Valtun miehet kapinoi pikavaihteiden kelaamista vastaan kuormatessa koska:
-Pikavaihteiden napit löytyvät vaan sieltä vaihdekepin nupeista (hitec, mezzo, mega), ei ole totuttu muutenkaan käyttämään kuin tieajossa.
-Valtu on niin kiikkerä ek-hommissa, että tyhjäkäynnilläkin jännittää. Ei siinä lisävauhteja kaivata..
-Pikavaihteet nykii niskat kipeiksi
-Niitä on siltikin vain kolme, ja niidenkin nopeusero liian pieni..
Pikavaihteet saisi olla suunnanvaihtovivussa (mf-dyna), vaihdekepissä (ei kepeissä
), nostolaitteen hallintavivun luona (jd) sekä ek-joysticissa.
Jd:ssä pikavaihdenappi tuon nostolaitehiiren edessä on oikeasti toimivalla paikalla. Sitä tulee käytettyä joka hommassa, homma joutuu ja koneet käy taloudellisilla kierroksilla joustavasti..
Portaaton tottakai paras, ei tartte mokomia miettiä.
Kaikista paras keksintö portaatonta askia lukuunottamatta on kuitenkin tuo toimiva sähköhydraulinen suunnanvaihto