Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 12.06.10 - klo:23:56

Otsikko: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Ojala - 12.06.10 - klo:23:56
http://www.landwirt.com/Videos/Landtechnik/Die+neue+FENDT+800+Vario+Baureihe-107.html

Hieno on, tilluuta on jo tehty Suomeen !   8)
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: manne - 13.06.10 - klo:00:39
toivottavasti 800 sarjalainen on parempi ku 900 sarjalainen,meillä 9 kuukautta vanha ja vaiheisto meni jo vaihtoon
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 13.06.10 - klo:01:01
toivottavasti 800 sarjalainen on parempi ku 900 sarjalainen,meillä 9 kuukautta vanha ja vaiheisto meni jo vaihtoon



No onneksi on takuu viä päällänsä :D ei taida saada 900-sen lootaa 10000 eurolla jos itte pitääs maksaa...? Passaako kysyä et minkä kokonen ventti sulla on..?
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: rene-rane - 13.06.10 - klo:03:14
paljonko oli tunteja ennekuin kärähti loota  ???
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: shaka - 13.06.10 - klo:09:02
Eikös se fentin laatikon hinta oo 9000€+alv.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: jari - 13.06.10 - klo:09:21
Eikös se fentin laatikon hinta oo 9000€+alv.
ihanan kallista ;D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Countryman - 13.06.10 - klo:09:26
http://www.landwirt.com/Videos/Landtechnik/Die+neue+FENDT+800+Vario+Baureihe-107.html

Hieno on, tilluuta on jo tehty Suomeen !   8)

Päätinpä kirjautua pitkästä aikaa taas tänne. Mutta joo, asiaan. Mites se on Ojala, voitko kirkkain silmin vakuuttaa, että liikut täysjauhoisena ja jauhot kuivana tässä elämässä? Taitaa olla itsetunnossa paljon korjattavaa kun kokoajan täytyy kehuskella noilla fendt jutuilla ja niiden "ylivoimalla". Mitä noilla nyt on vuosien varrella tullut ajettua, niin ei se traktoria kummempi ole sekään ja ihan samalla tavalla näyttää menevän rikki kuin muutkin. Tarkoitan yksilöä jossa hajosi moottori noin 2000 tunnin kohdalla. Kyllä tässä vaan on eräs nimeltä mainitsematon paljon parjattu merkki ollut kaikkein paras tähän asti mitä traktoreita on ollut.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: shaka - 13.06.10 - klo:09:34
Eikös se fentin laatikon hinta oo 9000€+alv.
ihanan kallista ;D
Vallun laatikko liikkuu tieten 30k€ paikkeilla.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Terminator - 13.06.10 - klo:10:31
Eikös se fentin laatikon hinta oo 9000€+alv.
ihanan kallista ;D
Vallun laatikko liikkuu tieten 30k€ paikkeilla.

Valmistus määrät on Vallun laatikolla niin pieniä että hinta nousee pakosta.
Eihän joka valluun tehdä varulta 5 vaihdelaatikoa.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: jari - 13.06.10 - klo:14:12
Eikös se fentin laatikon hinta oo 9000€+alv.
ihanan kallista ;D
Vallun laatikko liikkuu tieten 30k€ paikkeilla.

Valmistus määrät on Vallun laatikolla niin pieniä että hinta nousee pakosta.
Eihän joka valluun tehdä varulta 5 vaihdelaatikoa.
Taitaa olla tämä aihe fentti miehille aika arka
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 13.06.10 - klo:16:55
http://www.landwirt.com/Videos/Landtechnik/Die+neue+FENDT+800+Vario+Baureihe-107.html

Hieno on, tilluuta on jo tehty Suomeen !   8)

Päätinpä kirjautua pitkästä aikaa taas tänne. Mutta joo, asiaan. Mites se on Ojala, voitko kirkkain silmin vakuuttaa, että liikut täysjauhoisena ja jauhot kuivana tässä elämässä? Taitaa olla itsetunnossa paljon korjattavaa kun kokoajan täytyy kehuskella noilla fendt jutuilla ja niiden "ylivoimalla". Mitä noilla nyt on vuosien varrella tullut ajettua, niin ei se traktoria kummempi ole sekään ja ihan samalla tavalla näyttää menevän rikki kuin muutkin. Tarkoitan yksilöä jossa hajosi moottori noin 2000 tunnin kohdalla. Kyllä tässä vaan on eräs nimeltä mainitsematon paljon parjattu merkki ollut kaikkein paras tähän asti mitä traktoreita on ollut.


Täälä on pelanneet valtterit upeasti ni 4 ku 6-sylinterisetkin nevalla ja ei oo edes lastua  ;) alle 600h ajettu kummallakin ja moottorin kyljessä reikä... ihanan kallista odotusta 3viikkoa kesällä sesonki aikaan  ;) Esti tarjosivat sellasta moottoria kumpaankin jotka oli jo räjähtäneet mut ei niin pahoon ettei reikää sentäs oo tullu kylkeen ja eihän nyt herraie uuteen koneeseen nyt mitään käytettyä/korjattua myllyä panna!!!!! Et tuolta linnavuorelta on näköjään niin pitkä matka tänne et kestää myllyn saaminen sieltä tänne 3viikkoa... On kuulemma näiden cr-koneiden ominaisuus jostain syystä kehui ainakin valtterin huoltomies! En tie onko saatu vika korjattua tänäpäivänä...?

Meillä ei ole koskaan ollu venttiä, mut kaikenlaisia muuten majurista,deutziin ja mersuihin ja edelleen on mersuja ja deutzeja ja esimerkiksi meidän markilla ei ole koskaan tarvinnut huoltomiehen käydä koneita ruuvaamassa, et niiden tienistit meidän koneista on 0-markkaa/euroa, mitä jotain pientä on ollut ajan saatossa ni on ruuvattu itte... ja traktoreita on ollu vuodesta 1950 käytössä  ;D Noissa naapureissa niitä on kyllä käyneet ;D  Ainut on mihin sitä voi tarvita ni on jos tuosta 150:sestä deutzista pitää jotain tietokoneella kattoa jos vikaa tulee, mut ei oo ollu viä koskaan mittää onkelmaa missään  ;D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Fuse - 13.06.10 - klo:22:31
Täälä on pelanneet valtterit upeasti ni 4 ku 6-sylinterisetkin nevalla ja ei oo edes lastua   alle 600h ajettu kummallakin ja moottorin kyljessä reikä...

Tuima tunnustus! kukaan sitä ei ennen ole uskaltanut sanoa vaikka aika moni sen tietää!
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 13.06.10 - klo:22:44
Täälä on pelanneet valtterit upeasti ni 4 ku 6-sylinterisetkin nevalla ja ei oo edes lastua   alle 600h ajettu kummallakin ja moottorin kyljessä reikä...

Tuima tunnustus! kukaan sitä ei ennen ole uskaltanut sanoa vaikka aika moni sen tietää!


Noh kuinka sen nyt ottaa... Kyllähän nuo valtrat tänäpäivänä kuitenkin on hyviä pelejä ja eikä näitä mun kirjoituksia nyt kannata liian vakavasti kenenkään ottaa ;D Mut ikävä tosiasia tuossa tuli kerrottua joka tapahtui yhelle meikälääsen tutulle!

Ja lopuksi faktahan on se ettei kukaan ole vielä tehnyt sellaista vehjettä mistä ei menisi mitään jos sitä kauemman pitää... esim jotain anturia, ilmastoinnin kompuraa ja sun muuta tuollaista pientä... mut näähän ei lopuksi ole mitään jos vertaa laatikko tai moottori rikkoon  ::)
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: manne - 13.06.10 - klo:23:21
vastaus kaikkin kysymyksiin.puhuivat et maksais noin 16000e malli on 936 tunteja 1850 ikä 9 kk
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 13.06.10 - klo:23:44
vastaus kaikkin kysymyksiin.puhuivat et maksais noin 16000e malli on 936 tunteja 1850 ikä 9 kk


Noh onneksi on takuuta jäljellä ni ei tarvi itte maksaa ;D Osaakko sanoa et mikä sieltä hajosi..? Ja hyvin on tullu tunteja sun koneeseen niinku toki pitääkin tuon hintaluokan koneelle  :)
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: bobbari - 13.06.10 - klo:23:54
Täälä on pelanneet valtterit upeasti ni 4 ku 6-sylinterisetkin nevalla ja ei oo edes lastua   alle 600h ajettu kummallakin ja moottorin kyljessä reikä...

Tuima tunnustus! kukaan sitä ei ennen ole uskaltanut sanoa vaikka aika moni sen tietää!
  Jonnen huoltomies kertoi että CR:n tultua valttuun moottorista alkoi kuulumaan ääniä, mitä ennen
ei ollut kuultukaan.
Eli jakopään ropsotus alkoi kuulumaan, kun moottori alkoi käymään kerrankin pehmeästi !

Aikaisemmin jakopään äänet hävisi täysin moottorin (sepelimyllyn) melskeeseen...    ;) ;) ;)

   Jos ymmärsin oikein, niin veivi sieltä lohkon sisältä tulee kurkkaamaan kuka kiusaa  ??? ???

Palamistapahtuma pitäisi olla common rail- moottorissa täydellisesti hanskassa...  ??? 8) tai sitten EI.
  Oliskohan tuotekehityksellä jotain kerrottavaa  :-X :-X
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 14.06.10 - klo:00:02
Täälä on pelanneet valtterit upeasti ni 4 ku 6-sylinterisetkin nevalla ja ei oo edes lastua   alle 600h ajettu kummallakin ja moottorin kyljessä reikä...

Tuima tunnustus! kukaan sitä ei ennen ole uskaltanut sanoa vaikka aika moni sen tietää!
  Jonnen huoltomies kertoi että CR:n tultua valttuun moottorista alkoi kuulumaan ääniä, mitä ennen
ei ollut kuultukaan.
Eli jakopään ropsotus alkoi kuulumaan, kun moottori alkoi käymään kerrankin pehmeästi !

Aikaisemmin jakopään äänet hävisi täysin moottorin (sepelimyllyn) melskeeseen...    ;) ;) ;)

   Jos ymmärsin oikein, niin veivi sieltä lohkon sisältä tulee kurkkaamaan kuka kiusaa  ??? ???

Palamistapahtuma pitäisi olla common rail- moottorissa täydellisesti hanskassa...  ??? 8) tai sitten EI.
  Oliskohan tuotekehityksellä jotain kerrottavaa  :-X :-X


Juu veivihän se sieltä tuli... tuosta moottorin tasapainoisuudesta tuli mieleen et ku on tullu ajettua 6400:sella valtulla vm-98 joka kiertää 2800rpm eli on vissiin nostettu kierroksia ni alkaa paukuttaa kummallisesti siinä 2700kierroksen kohdalla ja se kuulostaa täysin siltä et se on epätäsapainossa.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: shaka - 14.06.10 - klo:07:28
Joo.. Tuossa uudessa isossa taitaa ollakkin vähän erilainen laatikko kuin vanhemmassa 930:ssä. Sen hinta muistaakseni 9000€
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: icefarmer - 14.06.10 - klo:10:21
Täälä on pelanneet valtterit upeasti ni 4 ku 6-sylinterisetkin nevalla ja ei oo edes lastua   alle 600h ajettu kummallakin ja moottorin kyljessä reikä...

Tuima tunnustus! kukaan sitä ei ennen ole uskaltanut sanoa vaikka aika moni sen tietää!
  Jonnen huoltomies kertoi että CR:n tultua valttuun moottorista alkoi kuulumaan ääniä, mitä ennen
ei ollut kuultukaan.
Eli jakopään ropsotus alkoi kuulumaan, kun moottori alkoi käymään kerrankin pehmeästi !

Aikaisemmin jakopään äänet hävisi täysin moottorin (sepelimyllyn) melskeeseen...    ;) ;) ;)

   Jos ymmärsin oikein, niin veivi sieltä lohkon sisältä tulee kurkkaamaan kuka kiusaa  ??? ???

Palamistapahtuma pitäisi olla common rail- moottorissa täydellisesti hanskassa...  ??? 8) tai sitten EI.
  Oliskohan tuotekehityksellä jotain kerrottavaa  


Juu veivihän se sieltä tuli... tuosta moottorin tasapainoisuudesta tuli mieleen et ku on tullu ajettua 6400:sella valtulla vm-98 joka kiertää 2800rpm eli on vissiin nostettu kierroksia ni alkaa paukuttaa kummallisesti siinä 2700kierroksen kohdalla ja se kuulostaa täysin siltä et se on epätäsapainossa.
epäilen että kyseessä on ongelma kuljettajan henkisessä tasapainossa ??? ??? ;D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: maamees - 14.06.10 - klo:21:18
Taas oikein tosi tyypillistä agronetin keskustelua.

Hienoa bobbari- että oikein jonnen huoltomies tiesi kertoa. Nehän ne tietää.... Itellä cr koneinen nelosvaltu ja ei se käyntiääni juuri aiemmista poikkea. Silti oon tyytyväinen.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: manne - 14.06.10 - klo:21:31
rupes luistaa vain,ihan niinkuin kytkin luistaa ennen ku kyyti loppuu. kuulemma luultavasti sisäinen vuoto,puolu tutulla vuoden verran vanha jcb.soitti ja kyseli ventistä miten oireet alkoi,nillä kuulemma samanlaiset oireet ja jcb ssä ventin laatikko
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: bobbari - 14.06.10 - klo:21:54
Taas oikein tosi tyypillistä agronetin keskustelua.

Hienoa bobbari- että oikein jonnen huoltomies tiesi kertoa. Nehän ne tietää.... Itellä cr koneinen nelosvaltu ja ei se käyntiääni juuri aiemmista poikkea. Silti oon tyytyväinen.
   Tosi tyypillistä et omat CR-koneet kestää ja muuta en oo kuullutkaan...
Että oikein jonnen huoltomies osaa huoltaa myös muita merkkejä ja on tullut muutakin tarinaa...
Kyllä niistä jonnikan moottoreista myös omat tarinansa mutta se siitä.
Itellä T-valttu mut osaan myös kertoa siitä negatiivisia puolia enkä ota heti hernettä nokkaan jos
omasta merkistä tarinaa...
 :-* :-* :-*           :P :P :P
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 14.06.10 - klo:21:56
rupes luistaa vain,ihan niinkuin kytkin luistaa ennen ku kyyti loppuu. kuulemma luultavasti sisäinen vuoto,puolu tutulla vuoden verran vanha jcb.soitti ja kyseli ventistä miten oireet alkoi,nillä kuulemma samanlaiset oireet ja jcb ssä ventin laatikko


Juu niinhän siinä jcb:n 8250:nen vai mikä se oli ni on ventin laatikko... Mua kans vähä epäälyttää et miten toi portaaton toimii kovalla kuormalla tie ajossa jossa mennään täyttä laukkaa kaiken aikaa pidemmällä aikavälillä?!?!?!
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: icefarmer - 14.06.10 - klo:23:41
rupes luistaa vain,ihan niinkuin kytkin luistaa ennen ku kyyti loppuu. kuulemma luultavasti sisäinen vuoto,puolu tutulla vuoden verran vanha jcb.soitti ja kyseli ventistä miten oireet alkoi,nillä kuulemma samanlaiset oireet ja jcb ssä ventin laatikko


Juu niinhän siinä jcb:n 8250:nen vai mikä se oli ni on ventin laatikko... Mua kans vähä epäälyttää et miten toi portaaton toimii kovalla kuormalla tie ajossa jossa mennään täyttä laukkaa kaiken aikaa pidemmällä aikavälillä?!?!?!
luulis  että tuo viimenen huippunopeus mennään lähes täysin mekaanisella vedolla, ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: kyntaja - 15.06.10 - klo:07:48
täällä mäkisuomesssa harvoin loppulaukka käynnissä kun taas tulee uusi mäki.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: kuu - 15.06.10 - klo:11:51
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: hvinnamo - 15.06.10 - klo:12:56
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.
  Kiintoisaa! Kerro lisää.Mitä tarkoittaa "hyvin nopeasti?" Se on ihan loppupelissä sama onko moottorissa 6 vai 7 litraa.Ja autopuolella mennään kokoajan pienempiin ja pienempiin tilavuuksiin.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: kuu - 15.06.10 - klo:13:06
Lainaus
Ja autopuolella mennään kokoajan pienempiin ja pienempiin tilavuuksiin.

Juuri näin, ja kestävyys jotain ihan naurettavaa vanhoihin hyviin moottoreihin verrattuna.

Nyt millään muulla ei ole enää väliä kuin polttoaineenkulutuksella. Se ei tule kuitenkaan ilmaiseksi vaan kestävyyden kustannuksella.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: hvinnamo - 15.06.10 - klo:13:18
Lainaus
Ja autopuolella mennään kokoajan pienempiin ja pienempiin tilavuuksiin.

Juuri näin, ja kestävyys jotain ihan naurettavaa vanhoihin hyviin moottoreihin verrattuna.

Nyt millään muulla ei ole enää väliä kuin polttoaineenkulutuksella. Se ei tule kuitenkaan ilmaiseksi vaan kestävyyden kustannuksella.
  Ai, mun mielestä polttoaineenkulutukset on nousseet kokoajan,ainakin traktoreissa. Ja kyllähän 70-luvulla autoilla ajettiin jopa 100tkm ennen koneremppaa, eli mul varmaan hajoaa Passatista kone ihan kohta kun on jo 50tkm kohta taulussa??
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: icefarmer - 15.06.10 - klo:15:05
Lainaus
Ja autopuolella mennään kokoajan pienempiin ja pienempiin tilavuuksiin.

Juuri näin, ja kestävyys jotain ihan naurettavaa vanhoihin hyviin moottoreihin verrattuna.

Nyt millään muulla ei ole enää väliä kuin polttoaineenkulutuksella. Se ei tule kuitenkaan ilmaiseksi vaan kestävyyden kustannuksella.
jos nyt verrataan johonkin 70-80 luvun 200 d-mersuun ehkä näin onkin mutta lähes auto kuin auto menee nyt 300000km ilman suurempia ongelmia, korithan nuista halvemmista rimpuloista loppuu aikasemmin kuin moottorit ja käyttöominaisuudet on hyvät ei tartte sen ryypyn kans enää pelata :D :D :D :D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: hl - 15.06.10 - klo:15:49
http://www.landwirt.com/Videos/Landtechnik/Die+neue+FENDT+800+Vario+Baureihe-107.html

Hieno on, tilluuta on jo tehty Suomeen !   8)

Päätinpä kirjautua pitkästä aikaa taas tänne. Mutta joo, asiaan. Mites se on Ojala, voitko kirkkain silmin vakuuttaa, että liikut täysjauhoisena ja jauhot kuivana tässä elämässä? Taitaa olla itsetunnossa paljon korjattavaa kun kokoajan täytyy kehuskella noilla fendt jutuilla ja niiden "ylivoimalla". Mitä noilla nyt on vuosien varrella tullut ajettua, niin ei se traktoria kummempi ole sekään ja ihan samalla tavalla näyttää menevän rikki kuin muutkin. Tarkoitan yksilöä jossa hajosi moottori noin 2000 tunnin kohdalla. Kyllä tässä vaan on eräs nimeltä mainitsematon paljon parjattu merkki ollut kaikkein paras tähän asti mitä traktoreita on ollut.
radiosta kuultu viime aikoina paljon laulua joka sopii ojalan elämän tilanteeseen täysin... ÄITI MÄ EN OLE SYÖNYT MUN LÄÄKKEITÄ  ;D ;D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 15.06.10 - klo:17:20
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.


Meillä on yhessä koneessa deutzin 3.2L kones ja tunteja pian 12000h ja polttoaineen paluu letkut vaihdettu 2kertaa  ;) ei edes oo viä laturiin hiiliä tarvinnu uusia, et se siitä kestävyydestä  :P
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: bobbari - 15.06.10 - klo:19:09
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.


Meillä on yhessä koneessa deutzin 3.2L kones ja tunteja pian 12000h ja polttoaineen paluu letkut vaihdettu 2kertaa  ;) ei edes oo viä laturiin hiiliä tarvinnu uusia, et se siitä kestävyydestä  :P
   Tosiaan polttoaineen paluuletkut tuppaavat tihkumaan noissa uudemmissa deutzin moottoreissa.
Mihinköhän käyttöön ne deutzin moottorit on sitten oikein suunniteltu  ??? ??? ???
Hällä väliä mutta pienellä aineella tuntuvat kulkevan.     Monet asiantuntijat sanovat nuhapumpuksi,
mutta työt on tullut kuitenki aina tehtyä.
   Luku sinänsä on vanhat deutzin ilmajäähdytteiset moottorit, joita valitettavasti ei enää tehdä
kuin kolmansiin maihin.     Moottorin luotettavuus täysin omaa luokkaansa.    PATARAUTAA.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 15.06.10 - klo:22:11
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.


Meillä on yhessä koneessa deutzin 3.2L kones ja tunteja pian 12000h ja polttoaineen paluu letkut vaihdettu 2kertaa  ;) ei edes oo viä laturiin hiiliä tarvinnu uusia, et se siitä kestävyydestä  :P
  Tosiaan polttoaineen paluuletkut tuppaavat tihkumaan noissa uudemmissa deutzin moottoreissa.
Mihinköhän käyttöön ne deutzin moottorit on sitten oikein suunniteltu  ??? ??? ???
Hällä väliä mutta pienellä aineella tuntuvat kulkevan.     Monet asiantuntijat sanovat nuhapumpuksi,
mutta työt on tullut kuitenki aina tehtyä.
   Luku sinänsä on vanhat deutzin ilmajäähdytteiset moottorit, joita valitettavasti ei enää tehdä
kuin kolmansiin maihin.     Moottorin luotettavuus täysin omaa luokkaansa.    PATARAUTAA.


 Tosiaan polttoaineen paluuletkut tuppaavat tihkumaan noissa uudemmissa deutzin moottoreissa.

Juu niin hän se kumi/kangas päällä oleva letku tykkäs kuivettua aika nopeasti ja murtui ni alkas sen jälkeen tihkuun, mut ku laitettiin silikonipohjaiset jokka on pelkkää mustaakumia päällepäin ni ne ei kuivu ja murru, nyt on kestäneet en edes muista mut kauan ja tuommosta letkua saa autovaruste liikkeestä  ;D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: icefarmer - 15.06.10 - klo:23:10
Fendtin heikoin kohta ei ole vaihteisto, vaan, moottori, jota ei ole suunniteltu alunperin traktorikäyttöön. Pieni iskutilavuus tuo jossain tilanteissa polttoainesäästöjä, mutta kuluttaa koneen loppuun hyvin nopeasti.


Meillä on yhessä koneessa deutzin 3.2L kones ja tunteja pian 12000h ja polttoaineen paluu letkut vaihdettu 2kertaa  ;) ei edes oo viä laturiin hiiliä tarvinnu uusia, et se siitä kestävyydestä  :P
   Tosiaan polttoaineen paluuletkut tuppaavat tihkumaan noissa uudemmissa deutzin moottoreissa.
Mihinköhän käyttöön ne deutzin moottorit on sitten oikein suunniteltu  ??? ??? ???
Hällä väliä mutta pienellä aineella tuntuvat kulkevan.     Monet asiantuntijat sanovat nuhapumpuksi,
mutta työt on tullut kuitenki aina tehtyä.
   Luku sinänsä on vanhat deutzin ilmajäähdytteiset moottorit, joita valitettavasti ei enää tehdä
kuin kolmansiin maihin.     Moottorin luotettavuus täysin omaa luokkaansa.    PATARAUTAA.
jostain luin että volvo käyttää tuota 7 litraista teutsia pikkukuorma-autoissaan : ;) ;)
Otsikko: Vs: 415 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Ojala - 16.06.10 - klo:21:25
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: KJL - 17.06.10 - klo:00:10
Lainaus
Ja autopuolella mennään kokoajan pienempiin ja pienempiin tilavuuksiin.

Juuri näin, ja kestävyys jotain ihan naurettavaa vanhoihin hyviin moottoreihin verrattuna.

Nyt millään muulla ei ole enää väliä kuin polttoaineenkulutuksella. Se ei tule kuitenkaan ilmaiseksi vaan kestävyyden kustannuksella.
jos nyt verrataan johonkin 70-80 luvun 200 d-mersuun ehkä näin onkin mutta lähes auto kuin auto menee nyt 300000km ilman suurempia ongelmia, korithan nuista halvemmista rimpuloista loppuu aikasemmin kuin moottorit ja käyttöominaisuudet on hyvät ei tartte sen ryypyn kans enää pelata :D :D :D :D

Voi niitä aikoja... Se oli sillon ku oltiin nuoria ja komeita, nyt enää pelkkä 'ja'. Ei noissa käsiryypyllisis mitää vaikeutta/harmia ollu, mutta automaattiryypyt pakkas joskus takkuamaan. En toki kaasarikoneita enää kaipaile, mutta sellasilla tuli ajeltua eikä näillä saksanmosseilla niinku nykynuoriso.
Otsikko: Vs: 415 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: icefarmer - 17.06.10 - klo:13:43
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)
paljonko tulee pelkkiä pääomakuluja/metri ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: 415 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Ojala - 17.06.10 - klo:17:07
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)
paljonko tulee pelkkiä pääomakuluja/metri ;D ;D ;D ;D

Paljon ja siksiköhän niin ylivoimaaselta tuntuukin  ;D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: MacGyver - 17.06.10 - klo:19:35
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)

Onko vaihteisto pienellä vai isolla puolella kun niität? Luistaako liikaa isolla?
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: JoHaRa - 17.06.10 - klo:20:57
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)

Onko vaihteisto pienellä vai isolla puolella kun niität? Luistaako liikaa isolla?

Tuolla on Ojalalle myynnissä sellainen niittokone jota Vario vetää isolla puolella ilman luistoa http://www.huutokaupat.com/fi/v/3523 (http://www.huutokaupat.com/fi/v/3523)
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: hl - 17.06.10 - klo:22:13
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)

Onko vaihteisto pienellä vai isolla puolella kun niität? Luistaako liikaa isolla?

Tuolla on Ojalalle myynnissä sellainen niittokone jota Vario vetää isolla puolella ilman luistoa http://www.huutokaupat.com/fi/v/3523 (http://www.huutokaupat.com/fi/v/3523)
;D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: bouli - 18.06.10 - klo:08:26
Lainaus

.

 Ei noissa käsiryypyllisis mitää vaikeutta/harmia ollu, mutta automaattiryypyt pakkas joskus takkuamaan.

Nissanin automaattiryyppy tuntui kyllä olevan idioottivarma, pakkasella pari kertaa polkaisu kaasusta ja kääntö avaimesta. Semmoista keliä ei täällä etelässä tullut vastaan ettei olisi ilman lämmitystä lähtenyt laakista käymään. Ja toimi toisinkin päin, ts. ryyppy putosi moottorin lämmettyä pois käytöstä varmasti.
Ei tarvinnut viritellä jälkeenpäin mitään vaijerikäyttöjä kuten moniin eurooppalaisiin...
Otsikko: Vs: Varion ylivoimaa niitossa !
Kirjoitti: Ojala - 18.06.10 - klo:09:52
Hieno laite niittomurskaimen edessä, ihan ylivoimaanen sanoisin  8)

Onko vaihteisto pienellä vai isolla puolella kun niität? Luistaako liikaa isolla?

415 pelaa notkeesti pikkupuolella mut, 714 -02 tuli ajettua tiealueella kun
pikkupuolella hiukan hitaita nopeuden muutokset  :P

Kuinka niin luistoo ?  Ei nyki eikä säntäile, ei sudita  ;D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: piki1 - 18.06.10 - klo:14:17
 vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: icefarmer - 18.06.10 - klo:14:43
vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.
ojala oli oikeassa ei nyki eikä säntäile, ei sudita ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: shaka - 18.06.10 - klo:15:21
vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.

Taitaa olla samainen tapaus josta manne on  tässä ketjussa puhellut.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tiimo - 18.06.10 - klo:15:34
Siinä on sitten malli esimerkki huollon taitamattomuudesta. Koittavat tehdä remontti Valtra metodilla.
Hyttiä ei tarvitse ottaa lattialle vaan se on kipattavissa.
Vaihteistoja ei kuljetella puulaatikoissa vaan siihen tarkoitukseen on teräksinen tiivis laatikko.Että näin!!
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: icefarmer - 18.06.10 - klo:15:37
Siinä on sitten malli esimerkki huollon taitamattomuudesta. Koittavat tehdä remontti Valtra metodilla.
Hyttiä ei tarvitse ottaa lattialle vaan se on kipattavissa.
Vaihteistoja ei kuljetella puulaatikoissa vaan siihen tarkoitukseen on teräksinen tiivis laatikko.Että näin!!

[/quote ] kieltämättä vähän outo asia tuo laatikkojen irroittelu ja lähettely valmetin asentajille on :D :D :D :D ne täytys vissiin laittaa john deeren huoltoon työharjotteluun jotta alkoos sujumaan rutiinilla :P :P :P :P
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: JoHaRa - 18.06.10 - klo:16:09
vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.

Meinaako ne haudata sen? Onko laatikossa ristit kulmissa  :D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: 3070 E - 18.06.10 - klo:18:14
Siinä on sitten malli esimerkki huollon taitamattomuudesta. Koittavat tehdä remontti Valtra metodilla.
Hyttiä ei tarvitse ottaa lattialle vaan se on kipattavissa.
Vaihteistoja ei kuljetella puulaatikoissa vaan siihen tarkoitukseen on teräksinen tiivis laatikko.Että näin!!


Kulalla oli pojat löytäneet Ferkusta paikkoja joista puuttui pultit, huomattiin vaan kun ruvettiin pohjapanssaria laittamaan paikkaan.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: JoHaRa - 18.06.10 - klo:19:29
Siinä on sitten malli esimerkki huollon taitamattomuudesta. Koittavat tehdä remontti Valtra metodilla.
Hyttiä ei tarvitse ottaa lattialle vaan se on kipattavissa.
Vaihteistoja ei kuljetella puulaatikoissa vaan siihen tarkoitukseen on teräksinen tiivis laatikko.Että näin!!


Kulalla oli pojat löytäneet Ferkusta paikkoja joista puuttui pultit, huomattiin vaan kun ruvettiin pohjapanssaria laittamaan paikkaan.

Ookko kattonu oman Fergus?
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: 3070 E - 18.06.10 - klo:20:10
Siinä on sitten malli esimerkki huollon taitamattomuudesta. Koittavat tehdä remontti Valtra metodilla.
Hyttiä ei tarvitse ottaa lattialle vaan se on kipattavissa.
Vaihteistoja ei kuljetella puulaatikoissa vaan siihen tarkoitukseen on teräksinen tiivis laatikko.Että näin!!


Kulalla oli pojat löytäneet Ferkusta paikkoja joista puuttui pultit, huomattiin vaan kun ruvettiin pohjapanssaria laittamaan paikkaan.

Ookko kattonu oman Fergus?

Siis meidän Ferku oli Kulalla, koska vaihteensiirtäjä oli poikki, otettiin kotona pohjapanssari pois pultteineen ja kun kone tuli takaisin kotiin oli pohjapanssarin kiinnityspultit paikoillaan.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Ojala - 18.06.10 - klo:20:48
vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.

Kestihän tuo liki 2000 enskertaaisella Fendt kuskiilla  ::)

Kuinkas se Suolahen keskonen on kun niittokoneen työnnös suunnanvaihtajan pakkojen
vaihtooväli on 500ha/100 tuntia, se on kohallaan vai ?
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Ojala - 18.06.10 - klo:21:03
vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.

Kestihän tuo liki 2000 enskertaaisella Fendt kuskiilla  ::)

Kuinkas se Suolahen keskonen on kun niittokoneen työnnös suunnanvaihtajan pakkojen
vaihtooväli on 500ha/100 tuntia, se on kohallaan vai ?

Pakillako sillä on työnnelty? Vai etukone?

Pakilla...  yrittivät vähä niinku tälleen  :P
http://www.youtube.com/watch?v=9aVkIqVyjmY&feature=related
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 18.06.10 - klo:21:46
vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.


Taitaa olla se kone kyseessä, missä on tullu noin vuosi sitte tuo 260:nen deutz agrotron vaihdossa 8) Ei oo varmaan tarvinnu deutzista lootaa availla ;D Ainut pieni miinus tuossa zf-7300 tyypin vaihteistossa on hidas nopeus... 54km/h menee yks 230mk3 malli, rengastuksella nopeutta saa vähä kyllä lisättyä!
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 18.06.10 - klo:22:52
vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.


Taitaa olla se kone kyseessä, missä on tullu noin vuosi sitte tuo 260:nen deutz agrotron vaihdossa 8) Ei oo varmaan tarvinnu deutzista lootaa availla ;D Ainut pieni miinus tuossa zf-7300 tyypin vaihteistossa on hidas nopeus... 54km/h menee yks 230mk3 malli, rengastuksella nopeutta saa vähä kyllä lisättyä!

Mitä eroa on käytön kannalta tuossa 7300 vrt. 7200?
7100 ainakin on pirullinen käyttäjän kannalta. 7200 paljon simppelimpi 6 perusvaihteen ja 4 pikavaihteen ansiosta kun ei tartte puljata sitä alueen vaihtoa.


Kummatkin on vähä hitaita välityksiltään ;D siis tuo 7200:nen ja 7300:nen.

Se vanha 7100:nen vaihteisto on muuten sama mut välitys eri eli pienempi. 7100 vaihteisto on 40km/h laatikko sitä ei saa menemään lujempaa ku tuo 43km/h ku on tullu joskus ajettua 99-vuoden 135:sella agrotronilla. ni ei siinä mitää tarvinnu puljata, kuusi mekaanista vaihdetta ja 4 pikavaihdetta siinä oli, itse en ainakaan huomannu mitään kummallisempaa ajamisessa ku vertaa 7200 laatikkoon muutaku nopeus ;D 7200- laatikolla 40km/h mallit on rajoitettu moottorin kierroksia n.1800rpm suurimmalla vaihteella.
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Tracman - 19.06.10 - klo:15:03
vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.


Taitaa olla se kone kyseessä, missä on tullu noin vuosi sitte tuo 260:nen deutz agrotron vaihdossa 8) Ei oo varmaan tarvinnu deutzista lootaa availla ;D Ainut pieni miinus tuossa zf-7300 tyypin vaihteistossa on hidas nopeus... 54km/h menee yks 230mk3 malli, rengastuksella nopeutta saa vähä kyllä lisättyä!

Mitä eroa on käytön kannalta tuossa 7300 vrt. 7200?
7100 ainakin on pirullinen käyttäjän kannalta. 7200 paljon simppelimpi 6 perusvaihteen ja 4 pikavaihteen ansiosta kun ei tartte puljata sitä alueen vaihtoa.


Kummatkin on vähä hitaita välityksiltään ;D siis tuo 7200:nen ja 7300:nen.

Se vanha 7100:nen vaihteisto on muuten sama mut välitys eri eli pienempi. 7100 vaihteisto on 40km/h laatikko sitä ei saa menemään lujempaa ku tuo 43km/h ku on tullu joskus ajettua 99-vuoden 135:sella agrotronilla. ni ei siinä mitää tarvinnu puljata, kuusi mekaanista vaihdetta ja 4 pikavaihdetta siinä oli, itse en ainakaan huomannu mitään kummallisempaa ajamisessa ku vertaa 7200 laatikkoon muutaku nopeus ;D 7200- laatikolla 40km/h mallit on rajoitettu moottorin kierroksia n.1800rpm suurimmalla vaihteella.

Mitenkäkö miun ajukoppa vänkää tuosta k-mallisarjan prossyyristä sen laatusta pakkomiellettä peänuppiin jotta siinois setähvän 7100 laatikko kolomella pikavaihteella, nelijällä perusvaihteella ja kahtella eri aluveella. Ittekkin kerranmaailmassa ruuvasin kaupan kartanolla semmoisella ja kyllä siinä aluetta tartti vaihettaa tilanteen mukkaan. Onko nuita sitten eri konstruktioita olemassa?



Jaa sä tarkoitit tuota K-mallia niin siinä taitaa olla tuo 7100-laatikko, mut se on kuitenki eri laatikko ku tuo vanha 7100-laatikko joka on ollu noissa ns. M-sarjan edeltäjissä ;D

Itte oon tuon K:n jättäny pimentoon ku se ei oikee ole munmielestä paljo mikään, jos deutzin ostaa ni se pitää olla M-sarjaa tai X-sarjalainen tai niiden edeltäjiä ;D
Otsikko: Vs: 828 Varion ylivoimaa !
Kirjoitti: Ojala - 19.06.10 - klo:16:31
vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.


Taitaa olla se kone kyseessä, missä on tullu noin vuosi sitte tuo 260:nen deutz agrotron vaihdossa 8) Ei oo varmaan tarvinnu deutzista lootaa availla ;D Ainut pieni miinus tuossa zf-7300 tyypin vaihteistossa on hidas nopeus... 54km/h menee yks 230mk3 malli, rengastuksella nopeutta saa vähä kyllä lisättyä!

Eipä ollu, täältä lähti Nyykkäri ?

Vetelin Mustikkaharjulta tuli teussi  ::)