Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Portaattomien testi KV:ssä...  (Luettu 49837 kertaa)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Mitä sä ny sekoilet? Mitä sä oikein tuolla ekalla lauseella yrität solkata? jää huutaa? Oikeestaan mä voisin tähän kirjottaa ihan mitä vaan, mutta nyt täytyykin kysyä, millä portaattomalla se oltsikki ajelee niin jatketaan keskustelua aiheesta sitten lisää. Omas fergus oo mitään ryömintöjä löytäny... mut mulla onkin vain vanhempaa mallia... Eivaan kyllä sieltä ryömintää saa, jos ei osaa... ajaa.

Ja jos et vieläkään ymmärrä eroja portaattomien ominaisuuksien välillä, en enää niitä ala selittämään... Nimittäin edellisten perusteella tuntuu olevan kuin myrkkyä, kun kirjoittaa tekniikasta asioita, jotka ei välttämättä olekaan "valtavirran" mieleen. Kuten mäkkäiväräkin jo leimasi lapselliseksi tekstiksi, niin ei sitten tarjoilla asiaa enempää.

Ja näinhän se sitten meneekin, kun esittelijä näppäilee "helppokäyttöisyysmoodin" päälle ja punaniskainen renkaanpotkija lähtee koeajolle... ja TYKKÄÄ. Kauppa käy kuin siimaa. Hienoa. Sama kuin hienojen multimediakännyköiden kanssa, joita kuitenkin pääasiassa käytetään vain soittamiseen ja tekstareihin.

Ainiin... Vertailun ontuvin osio oli voimanoton suhteen, jossa tehtiin oikeastaan vääryyttä NH:lle puutteellisen voimanoton nopeusvalikoimansa takia, vain tonniperä. Toisekseen pottukone ei ehkä ole niitä koneita, joissa parhaiten pääsis eri ajomoodien väliset erot oikeuksiinsa, mutta kyse olikin kasvinviljelytilan töistä...

Ja vielä... Päisteautomatiikat oli jätetty kokonaan käsittelemättä? Miksi?

Sitten... vetositkeyssäädön väärällä asetuksella kone kyllä saadaan kuluttamaan soppaa hyvinkin iloisesti. Testissä arvona oli käytetty 14%, kun yleensä kuljetus/siirtoajossa järkevää käyttää asetusta 30-40%, jolloin ajetaan väännöllä eikä kierroksilla, kuten testissä...  joku tarkoitus tuollakin kai sitten oli.

Mutta ei noin saa sanoa, eihän? ;D

Saakos sanoa, miksei Fendt ollut vertailussa? Ei kai sitten sitäkään, ettei tuu taas Appetit...

Voisin kertoa paljon muutakin, muttei nyt sitten, kun kerran ei faktoja kestetä...

Tarkoitan sitä että mitä puuttuu testin voittaneesta NH:sta vrt MF jos puhutaan voimansiirron ominaisuuksista? Eroja löytyy varmaan enemmänkin kuin DTM mutta tuleeko erot minkään muun takia kuin softan?

En omista minkään näköistä portaatonta, joskus oon koeajanut ihan parkkiksella JD:tä. Eli miulla ei ole minkään värisiä linssejä tän asian suhteen :)

Tosiaan - NH:n vain 1000 perä on ihmeellinen...
 
Sitä en ole sanonut että MF/Fendt ei olisi paras tällä hetkellä. Ei missään nimessä. Eikä minulla ole hernettä nenässä, ei ole mitään syytä kun en omista enkä tule omistamaankaan portaatonta traktoria. Haluan vain kyseenalaistaa hehkutusta juuri Varion raudan ylivertaisuuden ympärillä. Joka ikinen kerta - viimeistään kun testit ei miellytä - otetaan portaaton/"portaaton" -kortti esille vaikka edelleenkään sillä ei ole mielestäni mitään merkitystä... Eikä vieläkään ole löytynyt yhtään seikkaa joka kääntäisi tämän. Esim toi vetositkeys, siinäkään ei loppupeleissä oo muusta kyse kuin softasta?
 

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Mitä sä ny sekoilet? Mitä sä oikein tuolla ekalla lauseella yrität solkata? jää huutaa? Oikeestaan mä voisin tähän kirjottaa ihan mitä vaan, mutta nyt täytyykin kysyä, millä portaattomalla se oltsikki ajelee niin jatketaan keskustelua aiheesta sitten lisää. Omas fergus oo mitään ryömintöjä löytäny... mut mulla onkin vain vanhempaa mallia... Eivaan kyllä sieltä ryömintää saa, jos ei osaa... ajaa.

Ja jos et vieläkään ymmärrä eroja portaattomien ominaisuuksien välillä, en enää niitä ala selittämään... Nimittäin edellisten perusteella tuntuu olevan kuin myrkkyä, kun kirjoittaa tekniikasta asioita, jotka ei välttämättä olekaan "valtavirran" mieleen. Kuten mäkkäiväräkin jo leimasi lapselliseksi tekstiksi, niin ei sitten tarjoilla asiaa enempää.

Ja näinhän se sitten meneekin, kun esittelijä näppäilee "helppokäyttöisyysmoodin" päälle ja punaniskainen renkaanpotkija lähtee koeajolle... ja TYKKÄÄ. Kauppa käy kuin siimaa. Hienoa. Sama kuin hienojen multimediakännyköiden kanssa, joita kuitenkin pääasiassa käytetään vain soittamiseen ja tekstareihin.

Ainiin... Vertailun ontuvin osio oli voimanoton suhteen, jossa tehtiin oikeastaan vääryyttä NH:lle puutteellisen voimanoton nopeusvalikoimansa takia, vain tonniperä. Toisekseen pottukone ei ehkä ole niitä koneita, joissa parhaiten pääsis eri ajomoodien väliset erot oikeuksiinsa, mutta kyse olikin kasvinviljelytilan töistä...

Ja vielä... Päisteautomatiikat oli jätetty kokonaan käsittelemättä? Miksi?

Sitten... vetositkeyssäädön väärällä asetuksella kone kyllä saadaan kuluttamaan soppaa hyvinkin iloisesti. Testissä arvona oli käytetty 14%, kun yleensä kuljetus/siirtoajossa järkevää käyttää asetusta 30-40%, jolloin ajetaan väännöllä eikä kierroksilla, kuten testissä...  joku tarkoitus tuollakin kai sitten oli.

Mutta ei noin saa sanoa, eihän? ;D

Saakos sanoa, miksei Fendt ollut vertailussa? Ei kai sitten sitäkään, ettei tuu taas Appetit...

Voisin kertoa paljon muutakin, muttei nyt sitten, kun kerran ei faktoja kestetä...

Tarkoitan sitä että mitä puuttuu testin voittaneesta NH:sta vrt MF jos puhutaan voimansiirron ominaisuuksista? Eroja löytyy varmaan enemmänkin kuin DTM mutta tuleeko erot minkään muun takia kuin softan?

En omista minkään näköistä portaatonta, joskus oon koeajanut ihan parkkiksella JD:tä. Eli miulla ei ole minkään värisiä linssejä tän asian suhteen :)

Tosiaan - NH:n vain 1000 perä on ihmeellinen...
 
Sitä en ole sanonut että MF/Fendt ei olisi paras tällä hetkellä. Ei missään nimessä. Eikä minulla ole hernettä nenässä, ei ole mitään syytä kun en omista enkä tule omistamaankaan portaatonta traktoria. Haluan vain kyseenalaistaa hehkutusta juuri Varion raudan ylivertaisuuden ympärillä. Joka ikinen kerta - viimeistään kun testit ei miellytä - otetaan portaaton/"portaaton" -kortti esille vaikka edelleenkään sillä ei ole mielestäni mitään merkitystä... Eikä vieläkään ole löytynyt yhtään seikkaa joka kääntäisi tämän. Esim toi vetositkeys, siinäkään ei loppupeleissä oo muusta kyse kuin softasta?
 
There`s no substitute for cubic inches.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Muistutukseksi.
"Mitä pienempi mies, sitä suurempi Jonnikka."

 ;D
Eli se siis toimii myös toisinkin päin  ;D Mutta miksi valmetit pitää aina olla vähintään T170:siä että saa vedettyä 4m rapidia kun 6820 ja 6830 sontikat jaksaa sitä vetää myös ja ihan vakioina vieläpä ihan APinoina  ;D  Ja massikasta sen verran kun paikallinen urakoitsija omistaa ohjelmoidun 7480 ryynärin ja vakion 820 fendtin niin fentti vetää isoa samsonia huomattavasti paremmin ja pienemmillä kierroksilla  :o  

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
huh huh.... ;D
Nii se on...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Muistutukseksi.
 Ja massikasta sen verran kun paikallinen urakoitsija omistaa ohjelmoidun 7480 ryynärin ja vakion 820 fendtin niin fentti vetää isoa samsonia huomattavasti paremmin ja pienemmillä kierroksilla  :o  


Siis hetkinen, jos 7480 vt on vakiona 167 hp kaikilla lisätehoilla(2007 ja uudemmat, vanhemmat 145hp), ja fenttikö on vakiona 212 hp? Paljonko on ohjelmoitu ja mihin suuntaan tuo vt? Fentissähän on aina vähintään sen verran tehoja mitä ilmoitetaan, kun muissa yleensä on optimistisesti oletettu maksimi joka saattaa löytyä.
Onko nuo oikeesti ihan vertailukelpoisia?!! Emmää vaan tiärä!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Muistutukseksi.
 Ja massikasta sen verran kun paikallinen urakoitsija omistaa ohjelmoidun 7480 ryynärin ja vakion 820 fendtin niin fentti vetää isoa samsonia huomattavasti paremmin ja pienemmillä kierroksilla  :o  


Siis hetkinen,   paljonko on ohjelmoitu ja mihin suuntaan tuo vt? ,

 Jos sitä Massikkaa on ohjelmoitu tehoa vähentävästi, kuten Räkättibaronin topicissa?

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=25332.0    ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Testi tehtiin virheellisesti.

Massikka olis voittannu jos testaajat olis toiminu oikein....

Syitä en aio tässä julkaista mutta tod näk KV palaa asiaan vielä.
Kui mää ain olen paras?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Testi tehtiin virheellisesti.

Massikka olis voittannu jos testaajat olis toiminu oikein....

Syitä en aio tässä julkaista mutta tod näk KV palaa asiaan vielä.
Unta näät.Sun massikkas on testihäviäjä,hukkaa pois.Paskamikäpaska ;D

roadman

  • Vieras
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Tiiä noista vaihteista tai vaihteettomuudesta. 
Koneita kun koe ajelin niin oli tuo massikka tuolla ohjaamolla koeajossa.
Parin ajopäivän jälkeen söin 1,5 viikkoa särkylääkkeitä kun selkä jumissa kun se penkki ei käänny niin se ei käänny oikeestaan yhtään. Saman huomion olen tehnyt useassa merkissä. Palaute myyjälle oli että meitin pihalle tuo ei tule vaikka ilmaiseksi saisi. Rupes tarjomaan 5000 sarjaa. Nauroin että traktoria olen olen ostamassa en mopoa.
Toinen seikka mietittänyt tuossa fentin loorassa on tuo hydrostaattisen osuuden suuri osuus pienissä nopeuksissa .eli mekaanisen voimansiirron osuus kasvaa kun nopeus kasvaa eli suurimmillaan maksimi nopeudessa. Mikäli olen oikein tuon ymmärtänyt. Toimiva ohjaamo olisi saatavana siihen ainakin.
Tiedossa on että on tehty jo monia vuosia kyseistä laatikkoa. Kuitenkaan en ole nähnyt oikein TOSI raskaissa vetohommissa kyseistä härpäkettä.
Ei ehkä ongelma normaalissa maataloudessa, mut laitetaanpa tuo höylä eteen ja nopeus 5-7 km/h ja varmistetaan eteneminen laittamalla lukot päälle.  Voipi siinä voimasiirron öljyjen lämpötila olla muutakuin 50 astetta. Kun kahta vuoroo pari viikko vetelee.

Joten aika näyttää olisiko noista noihin mun hommiin. Ainoa mitä olisi hyötyä, voimansiirron ja moottorin välinen keskustelu  taloudellisen polttoaineen kulutuksen suhteen.

ajelee 100% mekaanisella vedolla edelleen.
 

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Tiedossa on että on tehty jo monia vuosia kyseistä laatikkoa. Kuitenkaan en ole nähnyt oikein TOSI raskaissa vetohommissa kyseistä härpäkettä.


***DynaVtn useimmiten hankkii varoissaan olevat viljelijät ketkä arvostaa laatua. Ei heijän tarvii reuhtoa traktorillaan mitään vetokisoja.

****Sitäpaitti DynaVtllä raskaskin työ tuntuu kevyeltä.

***Tosi raskaaseen veto- ym hommiin kannattais hankkia koneet
      maansiirtokoneosastolta, esim. dumpperi, pyöräkuormaaja ym.
Kui mää ain olen paras?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Niin,Vario laatikon mekaaninen osuushan kasvaa hyvin äkkiä liikkeellelähdön jälkeen.Taitaa olla 5 kilsan paikkeilla olla jo yli puolet.

roadman

  • Vieras
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Kiitos koivumäki asiallisesta vastauksesta tuota olenkin hakenut.

Elä timppa peli huosujas revi. tuon takia. Tykkäsin kyllä koneesta mutta on suorastaan rikos laittaa tuollainen ohjaamo.  Niin sehän onkin Agcon halpis malli. fentissä sentään on mahdollisuuksia valita myös taakse ajo laitteet.
Muuten kaikki traktori myyjät tarjosivat koneet siihen hintaan että ihan piti puhallella miten tuohon hintaan voi myydä. Eräältä tuli kiertäen vastaus ne varakkaat isännät maksaa sun konees. oli nimittäin laskettu markkina arvoa koneelle kun kiertää puolet maakuntaa hitaasti mönkien pitkin maanteitä ;D. On näkyvyyttä  merkillä vähän erilailla kuin jossain pellonperukoilla  kieppuvalla tai pihan pyörityksessä olevalla koneella.

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
fentissä sentään on mahdollisuuksia valita myös taakse ajo laitteet.



Mites nopeasti se Fendtin pulpetti kääntyy? Ei taida ola ihan joka hommaan soveltuvaa mallia

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
fentissä sentään on mahdollisuuksia valita myös taakse ajo laitteet.



Mites nopeasti se Fendtin pulpetti kääntyy? Ei taida ola ihan joka hommaan soveltuvaa mallia


Näin nätisti se kääntyy fendt 819-828 mallissa  http://www.fendt.fi/traktorit_fendt819-828varioneu_monipuolisuus_taakseajolaitteisto.asp

Tiiä sitte et mitä tämä haittaa muissa hommissa  ;D

Viimeksi muokattu: 21.03.11 - klo:22:13 kirjoittanut Cornfarmer

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...

Tarkoitan sitä että mitä puuttuu testin voittaneesta NH:sta vrt MF jos puhutaan voimansiirron ominaisuuksista? Eroja löytyy varmaan enemmänkin kuin DTM mutta tuleeko erot minkään muun takia kuin softan?

Puutun nyt vain ja ainoastaan tähän... Voimansiirron rakenteen takia todennäköisesti NH autocommand ei sopis mun käteeni niittohommiin. Suunnanvaihdon kytkeytyminen pakoilla, sinänsä ihan normaalia traktorissa muuten... mutta mä kumminkin käyttäsin sitä väärin ja rapa lentäis suuntaa vaihtaessa. Muutenkin... edelleen suunnanvaihtotavastaan johtuen dynaa on vaikee saada sutimaan edes talvella esim. polanteisella pihalla suuntaa vaihdettaessa. Mutta tämä nyt on vain makuasia...
tethering holes to their concave windings