Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Portaattomien testi KV:ssä...  (Luettu 49842 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se minuakin yllätti. Onko voimansiirron hyötysuhteessa noin paljon eroa vai mistä tuo tulee? Vai pelkästään eroja moottorin ohjelmoinnissa? Sama moottori kuitenkin on kyseessä.

laatikon luisto kait
[/quote]

Mistä kohtaa massikan portaaton laatikko "luistaa"? 
[/quote]

Suolahen betonimyllyn savumerkit ei tyhjästä synny  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se minuakin yllätti. Onko voimansiirron hyötysuhteessa noin paljon eroa vai mistä tuo tulee? Vai pelkästään eroja moottorin ohjelmoinnissa? Sama moottori kuitenkin on kyseessä.

laatikon luisto kait

Mistä kohtaa massikan portaaton laatikko "luistaa"? 
[/quote]

Suolahen betonimyllyn savumerkit ei tyhjästä synny  ::)
[/quote]no on kait tuo ihan järkeenkäypää jos valttu kulkee paljon mekaanisella alueella ja toinen taas vatkaa öljyä koko ajan pumpun ja moottorin väliä. fysiikan lait ovat lahjomattomat virtauksen ja paineen suhteen.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...


 Ja tuossa KV:n kansikuvassa masserissa autopilotti päällä, kun ei kuskia näy...

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Yks hyvin tarkka fendt mies sanos että jos lumitöissä peruttelee paljon niin menee tuplasti enemmän polttoainetta mutta tiedä sitten itse hiukan epäilen mutta jos tuo huono hyötysuhde taaksepäin vaikuttaa niin paljon   :P  5 litraa tunnissa pihoilla joilla lykellä etuperin ja jos täytyy takaperin ajaa paljon niin 10 litraa kuulemma  :o

Niin... Varion peruutushan on väkisin tehty, mekaaninen puoli yrittää väntää kokooja-akselia eteenpäinmenosuuntaan ja hydraulimoottor(e)illa väännetään väkisin taaksepäin. Ei ihme, jos löpöä palaa.
Niin,Vario laatikon mekaaninen osuushan kasvaa hyvin äkkiä liikkeellelähdön jälkeen.Taitaa olla 5 kilsan paikkeilla olla jo yli puolet.

Mekaaninen osuus on neljännes nopeudella 7 km/h, hitaalla alueella.
http://www.farmdepot.biz/CVT-Fact-VS-Myth.pdf

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Niin... Varion peruutushan on väkisin tehty, mekaaninen puoli yrittää väntää kokooja-akselia eteenpäinmenosuuntaan ja hydraulimoottor(e)illa väännetään väkisin taaksepäin. Ei ihme, jos löpöä palaa.


****Taas höpöhöpöä. Mulla on koko ajohistorian keskikulutus n 10litraa/tunti.Sis kaikki ajot. En mää ole huomannu että peruutus jotenkin enemmän veis polttoainetta ta raskaampi olis.
Kui mää ain olen paras?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
jäin valtralla jumiin rehuauman päälle rehukärryn kanssa, fendtin 820 tuli vetämään. ei saanu pakillä vedettyä mua ylös kun neliveto ei pitänyt... kuulemma joku ylikuormajuttu??

no ylös kuitenki lopulta päästiin ja valtran vikahan tuo oli kun jumiin jäin...

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Kuinkahan suuri osa näistä nykykoneiden laatikoiden (merkkiin katsomatta) "huonoista" puolista johtuu aivan täysin siitä ettei viitsitä oikeasti opetella sitä voimansiirron käyttöä ja optimointia?

metvil

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 183
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Just näin.nimim.versu. 8)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Kuinkahan suuri osa näistä nykykoneiden laatikoiden (merkkiin katsomatta) "huonoista" puolista johtuu aivan täysin siitä ettei viitsitä oikeasti opetella sitä voimansiirron käyttöä ja optimointia?

Näin. Ja sitten jonkun koeajon perusteella huudellaan isoon ääneen netissä miten joku tai kaikki on ihan paskoja. Monestihan on koneet jossakin koeajopäivillä niin monen räpeltäjän jäljiltä napit ja nupit veivattu mihin sattuu, eikä se myyjä joka sitä konetta esittelee, tiedä välttämättä paskaakaan oikeista säädöistä.
Koneet vaatii nykyisin HYVÄN opetuksen, mieluummin kahteen kertaan, ja sen jälkeen, kun koneella on oikeasti jo ajanut. Jos kursseille mennään ennenkuin on konetta ajanut, ei oikeasti voi omaksua kaikkia niitä juttuja, joita siellä kursseilla opetetaan ( jos nyt sitten kaikille merkeille sellaista edes järjestetään...). 
Ja toisekseen, se traktori olisi hyvä saada vielä huoltomiehen kanssa säätöihin, ne kun ei vaan aina ole tehtaan jäljiltä parhaimmillaan, sama pätee sisäänajon jälkeenkin tehtäväksi.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Niin... Varion peruutushan on väkisin tehty, mekaaninen puoli yrittää väntää kokooja-akselia eteenpäinmenosuuntaan ja hydraulimoottor(e)illa väännetään väkisin taaksepäin. Ei ihme, jos löpöä palaa.


****Taas höpöhöpöä. Mulla on koko ajohistorian keskikulutus n 10litraa/tunti.Sis kaikki ajot. En mää ole huomannu että peruutus jotenkin enemmän veis polttoainetta ta raskaampi olis.

Tosiasiat on tosiasioita, ehkä ne sinullekin valkenevat, kun riittävästi ja ajatuksella tiirailet varion periaatekuvaa. KV:ssa oli varsin hyvälaatuinen kuva suomenkielisellä selostuksella.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Niin... Varion peruutushan on väkisin tehty, mekaaninen puoli yrittää väntää kokooja-akselia eteenpäinmenosuuntaan ja hydraulimoottor(e)illa väännetään väkisin taaksepäin. Ei ihme, jos löpöä palaa.


****Taas höpöhöpöä. Mulla on koko ajohistorian keskikulutus n 10litraa/tunti.Sis kaikki ajot. En mää ole huomannu että peruutus jotenkin enemmän veis polttoainetta ta raskaampi olis.

Tosiasiat on tosiasioita, ehkä ne sinullekin valkenevat, kun riittävästi ja ajatuksella tiirailet varion periaatekuvaa. KV:ssa oli varsin hyvälaatuinen kuva suomenkielisellä selostuksella.


älä kyseenalaista tinpan asiantuntemusta tai dynaveeteen ylivoimaisuutta, taitaa tulla vähintää 1500h vuodessa mittariin kun noin vakuuttavasti puhelee...
allekirjoittanut

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Timpalle tulee 2700h vuoresa...

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
jäin valtralla jumiin rehuauman päälle rehukärryn kanssa, fendtin 820 tuli vetämään. ei saanu pakillä vedettyä mua ylös kun neliveto ei pitänyt... kuulemma joku ylikuormajuttu??

no ylös kuitenki lopulta päästiin ja valtran vikahan tuo oli kun jumiin jäin...


Vai eikö muistanu napauttaa ykköspuolta päälle ku lähti vetämään... niin olis valteemi ihan venyenpituuttaan tullu aumalla peräs ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Timpalle tulee 2700h vuoresa...

Taas tuollainen asiaankuulumaton järjetön kommentti tästä asiasta.

Jossain on vika jos esim. 150 ha viljatilalla tulee traktoritunteja 2700 vuodessa.

Miks tarttis tyhjää tahkota?

En ymmärrä motiivejasi.
Kui mää ain olen paras?