Metkossa tosiaan Kronoksen kaveri kertoi, että suomalaisilla valmistajilla on nyt ollut sopimus jonkinaikaa, että kuormain/kärryjen yhdistäminen eri merkkien välillä on standardisoitu. Joten reikäjaon täsmätessä homman pitäisi onnistua.
Koko ajan homma tarkentuu ja suunnitelmat muuttuu, kun uutta faktaa tippuu pöytään. Kärri homma tässä ehkä kuitenkin vielä närästää. Soittelin parille kaverille, jotka ovat Keslan kevyemmillä kärryillä ajaneet rahtia. Eivät pitäneet kärryä mitenkään kaatumisherkkänä. Luulisin, että tämä homma on kuormasta ja kuskistakin kiinni. Tuo 12 tonnin kärry on aika raskas. Mulla on ollut aina tapana, että tarpeetonta painoa ei perässä vedetä. Joten tämä tuntuu hiukan liian painavalta ratkaisulta. Näkemyksiä on tietysti monia.
Hydraulinen esiohjaus alkoi epäillyttää aika lailla, kun haastattelin yhtä kaveriani, joka oli tuollaisella nelitonnisella ajanut. Kuulemma liian äkkinäinen. Aikaisemmin Patu, jossa oli valvoilin ohjaus ja pelasi paljon pehmeämmin. Nyt käsittääkseni kummassakin merkissä Finnrotorin ohjaus. Sitten kun tätä viereistä suunnittelijan vetämää keskustelua on seurannut, niin alkoi tuntua siltä, että ei se poronsarvi välttämättä ihan huono olekkaan
