Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massey-Ferguson  (Luettu 30766 kertaa)

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Massey-Ferguson
Lainaus
Eli sinällään vaikka valtrassa, massikassa ja fenditssä olisi sama moottorilohko niin moottorin ominaisuudet voivat silti olla varsin erilaiset eri merkeissä.

Traktorissa vaihteisto on tärkeämpi komponentti työn mahdollistamisen osalta kuin moottori.

Moottorin tehtävä on tuottaa tietty teho läpi rekisterin, pienellä polttoainekulutuksella ja mahdollisimman halvalla tuotantokustannuksella. Sama se mikä leima siinä on kyljessä.

Sama moottori eri vaihteistolla on ihan eri asia pyörämomentin osalta, joka lopulta sen työn tekee.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Massey-Ferguson
Mikä ero Masser-miehillä ja tummaihoisilla. Tummilla kämmenet ovat valkoiset  ;D



Masserimiehillä mustat

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Massey-Ferguson

^ kateellisten panettelua..  ;)   ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Massey-Ferguson
  Hervaa seuranneena vaikuttaa siltä että hänen hyvin menestyvä naapuri käyttää ferguson traktoreita joka kahmii kaikki lumityöt ja metsäajot vaimea äänisellä perkisselillä.. Maailmalla susikiisseli on vielä marginaali motintekijä joten opittavaa lienee.

Rehellisesti sanottuna en edes tiedä missä vois olla lähin Perkins moottorilla varustettu 2000 luvun masseri käytössä, ei niitä täälläpäin ole juuri näkynyt. Lähin 2000 lukunen mansikki oli viimevuoteen asti vuosimallin 2008 4455  ;D

Ja unelmoin sellaisesta urakoitsijasta joka kahmis kaikki pakolliset lumityöt. Sais pitää ihan omanaan,  tyytyisin mainiosti oman pihan kolaamiseen.

Naapurikylien massikkamies puunajajien olen hyvissä väleissä, heillä todentotta on käytössä 90 luvun kalustoa jossa käyntiääni on pehmeähkö  :)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Massey-Ferguson
Monta muuta asiaakin elannonhankintaan ja sen vakauteen vaikuttaa kuin traktorimerkki, esimerkiksi toimiva ja varma huolto.

Tällä suunnalla kaikunut huonoja uutisia seudun masserihuolloista, ensinnään ei kuulema neuvota mitään vaan aina tuotava koneet pajalle, etukäteismaksua remontteihin ja ei luottoa vaan käteismaksu yms  :-[ Jos pitävät paikkansa, niin huonolla tolalla on. Ja tämä jonnikkamiehiltä kuultua  :o

No olihan pontikkapitäjän valtrahuoltokin säätänyt kytkimen kantamaan, korvannut rungon vaarnapultit kierretangolla ja vääntänyt kaikki pultit kytkinremontissa yli, niin että osa korkannut rasituksesta kun ei joustovarat enää riittäneet, ja asiakaalle naurettiin paskasta. Onneksi oman kylän Valmet huolto pelaa mainiosti.

Muutenhan masseri on varmasti laadukkaasti tehty traktori, oma koeajokokemus oli myönteinen kyllä. Etuakseli on himpulannäköinen massereissa, ja takanäkyväisyys huonohko. Ja no, hinnanero vaihtokaupassa samankokoluokan valtraan n. 20 000 €

Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:18:36 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

hankkijamies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Massey-Ferguson
Ehkä joskus 60-luvulla, mutta 70-luvun koneista en kamalampaa hyttimallia tiedä kuin Palmu hytillä varustettu Massikka. 02-sarjan Valmetit aivan toista maata. Edelleen aivan käyttökelpoinen traktori hyttinsä puolesta.
Joo jos sais vielä osia.
Valmet 502 menee niihin koneisiin johon ei vaihdelaatikkoon uusia osia hirveesti saa.
Valtralle kun menee niin sanotaan vaan että ostaa uusi kones.
Vaihdelaatikko ainakin on tuo 502 hiekoin lenkki.
Vaihdelaatikon nopeudet on aivan syvältä,puolet samoja ja osa aivan liian nopeita.
Ja verkussa oli jo aikaanaan 100-sarjassakin kaksoiskytkin vakioina.
Valmettiin sen sai ainakin 502 vaan lisävarusteena.
Massey-Ferguson 165-Suomen eniten ostetuin traktorimalli 15000 kappaletta

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: Massey-Ferguson
Mää asioinkin Pälkäneen purkupojilla.

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Massey-Ferguson
  Hervaa seuranneena vaikuttaa siltä että hänen hyvin menestyvä naapuri käyttää ferguson traktoreita joka kahmii kaikki lumityöt ja metsäajot vaimea äänisellä perkisselillä.. Maailmalla susikiisseli on vielä marginaali motintekijä joten opittavaa lienee.

Rehellisesti sanottuna en edes tiedä missä vois olla lähin Perkins moottorilla varustettu 2000 luvun masseri käytössä, ei niitä täälläpäin ole juuri näkynyt. Lähin 2000 lukunen mansikki oli viimevuoteen asti vuosimallin 2008 4455  ;D

Ja unelmoin sellaisesta urakoitsijasta joka kahmis kaikki pakolliset lumityöt. Sais pitää ihan omanaan,  tyytyisin mainiosti oman pihan kolaamiseen.

Naapurikylien massikkamies puunajajien olen hyvissä väleissä, heillä todentotta on käytössä 90 luvun kalustoa jossa käyntiääni on pehmeähkö  :)

Itsekään en tiedä kuin yhden 2000 luvun perkins verkun. 2010 vm 6455 dyna -6, täytyy sanoa ja myöntää pitkin hampain, että mukava ajettava!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26268
  • vastustan
Vs: Massey-Ferguson
Ja onhan se helppo fanittaa noita 100 sarjan verkuja, ne olikin kelpo koneita vielä. Aikalaistensa joukossa jopa edistyksellisiä.
Ehkä joskus 60-luvulla, mutta 70-luvun koneista en kamalampaa hyttimallia tiedä kuin Palmu hytillä varustettu Massikka. 02-sarjan Valmetit aivan toista maata. Edelleen aivan käyttökelpoinen traktori hyttinsä puolesta.
ja ohjauksenki puolesta tohtii tielle lähteä ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Massey-Ferguson
No eipä niillä nollakakkosilla kyllä sitte muuten mitään teekkää. Surkeimmasta päästä koneita.. Osia ei meinaa saaha enää mistää.. Saa kissojen ja koirien kans metästää pitkin purkaamoita jos jotakin muuta tarttee ku moottorin osia. Moottorissakin erityisen paljon ongelmia kannessa ja sylinteriputkissa..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8427
Vs: Massey-Ferguson
Ehkä joskus 60-luvulla, mutta 70-luvun koneista en kamalampaa hyttimallia tiedä kuin Palmu hytillä varustettu Massikka. 02-sarjan Valmetit aivan toista maata. Edelleen aivan käyttökelpoinen traktori hyttinsä puolesta.
Joo jos sais vielä osia.
Valmet 502 menee niihin koneisiin johon ei vaihdelaatikkoon uusia osia hirveesti saa.
Valtralle kun menee niin sanotaan vaan että ostaa uusi kones.
Vaihdelaatikko ainakin on tuo 502 hiekoin lenkki.
Vaihdelaatikon nopeudet on aivan syvältä,puolet samoja ja osa aivan liian nopeita.
Ja verkussa oli jo aikaanaan 100-sarjassakin kaksoiskytkin vakioina.
Valmettiin sen sai ainakin 502 vaan lisävarusteena.
100-sarjan Ferguissa on 2 pakkia: Liian hidas ja liian nopea. Jurttikoneella ei tahtonut päästä millään taaksepäin kun isolla ei jaksanut ja pienellä ei löydy pitoa.
Mystinen kesälaatumies

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26268
  • vastustan
Vs: Massey-Ferguson
No eipä niillä nollakakkosilla kyllä sitte muuten mitään teekkää. Surkeimmasta päästä koneita.. Osia ei meinaa saaha enää mistää.. Saa kissojen ja koirien kans metästää pitkin purkaamoita jos jotakin muuta tarttee ku moottorin osia. Moottorissakin erityisen paljon ongelmia kannessa ja sylinteriputkissa..
valmet 702 vas.   mf 590    ;) ;D 8) ::)

jokkaista valmetin moottoriremonttia kohden tehdään vähintään 5 kytkinremontti + multin ja ulosoton kytkintä verkkuun, nokkapainoinen paska takavetona  joka vie enempi polttoainetta ko kerkee tankata  ;D ;D ;D ;D

Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:22:21 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Massey-Ferguson

jokkaista valmetin moottoriremonttia kohden tehdään vähintään 5 kytkinremontti + multin ja ulosoton kytkintä verkkuun, nokkapainoinen paska takavetona  joka vie enempi polttoainetta ko kerkee tankata  ;D ;D ;D ;D

Laine pullingradoilla aika hyvin koeponnistanu tuon 590n voimansiirron, en muista nähneeni sen n.15 vuoden aikana rikkoutumisia, Multi-Poweriakin käyttää joka vedossa. Hevosia kuitenkin vähän enempi kuin vakiona. Montako 702.sta on 6-koneella näkynyt?  ;)

Tuos on yksi 590 turbo josta ei oo 9500 tunnin aikana ulosotonpakkaa laitettu kun kerran vaikka apevaunua pyörittäny suurimman osan aikaa. Se ainut remppa tuli kun vaunu meni jumiin ja sitä revittiin pyörimään.

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Massey-Ferguson
No eipä niillä nollakakkosilla kyllä sitte muuten mitään teekkää. Surkeimmasta päästä koneita.. Osia ei meinaa saaha enää mistää.. Saa kissojen ja koirien kans metästää pitkin purkaamoita jos jotakin muuta tarttee ku moottorin osia. Moottorissakin erityisen paljon ongelmia kannessa ja sylinteriputkissa..
valmet 702 vas.   mf 590    ;) ;D 8) ::)

jokkaista valmetin moottoriremonttia kohden tehdään vähintään 5 kytkinremontti + multin ja ulosoton kytkintä verkkuun, nokkapainoinen paska takavetona  joka vie enempi polttoainetta ko kerkee tankata  ;D ;D ;D ;D

Tuota noin.. en kyllä äkkiseltään keksi yhtään asiaa mikä olis 702:ssa paremmin. Multi-power kestää kun huolletaan ja myös nokalla oleva suodatin vaidetaan ajallaan. Meillä ajettu 590 MP yli 8000h samalla kytkimellä ja multi-powerille ei koskaan tehty mitään.. Tietenkin on niinkin että jos ei pikavaihdetta oo niin ei se voi hajota!

590++ Pikavaihde, öljykylpyjarrut, hilajainen laadukas voimansiirto, tehokas hydrauliikka (Mp mallissa kahdella pumpulla 66lm) Hydraulinen voimanoton kytkentä, tilavempi ohjaamo... On ne vaan euroopassa vähän eritasosia koneita tehneet aikanaan, voimansiirron osiakin ku vertaa niin aika eri tasolla on Englannissa oltu..

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Massey-Ferguson
Jokun tietenkin tekis mieli mainita Verkun kytkinpolkimesta.. Hydraulisella voimanoton kytkimellä varustetuissa malleissa kannattaa säätää kaksoiskytkin pois käytöstä koska sitä ei tarvita. Näin poljin on alempana ja kevyempi käyttää. Aina toki 590 kytkin on kevyempi kuin 702 joskin kumpikin raskaita nykymittapuun mukaan.