Tässä lähellä on yksi metsäkone urakoitsija, jolla on monta ketjua ja lisäksi äestystä suomen päästä päähän, siinä pihassa olen nähnyt seisoskelevan talvisin takapään, missä on äes ja kesäisin pankat, joten ilmeisesti siinä harrastetaan tuota vaihtamista, mutta tuskin noin nopsasti.
Mä ehkä ymmärrän sen idean enemmänkin jos toisena työlaitteena on kausikone kuten se äestyslaite. Silloinhan se hytti seisoisi sitten muuten tyhjänpanttina loppuvuoden. Äkkiseltään kyllä silloinkin kyseenalaistaa että eikö kannattaisi nostaa noi äestyshäkkyrät sen ajokoneen kuormatilaan niin selviäisi yhdellä rungolla ja teleillä, teloilla ym ym.
Niin kuin totesin niin siinä voisi olla mielestäni ihan järkeä että nostelisi pankot ja sermin pois ja vaihtaisi kouran tilalle motokouran. Silloin säästäisi siirtymiä jotka aina aiheuttaa tyhjäkäyntiä enemmin. Toki tiedän että nosturin ominaisuudet on motossa ja ajokoneessa vähän erilaiset mutta kuitenkin.