Niissä on jokin "ero". Kuten myös noissa pienemmissä.. samat hevosvoimat puhuu punaisen peiton alla jotakuinkin eri kieltä kuin Valtun uumenissa. Eikä erot lopu pelkästään moottoriin, ei todellakaan.
Toisen palstan puolella taisi olla tarinaa kun valtrassa syystä tai toisesta tuli tarve uuteen nokka-akseliin ja hakivat sitten keskolta massikka-version samalla koodilla olevaan betonimyllyyn. Nokka-akseliremontti onnistui mukavasti ja valtu piristyi huomattavasti. Muutama kuukausi eteenpäin sitten vaihteisto porsi.
Tämän ei nyt ole tarkoitus olla mitenkään jommankumman paremmuuden puolesta tai vastaan, mutta se sylinterilohko on vain yksi moottorin ominaisuus. Nokka ja pumppu ja niiden säädöt vaikuttavat ominaisuuksiin varsinaista lohkoa enemmän. Moni valmistaja on käyttänyt samaa lohkoa traktorimoottorin lisäksi mahdollisesti kuorma-autossa, leikkuupuimurissa, veneenmoottorina ja vaikka sähkögeneraattorissa. Ja varmaan pitäisi olla tiedossa että jos vaikka puimurin moottorin iskee sellaisenaan traktoriin pumppuineen päivineen, niin tuloksena on aika heikot käyttöominaisuudet traktorina.
Eli sinällään vaikka valtrassa, massikassa ja fenditssä olisi sama moottorilohko niin moottorin ominaisuudet voivat silti olla varsin erilaiset eri merkeissä.