Nythän toi otsikko koski kalliita varaosia, ei huoltomiesten hinnoittelua. Mutta koska siitä tässä on puhuttu,niin jatketaan.
Delavalin pitäisi keksiä joku tapa, jolla noi vms:t huoltaisi omat huoltomiehet, eikä nämä jotka huoltavat parsinavettojen ja lypsyasemien koneet. Ainakin täällä eteläisellä pirkanmaalla yleisin selitys huoltojen siirroille on: tarttee mennä ropottia kattoon. Ja kun on päivystämässä, niin ei kuulemma tiedä mihin helvettiin aina joutuu, niin ei noi "normaalien" koneiden huollot tahdo oikein luistaa silmät ristissä.
Meillä varatut huollot on yleensä tehty kuukauden sisällä sovitusta päivästä, kun on yleisimmin rikki noi vms:t tai jollakin on kone ollut rikki tuona meidän huoltopäivänä. Meillä ollaan sitä mieltä, että huoltomiehen kuuluu ensiksi mennä sinne missä rikko estää lypsyn tai lannanpoiston ja vasta sitten tulla meille, jos kerkii (yleensä ei) samana päivänä.
Jos ajattelee noin, niin ei vituta ihan niin kovaa, kun tietää huoltajan tulevan meille heti kun on hätä.