Kärrin etuseinään voi laittaa vanerilevyn pystyyn, jos pelkää lasien rikkoutuvan. Kyllä minulla on kestänyt ikkunat ja kärri on velsa 7 tonninen, eikä ole tarvinnut levyä kärrin etuseinässä.
Superpilke on parempi kuin Bilke.
Superpilke se vasta "superpilke" onkin, sälettä ja pärtöä syntyy enemmän kuin laki sallii.
Purua tai sälöä syntyy kaikista klapivempeleistä. Materiaalikin vaikuttaa sälöjen määrään.
Joo, ylivuotiset karahkat kannattaa pukata hakkuriin. Vetisimmät puut halkeaa parhaiten.
Kertokaapa muutkin kokemuskia Bilkkeestä, sellaista on tarjottu minullekin, joten kiinnostaa kovasti.
Unohda Bilke, osta Superpilke. Superissa on varma, tehokas ja yksinkertainen sisään syöttö. Vanha verku saa platkuttaa melkein tyhjäkäynnillä. Todellinen handsfree syöttö kun saa vaan pään syötölle sisään. Tuo Bilken nauhasyöttö on jo teoriassa lapsellinen, jokainen pikku oksa jarruttaa menoa ja klapeista tulee just minkäkin mittaisia. Nauha kuluu, on häiriöaltis.
Superpilke tekee alusta ja lopusta yhtälailla pätkää. Ja sälettä syntyy omaan makuun liian paljon. 20-30 % kärrynkopasta on hyödytöntä tai vaikeasti hyödynnettävää silppua. Riippuen, onko tuoretta vai ylivuotista. Sirkkeli+tunkki-vehkeessä ei tule kuin vähän roskaa ja puru jää lanssille. Moottorisahakatkaisulla lienee sama, mutta en pidä ketjusulkeisista, enkä heikolta näyttävästä työergonomiasta. Ei silti. Nuo on molemmat pilkkeet laiskan miehen vempeleitä ja siksi tehokkaita, joten pikku puutteet tavaran laadussa on tietenkin hyväksyttäviä. Tai siis klapinmittainen klapihan on ihan hyvää ja siistiä.
Omaan klapilogistiikkaan tuo ylimääräinen silppu sopii huonosti, joten ei onnistunut kokeilu. Oli liian hyvää ollakseen totta.