Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe rapidin kestävyys?  (Luettu 13949 kertaa)

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: rapidin kestävyys?
eikä saa käyttää muita hydr toiminmtoja kun autopilot päällä.
Missä kohtaa nuin sanotaan?
Sivulla 74 lukee "Jos öljynvirtausta ei voida säätää tai jos traktori ei voi priorisoida kylvökoneen nostamiseen käytettävää hydraulista ulostuloa, Autopilotin hydraulinen öljynsyöttö pitää sammuttaa aina, kun käytetään jotakin muuta hydraulitoimintoa."
[/color]
Eikös toi ole sama asia....
Virkkeen alussa sana "Jos" ja sen perässä muutama ehto sille, jos _haluaa_ käyttää muita toimintoja autopilotin ollessa päällä.

 Eli mullakaan valametissa (665) ei esim. nostolaite toimi, kun ruiskuttaessa amazonin puomiautomatiikassa kiertää öljy, koska Valametti priorisoi öljyn virtauksen silloin tuohon yhteen ulkopuoliseen lohkoon. Eli riippuu ihan rattorista, miten muihin hydraulitoimintoihin riittää öljyä, ei voi yleistää kaikkiin rattoreihin, enkä usko, että muiden toimintojen käyttäminen kyseisessä tilanteessa rikkookaan rapitin hydrauliikasta mitään.

Näin mä tuon olen ymmärtäny. Omakohtasta kokemusta rapitista ei vielä ole.

Saisko tähän nyt ensikäden tietoa autopilottirapitisteilta, miten tuo toimii ja millä rattorilla.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: rapidin kestävyys?
eikä saa käyttää muita hydr toiminmtoja kun autopilot päällä.
Missä kohtaa nuin sanotaan?
Sivulla 74 lukee "Jos öljynvirtausta ei voida säätää tai jos traktori ei voi priorisoida kylvökoneen nostamiseen käytettävää hydraulista ulostuloa, Autopilotin hydraulinen öljynsyöttö pitää sammuttaa aina, kun käytetään jotakin muuta hydraulitoimintoa."
[/color]
Eikös toi ole sama asia....
Virkkeen alussa sana "Jos" ja sen perässä muutama ehto sille, jos _haluaa_ käyttää muita toimintoja autopilotin ollessa päällä.

 Eli mullakaan valametissa (665) ei esim. nostolaite toimi, kun ruiskuttaessa amazonin puomiautomatiikassa kiertää öljy, koska Valametti priorisoi öljyn virtauksen silloin tuohon yhteen ulkopuoliseen lohkoon. Eli riippuu ihan rattorista, miten muihin hydraulitoimintoihin riittää öljyä, ei voi yleistää kaikkiin rattoreihin, enkä usko, että muiden toimintojen käyttäminen kyseisessä tilanteessa rikkookaan rapitin hydrauliikasta mitään.

Näin mä tuon olen ymmärtäny. Omakohtasta kokemusta rapitista ei vielä ole.

Saisko tähän nyt ensikäden tietoa autopilottirapitisteilta, miten tuo toimii ja millä rattorilla.

Tuskin rikkoo mut sekottaako ton autopilotin......??
Ja kyl toimii hydrauliikka kehittyneemmissä kun toi virtaus on noin pieni...Valmetit erikseen.
Nii se on...

realisti

  • Vieras
Vs: rapidin kestävyys?
olisihan se kiva tietää juu miten tota konetta ajetaan. Kai meillä kaupoin kanssa on keväällä jonkinlainen koulutus asian tiimoilta?

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: rapidin kestävyys?
Kai meillä kaupoin kanssa on keväällä jonkinlainen koulutus asian tiimoilta?
Onko semmosta joku luvannu? Eppäilen, että manuaalia tulee luettua moneen kertaan läpi.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: rapidin kestävyys?
Ensimmäinen tuhat hehtaaria menee opetelless, mutta kyllä se siitä.  ;D
Mystinen kesälaatumies

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: rapidin kestävyys?
Jos uuden rapidin ostaa, niin agri järkkää päivän mittaisen käyttäjäkoulutuksen ja sen päälle mahdollisuuden reissuun Väderstadin tehtaalle. Ja vaikka hommaisin käytetyn rapidin, niin kysyisin silti mahdollisuutta päästä agrin kurssille. Toi päivän mittainen koulutus oli mielestäni tosi hyvin järjestetty ja opetusmateriaali esim. kylvösyvyyden säätö simulaattorin avulla esitettynä hyvinkin konkreettista. Paljon tietysti kiinni kouluttajan taidoista, mutta ainakin siinä tilaisuudessa missä minä olin, oli vetämässä koko agrin väderstad tuoteryhmästä vastaava kaveri, joka oli kyllä perehtynyt koneeseen.

realisti

  • Vieras
Vs: rapidin kestävyys?
no kyllä mää olen asian ymmärtänyt ilmeisesti oikein kerran kylmis asiaa valaisi. Että kyllä kaupoikin pääsee varmaan mukaan. Onpahan muutaman kymmenen kilometrin päässä kohtalotoveri aloittamassa kanssa harrastusta, ettei sievissä kuulu ainoat ***keleet kun sormi osuu väärään nappiin :D

Teroman

Vs: rapidin kestävyys?

Rapidi on

Heikko

Ylihintainen
uutena ja varsinkin käytettynä

Huono syöttölaite

Huono syvyys-säätö

,,,,,,,,,,,,,åÅÅÅÅ,,,,,,,,,,,,,,;;;;;;;;;;;;;;;;Å,,,,,,,,,,,,,,,,å

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: rapidin kestävyys?

Rapidi on

Heikko

Ylihintainen
uutena ja varsinkin käytettynä

Huono syöttölaite

Huono syvyys-säätö

,,,,,,,,,,,,,åÅÅÅÅ,,,,,,,,,,,,,,;;;;;;;;;;;;;;;;Å,,,,,,,,,,,,,,,,å
Ja suomeksi sama:

Rapid on kestävä jämäkkä kone

Laatuun ja kestävyyteen suhteutettuna kone on edullinen sekä uutena että käytettynä

Syöttölaite kestää ja pitää tarkkuutensa isältä pojalle

Kylvö onnistuu tarkasti haluttuun syvyyteen millaisella pellolla hyvänsä :)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: rapidin kestävyys?
Se on kumma, kun rapidia menee kaupaksi sekä uutena, että käytettynä vaikka hinnat pilvissä. Koneessa on puutteensa, mutta on siinä hyvätkin puolensa. Vasta sitten, kun on ton koneen kanssa peuhannut, ymmärtää lopullisesti mitä tarkoittaa termi laatu.

Teroman

Vs: rapidin kestävyys?
Se on kumma, kun rapidia menee kaupaksi sekä uutena, että käytettynä vaikka hinnat pilvissä. Koneessa on puutteensa, mutta on siinä hyvätkin puolensa. Vasta sitten, kun on ton koneen kanssa peuhannut, ymmärtää lopullisesti mitä tarkoittaa termi laatu.

Laatu = Hitsaile itse huonot kohdat

=  Jyviä pintaan,,,,,

= Syvyys vaihtelee,,,,

=  Kaura tukkii putket jos yli 7 kmh

= Vipuja ja niveliä riittää,,,,

= Rengas hommia

=  Maalit kesii

= jne jne

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: rapidin kestävyys?
Jotenkin tuntuu siltä, että Tero on hiukan skeptinen tuota rapidia kohtaan. :D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: rapidin kestävyys?
Jotenkin tuntuu siltä, että Tero on hiukan skeptinen tuota rapidia kohtaan. :D
Joko ei ole koskaan käyttänyt tai ei osaa käyttää.   Luulen kuitenkin että tero puhuu eri kieltä, minä tuossa aiemmin selvyydeksi yhden viestin suomensin ;D ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: rapidin kestävyys?
Jotenkin tuntuu siltä, että Tero on hiukan skeptinen tuota rapidia kohtaan. :D
Joko ei ole koskaan käyttänyt tai ei osaa käyttää.   Luulen kuitenkin että tero puhuu eri kieltä, minä tuossa aiemmin selvyydeksi yhden viestin suomensin ;D ;D
No kai sitä nyt vituttaa kun sen traktoreiden yhteen laskettukkaan hinta ei riittäisi  rapidin ostoon  ;D

Teroman

Vs: rapidin kestävyys?

Jåå Å

Mä oon ihan käytännössä todennnut Rapidin Huonouden,,,,

Ja on myös Painokelvotonta Sakujen materiaalia aiheesta,,,,, muutama CD

Horschilta ja Lemkeniltä

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å