Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kesla vs. Kronos  (Luettu 69319 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kesla vs. Kronos
Tuo Evin pumppuratkaisu on minun mielestäni tosi hyvin toteutettu. Jos nyt pitäisi pakettia ostaa, niin tähän tutustuisin tarkemmin...

http://www.evimet.com/pumppuvarustus.jpg

-samuel-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Kesla vs. Kronos
Onko kukaan asennellut jälkeenpäin prioriteettiventtiiliä 100-sarjan Valtraan? Millainen homma hinnaltaan ja työltään mahtaa olla? Sillä saisi 55l/min, joka varmaa olisi jo ihan riittävä.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Kesla vs. Kronos
Vähän lainaan tätä keskustelua. Nyt tarjous sekä Kesla 203t ja Kronos 4000 kuormaimista. Pari juttua askarruttaa. Kuormaimet suurinpiirtein saman tehoisia. Painoa Keslassa 1030 kg ja Kronoksessa 770 kg. Aika iso ero? Kevyempi voisi olla parempi kärryn aisalle. Tuotto suositus mietityttää myös. Kesla 30-60l ja Kronos 40-80l. Valtra 600 turbo - pumppu 37 l/min. Meneekö hitaaksi? Mistähän muuten tuo tuottosuositus ero, kun voimat ovat suurin piirtein samat, eli sylintereiden koossa ei voi olla isoa eroa? Wikarin miehet tykkää liukkaammista liikkeistä? Traktorissa kyllä kaasupoljin myös takana, jolloin hetkellisesti voi nostaa kierroksia paljonkin, jos joku liike sitä vaatii.

Tsekkaappas huvikseen Farmin 4670 vaihtoehtona. On aikas kiinnostava mitä näyttelyissä kattonut ja varmasti ominaisuuksia noiden verrokkien verran. Suosittelen pikaisen silmäyksen kattoneena.

-samuel-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Kesla vs. Kronos
Noista nivelistä en muistanut aiemmin kommentoida. Se ominaisuus tosiaan vaikuttaisi hyvältä, jos saa puomin käännettyä, kuten Keslassa, kuljetusasentoon. Nykyisessä aina vähän kikkailua, mihin sen laskee, että olisi tukevasti, mutta ei keräisi kaikkia sähkölankoja. Laajakulmanivelellä tietysti sitten muut hyvät ominaisuudet.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kesla vs. Kronos
miten muuten noilla nivelaisoilla olevilla kärryillä on tuo veto pumpulle tehty?   ite aatellu laittaa pumppupaketti keslan alle aisalle, kun palaxin olis aikas sopiva!
Se kuule heitetään (pumppu ja kertoja) suoraan voa akselille .Ei mitään nivelaksiloita väliin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4410
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kesla vs. Kronos
Joissain vanhemmissa pikkuvetäjissä on sitten vo-akseli korkeussuunnassa niin lähellä vetokoukkua, että kun ajaa etupyörät tömpyrän päälle niin ottaa kertojapaketti aisaan kiinni.

Aikoja sitten wanhalla 165S:llä oli peräkärry perässä ja laajakulma-akseli välissä. Edes se laajakulman nivellimppu ei mahtunut siinä oikein olemaan, vaan jurskahteli aisaan jos maasto ei ollut ihan tasaista.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kesla vs. Kronos
Noista nivelistä en muistanut aiemmin kommentoida. Se ominaisuus tosiaan vaikuttaisi hyvältä, jos saa puomin käännettyä, kuten Keslassa, kuljetusasentoon. Nykyisessä aina vähän kikkailua, mihin sen laskee, että olisi tukevasti, mutta ei keräisi kaikkia sähkölankoja. Laajakulmanivelellä tietysti sitten muut hyvät ominaisuudet.
Tuo kouran saaminen rankakuorman päälle tukevasti ja mahdollisimman matalalle on vaativa tehtävä .Itse olen päätynyt siihen ratkaisuun että rankakuorman teen noin metrin irti etusermistä sitten kouran saa mukavasti kuorman päälle.Pikkusen pitää olla tarkka kun tekee kuormaa kun ei voi etusermiä vasten laittaa.Kuitenkin rankakasa on ihan sortissaan kun viitsii olla tarkkana.Kuormain on Evi 565 jossa laajakulmanivel puomistossa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kesla vs. Kronos
Tuo Evin pumppuratkaisu on minun mielestäni tosi hyvin toteutettu. Jos nyt pitäisi pakettia ostaa, niin tähän tutustuisin tarkemmin...

http://www.evimet.com/pumppuvarustus.jpg
Kierroksia ei paljon traktorissa tarvi olla kun kuormaus käy noin 1000-1200.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Kesla vs. Kronos
Tosiaan pumppu -kertojapaketti tulee voa akseliin suoraan. Ferguissa (niissä malleissa joissa traktori näyttää sivuprofiililtaan paskaa tikistävältä sialta) sekä tonnisarjan fordeissa on varmasti ongelmana tuo voa:n paska sijoitus lähelle vetokoukkua. Leylandissa ja Nuffieldissa on tämä otettu jo v. 48 huomioon, se peräreppu konstruktio kun on alunperin tarkoitettu lähinnä hinattavia koneita varten. Sopii akselit pyörimään aisan päällä.

Miksi kuormaimen kuormanpäälle saaminen on ongelmana maataloushäräkkeissä, jos 99% metsäkoneiden nostureista on laajakulmanivel tyyppiä?

Itsellä on patussa melkolailla samanlainen pumppupaketti kuin tuossa evin tehdasversiossa.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Kesla vs. Kronos
Siis mitäh ette saa nosturia kuorman päälle mahtumaan?  :o
Senku heittää nosturin pitkäks ja tipauttaa kuorman päälle ei se sen vaikeempaa oo

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kesla vs. Kronos
Tuo Evin pumppuratkaisu on minun mielestäni tosi hyvin toteutettu. Jos nyt pitäisi pakettia ostaa, niin tähän tutustuisin tarkemmin...

http://www.evimet.com/pumppuvarustus.jpg
Kierroksia ei paljon traktorissa tarvi olla kun kuormaus käy noin 1000-1200.
Minun pitikin kysyä tästä, että pelaako peräti tyhjäkäyntikierroksilla.

shavia

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Kesla vs. Kronos
Siis mitäh ette saa nosturia kuorman päälle mahtumaan?  :o
Senku heittää nosturin pitkäks ja tipauttaa kuorman päälle ei se sen vaikeempaa oo

Ei oo, ei. Ja jos kouran heiluminen pelottaa, voihan investoida jarrulliseen riipukkeeseen. Tai pitkällä maantietaipaleella jopa käydä sitomassa vähän kiinni.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kesla vs. Kronos
Keslassa on sellainen ominaisuus, että kun taittopuomin oikaisee ja nosturi pitäisi laskea kuorman päälle, niin taittopuomin ja nostopuomin yhtymäkohdassa tulee letkunippu esille. Jos nosturin laskee siitä kasan päälle, niin letkut ottavat kuormaan kiinni. Tämä on tuntunut niin ilkeältä, että en ole tätä kuljetustapaa sen takia käyttänyt. Ongelma tulee siitä, että letkunippu menee nostopuomin päässä olevan tapin alakautta. En ole katsonut toimisiko paremmin, jos letkut olisi laitettu tapin yläpuolelta.

Metsäkoneet on ihan eri asia kuin maatalousrimpulat. Painoa ja vakautta löytyy eri tavalla. Ei voi verrata keskenään.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4410
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kesla vs. Kronos
Siis mitäh ette saa nosturia kuorman päälle mahtumaan?  :o
Senku heittää nosturin pitkäks ja tipauttaa kuorman päälle ei se sen vaikeempaa oo

Mutku sitte tulee puolet hienosta kuormasta alas :-(
Ja sit kuorma on niin sekasin ja on niin hikikin...

Nimimerkki 'toista kuormaa en tältä lenkiltä hae'.


 ;D ;D ;D

Viimeksi muokattu: 12.11.12 - klo:18:56 kirjoittanut metsajussi

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Kesla vs. Kronos
Metsäkoneet on ihan eri asia kuin maatalousrimpulat. Painoa ja vakautta löytyy eri tavalla. Ei voi verrata keskenään.
Ja mehtäkonneilla ei kuletella kuormia maantiellä.


Ohan se aina vähä asettelua kuormaajan kans, ku tielle lähtee. RKP:n pilkissä ku oli vielä sylkky puomin alapuolella, niin parempi jättää täyteen kuormaan pieni kolo keskelle, mihin sai kuormaajan puotettua. Kouraki jos pääsi heilumaan vapaasti, saato litistää nipat rotaattorin päältä.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/albums/userpics/rankakuorma_05062003.jpg
Roonoksen 5000:lla puomin asettelussa sitte vaivana puomin päässä olevat letkut; roikkuvat puomin kylestä liki pöllien päitä kun yletin lyhyellä...
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."