yksi juttu tuli mieleen. Avaa koneen "aivot" jotka sijaitsee koneen oikealla puolella. Siellä on iso määrä pieniä ledejä joissa pitäisi vilkkua valo aina kun anturi saa kontaktia. jos valo ei välähdä vaikka anturin pitäisi olla aktivoitu on vika anturissa / sen asemoinnissa. Jos taas valo välähtää on vika elektroniikassa traktorissa olevassa ohjaimessa tai sinne menevissä johdoissa. taikka vika on koneen takana olevassa venttiilissä olevissa magneettiventtiileissä. Omassani paloi sieltä kerran käämi ja teki tuolloin vastaavaa.
Kone on otettu tänä kesänä käyttöön uutena ja paaleja on alle 2 tuhatta mittarissa. Öljyn virtaus on säädetty ohjeen mukaan. Öljy ei ollut edes kunnolla lämmintä muutaman paalin jälkeen. Kone on juuri puhallettu puhtaaksi ja anturien päät putsattu. Käärinpöytä on kalibroitu. Kierrosten laskemista en huomannut katsoa. Liikkeiden suoriutumista loppuun asti ei tapahdu, koska käärintä jää kesken, kaikki pysähtyy. Pitää ajaa venttiileistä perusasentoon ja piasta sitten kun yrittää myös, niin saman tempun tekee. Peltoasentoon ajaminen näytöltä ei onnistu. Mustaanlaatikkoon en ole kurkannut, taitaa olla parempi antaa huoltomiehen tehdä takuuhavainnot sieltä. Mutta hyvä tietää, että sieltäkin voi jotain selvitä. Sulakkeita en ole ropaillut. Ensinnä kaipaan ohjekirjaa jossa selvitetään koodinumeroiden kertomat kuvakkeet ja virheiden syyt. Symbooleja on vaikea tulkita oikein itse.
Paalaaminen kuitenkin onnistui ja pöydältä manuaalisesti ulos kippaaminen. Kaveri kääri elholla. Pöydällä on valmiiksi yksi paali odottamassa huomista huoltomiehen soittoa.