Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 3000 / 6100 Sarja  (Luettu 19670 kertaa)

Verku

MF 3000 / 6100 Sarja
Terve.

Millaisia kokemuksia on massikan 3000 / 6100 sarjan kutoskoneiden tehonlisäämisistä?

Millaisia tehoja olette ottaneet ulos ja kone pysynyt "hyvänä", ei siis ongelmia lämpöjen, normaalin peltotyön yms. kanssa?

Millaisilla tehoilla on hajonnut, mistä hajoaa?

Ulosoton kuulemma saa ainakin hajalle jos liikaa innostuu?

Tarkoitus olis ottaa 3120:sta joku 125-135hp tapilta, nyt tulee vakiot 110hp. (Tractordata.com)

Tuolta löysin yhden ketjun jossa puhuttiin 3095 virittelystä ja siellä mainittiin että tehojen noston jälkeen myös öljytyypit tulisi muuttaa?


Kypsä tapaus

Maitopoika

  • Vieras
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
Pitäishän tuosta kuutosesta tehoja lähteä,tilavuuttakin 6 litraa valumöteissä ottavat liki 200 hepoista.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
Siinähän on quatram tehdasturbolla.Onko dynashift? se kestää kyllä.Kyllä huoletta saa ottaa 125 tapista,onhan siinä vahvemmat värkit kuin 3000:ssa sen raja on tuo 125 konia.Perään torque fluid 56 ja moottoriin vaikka mobil agriextra 10w-40. Saahan kaiken rikki,pari paikallista perunanviljelijää toisella 3075 dyna ajoi 4000 tuntia samoilla peräöljyillä,lähti hampaista pinnat.Toisella 3060 ajoi 3500 tuntia peräöljyillä,laatikko uusiksi.Että 3000tonnisten vaihteisto ongelmat löytyy huollonpuutteesta ja väärästä käytöstä ja onhan tuo a/b laatikko hieman hankala.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Verku

Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
On Dynashift, laatikko pelaa ilman ongelmia, ollut kyllä ihan hyvällä pidolla eikä koneen kanssa ole ollut mitään muutakaan ongelmaa, tarkoitus olisi että jatkokin olisi kivutonta joten sen takia ei liikoja viitsisi "kutitella"...... ;D

Pakopuolen tiivisteet ja turbon kunnon tarkistaminen ei varmaan huono idea kun tämmöiseen rupeaa?

Joo tuosta oon kyllä kans kuullut että noita voimansiirtoja olisi paukkunut kun suodattimet ja öljyt "vähänunohtunukaikessakiireessä"........ :-X
Kypsä tapaus

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
Tunnit?
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
ja onhan tuo a/b laatikko hieman hankala.

Ei se ole.

Pelkästään kuskin vika, jos hajoo.
tethering holes to their concave windings

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
Kielletäänkö ohjekirjassa vaihtamasta B:ltä A:lle?
Mystinen kesälaatumies

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
ja onhan tuo a/b laatikko hieman hankala.

Ei se ole.

   Kyllä se on.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
Kielletäänkö ohjekirjassa vaihtamasta B:ltä A:lle?

Voi, voi, kun en nyt tuota muista. 3080 lähti kirjoineen vajaa 3 vuotta sitten. Vaikka ei kiellettäisikään, sitä ei pidä tehdä liian kovassa vauhdissa.

(Voin muuten tarkistaa tuon huomenna...)

ja onhan tuo a/b laatikko hieman hankala.

Ei se ole.

   Kyllä se on.
Ei se ole.
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
1.huono ominaisuus.Kuorman kanssa liikkelle lähtö,A1:llä vauhtiin jonka jälkeen B:lle.

2.huono ominaisuus.Traktori pysäytettävä B alueelta vaihdettaessa A:lle.
   
Muuten on hyvä peli ikäisekseen verrataan vaikka valmetin sen aikaiseen malleihin niin on eri vuosituhannelta.815:lla kerran tehny 8 tuntia lumitöitä,en käy ikinä muuta kun skeidalla moisessa laitteessa,oli se vaihteisto niin järkyttävä.En toivu siitä ikinä. :-*

Viimeksi muokattu: 17.02.08 - klo:22:05 kirjoittanut mike

"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
1.huono ominaisuus.Kuorman kanssa liikkelle lähtö,A1:llä vauhtiin jonka jälkeen B:lle.

2.huono ominaisuus.Traktori pysäytettävä B alueelta vaihdettaessa A:lle.
   
Muuten on hyvä peli ikäisekseen verrataan vaikka valmetin sen aikaiseen malleihin niin on eri vuosituhannelta.815:lla kerran tehny 8 tuntia lumitöitä,En käy ikinä muuta kun skeidalla moisessa laitteessa,oli se vaihteisto niin järkyttävä.En toivu siitä ikinä. :-*

Kohta 1 ei ole tavallista vaihtoa kummempi -> ei ongelma.
Kohta 2... nopeusero ei saa olla liian suuri -> ei tarvi siis pysäyttää, mutta vaatii kokemusta.


Ei voi samana päivänä puhua kolmetonnisen loorasta ja... siis ei voi puhua, ei edes kirjoittaa.
tethering holes to their concave windings

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
A/B vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä, tietysti järkeä voi käyttää ettei täydestä vauhdista survo liian pientä vaihdetta.

Kilpikonna/jänis -aluevaihdossa esto ettei vaihdu jos liikaa vauhtia.



Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
1.huono ominaisuus.Kuorman kanssa liikkelle lähtö,A1:llä vauhtiin jonka jälkeen B:lle.

2.huono ominaisuus.Traktori pysäytettävä B alueelta vaihdettaessa A:lle.
   
Muuten on hyvä peli ikäisekseen verrataan vaikka valmetin sen aikaiseen malleihin niin on eri vuosituhannelta.815:lla kerran tehny 8 tuntia lumitöitä,En käy ikinä muuta kun skeidalla moisessa laitteessa,oli se vaihteisto niin järkyttävä.En toivu siitä ikinä. :-*

Kohta 1 ei ole tavallista vaihtoa kummempi -> ei ongelma.
Kohta 2... nopeusero ei saa olla liian suuri -> ei tarvi siis pysäyttää, mutta vaatii kokemusta.


Ei voi samana päivänä puhua kolmetonnisen loorasta ja... siis ei voi puhua, ei edes kirjoittaa.
Opastetaanko tuo B:ltä A:lle vaihto tosiaankin ohjekirjassa. Munmielestä ei kuskissa oo vika, jos vaihdellaan vaihteita ja kone siitä hajoaa. Mulle on olleet kauheita kokemuksia, kun jonkinverran olen noita kolmetonnisia ajanut. -05 Vallulla on sensijaan ilo ajella.
Mystinen kesälaatumies

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
A/B vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä, tietysti järkeä voi käyttää ettei täydestä vauhdista survo liian pientä vaihdetta.

Kilpikonna/jänis -aluevaihdossa esto ettei vaihdu jos liikaa vauhtia.






Juurikin näin. Nämä kaksi asiaa vaan tuppaa joillakin sekoittumaan keskenään. A/B-vaihto on täysin mekaaninen ja jänis/kilpikonna sähköhydraulinen.


Opastetaanko tuo B:ltä A:lle vaihto tosiaankin ohjekirjassa. Munmielestä ei kuskissa oo vika, jos vaihdellaan vaihteita ja kone siitä hajoaa. Mulle on olleet kauheita kokemuksia, kun jonkinverran olen noita kolmetonnisia ajanut. -05 Vallulla on sensijaan ilo ajella.

Tarkistan tuon... Kyllä se voi olla kuskin vika, jos vaihdetta vaihtamalla saa laatikon rikki. Olen nähnyt 505:n vaihdetta vaihdettavan jalalla, kun ei meinannu mennä päälle. Kärsiihän se moisesta. Niin tuosta 05:sta... Olen omasta ajokokemuksestani (kaikkiaan pari tuntia eteenpäin ja muutaman minuutin takaperin) osan ajellu noilla 05-sarjalaisillakin ja voin omasta puolestani sanoa, että on hirveimpiä käyttämiäni laatikoita niin kaavion, kuin toimintamekanisminsakin puolesta.
tethering holes to their concave windings

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: MF 3000 / 6100 Sarja
Runsas 20000 tuntia on meidän -05 sarjalaisilla ajettu ja itse olen ajanut niistä suurimman osan. Vaihteet pelaa hienosti ja keppiin ei tartte kurkottaa, kuten kolmetonnisissa.
Mystinen kesälaatumies