Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vito vai Tarnsporter  (Luettu 24354 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vito vai Tarnsporter
Kumpi? 115 Vito vai Transporter?

Älä noihin härpäkkeihin sorru jollet innolla remontteja rakasta. Osta Tojota. Sillä ajat luotettavasti kylille ja takaisin.

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Vito vai Tarnsporter
Kumpi? 115 Vito vai Transporter?

Älä noihin härpäkkeihin sorru jollet innolla remontteja rakasta. Osta Tojota. Sillä ajat luotettavasti kylille ja takaisin.

Landehande on palstan oma toyotero.

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?


Kapeampaa ei Eurooppalaista kolaritestiä läpäisevää mallia ajoin 2008 Meksikossa. Miltei uusi 1500 km ajettu ja kamalampi ajaa kuin ex-vaimon Sampo:


http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Viimeksi muokattu: 03.10.10 - klo:07:25 kirjoittanut jamako

Grow the feed, not the weeds!

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: Vito vai Tarnsporter
 "virmalla on nyt etuvetonen portteri -07 "

Onko dampperia joutunut vaihtaan?Jossain oli juttua että joutuu vaihtamaan 60 t välein.

VAGit tuppaa olemaan melkoista kuraa teknisesti.Hyviä kuitenkin ajaa edellisen mallin koemuksella.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Vito vai Tarnsporter
Mikset osta sprintteriä...? LT:ssä tehottomat moottorit huomaa eron varsinkin kuormalla mersuun... norjassa sprintterissä oli asuntovaunu kiinni ja LT:ssä ei mitään ni mersu jätätti hienosti niissä kovissä ylämäissä  ;D Ja sprintteristä ehdottomasti tää 318-malli V6 saa lastulla hienosti 250hv ;)


Jos viton ostat ni se takavetonen malli talvella kannattaa pitää jotain vähä painona siellä ni pääsee paremmin... kuormalla parempi olla takaveto ku etuveto... ja mieluiten mersuun tää 3 litranen V6 cdi ;D


kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Vito vai Tarnsporter

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?




http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Mikä on Eurooppa-Hiace. Ainakin oma entinen oli Made in Japan.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter
"virmalla on nyt etuvetonen portteri -07 "

Onko dampperia joutunut vaihtaan?Jossain oli juttua että joutuu vaihtamaan 60 t välein.

VAGit tuppaa olemaan melkoista kuraa teknisesti.Hyviä kuitenkin ajaa edellisen mallin koemuksella.



Minulla on ollut T4 omana ja nyt tämä T5 kummasakkaan ei ole koskaan ollu mitään vikoja !

Eikä ole joutunut vaihtamaan.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Vito vai Tarnsporter
Itsellä t5 2.5tdi porteri.iha ok.130 hp,menee liaan helposti 120km/h,tuntus 6. vaihteeella olevan se mukavin vauhti.
Ääntä sais olla hytissä vähemmän,en halua tietää minkälainen mökä kuluu hiacessa kun sanovat siihen nähden hiljaiseksi tuota porteria.
Nii se on...

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter
Itsellä t5 2.5tdi porteri.iha ok.130 hp,menee liaan helposti 120km/h,tuntus 6. vaihteeella olevan se mukavin vauhti.
Ääntä sais olla hytissä vähemmän,en halua tietää minkälainen mökä kuluu hiacessa kun sanovat siihen nähden hiljaiseksi tuota porteria.

saahan sitä hiljaisemmaksi kun vaikka väliseinän eristää huovalla ja verhoiluiden sisään ääneneristys levyä ja tollasta, mutta mitä sitä turhaan. toimii ilmankin

talutehnika

  • Vieras
Vs: Vito vai Tarnsporter
"virmalla on nyt etuvetonen portteri -07 "

Onko dampperia joutunut vaihtaan?Jossain oli juttua että joutuu vaihtamaan 60 t välein.

VAGit tuppaa olemaan melkoista kuraa teknisesti.Hyviä kuitenkin ajaa edellisen mallin koemuksella.



Perustuuko mielipiteesi kokemukseen vai kyläpuheisiin? Tontilla 350000 km ajettu 4-veto VAG eikä siinä mitään laittoa ole ollut. Renkaita ja polttoainetta ostettu ja huollot tehty ajallaan.Samoin kaveri joka ajaa 100000 km vuodessa on pitänyt Passatteja ties kuinka monta. Mikäli ne tekniikaltaan olisi melkoista kuraa niin luulisi että merkki olisi vaihtunut?

Vitoissa sensijaan on murheita riittänyt. Ainakin noissa 2000-luvun alkupuolen malleissa. Paitsi että tekniikkapuolella on melkoisesti vikakoodeja ja alustaan saa osia vaihtaa yhtenään jarrulevyjä myöten niin katselehan vaihtoautoista kuinka paljon ruostetta/paikkamaalauksia. Uudemmista en osaa sanoa.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter
"virmalla on nyt etuvetonen portteri -07 "

Onko dampperia joutunut vaihtaan?Jossain oli juttua että joutuu vaihtamaan 60 t välein.

VAGit tuppaa olemaan melkoista kuraa teknisesti.Hyviä kuitenkin ajaa edellisen mallin koemuksella.



Perustuuko mielipiteesi kokemukseen vai kyläpuheisiin? Tontilla 350000 km ajettu 4-veto VAG eikä siinä mitään laittoa ole ollut. Renkaita ja polttoainetta ostettu ja huollot tehty ajallaan.Samoin kaveri joka ajaa 100000 km vuodessa on pitänyt Passatteja ties kuinka monta. Mikäli ne tekniikaltaan olisi melkoista kuraa niin luulisi että merkki olisi vaihtunut?

Vitoissa sensijaan on murheita riittänyt. Ainakin noissa 2000-luvun alkupuolen malleissa. Paitsi että tekniikkapuolella on melkoisesti vikakoodeja ja alustaan saa osia vaihtaa yhtenään jarrulevyjä myöten niin katselehan vaihtoautoista kuinka paljon ruostetta/paikkamaalauksia. Uudemmista en osaa sanoa.

itsellä oli vielä reilu vuosi sitten T4 autolla oli ajettu alle 100 000 km kun se mulle tuli ja kun se multa lähti lähenteli se jo 300 000km eikä mitään muuta ollut kui yks hajonnut alavesiletku.

Sekä muutama puhjennut kumi, mutta onni onnettomnuudessa ei tullut ketään paksuksi  :D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Vito vai Tarnsporter
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Vito vai Tarnsporter
Täällä meilläpäin on aika runsaasti myös Fiat Ducatoita ja eipä niistäkään mitään huonoa ole kuulunut, saattaa olla hinta/laatu-suhde ihan kohdallaan.

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Vito vai Tarnsporter

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?




http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Mikä on Eurooppa-Hiace. Ainakin oma entinen oli Made in Japan.

Japanissa tehtävä, mutta ainoastaan Euroopassa (ja sielläkin lähinnä Suomessa ja Norjassa) myytävä malli. Muualla maailmassa sitten kapeampaa mallia, joka ei läpäise Euroopan kolarikokeita.

Itsellä tarve automaattiin ja nelivetoon, joten Vito ja Transporter ainoat jäljellejäävät vaihtoehdot.

Viton huolto kaukana ja kallis ja kuullut ainoastaan huonoa huollon laadun suhteen. Samoin espanjalaisuus ja kuullut kokemukset negatiivisia. (Tosin huollot kuuluisivat huoltoleasing sopimukseen, joten ei tulisi yllätyksiä.)

Menossa kolmas Transporter, nyt 2010 2,0 TDI 132 kW 4Motion DSG, edellinen oli manuaali neliveto kutoskoneella ja varsin ongelmaton (mittaristo vaihdettiin takuuna, muuten OK).

Hyvää:

-luotettavuus
-taloudellisuus
-ajettavuus maantiellä

Huonoa:

-jakohihna (vaihdot, tosin huoltoleasingilla, joten sisältyy sopimukseen)
-4 motion ei synchron veroinen neliveto
-neloskone (karmea käyntiääni kutoseen verraten, kutosta ei saatavilla, jos olisin diktaattori ensimmäisenä kieltäisin neloskoneiden valmistuksen ruman äänen vuoksi)
Grow the feed, not the weeds!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Vito vai Tarnsporter

Nykyinen Eurooppa Hiace taitaa jäädä lajinsa viimeiseksi; myy ainoastaan Suomessa ja Norjassa (vasta 10. Euroopan myyntitilastossa). Huhun mukaan Toyota ei tee sille seuraajaa?




http://www.millenniumrentacar.com/images/Toyota-Hiace.jpg

Mikä on Eurooppa-Hiace. Ainakin oma entinen oli Made in Japan.



Menossa kolmas Transporter, nyt 2010 2,0 TDI 132 kW 4Motion DSG, edellinen oli manuaali neliveto kutoskoneella?? ja varsin ongelmaton (mittaristo vaihdettiin takuuna, muuten OK).

Hyvää:

-luotettavuus
-taloudellisuus
-ajettavuus maantiellä

Huonoa:

-jakohihna (vaihdot, tosin huoltoleasingilla, joten sisältyy sopimukseen)  2.5 litraisessa hammasrattaat
-4 motion ei synchron veroinen neliveto   Pitää paikkansa!
-neloskone (karmea käyntiääni kutoseen verraten, kutosta ei saatavilla, jos olisin diktaattori ensimmäisenä kieltäisin neloskoneiden valmistuksen ruman äänen vuoksi)  2.5 litraisessa oli kylläkin 5 pyttyä...

Mites onko muuten 2 litraisen alavääntö parantunut?   Kävin kansa tutustumassa ja myyjä sanoi ettei myisi mulle Dsg:tä koska vedän aika raskasta kärryä ja tomaatti ei kuulemma välttämättä kestä moista...en tiedä sitten.
 
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vito vai Tarnsporter
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3528471

Miten voi olla mahdollista että käytetty esittelyauto maksaa enemmän kuin vastaavilla varusteilla ovh?? Vastaavalla koneella ja varusteilla olevan verollinen ovh. on 51000e! No, kait siitä sit saa muutaman tontun alennusta ja joku hölmö kehuu sitten saaneensa esittelyauton hyvällä alennuksella...

auto kuluu tähän toffee editioniin jossa on vakiona LED päiväajovalot, Kylkiputket, Alummiini vanteet... ja muuta pientä kivaa