Mitä sä ny sekoilet? Mitä sä oikein tuolla ekalla lauseella yrität solkata? jää huutaa? Oikeestaan mä voisin tähän kirjottaa ihan mitä vaan, mutta nyt täytyykin kysyä, millä portaattomalla se oltsikki ajelee niin jatketaan keskustelua aiheesta sitten lisää. Omas fergus oo mitään ryömintöjä löytäny... mut mulla onkin vain vanhempaa mallia... Eivaan kyllä sieltä ryömintää saa, jos ei osaa... ajaa.
Ja jos et vieläkään ymmärrä eroja portaattomien ominaisuuksien välillä, en enää niitä ala selittämään... Nimittäin edellisten perusteella tuntuu olevan kuin myrkkyä, kun kirjoittaa tekniikasta asioita, jotka ei välttämättä olekaan "valtavirran" mieleen. Kuten mäkkäiväräkin jo leimasi lapselliseksi tekstiksi, niin ei sitten tarjoilla asiaa enempää.
Ja näinhän se sitten meneekin, kun esittelijä näppäilee "helppokäyttöisyysmoodin" päälle ja punaniskainen renkaanpotkija lähtee koeajolle... ja TYKKÄÄ. Kauppa käy kuin siimaa. Hienoa. Sama kuin hienojen multimediakännyköiden kanssa, joita kuitenkin pääasiassa käytetään vain soittamiseen ja tekstareihin.
Ainiin... Vertailun ontuvin osio oli voimanoton suhteen, jossa tehtiin oikeastaan vääryyttä NH:lle puutteellisen voimanoton nopeusvalikoimansa takia, vain tonniperä. Toisekseen pottukone ei ehkä ole niitä koneita, joissa parhaiten pääsis eri ajomoodien väliset erot oikeuksiinsa, mutta kyse olikin kasvinviljelytilan töistä...
Ja vielä... Päisteautomatiikat oli jätetty kokonaan käsittelemättä? Miksi?
Sitten... vetositkeyssäädön väärällä asetuksella kone kyllä saadaan kuluttamaan soppaa hyvinkin iloisesti. Testissä arvona oli käytetty 14%, kun yleensä kuljetus/siirtoajossa järkevää käyttää asetusta 30-40%, jolloin ajetaan väännöllä eikä kierroksilla, kuten testissä... joku tarkoitus tuollakin kai sitten oli.
Mutta ei noin saa sanoa, eihän?
Saakos sanoa, miksei Fendt ollut vertailussa? Ei kai sitten sitäkään, ettei tuu taas Appetit...
Voisin kertoa paljon muutakin, muttei nyt sitten, kun kerran ei faktoja kestetä...
Tarkoitan sitä että mitä puuttuu testin voittaneesta NH:sta vrt MF jos puhutaan voimansiirron ominaisuuksista? Eroja löytyy varmaan enemmänkin kuin DTM mutta tuleeko erot minkään muun takia kuin softan?
En omista minkään näköistä portaatonta, joskus oon koeajanut ihan parkkiksella JD:tä. Eli miulla ei ole minkään värisiä linssejä tän asian suhteen
Tosiaan - NH:n vain 1000 perä on ihmeellinen...
Sitä en ole sanonut että MF/Fendt ei olisi paras tällä hetkellä. Ei missään nimessä. Eikä minulla ole hernettä nenässä, ei ole mitään syytä kun en omista enkä tule omistamaankaan portaatonta traktoria. Haluan vain kyseenalaistaa hehkutusta juuri Varion raudan ylivertaisuuden ympärillä. Joka ikinen kerta - viimeistään kun testit ei miellytä - otetaan portaaton/"portaaton" -kortti esille vaikka edelleenkään sillä ei ole mielestäni mitään merkitystä... Eikä vieläkään ole löytynyt yhtään seikkaa joka kääntäisi tämän. Esim toi vetositkeys, siinäkään ei loppupeleissä oo muusta kyse kuin softasta?