Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nappikytkin  (Luettu 24926 kertaa)

Zon Reere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
  • Justihi
Nappikytkin
Tämmöinen tuli mieleen eli siis saako jontikkaan jälkiasennettuna vaihdekeppiin nappikytkimen?
Jos saa niin onko helppo itse rakennella se siihen vai tarviiko huoltomiestä kytkemään?
    Malli siis 6630 ja vaihteisto PowerGuad.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Nappikytkin
 Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Nappikytkin
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Nappikytkin
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
  Deutzilla ei voi suuntaakaan vaihtaa ilman kytkinpoljinta ainakaan yli 8 km:n tuntivauhdissa(sammuu tai suunnanvaihto on töksähtävä) . Lumitöissä joutuu pihoilla rappaamaan edestakaisin ja vaihtamaan suuntaa  yli 20 km/h:n vauhdista sekä välillä työntämään kasaa vasten. Kun ei ole turbiinikytkintä tai portaatonta lootaa, niin pakko on kytkintä painella. Kuormaajaakin pitäis käytellä samalla niin ei siinä mitään nappikytkimiä edes pysty painelemaan. Nyt kun oikein miettii niin joskus olen aluevaihdon tehnyt maantiellä nappikytkimellä ja todennut että turha laite. Suunnanvaihtovipu vapaalle ajaa saman asian tossa alueen vaihtamisessa.
   Se miksi tässä vaahtoan on se että ihmettelen miksi joku haluaisi nappikytkimen jälkiasennettuna?? Olisi kiva tietää jos vaikka oppis itsekin käyttämään sitä.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Nappikytkin
tieajossa käytän nappikytkintä pelkästään... muuten sillä ei sitten mitään tekoo olekkaan

valtra ei muuten sammu vaikka vauhdissa suuntaa vaihtaa  :P tosin se vaihtaa vasta kun nopeus on riittävän pieni

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Nappikytkin
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
Ei kytkinpoljinta tuu käytettyä kuin käynnistykses, kun turvakatkaisin on kytketty siihen.
tethering holes to their concave windings

Zon Reere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
  • Justihi
Vs: Nappikytkin
lähinnä tieajossa tulisi käytettyä tuota kyseistä laitetta jos semmoinen olisi.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nappikytkin
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
Ei kytkinpoljinta tuu käytettyä kuin käynnistykses, kun turvakatkaisin on kytketty siihen.

Nappikytkintä tulee käytettyä ainoastaan silloin kun laatikkoa hämmentää. Ikinä en käytä sitä raktorin pysäyttämiseen. Siihen käytän ainoastaan suunnanvaihtajaa tai oikeaa (lue pedaali) kytkinpoljin. Huomio siksi että paljon pask***aa kytkintä ei raktoriin saa kuin sähkösesti irrottavat pakat. Koita siinä nyt sitten hieman luistattaa jossain tarkassa paikassa.


Haluaisin nähdä sen jampan joka käyttää muita vipuja samalla kädellä kun vaihdetta hämmentää.

Viimeksi muokattu: 21.12.10 - klo:23:40 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Nappikytkin
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
  Deutzilla ei voi suuntaakaan vaihtaa ilman kytkinpoljinta ainakaan yli 8 km:n tuntivauhdissa(sammuu tai suunnanvaihto on töksähtävä) . Lumitöissä joutuu pihoilla rappaamaan edestakaisin ja vaihtamaan suuntaa  yli 20 km/h:n vauhdista sekä välillä työntämään kasaa vasten. Kun ei ole turbiinikytkintä tai portaatonta lootaa, niin pakko on kytkintä painella. Kuormaajaakin pitäis käytellä samalla niin ei siinä mitään nappikytkimiä edes pysty painelemaan. Nyt kun oikein miettii niin joskus olen aluevaihdon tehnyt maantiellä nappikytkimellä ja todennut että turha laite. Suunnanvaihtovipu vapaalle ajaa saman asian tossa alueen vaihtamisessa.
   Se miksi tässä vaahtoan on se että ihmettelen miksi joku haluaisi nappikytkimen jälkiasennettuna?? Olisi kiva tietää jos vaikka oppis itsekin käyttämään sitä.

Sullei oo voimaa, jos sammua tupsahtaa suunnanvaihdossa isommalla vauhdilla :) Deutsin kytkintä mukava käyttää, tunnokas ja pitkä liikerata sekä kevytkäyttöinen. Ja reagoi nopeasti, toki myös suunnanvaihtimesta, vaikkakin on aika terhakka suuremmilla nopeuksilla :)
Valtrassa, ainakin tuossa omassa, lähinnä laukaisulaite mikäli jalkakytkintä käyttää. Lisäksi hiton hidas reagoimaan, laskelmoi kauan jokaisen kytkimeen hipaisun jälkeen. Toisaalta suunta vaihtuu pehmeästi ek. töissä vivustakin, tosin eipä ihme että pakat kulutustavaraa, jostakin se pehmeys haetaan "väärinkäytössä" :) Turbiinikytkin sitten erikseen mutta sehän vain neloskoneisiin, lumikoneistakin suurin osa kuutoskoneita. Nappikytkintä mukava käyttää vaihdetta vaihtaessa, sitä vaihdettava useammin kuin ulkolaisissa missä enemmän pikavaihteita.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Nappikytkin
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
  Deutzilla ei voi suuntaakaan vaihtaa ilman kytkinpoljinta ainakaan yli 8 km:n tuntivauhdissa(sammuu tai suunnanvaihto on töksähtävä) . Lumitöissä joutuu pihoilla rappaamaan edestakaisin ja vaihtamaan suuntaa  yli 20 km/h:n vauhdista sekä välillä työntämään kasaa vasten. Kun ei ole turbiinikytkintä tai portaatonta lootaa, niin pakko on kytkintä painella. Kuormaajaakin pitäis käytellä samalla niin ei siinä mitään nappikytkimiä edes pysty painelemaan. Nyt kun oikein miettii niin joskus olen aluevaihdon tehnyt maantiellä nappikytkimellä ja todennut että turha laite. Suunnanvaihtovipu vapaalle ajaa saman asian tossa alueen vaihtamisessa.
   Se miksi tässä vaahtoan on se että ihmettelen miksi joku haluaisi nappikytkimen jälkiasennettuna?? Olisi kiva tietää jos vaikka oppis itsekin käyttämään sitä.

Sullei oo voimaa, jos sammua tupsahtaa suunnanvaihdossa isommalla vauhdilla :) Deutsin kytkintä mukava käyttää, tunnokas ja pitkä liikerata sekä kevytkäyttöinen. Ja reagoi nopeasti, toki myös suunnanvaihtimesta, vaikkakin on aika terhakka suuremmilla nopeuksilla :)


 Mites ne mun voimat traktorin sammumiseen vaikuttavat? :P  Deutzin kytkinpoljin on tosiaan parhaasta päästä mitä olen kokeillut. Tunnokas, herkkä, kevytkäyttöinen ja helppo luistattaa tarvittaessa. JD:n kytkin on enemmän sellainen on/off-tyyppinen. Parhaita suunnanvaihtimia joita olen kokeillut löytyy MF Dyna-6:sta, jossa on säädettävä herkkyys. Tosin en tiedä onko se pakkojen käyttöikää lisäävä tekijä jos suunnanvaihto on säädetty liian pehmeäksi, jokuhan siellä aina luistaa kuitenkin...jompikumpi pakka. Ja portaattomat ovat luku sinänsä ja ne eivät kuulu tähän keskusteluun käsittääkseni, koska niissä ei mitään nappikytkimiä tarvita ja kytkinpoljintakaan minimaalisesti.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Nappikytkin
Koeajelin yhtä deutzia ja siinä kiinnitti huomion juuri kytkimen käytön lähes Fendtimäinen helppous. Case ja masseri kokeilut ovat olleet ihan karseita kun kytkin nappaa olemattoman pienellä liikkeellä kiinni ja traktori hyppää aina sen puolimetriä. Ehkä mä en vaan osaa..  Nappikytkinvaltraa olen kokeillut. Tieajossa se on ihan jees.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Nappikytkin
viitentoista vuoteen ei oo traktorissa tarvinnu vaihekeppiä heiluttaa..

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Nappikytkin
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
 Deutzilla ei voi suuntaakaan vaihtaa ilman kytkinpoljinta ainakaan yli 8 km:n tuntivauhdissa(sammuu tai suunnanvaihto on töksähtävä) . Lumitöissä joutuu pihoilla rappaamaan edestakaisin ja vaihtamaan suuntaa  yli 20 km/h:n vauhdista sekä välillä työntämään kasaa vasten. Kun ei ole turbiinikytkintä tai portaatonta lootaa, niin pakko on kytkintä painella. Kuormaajaakin pitäis käytellä samalla niin ei siinä mitään nappikytkimiä edes pysty painelemaan. Nyt kun oikein miettii niin joskus olen aluevaihdon tehnyt maantiellä nappikytkimellä ja todennut että turha laite. Suunnanvaihtovipu vapaalle ajaa saman asian tossa alueen vaihtamisessa.
   Se miksi tässä vaahtoan on se että ihmettelen miksi joku haluaisi nappikytkimen jälkiasennettuna?? Olisi kiva tietää jos vaikka oppis itsekin käyttämään sitä.



Mitä ihmettä? vaihraksää suuntaa vauhris:O? Onks toi joku läppä? ihme et kone viel kestäny:S

rakkiro kuuluu pysäyttää aina jarruilla ennen suunnanvaihtoo, ei oo torellakaa suunniteltu vauhdissa vaihtoon. Ja sen oon huomannu katkasuhommisa.

Viimeksi muokattu: 22.12.10 - klo:07:19 kirjoittanut D-Tune

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Nappikytkin
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
 Deutzilla ei voi suuntaakaan vaihtaa ilman kytkinpoljinta ainakaan yli 8 km:n tuntivauhdissa(sammuu tai suunnanvaihto on töksähtävä) . Lumitöissä joutuu pihoilla rappaamaan edestakaisin ja vaihtamaan suuntaa  yli 20 km/h:n vauhdista sekä välillä työntämään kasaa vasten. Kun ei ole turbiinikytkintä tai portaatonta lootaa, niin pakko on kytkintä painella. Kuormaajaakin pitäis käytellä samalla niin ei siinä mitään nappikytkimiä edes pysty painelemaan. Nyt kun oikein miettii niin joskus olen aluevaihdon tehnyt maantiellä nappikytkimellä ja todennut että turha laite. Suunnanvaihtovipu vapaalle ajaa saman asian tossa alueen vaihtamisessa.
   Se miksi tässä vaahtoan on se että ihmettelen miksi joku haluaisi nappikytkimen jälkiasennettuna?? Olisi kiva tietää jos vaikka oppis itsekin käyttämään sitä.



Mitä ihmettä? vaihraksää suuntaa vauhris:O? Onks toi joku läppä? ihme et kone viel kestäny:S

rakkiro kuuluu pysäyttää aina jarruilla ennen suunnanvaihtoo, ei oo torellakaa suunniteltu vauhdissa vaihtoon. Ja sen oon huomannu katkasuhommisa.
Hyvin on 6200 jonnikka kestänyt (n.10100h) vaikka lähes aina vaihdetaan suuntaa ilman kytkintä ja vauhtia on lumihommissa helposti 20km/h kun ruvetaan suuntaa vaihtamaan  ;D Ja deutsilla (M620pr) ei juuri kytkinpoljinta tule käytettyä kun on tuo nappikytkin ja loput pelataan suunnanvaihtimella ja jarrulla toppuutellaan seinän vieriin kun auraillaan....  ;D Ja tulipa oikeen laskettua kytkimen käyttökerrat viime yöltä aurauskeikalla (12h) ja 6 kertaa taisin kytkintä käyttää ja nekin samalla pihalla kun siellä joutuu lämmitystolppia pujottelemaan niin hiukan luistattelin kun ei oo portaatonta  ::) Eikä edes käynnistäessä tarvita kytkintä....

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Nappikytkin
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
  Deutzilla ei voi suuntaakaan vaihtaa ilman kytkinpoljinta ainakaan yli 8 km:n tuntivauhdissa(sammuu tai suunnanvaihto on töksähtävä) . Lumitöissä joutuu pihoilla rappaamaan edestakaisin ja vaihtamaan suuntaa  yli 20 km/h:n vauhdista sekä välillä työntämään kasaa vasten. Kun ei ole turbiinikytkintä tai portaatonta lootaa, niin pakko on kytkintä painella. Kuormaajaakin pitäis käytellä samalla niin ei siinä mitään nappikytkimiä edes pysty painelemaan. Nyt kun oikein miettii niin joskus olen aluevaihdon tehnyt maantiellä nappikytkimellä ja todennut että turha laite. Suunnanvaihtovipu vapaalle ajaa saman asian tossa alueen vaihtamisessa.
   Se miksi tässä vaahtoan on se että ihmettelen miksi joku haluaisi nappikytkimen jälkiasennettuna?? Olisi kiva tietää jos vaikka oppis itsekin käyttämään sitä.
Vinnamon ajatukset on kuin lainattu mun otsasta :)
Täysin turha kapistus, 11 vuotta ja vain joskus leikkinny sillä. Töihin siitä ei ole ollut (valtra ja NH). Nykyisissä ei olekkaa.
Akana