Kolmipyttyiset noista huomattavasti parempia lähtemään. Meillä oli 605 ja se lähti aina kun avaimesta teki pienen ranneliikkeen. 655 on edelleen ja sitä uudesta lähtien joutunut muutaman kieroksen pyörittämään ennenkuin hörähtää. Startit ja startin kaapelit noista ajanmyötä väsyvät ja sitten pyöritys heikkenee. Mistään ei tahdo löytyä alkuperäisen paksuista kaapelia eikä kenkiä joihin kaapeli mahtuisi. Vanhoissa koneissa kaapelit ovat voineet vaihtua ohuemmiksi, jolloin startti pyörii laiskasti.
Suomen Akut myyvät 70 mm2 (HIflex) akkukaapeliparia, joissa on puristetut lenkit, ja niissä 8 mm ja 10 mm reiät. Akunkenkiä myyvät sellaisia, joissa kaapelin voi kytkeä pultilla kiinni siihen kenkään. isommalla reiällä varustettu silmukkapää menee tietenkin käynnistysmoottorin plus-napaan (10 mm) ja käynnistysmoottorin kiinnityspultin alle, pienemmät reiät akunkenkien 8 mm pultin alle.
Ainoa haitta voi olla kaapelin pituus, joka on vain 100 cm. Fordiin se riittää erinomaisesti, koska akku on moottorin päällä, mutta joissakin traktoreissa, joissa akku on esimerkiksi nokalla, vaaditaan plus-kaapelille pituutta. Fordin kaapelit ja alkuperäisakun pieni koko teki niistä heikkoja käynnistyjiä. Kun vaihtaa 150 Ah/1000A akun, uudet paksut kaapelit ja alennusvaihdekäynnistimen, lähtee yliväljäksi kulahtanut Ford käyntiin kelillä kuin kelillä, ja jos ohittaa vaihdekytkimen, voi vaikka käydä postilaatikolla ihan vaan sähköllä startaten.
https://www.suomenakut.fi/aurinkoenergia/akkukaapeli-pari-70mm2-100cm-kaapelisilmukat-8mm-ja-10mm/p/9724/-SS-