Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massey-Ferguson  (Luettu 30689 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Massey-Ferguson
Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että uskonto ja tulonhankinta liitetään toisiinsa. Toki luottamusta tiettyyn merkkiin voi syntyä, mutta jos puhutaan että se luottamus yltää sukupolvelta toiselle niin siinä välissä koneet ei välttämättä ole enää juurikaan sukua keskenään.

Sisun kone on sivistyneempi massikassa. Ääni on miellyttävämpi, samoin kulutus. Vääntöalue on (persdynon) mukaan laajempi. Ja massikka ylipäänsä on ergonomisempi ja ehyempi kokonaisuus, Valtussa eri vuosikymmenet lyö kättä eikä aina niin mairittelevalla tavalla (esim. nostolaitteen hallinta).

Laatu tulee hallitusta kokonaisuudesta. Ei siitä, että koneessa on pari ylivoimaista ominaisuutta ja muuten sutta. Masseria en ole omistanut (vielä), mutta oikeasti kannattaa käydä uusia kokeilemassa niin ei tarvitse edellisen sukupolven mielipiteitä pitää oman maailmankuvansa rakennuspalikoina. Tämä koskee ihan kaikkia merkkejä.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

hankkijamies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Massey-Ferguson
Niimpä niin.
Miten voi olla mahdollista että  sama merkkinen moottori kuullostaa erinlaiselta eri koneissa?
Joo olis tarkotus kyllä jotain uudempaa koittaa,joskus.
Ja ei mun maailman kuvani rakennu,mitenkään toisten ajatuksille,vaan käytännölle.
Massey-Ferguson 165-Suomen eniten ostetuin traktorimalli 15000 kappaletta

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Massey-Ferguson
Niissä on jokin "ero".  :P Kuten myös noissa pienemmissä.. samat hevosvoimat puhuu punaisen peiton alla jotakuinkin eri kieltä kuin Valtun uumenissa. Eikä erot lopu pelkästään moottoriin, ei todellakaan.

Toisen palstan puolella taisi olla tarinaa kun valtrassa syystä tai toisesta tuli tarve uuteen nokka-akseliin ja hakivat sitten keskolta massikka-version samalla koodilla olevaan betonimyllyyn. Nokka-akseliremontti onnistui mukavasti ja valtu piristyi huomattavasti. Muutama kuukausi eteenpäin sitten vaihteisto porsi.

Tämän ei nyt ole tarkoitus olla mitenkään jommankumman paremmuuden puolesta tai vastaan, mutta se sylinterilohko on vain yksi moottorin ominaisuus. Nokka ja pumppu ja niiden säädöt vaikuttavat ominaisuuksiin varsinaista lohkoa enemmän. Moni valmistaja on käyttänyt samaa lohkoa traktorimoottorin lisäksi mahdollisesti kuorma-autossa, leikkuupuimurissa, veneenmoottorina ja vaikka sähkögeneraattorissa. Ja varmaan pitäisi olla tiedossa että jos vaikka puimurin moottorin iskee sellaisenaan traktoriin pumppuineen päivineen, niin tuloksena on aika heikot käyttöominaisuudet traktorina.

Eli sinällään vaikka valtrassa, massikassa ja fenditssä olisi sama moottorilohko niin moottorin ominaisuudet voivat silti olla varsin erilaiset eri merkeissä.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Massey-Ferguson
hmmm. massikka uskovainen taitaa olla hankkija"mies"..
btw pelkällä pakoputkel jo muuttuu koneen ääni aika reilusti :o

Jätkä

  • Vieras
Vs: Massey-Ferguson
Niimpä niin.
Miten voi olla mahdollista että  sama merkkinen moottori kuullostaa erinlaiselta eri koneissa?
Joo olis tarkotus kyllä jotain uudempaa koittaa,joskus.
Ja ei mun maailman kuvani rakennu,mitenkään toisten ajatuksille,vaan käytännölle.

 Äänihän muuttuu jo nokka-akselin vaihdolla. Sellaisen moottorinhan ne tekevät mitä asiakas haluaa ja massikka haluaa varmaan jyrkemmillä nokilla, siitä tehonlisä.

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: Massey-Ferguson
Oisko valteemissa edelleen valmet ja masserissa sisu-diesel.Ovat ihan eri tuotteita.Kuorkeissakin sisuilla ajetaan miljoonia km ilman mitään remppaa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26213
  • vastustan
Vs: Massey-Ferguson
Oisko valteemissa edelleen valmet ja masserissa sisu-diesel.Ovat ihan eri tuotteita.Kuorkeissakin sisuilla ajetaan miljoonia km ilman mitään remppaa.
jaa vai miljoonia kilometrejä ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: Massey-Ferguson
Oisko valteemissa edelleen valmet ja masserissa sisu-diesel.Ovat ihan eri tuotteita.Kuorkeissakin sisuilla ajetaan miljoonia km ilman mitään remppaa.
jaa vai miljoonia kilometrejä ;D ;D ;D ;D
Pääsithän kuittaan.Korjataan miljoonaks ilman remppoja.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26213
  • vastustan
Vs: Massey-Ferguson
Oisko valteemissa edelleen valmet ja masserissa sisu-diesel.Ovat ihan eri tuotteita.Kuorkeissakin sisuilla ajetaan miljoonia km ilman mitään remppaa.
jaa vai miljoonia kilometrejä ;D ;D ;D ;D
Pääsithän kuittaan.Korjataan miljoonaks ilman remppoja.
mikä sisu on varustettu sisudieselillä :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Massey-Ferguson
Oisko valteemissa edelleen valmet ja masserissa sisu-diesel.Ovat ihan eri tuotteita.Kuorkeissakin sisuilla ajetaan miljoonia km ilman mitään remppaa.
jaa vai miljoonia kilometrejä ;D ;D ;D ;D
Pääsithän kuittaan.Korjataan miljoonaks ilman remppoja.
mikä sisu on varustettu sisudieselillä :-\ :-\ :-\ :-\

Ei yksikään mutta Valmet oli ja olikin todella surkea esitys,ei kestänyt työntekoa.
Cummins 14-litraisena meni jopa kaksi miljoonaa.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

realisti

  • Vieras
Vs: Massey-Ferguson
Mulle on ihan sama millä merkillä työt tehdään kunhan homma sujuu, ja mukavuus ja taloudellisuus on kohdillaan. Ennen olin todellinen deere-fani mutta -20 ja -30 sarjat eivät enää ole sitä mistä deeressä pidin. Voisi jopa vaihtaa 6830:n 7710 tai 7810:aan kun vain riittävällä varustelulla oleva vähän ajettu kone tulisi vastaan.
Ferguson oli mulle ihan outo lintu ennen -10 vuotta, sain vain soppelin tarjouksen koneesta eikä itse kone myöskään tuntunut huonolta niin ostin. Nyt täytyy sanoa että todella mieluisa kone tuo dyna-vt, vanha isäntä siitä ei välitä kun ei osaa oikein tekniikkaa käyttää mutta minä pidän todella koneesta. Luotettavuudesta vielä paha sanoa kun vajaa 2000h mittarissa, mutta tähän saakka ei ongelmia.
Meillä on ollut koneita niin montaa merkkiä aina ettei mitään uskonnollisuutta ole päässyt syntymään, ja hyvä niin.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Massey-Ferguson
No tottakai se on hyvä jos siinä on sisudiesel pellin alla  ;D

Liian moni verku ja metsäkone on syntyjään pilattu perkins mottorilla.

Ja onhan se helppo fanittaa noita 100 sarjan verkuja, ne olikin kelpo koneita vielä. Aikalaistensa joukossa jopa edistyksellisiä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Massey-Ferguson
No tottakai se on hyvä jos siinä on sisudiesel pellin alla  ;D

Liian moni verku ja metsäkone on syntyjään pilattu perkins mottorilla.

Ja onhan se helppo fanittaa noita 100 sarjan verkuja, ne olikin kelpo koneita vielä. Aikalaistensa joukossa jopa edistyksellisiä.
  Hervaa seuranneena vaikuttaa siltä että hänen hyvin menestyvä naapuri käyttää ferguson traktoreita joka kahmii kaikki lumityöt ja metsäajot vaimea äänisellä perkisselillä.. Maailmalla susikiisseli on vielä marginaali motintekijä joten opittavaa lienee.

Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:05:42 kirjoittanut sorjone

FIXIT

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12242
  • Virolaista kiitos!
Vs: Massey-Ferguson
Ja onhan se helppo fanittaa noita 100 sarjan verkuja, ne olikin kelpo koneita vielä. Aikalaistensa joukossa jopa edistyksellisiä.
Ehkä joskus 60-luvulla, mutta 70-luvun koneista en kamalampaa hyttimallia tiedä kuin Palmu hytillä varustettu Massikka. 02-sarjan Valmetit aivan toista maata. Edelleen aivan käyttökelpoinen traktori hyttinsä puolesta.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12242
  • Virolaista kiitos!
Vs: Massey-Ferguson
(esim. nostolaitteen hallinta).
Massikassa tykkäsin varsinkin nostolaitteen hallinasta, kun se oli liki vastaava kuin Valmetissa :) Malliuudistuksen yhteydessä tuo nykyinen systeemi vaihdetaan sellaiseksi, että jokaiselle toiminnolle tulee oma näppäimensä. Minusta aika pielaveteläinen ratkaisu, mutta kai sitä käyttämään pystyy....