Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin
Mielenkiinnosta vaan, mitä sinä vedät takaperin, en ole nähnyt koukkua kuin takana?
Veikkaan että takaperin ajettaessa siellä on niittokone takanostolaitteessa, joka on taakse ajettaessa etupää. Silloin voimaa tarvitaan ulosotosta niittokoneen pyörittämiseen ja pelkkään koneen liikuttamiseen tarvittava (voimansiirron kautta kulkeva) nopeus/ teho/ polttoaineenkulutus on aika pienessä roolissa kokonaiskulutukseen verrattuna. Olisikin hauska testi kun koneilla niitettäisiin pitkiä pätkiä taakseajolaitteistolla ja vertailtaisi sitä realikulutusta. Olisiko sillä Varion toimintamallilla niin paljon merkitystä polttoainetalouteen kuin moni haluaa uskoa, kun työlaite kuitenkin syö suurimmat tehot mekaanisella PTO -välityksellä?
Pari kertaa olen tuon pulpettisysteemin nähnyt ja kääntöön menee n. 20s, jos ohjaamo ei ole täynnä tavaraa (pitää ottaa penkin takaa/ sivulta kaikki ylimääräinen pois, jotta mahtuu pyörimään). Sen jälkeen kulkeminen tapahtuu selkänojan ja tuulilasin välistä.