Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vito vai Tarnsporter  (Luettu 24353 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Vito vai Tarnsporter
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...

auto kuluu tähän toffee editioniin jossa on vakiona LED päiväajovalot, Kylkiputket, Alummiini vanteet... ja muuta pientä TURHAA :)
 Se on jännä miten 7000 km ei tiputa arvoa.Mutta meneppäs tarjoamaan 7000 km ajettua tuollaista vaihdossa niin saat max.40000e hyvitystä. Itsellä on 54000km ajettu 128kw 4-motion-07 ja kysyin piruuttani tarjousta ja 26000e lupasivat hyvitystä eli arvonalennusta melkein 47c/km!! Aika kallista ajoa olis ollu jos olisin kaupat tehny ???
 

Viimeksi muokattu: 03.10.10 - klo:19:56 kirjoittanut hvinnamo

Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter
kannattaa ajella sinne 150-300tkm asti silloin ollut kannattava ostos. vaikkei auto koskaan ole kannattava ostos.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Vito vai Tarnsporter
kannattaa ajella sinne 150-300tkm asti silloin ollut kannattava ostos. vaikkei auto koskaan ole kannattava ostos.
Niinpä, jos ajan toiset 54 tkm niin ei sen auton arvo vielä nollaan mene,kun toi eka pätkä oli arvosta puolet haukannut!.Kyl mä sille autokauppiaalle sanoin että en nyt teidän lasiseiniä tässä kohtaa maksele eurollakaan....
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

talutehnika

  • Vieras
Vs: Vito vai Tarnsporter
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...

auto kuluu tähän toffee editioniin jossa on vakiona LED päiväajovalot, Kylkiputket, Alummiini vanteet... ja muuta pientä TURHAA :)
 Se on jännä miten 7000 km ei tiputa arvoa.Mutta meneppäs tarjoamaan 7000 km ajettua tuollaista vaihdossa niin saat max.40000e hyvitystä. Itsellä on 54000km ajettu 128kw 4-motion-07 ja kysyin piruuttani tarjousta ja 26000e lupasivat hyvitystä eli arvonalennusta melkein 47c/km!! Aika kallista ajoa olis ollu jos olisin kaupat tehny ???
 

Ne autokauppiaat ovat ihan oma rotunsa. Paikallinen Rinta-Juppi ilmoitteli ostavansa autoja. Heidän omissa liikkeissään omaa autoani vastaavat olivat 35000€ ja itse maksoin muuaalta ostettuna 31000€. Ilman aikomustakaan myydä juuri hankkimaani autoa kävin kysymässä mihin hintaan he ostaisivat sen. Myyjä:"Noita saa Helsingistä kahdellakympillä". Joko katteet ovat kohdillaan tai sitten tältä ostajalta unohtui pikkuasia nimeltä autovero. Tai sitten tarinoidaan smalltalkia niinkuin ei olisi alaleukaa ollenkaan.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Vito vai Tarnsporter
Auton arvo puolittuu noin 4-5 vuodessa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vito vai Tarnsporter
Muutaman vuoden on ollut Vito 112 CDI -03 ja ei sillä vielä ole tienpäälle jäänyt, vaikka kaikenmoisista vioista on peljätelty. Yksi suutin on vaihdettu, valo/vilkkuviikset on vaihdettu, etujarrulevy on haljennut, takajarrut rahisee yms. Kunnossa ollessaan on mukava ajettava ja liikkuukin sopivan liukkaasti (150 hv). :D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Vito vai Tarnsporter

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?




http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Mikä on Eurooppa-Hiace. Ainakin oma entinen oli Made in Japan.



Menossa kolmas Transporter, nyt 2010 2,0 TDI 132 kW 4Motion DSG, edellinen oli manuaali neliveto kutoskoneella?? ja varsin ongelmaton (mittaristo vaihdettiin takuuna, muuten OK).

Hyvää:

-luotettavuus
-taloudellisuus
-ajettavuus maantiellä

Huonoa:

-jakohihna (vaihdot, tosin huoltoleasingilla, joten sisältyy sopimukseen)  2.5 litraisessa hammasrattaat
-4 motion ei synchron veroinen neliveto   Pitää paikkansa!
-neloskone (karmea käyntiääni kutoseen verraten, kutosta ei saatavilla, jos olisin diktaattori ensimmäisenä kieltäisin neloskoneiden valmistuksen ruman äänen vuoksi)  2.5 litraisessa oli kylläkin 5 pyttyä...

Mites onko muuten 2 litraisen alavääntö parantunut?   Kävin kansa tutustumassa ja myyjä sanoi ettei myisi mulle Dsg:tä koska vedän aika raskasta kärryä ja tomaatti ei kuulemma välttämättä kestä moista...en tiedä sitten.
 


Joo vitonenhan se oli, unohtui kun ajoin sillä itse aika vähän enkä pakettiautoa lukuunottamatta oo VAG-miehiä. Vedetty noin kahden tonnin kärryä tosin aika vähän ja allekirjoittaneen toimesta ainoastaan muutamia kymmeniä kilometrejä ja alavääntö ei todellakaan hyvä, mutta riittävä (perinteinen "luistava" automaatti saattaisi paikata puutteen). Tulossa kuulemma parannusta huollossa päivityksen kera ja jos ei tule, niin ajetaan uusi ohjausohjelma (omalla luvalla).
Grow the feed, not the weeds!

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?




http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Mikä on Eurooppa-Hiace. Ainakin oma entinen oli Made in Japan.



Menossa kolmas Transporter, nyt 2010 2,0 TDI 132 kW 4Motion DSG, edellinen oli manuaali neliveto kutoskoneella?? ja varsin ongelmaton (mittaristo vaihdettiin takuuna, muuten OK).

Hyvää:

-luotettavuus
-taloudellisuus
-ajettavuus maantiellä

Huonoa:

-jakohihna (vaihdot, tosin huoltoleasingilla, joten sisältyy sopimukseen)  2.5 litraisessa hammasrattaat
-4 motion ei synchron veroinen neliveto   Pitää paikkansa!
-neloskone (karmea käyntiääni kutoseen verraten, kutosta ei saatavilla, jos olisin diktaattori ensimmäisenä kieltäisin neloskoneiden valmistuksen ruman äänen vuoksi)  2.5 litraisessa oli kylläkin 5 pyttyä...

Mites onko muuten 2 litraisen alavääntö parantunut?   Kävin kansa tutustumassa ja myyjä sanoi ettei myisi mulle Dsg:tä koska vedän aika raskasta kärryä ja tomaatti ei kuulemma välttämättä kestä moista...en tiedä sitten.
 


Joo vitonenhan se oli, unohtui kun ajoin sillä itse aika vähän enkä pakettiautoa lukuunottamatta oo VAG-miehiä. Vedetty noin kahden tonnin kärryä tosin aika vähän ja allekirjoittaneen toimesta ainoastaan muutamia kymmeniä kilometrejä ja alavääntö ei todellakaan hyvä, mutta riittävä (perinteinen "luistava" automaatti saattaisi paikata puutteen). Tulossa kuulemma parannusta huollossa päivityksen kera ja jos ei tule, niin ajetaan uusi ohjausohjelma (omalla luvalla).

uuttaa hiaseahan ei saa edes automaatilla ...

elvis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Vito vai Tarnsporter
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...

auto kuluu tähän toffee editioniin jossa on vakiona LED päiväajovalot, Kylkiputket, Alummiini vanteet... ja muuta pientä TURHAA :)
  Se on jännä miten 7000 km ei tiputa arvoa.Mutta meneppäs tarjoamaan 7000 km ajettua tuollaista vaihdossa niin saat max.40000e hyvitystä. Itsellä on 54000km ajettu 128kw 4-motion-07 ja kysyin piruuttani tarjousta ja 26000e lupasivat hyvitystä eli arvonalennusta melkein 47c/km!! Aika kallista ajoa olis ollu jos olisin kaupat tehny ???
 

Ne autokauppiaat ovat ihan oma rotunsa. Paikallinen Rinta-Juppi ilmoitteli ostavansa autoja. Heidän omissa liikkeissään omaa autoani vastaavat olivat 35000€ ja itse maksoin muuaalta ostettuna 31000€. Ilman aikomustakaan myydä juuri hankkimaani autoa kävin kysymässä mihin hintaan he ostaisivat sen. Myyjä:"Noita saa Helsingistä kahdellakympillä". Joko katteet ovat kohdillaan tai sitten tältä ostajalta unohtui pikkuasia nimeltä autovero. Tai sitten tarinoidaan smalltalkia niinkuin ei olisi alaleukaa ollenkaan.


Kaveri on tehnyt kauppaa jonkun verran ja sanoi kerran et kyllä kate täytyy 25-30% et pärjää edes jollain lailla.

talutehnika

  • Vieras
Vs: Vito vai Tarnsporter
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...

auto kuluu tähän toffee editioniin jossa on vakiona LED päiväajovalot, Kylkiputket, Alummiini vanteet... ja muuta pientä TURHAA :)
  Se on jännä miten 7000 km ei tiputa arvoa.Mutta meneppäs tarjoamaan 7000 km ajettua tuollaista vaihdossa niin saat max.40000e hyvitystä. Itsellä on 54000km ajettu 128kw 4-motion-07 ja kysyin piruuttani tarjousta ja 26000e lupasivat hyvitystä eli arvonalennusta melkein 47c/km!! Aika kallista ajoa olis ollu jos olisin kaupat tehny ???
 

Ne autokauppiaat ovat ihan oma rotunsa. Paikallinen Rinta-Juppi ilmoitteli ostavansa autoja. Heidän omissa liikkeissään omaa autoani vastaavat olivat 35000€ ja itse maksoin muuaalta ostettuna 31000€. Ilman aikomustakaan myydä juuri hankkimaani autoa kävin kysymässä mihin hintaan he ostaisivat sen. Myyjä:"Noita saa Helsingistä kahdellakympillä". Joko katteet ovat kohdillaan tai sitten tältä ostajalta unohtui pikkuasia nimeltä autovero. Tai sitten tarinoidaan smalltalkia niinkuin ei olisi alaleukaa ollenkaan.


Kaveri on tehnyt kauppaa jonkun verran ja sanoi kerran et kyllä kate täytyy 25-30% et pärjää edes jollain lailla.

Kyllähän lasipalatsien rakentaminen maksaa  ;D

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter
niin maksaa juu !

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: Vito vai Tarnsporter
"eikä siinä mitään laittoa ole ollut."

toiset luokittelee jotkut alustanivelet kulutusosiksi ja sanoo ei ole laittoa ollut..

Itse taas ajattelen ,että laittoa on tai sitten ei ole.Volsun tapauksessa sitä on riittänyt noilta osin. Itsellä ja muilla .T4ssa on niin lapsekkaat alapalloniveletkin että oikein alkoi pelottamaan,kun ensi kerran käteen otti.

Hiasen osalta voi sanoa ettei mene rikki kuin kiveen ajamalla.Mitä nyt lahoo aikanaan.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: Vito vai Tarnsporter
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.
Mystinen kesälaatumies

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Vito vai Tarnsporter
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.
No eihän tuo oo kuin sisäänajettu...  :D
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter
"eikä siinä mitään laittoa ole ollut."

toiset luokittelee jotkut alustanivelet kulutusosiksi ja sanoo ei ole laittoa ollut..

Itse taas ajattelen ,että laittoa on tai sitten ei ole.Volsun tapauksessa sitä on riittänyt noilta osin. Itsellä ja muilla .T4ssa on niin lapsekkaat alapalloniveletkin että oikein alkoi pelottamaan,kun ensi kerran käteen otti.

Hiasen osalta voi sanoa ettei mene rikki kuin kiveen ajamalla.Mitä nyt lahoo aikanaan.




sillä mun ajomäärällä meni mun T4'sesta vuodenvälein Raidetangonpäät uusintaan, mutta T5 on toiminut. Mutta kone on vakio 1.9 Oii sitä vääntööööö..

30km/h vauhtii ja vitonen päällä ja liikku viä ihan hyvin !!! kuin moni japsiihme kykenee samaan niin pienellä koneellaa.-.-