Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nappikytkin  (Luettu 25030 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Nappikytkin
[q
 
-----------------------------------------------------------------------
Tässäpä onkin oikea konemies.   "suunnanvaihto yli 20 km/h vauhdista"
[/quote]

    Älä lässytä taas siinä! En mä nyt suoraan 20 km/h vauhdista pelkällä suunnanvaihtimella suuntaa vaihdakaan, vaan pakkohan se on vauhti hidastaa ja pysäyttää ensin jarrulla ja samalla käytän kytkinpoljinta lopussa pehmentääkseni Deutzin aina niin töksähtävää suunnanvaihtotapahtumaa. Pihoissa kun lunta puskee niin vauhtia pitää olla tosiaan yli 20 km/h pakittaessa, jotta pääsee nopeasti taas eteenpäin uudestaan. Urakalla kun tekee niin homma pitää joutua, muuten tulee aamu.Tuntityöläiset ovat erikseen.
    Kaverin kyydissä olin kun sillä on samantyyppisiä lumihommia ja kyllä silläkin oli n.25-30 km/h pakilla vauhtia, tosin portaattomalla lootalla edestakas ajo sujui huomattavasti pehmeämmin, eikä hän kytkinpolkimeen koskenut. Viimeksi kokeilin taas vaihdella suuntaa ilman kytkinpoljinta ja vauhtia ei ollut kuin 6-7 km/h ja kolme kertaa yritin ja kaksi kertaa sammui kone. Ja sä voit Mike pitää mua ihan pellenä tai minä haluat, mut kyllä mä ihan kohtuullisesti oon pärjäilly, ja aika vähillä töillä loppupelissä toimeen tullut sekä kalustoa uusinut. Eikä ole kytkinremonttejakaan tarvinut tehdä sen jälkeen kun kuivalevykytkinmassikanpaskasta eroon pääsin :P  :)
[/quote] Kyllä tuo M620:kin töksähtää mutta hyvin harvoin se kuitenkaan enää ohjelmoinnin jälkeen sammuu kunhan osaa annostella kaasua oikeaan tahtiin mutta ei liian paljon eikä vähän  ::) 

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Nappikytkin

Valtun miehet kapinoi pikavaihteiden kelaamista vastaan kuormatessa koska:

-Pikavaihteiden napit löytyvät vaan sieltä vaihdekepin nupeista (hitec, mezzo, mega), ei ole totuttu muutenkaan käyttämään kuin tieajossa.
-Valtu on niin kiikkerä ek-hommissa, että tyhjäkäynnilläkin jännittää. Ei siinä lisävauhteja kaivata..
-Pikavaihteet nykii niskat kipeiksi
-Niitä on siltikin vain kolme, ja niidenkin nopeusero liian pieni..

Laitoin Valtraan ( hi-tech ) heti uutena (v.  2000)  ylimääräiset pikavaihdekytkimet hydevupujen kohdalla autocontrol-katkaisijan takapuolella olevan ylimääräiseen katkaisijapaikkaan. Tosi kätevä käyttää pelto-, kuormaus ym hommissa. En tiedä , onko vastavaa paikkaa enää uudemmissa..
Ja voisihan sitä käyttää automaattiasentoa, jos vaivaksi käy...

saiski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 76
Vs: Nappikytkin
Valtun miehet kapinoi pikavaihteiden kelaamista vastaan kuormatessa koska:

-Pikavaihteiden napit löytyvät vaan sieltä vaihdekepin nupeista (hitec, mezzo, mega), ei ole totuttu muutenkaan käyttämään kuin tieajossa.
-Valtu on niin kiikkerä ek-hommissa, että tyhjäkäynnilläkin jännittää. Ei siinä lisävauhteja kaivata..
-Pikavaihteet nykii niskat kipeiksi
-Niitä on siltikin vain kolme, ja niidenkin nopeusero liian pieni..



Kannattais joskus käydä edes kokeilemassa uudempia valtroja. Esim. Versu sarja. Tai mitä suotta kokeilla jos ei ole varaa hankkia ;)