A/B vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä, tietysti järkeä voi käyttää ettei täydestä vauhdista survo liian pientä vaihdetta.
Kilpikonna/jänis -aluevaihdossa esto ettei vaihdu jos liikaa vauhtia.
Juurikin näin. Nämä kaksi asiaa vaan tuppaa joillakin sekoittumaan keskenään. A/B-vaihto on täysin mekaaninen ja jänis/kilpikonna sähköhydraulinen.
Opastetaanko tuo B:ltä A:lle vaihto tosiaankin ohjekirjassa. Munmielestä ei kuskissa oo vika, jos vaihdellaan vaihteita ja kone siitä hajoaa. Mulle on olleet kauheita kokemuksia, kun jonkinverran olen noita kolmetonnisia ajanut. -05 Vallulla on sensijaan ilo ajella.
Tarkistan tuon... Kyllä se voi olla kuskin vika, jos vaihdetta vaihtamalla saa laatikon rikki. Olen nähnyt 505:n vaihdetta vaihdettavan jalalla, kun ei meinannu mennä päälle. Kärsiihän se moisesta. Niin tuosta 05:sta... Olen omasta ajokokemuksestani
(kaikkiaan pari tuntia eteenpäin ja muutaman minuutin takaperin) osan ajellu noilla 05-sarjalaisillakin ja voin omasta puolestani sanoa, että on hirveimpiä käyttämiäni laatikoita niin kaavion, kuin toimintamekanisminsakin puolesta.