Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe polttoöljyn hinta?  (Luettu 641109 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: polttoöljyn hinta?
Eipä aiheiuttanut vuodenvaihde minkäänlaista piikkiä löpömarkkinoilla. Nyt tuntuu siltä, että öljyn hinta lähtee kohta väkisin laskusuuntaan, mikä on tietysti toivottava ja hyvä asia.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: polttoöljyn hinta?
Eipä aiheiuttanut vuodenvaihde minkäänlaista piikkiä löpömarkkinoilla. Nyt tuntuu siltä, että öljyn hinta lähtee kohta väkisin laskusuuntaan, mikä on tietysti toivottava ja hyvä asia.
On siellä kaiketi jonkinlainen myyntipiikki ollut mikä kuitenkaan ei heijastu hintoihin tai jotain muuta mikä viivästyttänyt toimituksia ilmeisesti aika pahastikin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: polttoöljyn hinta?
Alkuvuoden pysyi aika vakiona, mutta nyt notkahti 10snt alaspäin kertapäivityksellä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: polttoöljyn hinta?
Alkuvuoden pysyi aika vakiona, mutta nyt notkahti 10snt alaspäin kertapäivityksellä.

Ja ryssän driisselille  tuli samalla osto kielto. Mää luulin että se vaikuttaa hintaan toisinpäin. Jotenkin ei mun jakeluun mee nämä energian hinnan muodostukset, olkoot kyse sähköstä tai naftasta. Toisaalta itseään mua viisaampinakaan pitävät eivät tiedä tulevista hinnoista näköjään yhtään mitään. Tai siis ennustamisen lahjat heilläkin heikot, vaikka ennustavatkin - siis  ihan päin persettä.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: polttoöljyn hinta?
Alkuvuoden pysyi aika vakiona, mutta nyt notkahti 10snt alaspäin kertapäivityksellä.

Ja ryssän driisselille  tuli samalla osto kielto. Mää luulin että se vaikuttaa hintaan toisinpäin. Jotenkin ei mun jakeluun mee nämä energian hinnan muodostukset, olkoot kyse sähköstä tai naftasta. Toisaalta itseään mua viisaampinakaan pitävät eivät tiedä tulevista hinnoista näköjään yhtään mitään. Tai siis ennustamisen lahjat heilläkin heikot, vaikka ennustavatkin - siis  ihan päin persettä.
Euroopan maat on ostaneet ryssää varastot pullollee,siitä johtunee pöittoöljyn maakaasun  hinnanlasku.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: polttoöljyn hinta?
Alkuvuoden pysyi aika vakiona, mutta nyt notkahti 10snt alaspäin kertapäivityksellä.

Ja ryssän driisselille  tuli samalla osto kielto. Mää luulin että se vaikuttaa hintaan toisinpäin. Jotenkin ei mun jakeluun mee nämä energian hinnan muodostukset, olkoot kyse sähköstä tai naftasta. Toisaalta itseään mua viisaampinakaan pitävät eivät tiedä tulevista hinnoista näköjään yhtään mitään. Tai siis ennustamisen lahjat heilläkin heikot, vaikka ennustavatkin - siis  ihan päin persettä.
Juuri näin. Näyttää siltä, että ennustusten tai varmojen tietojen pohjalta ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä, kuinka markkinat sitten oikeasti käyttäytyvät. Melkein viisainta olisi painaa aina varasto loppuun ja tilata vasta sitten, kun on pakko.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: polttoöljyn hinta?
ite tilasin just kun aattelin ettei jää uupelo ku/jos tankkiautot ei liiku lakon takia ja pönttöön mahtuu..    1,52 e/l

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: polttoöljyn hinta?

Ja ryssän driisselille  tuli samalla osto kielto. Mää luulin että se vaikuttaa hintaan toisinpäin. Jotenkin ei mun jakeluun mee nämä energian hinnan muodostukset, olkoot kyse sähköstä tai naftasta. Toisaalta itseään mua viisaampinakaan pitävät eivät tiedä tulevista hinnoista näköjään yhtään mitään. Tai siis ennustamisen lahjat heilläkin heikot, vaikka ennustavatkin - siis  ihan päin persettä.

Ei kai putinin pissalle ostokieltoa tullut, tuli vain hintakatto joka taas korkeampi kuin tämän hetken markkinahinta venäläiselle öljylle? Taitaa sen verran olla paikallista ohjailua hinnoissa että maajussin on vaikea ennustaa mitään.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: polttoöljyn hinta?

Ja ryssän driisselille  tuli samalla osto kielto. Mää luulin että se vaikuttaa hintaan toisinpäin. Jotenkin ei mun jakeluun mee nämä energian hinnan muodostukset, olkoot kyse sähköstä tai naftasta. Toisaalta itseään mua viisaampinakaan pitävät eivät tiedä tulevista hinnoista näköjään yhtään mitään. Tai siis ennustamisen lahjat heilläkin heikot, vaikka ennustavatkin - siis  ihan päin persettä.


Ei kai putinin pissalle ostokieltoa tullut, tuli vain hintakatto joka taas korkeampi kuin tämän hetken markkinahinta venäläiselle öljylle? Taitaa sen verran olla paikallista ohjailua hinnoissa että maajussin on vaikea ennustaa mitään.

No mun  mielestä EU:n alueelle piti tulla juurikin ostokielto 5.2.2023. Uutta uutista en äkkiä löytänyt mutta tuolla tiedolla mää ennustin ...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uudet-venaja-pakotteet-oljylle-voimaan-bensapumpuilla-ei-silti-syyta-paniikkiin-suomessa-dieselin-osalta-tilanne-voi-pian-olla-toinen/8584778#gs.ol313f

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: polttoöljyn hinta?
No mun  mielestä EU:n alueelle piti tulla juurikin ostokielto 5.2.2023. Uutta uutista en äkkiä löytänyt mutta tuolla tiedolla mää ennustin ...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uudet-venaja-pakotteet-oljylle-voimaan-bensapumpuilla-ei-silti-syyta-paniikkiin-suomessa-dieselin-osalta-tilanne-voi-pian-olla-toinen/8584778#gs.ol313f

Eli menikin niin että putkiöljylle se hintakatto ja laivakuljetuksille stoppi? Siis EU:n öykkärivaltiot ei kärsi mitenkään taloudessaan tällä hetkellä mutta Suomen ja muiden panostuksella kyykytetään putleria?

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: polttoöljyn hinta?
Äsken tilasin Hankkijalta tonnin tilkan talvilaatua, hinta oli 1,43+ 50€ tiputusmaksu. Kesä oli vielä 8 snt halvempaa

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: polttoöljyn hinta?
hitto,   nyt ketuttaa.   tuo hintaero on aika iso kun vertaa mitä muina vuosina ollu...   mut jopa hinta eläää..

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: polttoöljyn hinta?
Meni Nesteenkin kesälaatu alle 1,30. Saksan hinta tippumassa.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: polttoöljyn hinta?
https://www.tecson.de/heizoelpreise.html

Nyt ollaan sotaa edeltävällä tasolla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: polttoöljyn hinta?
suomessakin?