Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 828 Varion ylivoimaa !  (Luettu 16325 kertaa)

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Täälä on pelanneet valtterit upeasti ni 4 ku 6-sylinterisetkin nevalla ja ei oo edes lastua   alle 600h ajettu kummallakin ja moottorin kyljessä reikä...

Tuima tunnustus! kukaan sitä ei ennen ole uskaltanut sanoa vaikka aika moni sen tietää!
  Jonnen huoltomies kertoi että CR:n tultua valttuun moottorista alkoi kuulumaan ääniä, mitä ennen
ei ollut kuultukaan.
Eli jakopään ropsotus alkoi kuulumaan, kun moottori alkoi käymään kerrankin pehmeästi !

Aikaisemmin jakopään äänet hävisi täysin moottorin (sepelimyllyn) melskeeseen...    ;) ;) ;)

   Jos ymmärsin oikein, niin veivi sieltä lohkon sisältä tulee kurkkaamaan kuka kiusaa  ??? ???

Palamistapahtuma pitäisi olla common rail- moottorissa täydellisesti hanskassa...  ??? 8) tai sitten EI.
  Oliskohan tuotekehityksellä jotain kerrottavaa  :-X :-X
Tuskahiki on köyhän sauna...

Tracman

  • Vieras
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Täälä on pelanneet valtterit upeasti ni 4 ku 6-sylinterisetkin nevalla ja ei oo edes lastua   alle 600h ajettu kummallakin ja moottorin kyljessä reikä...

Tuima tunnustus! kukaan sitä ei ennen ole uskaltanut sanoa vaikka aika moni sen tietää!
  Jonnen huoltomies kertoi että CR:n tultua valttuun moottorista alkoi kuulumaan ääniä, mitä ennen
ei ollut kuultukaan.
Eli jakopään ropsotus alkoi kuulumaan, kun moottori alkoi käymään kerrankin pehmeästi !

Aikaisemmin jakopään äänet hävisi täysin moottorin (sepelimyllyn) melskeeseen...    ;) ;) ;)

   Jos ymmärsin oikein, niin veivi sieltä lohkon sisältä tulee kurkkaamaan kuka kiusaa  ??? ???

Palamistapahtuma pitäisi olla common rail- moottorissa täydellisesti hanskassa...  ??? 8) tai sitten EI.
  Oliskohan tuotekehityksellä jotain kerrottavaa  :-X :-X


Juu veivihän se sieltä tuli... tuosta moottorin tasapainoisuudesta tuli mieleen et ku on tullu ajettua 6400:sella valtulla vm-98 joka kiertää 2800rpm eli on vissiin nostettu kierroksia ni alkaa paukuttaa kummallisesti siinä 2700kierroksen kohdalla ja se kuulostaa täysin siltä et se on epätäsapainossa.

shaka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Joo.. Tuossa uudessa isossa taitaa ollakkin vähän erilainen laatikko kuin vanhemmassa 930:ssä. Sen hinta muistaakseni 9000€

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Täälä on pelanneet valtterit upeasti ni 4 ku 6-sylinterisetkin nevalla ja ei oo edes lastua   alle 600h ajettu kummallakin ja moottorin kyljessä reikä...

Tuima tunnustus! kukaan sitä ei ennen ole uskaltanut sanoa vaikka aika moni sen tietää!
  Jonnen huoltomies kertoi että CR:n tultua valttuun moottorista alkoi kuulumaan ääniä, mitä ennen
ei ollut kuultukaan.
Eli jakopään ropsotus alkoi kuulumaan, kun moottori alkoi käymään kerrankin pehmeästi !

Aikaisemmin jakopään äänet hävisi täysin moottorin (sepelimyllyn) melskeeseen...    ;) ;) ;)

   Jos ymmärsin oikein, niin veivi sieltä lohkon sisältä tulee kurkkaamaan kuka kiusaa  ??? ???

Palamistapahtuma pitäisi olla common rail- moottorissa täydellisesti hanskassa...  ??? 8) tai sitten EI.
  Oliskohan tuotekehityksellä jotain kerrottavaa  


Juu veivihän se sieltä tuli... tuosta moottorin tasapainoisuudesta tuli mieleen et ku on tullu ajettua 6400:sella valtulla vm-98 joka kiertää 2800rpm eli on vissiin nostettu kierroksia ni alkaa paukuttaa kummallisesti siinä 2700kierroksen kohdalla ja se kuulostaa täysin siltä et se on epätäsapainossa.
epäilen että kyseessä on ongelma kuljettajan henkisessä tasapainossa ??? ??? ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Taas oikein tosi tyypillistä agronetin keskustelua.

Hienoa bobbari- että oikein jonnen huoltomies tiesi kertoa. Nehän ne tietää.... Itellä cr koneinen nelosvaltu ja ei se käyntiääni juuri aiemmista poikkea. Silti oon tyytyväinen.

manne

  • Vieras
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
rupes luistaa vain,ihan niinkuin kytkin luistaa ennen ku kyyti loppuu. kuulemma luultavasti sisäinen vuoto,puolu tutulla vuoden verran vanha jcb.soitti ja kyseli ventistä miten oireet alkoi,nillä kuulemma samanlaiset oireet ja jcb ssä ventin laatikko

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Taas oikein tosi tyypillistä agronetin keskustelua.

Hienoa bobbari- että oikein jonnen huoltomies tiesi kertoa. Nehän ne tietää.... Itellä cr koneinen nelosvaltu ja ei se käyntiääni juuri aiemmista poikkea. Silti oon tyytyväinen.
   Tosi tyypillistä et omat CR-koneet kestää ja muuta en oo kuullutkaan...
Että oikein jonnen huoltomies osaa huoltaa myös muita merkkejä ja on tullut muutakin tarinaa...
Kyllä niistä jonnikan moottoreista myös omat tarinansa mutta se siitä.
Itellä T-valttu mut osaan myös kertoa siitä negatiivisia puolia enkä ota heti hernettä nokkaan jos
omasta merkistä tarinaa...
 :-* :-* :-*           :P :P :P
Tuskahiki on köyhän sauna...

Tracman

  • Vieras
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
rupes luistaa vain,ihan niinkuin kytkin luistaa ennen ku kyyti loppuu. kuulemma luultavasti sisäinen vuoto,puolu tutulla vuoden verran vanha jcb.soitti ja kyseli ventistä miten oireet alkoi,nillä kuulemma samanlaiset oireet ja jcb ssä ventin laatikko


Juu niinhän siinä jcb:n 8250:nen vai mikä se oli ni on ventin laatikko... Mua kans vähä epäälyttää et miten toi portaaton toimii kovalla kuormalla tie ajossa jossa mennään täyttä laukkaa kaiken aikaa pidemmällä aikavälillä?!?!?!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
rupes luistaa vain,ihan niinkuin kytkin luistaa ennen ku kyyti loppuu. kuulemma luultavasti sisäinen vuoto,puolu tutulla vuoden verran vanha jcb.soitti ja kyseli ventistä miten oireet alkoi,nillä kuulemma samanlaiset oireet ja jcb ssä ventin laatikko


Juu niinhän siinä jcb:n 8250:nen vai mikä se oli ni on ventin laatikko... Mua kans vähä epäälyttää et miten toi portaaton toimii kovalla kuormalla tie ajossa jossa mennään täyttä laukkaa kaiken aikaa pidemmällä aikavälillä?!?!?!
luulis  että tuo viimenen huippunopeus mennään lähes täysin mekaanisella vedolla, ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
täällä mäkisuomesssa harvoin loppulaukka käynnissä kun taas tulee uusi mäki.
Nii se on...

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.
  Kiintoisaa! Kerro lisää.Mitä tarkoittaa "hyvin nopeasti?" Se on ihan loppupelissä sama onko moottorissa 6 vai 7 litraa.Ja autopuolella mennään kokoajan pienempiin ja pienempiin tilavuuksiin.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Lainaus
Ja autopuolella mennään kokoajan pienempiin ja pienempiin tilavuuksiin.

Juuri näin, ja kestävyys jotain ihan naurettavaa vanhoihin hyviin moottoreihin verrattuna.

Nyt millään muulla ei ole enää väliä kuin polttoaineenkulutuksella. Se ei tule kuitenkaan ilmaiseksi vaan kestävyyden kustannuksella.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Lainaus
Ja autopuolella mennään kokoajan pienempiin ja pienempiin tilavuuksiin.

Juuri näin, ja kestävyys jotain ihan naurettavaa vanhoihin hyviin moottoreihin verrattuna.

Nyt millään muulla ei ole enää väliä kuin polttoaineenkulutuksella. Se ei tule kuitenkaan ilmaiseksi vaan kestävyyden kustannuksella.
  Ai, mun mielestä polttoaineenkulutukset on nousseet kokoajan,ainakin traktoreissa. Ja kyllähän 70-luvulla autoilla ajettiin jopa 100tkm ennen koneremppaa, eli mul varmaan hajoaa Passatista kone ihan kohta kun on jo 50tkm kohta taulussa??
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Lainaus
Ja autopuolella mennään kokoajan pienempiin ja pienempiin tilavuuksiin.

Juuri näin, ja kestävyys jotain ihan naurettavaa vanhoihin hyviin moottoreihin verrattuna.

Nyt millään muulla ei ole enää väliä kuin polttoaineenkulutuksella. Se ei tule kuitenkaan ilmaiseksi vaan kestävyyden kustannuksella.
jos nyt verrataan johonkin 70-80 luvun 200 d-mersuun ehkä näin onkin mutta lähes auto kuin auto menee nyt 300000km ilman suurempia ongelmia, korithan nuista halvemmista rimpuloista loppuu aikasemmin kuin moottorit ja käyttöominaisuudet on hyvät ei tartte sen ryypyn kans enää pelata :D :D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...