Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Portaattomien testi KV:ssä...  (Luettu 49841 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin  ;D

Niin milläs portaattomalla sä teetkään töitä?
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin  ;D

Niin milläs portaattomalla sä teetkään töitä?
Se ei ole portaaton siinä on portaat hyttiin asti ja oikeen sinkityt niin ei ruostu  ;)  Ja se on monesti portaaton noin 40/40 kertaa portaaton eikä tartte pysähdellä välillä  :D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin  ;D

Niin milläs portaattomalla sä teetkään töitä?
Se ei ole portaaton siinä on portaat hyttiin asti ja oikeen sinkityt niin ei ruostu  ;)  Ja se on monesti portaaton noin 40/40 kertaa portaaton eikä tartte pysähdellä välillä  :D
Niin sitä mä meinasinkin, että kovinta meteliä tuntuu portaattomista pitävän ne, jotka ei sellaisella töitä tee...   ;)
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin  ;D

Niin milläs portaattomalla sä teetkään töitä?
Se ei ole portaaton siinä on portaat hyttiin asti ja oikeen sinkityt niin ei ruostu  ;)  Ja se on monesti portaaton noin 40/40 kertaa portaaton eikä tartte pysähdellä välillä  :D
Niin sitä mä meinasinkin, että kovinta meteliä tuntuu portaattomista pitävän ne, jotka ei sellaisella töitä tee...   ;)
No kyllä sitä jonnikan portaattomalla tulee sillointällöin ajeltua ja se sopiikin tämmöselle yksinkertaiselle mettäläiselle hyvin kun menee vaan hyttiin ja käynnistää ja lähtee menemään ja jos tarttis vielä jotain aktivoida ennen liikkeelle pääsyä niin olis jo mahdotonta   :o  Ja siinäpä tulee se jonnikan arvostus meikäläiseltä kun ei tosiaan tartte mitään aktivointeja vaan kaikki toimii nopeudesta riippumatta... Mutta esim deutsissa joutuu aktivoimaan nostolaitteen aina jos nopeus käy yli 35km/h ja muissa merkeissä on myös yhtä tyhmiä ratkaisuja niinkuin valtran hydrauliikat että voi ***** sentään  ???

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin  ;D

Niin milläs portaattomalla sä teetkään töitä?
Se ei ole portaaton siinä on portaat hyttiin asti ja oikeen sinkityt niin ei ruostu  ;)  Ja se on monesti portaaton noin 40/40 kertaa portaaton eikä tartte pysähdellä välillä  :D
Niin sitä mä meinasinkin, että kovinta meteliä tuntuu portaattomista pitävän ne, jotka ei sellaisella töitä tee...   ;)
No kyllä sitä jonnikan portaattomalla tulee sillointällöin ajeltua ja se sopiikin tämmöselle yksinkertaiselle mettäläiselle hyvin kun menee vaan hyttiin ja käynnistää ja lähtee menemään ja jos tarttis vielä jotain aktivoida ennen liikkeelle pääsyä niin olis jo mahdotonta   :o  Ja siinäpä tulee se jonnikan arvostus meikäläiseltä kun ei tosiaan tartte mitään aktivointeja vaan kaikki toimii nopeudesta riippumatta... Mutta esim deutsissa joutuu aktivoimaan nostolaitteen aina jos nopeus käy yli 35km/h ja muissa merkeissä on myös yhtä tyhmiä ratkaisuja niinkuin valtran hydrauliikat että voi ***** sentään  ???

Just sen takiahan eri merkkien ratkaisut on erilaisia, ettei oo niinku autoteollisuudes toistensa kopioita.

Dynassakaan mitään nappeja tarttis painella, jos oletusajomoodina ois poljinajo, vaikka kai sen joku tietokonekuru sais muutettua.
No kuitenkin käynnistyksen jälkeen on tasan kaks painallusta. Poljinajoa ja hydrauliikan aktivointi. Nostolaitehydrauliikan joutuu kuittaamaan, vain käynnistyksen jälkeen ja silloin, jos on paineltu ulkopuolisia nappeja tai vetokoukun laukaisus käytettävää keinukatkaisijaa. Nuo nostolaitteeseen liittyvät nappien toiminnot on ferguis ollu samat jo vuodesta -86, ettei niitä osaa laskea miksikään. Samoin kuin Valtran autofcontrol on ollu iät ja ajat omalla tavallaan samanlainen. Tuskin muutkaan valmistajat omia ratkaisujaan kovin kesken muuttaa?
tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Kjl:lle vihjeeksi.

Eipä taida kannattaa rautalankaa täällä väännellä.
Kui mää ain olen paras?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Kjl:lle vihjeeksi.

Eipä taida kannattaa rautalankaa täällä väännellä.

--niinpä,koetin ihan ajatuksella lukea tuota testiä.Minusta Vallun toteutus pärjäsi tosi hyvin.Kaikkihan noi hyviä on,mulla testissä olleista kokemusta on vain NHn sisaresta eli Casesta.Noh onhan tullu Fendtillä ajeltua mutta ei MFn raputtomalla.
--ehkä suurin yllätys oli Vallun pö:n kulutus suhteessa MF:ään.
--tosin Vallun omapaino on tonnin pienempi mikä vaikuttaa tieajokulutukseen jonkin verran myös

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...

Samaa mieltä olen... Eihän näitä nyt mihinkää mettähän viedä puita hakeen, jos on hakkurin edessä niin eikö se riitä ku kerran päivässä kääntää ku saapuu työmaalle ja sit jos on niittokoneeseen kytketty niin kait sillä nyt voi vähä tiellä peruuttaenki ajaa ni ei tarvi kaiken aikaa käännelllä... Maalaisjärjen käyttö tässäkin ilmeisesti sallittua... 

Ei kyllä saa lain mukaan peruuttaa tiellä. Harvinaisen typerä toteutus Fendtiltä tuo taakseajo.




Ja eihän se sinänsä nyt suoraa peruuttamista ole jos tuo ns. pulpetti on käännetty taaksepäin, sehän on vähä niinku puimurilla ajais ku "takapyörät" kääntyy...  Ja puimurillakin ajetaan eteenpäin

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Kjl:lle vihjeeksi.

Eipä taida kannattaa rautalankaa täällä väännellä.

--niinpä,koetin ihan ajatuksella lukea tuota testiä.Minusta Vallun toteutus pärjäsi tosi hyvin.Kaikkihan noi hyviä on,mulla testissä olleista kokemusta on vain NHn sisaresta eli Casesta.Noh onhan tullu Fendtillä ajeltua mutta ei MFn raputtomalla.
--ehkä suurin yllätys oli Vallun pö:n kulutus suhteessa MF:ään.
--tosin Vallun omapaino on tonnin pienempi mikä vaikuttaa tieajokulutukseen jonkin verran myös

Jooo, ei rautalankaa enempää. Ei vaivaa maksa...

Toi kulutus nyt vähän riippuu joistakin pikkuasioista... ;)

Ajatuksella ja siis oikein kunnolla lukies alkoi ihan hirvittää tuo testi... Esim. jarrutus täydestä vauhdista ILMAN perävaunujarrua!!! Miks helvetissä koneet on pakko yrittää särkeä? Mulla ei tulis mieleenkään jarrutella tollasella kuormalla ilman perävaunujarrua, ei sitten minkään merkkisellä traktorilla...

Viimeksi muokattu: 22.03.11 - klo:21:48 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

jusßa

  • Vieras
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Ei kyllä saa lain mukaan peruuttaa tiellä. Harvinaisen typerä toteutus Fendtiltä tuo taakseajo.

Ainoastaan umpitunnelissa ei saa peruuttaa.


Umpitunnelissa ei kannata ajaa muutenkaan  :-\

hiihaamees

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin  ;D

Mielenkiinnosta vaan, mitä sinä vedät takaperin, en ole nähnyt koukkua kuin takana?

Veikkaan että takaperin ajettaessa siellä on niittokone takanostolaitteessa, joka on taakse ajettaessa etupää. Silloin voimaa tarvitaan ulosotosta niittokoneen pyörittämiseen ja pelkkään koneen liikuttamiseen tarvittava (voimansiirron kautta kulkeva) nopeus/ teho/ polttoaineenkulutus on aika pienessä roolissa kokonaiskulutukseen verrattuna. Olisikin hauska testi kun koneilla niitettäisiin pitkiä pätkiä taakseajolaitteistolla ja vertailtaisi sitä realikulutusta. Olisiko sillä Varion toimintamallilla niin paljon merkitystä polttoainetalouteen kuin moni haluaa uskoa, kun työlaite kuitenkin syö suurimmat tehot mekaanisella PTO -välityksellä?

Pari kertaa olen tuon pulpettisysteemin nähnyt ja kääntöön menee n. 20s, jos ohjaamo ei ole täynnä tavaraa (pitää ottaa penkin takaa/ sivulta kaikki ylimääräinen pois, jotta mahtuu pyörimään). Sen jälkeen kulkeminen tapahtuu selkänojan ja tuulilasin välistä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin  ;D

Mielenkiinnosta vaan, mitä sinä vedät takaperin, en ole nähnyt koukkua kuin takana?

Veikkaan että takaperin ajettaessa siellä on niittokone takanostolaitteessa, joka on taakse ajettaessa etupää. Silloin voimaa tarvitaan ulosotosta niittokoneen pyörittämiseen ja pelkkään koneen liikuttamiseen tarvittava (voimansiirron kautta kulkeva) nopeus/ teho/ polttoaineenkulutus on aika pienessä roolissa kokonaiskulutukseen verrattuna. Olisikin hauska testi kun koneilla niitettäisiin pitkiä pätkiä taakseajolaitteistolla ja vertailtaisi sitä realikulutusta. Olisiko sillä Varion toimintamallilla niin paljon merkitystä polttoainetalouteen kuin moni haluaa uskoa, kun työlaite kuitenkin syö suurimmat tehot mekaanisella PTO -välityksellä?

Pari kertaa olen tuon pulpettisysteemin nähnyt ja kääntöön menee n. 20s, jos ohjaamo ei ole täynnä tavaraa (pitää ottaa penkin takaa/ sivulta kaikki ylimääräinen pois, jotta mahtuu pyörimään). Sen jälkeen kulkeminen tapahtuu selkänojan ja tuulilasin välistä.
Heh heh aika pilkun nussimista  ;D Kärryä kun joutuu lykkäämään takaperin pahoihin paikkoihin niin sillon tarttis olla työntötehoa mutta onhan noita etunostolaitteita/etukuormaimia millä pystyy myös vetämään mutta teille asti ei ole moiset tainneet tulla käyttöön... Yks hyvin tarkka fendt mies sanos että jos lumitöissä peruttelee paljon niin menee tuplasti enemmän polttoainetta mutta tiedä sitten itse hiukan epäilen mutta jos tuo huono hyötysuhde taaksepäin vaikuttaa niin paljon   :P  5 litraa tunnissa pihoilla joilla lykellä etuperin ja jos täytyy takaperin ajaa paljon niin 10 litraa kuulemma  :o

Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo:17:08 kirjoittanut zetor8045

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Kjl:lle vihjeeksi.

Eipä taida kannattaa rautalankaa täällä väännellä.
--ehkä suurin yllätys oli Vallun pö:n kulutus suhteessa MF:ään.

Se minuakin yllätti. Onko voimansiirron hyötysuhteessa noin paljon eroa vai mistä tuo tulee? Vai pelkästään eroja moottorin ohjelmoinnissa? Sama moottori kuitenkin on kyseessä.

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Kjl:lle vihjeeksi.

Eipä taida kannattaa rautalankaa täällä väännellä.
--ehkä suurin yllätys oli Vallun pö:n kulutus suhteessa MF:ään.

Se minuakin yllätti. Onko voimansiirron hyötysuhteessa noin paljon eroa vai mistä tuo tulee? Vai pelkästään eroja moottorin ohjelmoinnissa? Sama moottori kuitenkin on kyseessä.

laatikon luisto kait

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se minuakin yllätti. Onko voimansiirron hyötysuhteessa noin paljon eroa vai mistä tuo tulee? Vai pelkästään eroja moottorin ohjelmoinnissa? Sama moottori kuitenkin on kyseessä.
[/quote]

laatikon luisto kait
[/quote]

Mistä kohtaa massikan portaaton laatikko "luistaa"? 
Kui mää ain olen paras?