Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe rapidin kestävyys?  (Luettu 13952 kertaa)

realisti

  • Vieras
rapidin kestävyys?
miten paljon rapid kestää reuhkuutusta jos se on asiallisella pidolla? olisi tarjolla 01-mallin 400c super 7000ha ajettu sopivilla varusteilla (mm.hs-laite ja tupla-cb). kiekot ja vantaat luonnollisesti täytyy vaihtaa, mutta onko tuo kone muuten mennyt miksikään? päältä päin näyttää samalta kuin kaikki suomessa olevat yli 1000ha ajetut.
Niin koneella kylvetään n.300ha / kevät. Tuli pakko-osto eteen kun enää ei porukan maestrolla ehdi, joten toinen osakas lunasti minun osan.

tolasvw

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: rapidin kestävyys?
jos aikaisemmin on kylvetty maestrolla niin kyllä 7000 ha kylvetty rapid tekee varmasti parempaa jälkeä
Maestro on surkea kopio, tärkeimpiä osia kuten vannas ei ole ymmärretty kopioida

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: rapidin kestävyys?
onkse kehtnasta?

m.myyttinen

  • Vieras
Vs: rapidin kestävyys?
vuoden päästä olet jo myynyt sen,kyllä sulls se kestää ;)

realisti

  • Vieras
Vs: rapidin kestävyys?
onkse kehtnasta?

ei ole. Ei edes samasta maasta.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: rapidin kestävyys?
Veikkaisin että 7000 ha:n aikana vantaat+lautaset on vaihdettu ainakin kerran.
Mulla on nyt vajaa 2000 ha ajettu 3m:n kone ja tilasin siihen uudet vantaat ja lautaset siemenpuolelle.Ei ne ihan loput ole mutta sopivan kosteassa multamaassa alko lautanen nostamaan maata vantaaseen altapäin.



Simpauttaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
Vs: rapidin kestävyys?
Veikkaisin että 7000 ha:n aikana vantaat+lautaset on vaihdettu ainakin kerran.
Mulla on nyt vajaa 2000 ha ajettu 3m:n kone ja tilasin siihen uudet vantaat ja lautaset siemenpuolelle.Ei ne ihan loput ole mutta sopivan kosteassa multamaassa alko lautanen nostamaan maata vantaaseen altapäin.


Yllättävänkin äkkiä kuluneet sitten Rapidin lautaseksi, jos 2000ha jälkeen pitää jo vaihtaa.

Tolasvw:n kannattas kans tutkia koneita vähän tarkemmin ja käydä jossain muuallakin kun Somerolla. Siellä Maestron vannas ei kyllä varmasti ole se paras mahdollinen, mutta pehmeillä mailla on varmasti parempi mitä taas Rapidin.

Maataloutta jo vuodesta -73

realisti

  • Vieras
Vs: rapidin kestävyys?
ihan tyytyväinen olin maestroon. Parhaat viljasadot ikinä meidän tilalla saatiin maestrolla, mutta kun ei kerkee niin ei kerkee. Miten kallis mahtaa olla ihan uusi rapid 400? tuo 7000ha ajettu vähän kiehtoo hinnan vuoksi.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: rapidin kestävyys?
Miten kallis mahtaa olla ihan uusi rapid 400?
Syksyllä oli kampanja 58500,- verollisena etulatalla ja pyörävälijyrällä.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

nilihaara

  • Vieras
Vs: rapidin kestävyys?
ihan tyytyväinen olin maestroon. Parhaat viljasadot ikinä meidän tilalla saatiin maestrolla, mutta kun ei kerkee niin ei kerkee. Miten kallis mahtaa olla ihan uusi rapid 400? tuo 7000ha ajettu vähän kiehtoo hinnan vuoksi.
Saattaa siinä olla alkuperäiset kiekot, katsoin varmaan samaa rapidia pari viikkoa sitten. Mulla Tumen koverat kesti lannoitepuolella n. 2000 ha ja alkuperäiset vielä siemenpuolella, kiekon vieressä olevia kulutuspaloja on kyllä vaihdeltu. Suurin syy lannoitepuolen vaihtoon oli kun s-jouset menetti jämäkkyytensä, tullut vähän liikaa kaarrettua kulmissa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: rapidin kestävyys?
ihan tyytyväinen olin maestroon. Parhaat viljasadot ikinä meidän tilalla saatiin maestrolla, mutta kun ei kerkee niin ei kerkee. Miten kallis mahtaa olla ihan uusi rapid 400? tuo 7000ha ajettu vähän kiehtoo hinnan vuoksi.
Jos sulla on multamaita vähänkin niin offset pyörästö on kyllä mukava varuste ja uusi on aina uusi  ::) Niin ja jos tuon käytetyn ostat niin tarkista aisa...

Viimeksi muokattu: 24.01.11 - klo:23:31 kirjoittanut zetor8045

realisti

  • Vieras
Vs: rapidin kestävyys?
ei oikein viittis ruveta ottaan velkaa kylvökoneen vuoksi, ja ei tuo kylvöalakaan nyt ihan mahdoton ole. Toki jos uuden rapidin laittaisi niin olisihan siinä konetta seuraavaksi 10-15 vuodeksi.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: rapidin kestävyys?
Toki jos uuden rapidin laittaisi niin olisihan siinä konetta seuraavaksi 10-15 vuodeksi.
Arvelekko, ettei tuon pitemmäksi...
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: rapidin kestävyys?
Veikkaisin että 7000 ha:n aikana vantaat+lautaset on vaihdettu ainakin kerran.
Mulla on nyt vajaa 2000 ha ajettu 3m:n kone ja tilasin siihen uudet vantaat ja lautaset siemenpuolelle.Ei ne ihan loput ole mutta sopivan kosteassa multamaassa alko lautanen nostamaan maata vantaaseen altapäin.


Yllättävänkin äkkiä kuluneet sitten Rapidin lautaseksi, jos 2000ha jälkeen pitää jo vaihtaa.

--niin,totesinhan ettei ehkä vielä ihan pakkovaihto.Olis noilla vantaan säädön tekemällä kylväny vielä varmaan 500-800 ha.Aattelin vaan laittaa alakerran kuntoon ja ajaa tolla koneella aika pitkään.Ja jää siitä sitten kiekkoja lannoitepuolen varaosiksi.

Bonde

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 462
  • Höstnisu
Vs: rapidin kestävyys?
ei oikein viittis ruveta ottaan velkaa kylvökoneen vuoksi, ja ei tuo kylvöalakaan nyt ihan mahdoton ole. Toki jos uuden rapidin laittaisi niin olisihan siinä konetta seuraavaksi 10-15 vuodeksi.

Osta hinattava sivupyöräkone, kerkee ihan hyvin tonne 150 ha aloille, äläkä velekaannu ja aiva lauree vaihtele nuota konehia ;D >:(
Whiskey for my men and beer for the horses...