ei vain oo vielä markille ilmaantunut tavallista railia (common rail) ja pitää tyytyä normaaliin ilmaukseen, eli ruuvia auki tarpeellisista paikoista ja ilma poistuu. ;D

Tankkiin mennee.
Oikein paluulinjaa myöten.
Jospa lienee sitä kierrätystä??? ???
Tämä selvä, nyt ei enää tuokaan vaivaa mieltä. :D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: common rail ilmaus
Viimein kun ainakin tunnin yritellyt yhteensä ilmausta ja starttausta lähti käyntiin. Miksi se suunnanvaihdin pitäisi pitää päällä? Olisikohan ollut kun viimein starttasi, en huomannut.

Jos starttaa suunnanvaihdin vapaalla, niin silloinhan startti pyörii. Mutta jos starttaa suunnanvaihdin päällä, niin silloin toimii ainoastaa siirtopumppu ja ilmaus tapahtuu automaattisesti. Mitään ruuveja ei tartte aukaista, vaan ainoastaan 20 sekunttia kun pyörittää siirtopumppua, niin johan pitäisi hörähtää. Jos yrittää ilmata moottoria starttaamalla, niin luultavasti akku loppuu ennemmin kuin kone lähtee käyntiin. Katso käyttöohje sivu 100, niin selkiää. ;D Niin ja tämä koskee ainoastaan SE-mallia.
Käyttöohjekirjassa puhutaan ilmauksesta kolmessa kohdassa tai oikeastaan sivuilla 90-1 ja 100-2 ei mainita sanaa ilmaus muuta kuin suodattimen ilmausruuvi. Eli juuri se joka ei ilmeisesti ole mikään ilmausruuvi vaan mahdollista sakkakupin tyhjentämisen kun päästää ilmaa suodattimeen. Näillä kahdella sivulla käsitellään polttoainesuodattimen sakkakupin tyhjennystä ja suodattimien vaihtoa. Molemmilla sivuilla käsketään toimenpiteen jälkeen: "Käännä virta-avainta oikealle ensimmäiseen kytkentäasentoon, jolloin polttonestepumppu käynnistyy. Pidä pumppu käynnissä noin 20 sekuntia". Toimenpiteen tarkoitusta ei sen tarkemmin selitetä eikä kerrota mitä sen jälkeen pitäisi tehdä. Ei myöskään mitään suunnanvaihtimesta ja miksi siiihen pitäisi koskea kun siirtopumppu käy? Sen verran kuulostelin että tankkiin alkoi kyllä jonkin ajan kuluttua lorista polttoainetta. Ei kuitenkaan käynnistynyt. Sivulla 125-3 onkin sitten jo ohje polttonestejärjestelmän ilmauksesta. Se pitää tehdä "aina kun polttoainesäiliö on päässyt tyhjenemään ta polttonestesuodattimet on vaihdettu". Erotuksena edelliseen käsketään pitämään polttonestepumppu käynnissä n. 40 sekuntia. Sikäli ristiriitaista kun polttoainesuodattimien vaihto-ohjeen yhteydessä kirjoitettiin että 20 sekuntia. Toisaalta eihän siinä ollutkaan että kyse on ilmauksesta  :-\???
Käyttöohjekirjoja lukemalla ei välttämättä aina tule hullua hurskaammaksi. Tosiasia on kuitenkin että tämä mun rakvaattori sitten lopulta jostain kummallisesta oikusta suostui käynnistymään kun oli sitä tarpeeksi starttaillut.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: common rail ilmaus
Myönnettävä on, että tuli puhuttua lööperiä. Tuo suunnanvaihdinsysteemi koskee siis 10-sarjan SE-malleja, joissa ei ole sähköistä pumppua. 20-sarjan SE-malleissa on sähköinen pumppu ja niissä riittää virran kääntäminen päälle. Siirtopumppu pitäisi siis surista, kun virta on päällä. Ellei mitään surinaa kuulu, niin silloin siirtopumppu ei pyöri. Kevyt kopautus siihen riittää yleensä herättämään sen, ellei ole kokonaan sökö.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: common rail ilmaus


Käyttöohjekirjoja lukemalla ei välttämättä aina tule hullua hurskaammaksi. Tosiasia on kuitenkin että tämä mun rakvaattori sitten lopulta jostain kummallisesta oikusta suostui käynnistymään kun oli sitä tarpeeksi starttaillut.

Sä et ny ottanu huomioon, että insinöörit noita suunnittelee.  8)
tethering holes to their concave windings

Velu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: common rail ilmaus
Tässä olisi valistunut arvaus siitä, mitä tapahtui.

Eli kun matalaainepuolella oli ilmaa, et odottanut tarpeeksi, että sähköpumppu olisi sen poistanut vaan menit starttaamaan konetta. Seuraus tästä oli, että korkeapainepumppu hörppäsi ilmat sisään. Sen jälkeen ei enää paljoa auttanut, vaikka kuinka sähköpumppu kierrätti matalapainepuolella polttoainetta, kun korkeapainepumpussa oli ilmaa. Korkeapainepumpun piti jaksaa puskea ilma Railiin ja railin paineensäätöventiilstä tankkiin ja siihen operaatioon tarvittiinkin paljon starttaamista, koska vaadittava paine on kova. Olisi varmaan auttanut, jos olisi avannut jonkin korkeapainepuolen liittimen ja sitten startannut. Näin korkeapainepumppu olisi saanut polttoainetta sisäänsä ja sittenhän se olisi taas pumpannut.


Jos siis olisi malttanut pumppauttaa siirtopumpulla tarpeeksi kauan, ennen kuin yritit konetta käyntiin, olisi homma mennyt yhtä sujuvasti kuin ohjekirjan sivuilla. Siinä mielessä insinöörit olivat hyvinkin oikeassa.

Viimeksi muokattu: 07.11.07 - klo:19:43 kirjoittanut Velu

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: common rail ilmaus
Eiköhän se korkeapainepuoli jo hörpännyt ilmaa kun löpö loppui. Enkä todellakaan yrittänyt uudelleen käynnistystä ennen tankin täyttöä ja "ilmaamista". Lisäksi SE-koneessahan ei ole mikään common rail.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: common rail ilmaus
seko samurai vaati aukaiseen kaikki suihkut.. ;)