Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vito vai Tarnsporter  (Luettu 24355 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vito vai Tarnsporter
Mulla 1,9 103 heppainen Transportteri täyttää kuukauden kuluttua 6 vuotta. Ajettu on 96000. Kaiuttimet vaihdettiin takuuna ja edellisessä huollossa 83000 vaihdettiin jarrupalat. Ensimmäisillä huoltoväleillä tarvitsi lisätä litranverran öljyä. Polttimot ja akutkin ovat vielä alkuperäisiä. Renkaat on kerran vaihdettu.

Inise sitten kun on mittarissa 450000 km. Hiasse ei siinä vaiheessa edes huokaa.
Katos vaan, lande on tojo miehiä. No ymmärtäähän sen et pitää ajaa kehitysmaa-autolla ku viljelykin perustuu kehitymaissa vielä vallitseviin alkukantaisiin luomumenetelmiin. Ja ei se hiasse todellakaan enää edes huokaa tuolla kilometrimäärällä, korroosio on sen poistanu maailmankartalta jo ajat sitten ennen tota kilometrimäärää.

Alkuperäinen kysyjä halusi vertailla Vitoa ja Transporteria, joten Hiace on off topic case, mutta jatkettakoon.
Saattaa Toyo olla vähävikaisempi kuin kummastakaan kysymyksessä olevista autoista, mutta vähäisen Hiace kokemuksen mukaan routaheitoissa tulee 1970/80-luvun autot mieleen ja nyky Hiace lienee 20-vuotta vanha kontruktio muutamalla faceliftilla. Tiettyjä varusteita ei saa rahallakaan ja radiopeltorit lienee pakollinen varustus ainakin moottoritiellä.

Lisäksi kysymyksessä lienee jollakin aikavälillä Suomesta / Euroopasta poistuva malli isojen japsien (Toyota Camry, Nissan Maxima, Mitsubishi Galant etc.) tapaan. Muualla Euroopassa ei ole niin hölmöjä ostajia kuin Suomessa että ostaisivat isoja japsihenkilöautoja tai japanilaisia pakettiautoja. Kuten mainittu Hiace myy Euroopassa hyvin ainoastaan Suomessa ja Norjassa muualle se ei kelpaa. Oletettavasti Toyota ei tuo Hiacesta Eurooppaan enää uutta mallia rimpuilemaan myyntitilastossa sijalle kymmenen (koko Euroopan myynti).

Köyhän ja kateellisen horinaa.