Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vicon 2235 ja käärimen häiriö  (Luettu 13303 kertaa)

Uusi-Lampi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
Mutta siinä ei liimatainen voi auttaa jos haluaa ajaa kunnon koneilla tai OIKEASTI PAALAIMELLA!!!! Tai onhan sillä ihan päteviä koneitakin vaihtokone rivistössä....

Avk:lla oli joku aika sitten jollekkin hyvä liimataisen kone.... ja vielä kerrankin järkevään hintaan......

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
Peeveli ku olis huomannu.. 17 tonttua ja vaan aisa solmus noukkimes, siinä olis ollu kova varaosakone, taikka olis tehny siitä toisen koneen :D

casseus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
Mutta siinä ei liimatainen voi auttaa jos haluaa ajaa kunnon koneilla tai OIKEASTI PAALAIMELLA!!!!

Minä en oo vielä kyllä huomannu mitä parenpaa siinä viconissa on..vaikka monta kesää on samoilla työmailla vierekkäin paalattu...Toiminta varmuus McHalessa kyllä ihan toista luokkaa,kolmen kesän ja kahden fusionin aikana varaosa kulut on tosiaan kaksi putkisokkaa ja remonttiseisokeja ei ainuttakaan.
Epäonnistuneita paaleja jotka johtuvat koneesta tuli  ensinmäisellä Fusionilla alle 10 ja sillä paalasin 9700 paalia.tällä Fusion2:sella olen paalannut noin 4000 ja yhtään paalia ei vielä ole epäonnistunut

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
Mutta siinä ei liimatainen voi auttaa jos haluaa ajaa kunnon koneilla tai OIKEASTI PAALAIMELLA!!!!

Minä en oo vielä kyllä huomannu mitä parenpaa siinä viconissa on..vaikka monta kesää on samoilla työmailla vierekkäin paalattu...Toiminta varmuus McHalessa kyllä ihan toista luokkaa,kolmen kesän ja kahden fusionin aikana varaosa kulut on tosiaan kaksi putkisokkaa ja remonttiseisokeja ei ainuttakaan.
Epäonnistuneita paaleja jotka johtuvat koneesta tuli  ensinmäisellä Fusionilla alle 10 ja sillä paalasin 9700 paalia.tällä Fusion2:sella olen paalannut noin 4000 ja yhtään paalia ei vielä ole epäonnistunut

        Kääriikö mäkki 3D:tä?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
näin viconin käyttäjänä oon aina pitäny ilmiselvänä että mchale on paras, muut tulee perässä.

paljonko sillä 3d:llä käytännössä säästää?

Uusi-Lampi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
kolme kesää ja kaks mc donaldsia?..... Olen yleensä ajanut koneilla sen 30 000 paalta.... eipä fusion 1 ja 2 välis mitää niin ratkaisevaa ole että kannattais sen takia vaihtaa? ku ei niis ole muutenkaan oikein mitään ominaisuuksia :)

Liimatainen pystyy puhumaan pokkana ihmisille ja kertomaan sellaisia ominaisuuksia mitkä muka mäkkärissä ovat aivan ylivoimaasia ja erilaisia... kuitenkin samat jutut ollut monessa muussa merkissä vuosikaudet, jos ei vuosikymmenet... ja ostaja uskovat... no sehän on niiden ongelma, myyjä on koulutettu myymään.... ja ottamaan rahat pois. Sen pekka osaa tehokkaasti. Hattua Nostan.

casseus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö

Niin miksei sitä 3dtä sitten käytetä?samalla talossa missä palataan 3-4tuhatta paalia kesässä, toinen urakoitsia jolla on nyt kolmas viconi menossa ei koskaan käytä sitä.
5anturia oli mennyt eka rehunteon aikaan siitä keväällä ostamasa remmicompi viconista.Edellinen vuoden vanha remmi kone oli palanut keväällä lunastus kuntoon.

Minusta paalain on hyvä silloin kun se tekee tiukan ja virheetömän paalin mahdollisimman yksinkertaisesti ja nopeasti,ei siinä muuta tarvita.
Tuo Fusion2 on vieläkin toimintavarmpenpi ja yksinkertaisenpi mitä ykönen..se vähäinenkin puhistamisen tarve on nyt poistunut joka aiheutti ykösessä ne muutamat virhepaalit.

Uusi-Lampi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
Kuin kuuntelisi itse pekka tai...... no joo ??? Pitäähän niitäkin koneita saada kehua vapaasti....... Miksi toisilla 3 D toimii ja toisilla ei? Olisko peiliin katsomisen aika? Moni kun yrittää täällä ratkoa ongelmansa, eikä asiansa osaavien kanssa.... ja pian tulee tekstiä on kysytty nhk: lta jne..... Kyllä joka liikkeestä löytyy ratkaisu ongelmiin, mutta se ei löydy täällä naputtelemalla, ja joka merkki liikkeestä saa vielä ne tiedot Oikeasti mihin kellon aikaan tahansa.... (no ei ehkä nyt keskolta kuitenkaan) :)

Mutta Pekan mukaanhan Fusion 1 ei ollut mitään ongelmia??  Miten 2 voi olla parempi?? Kahden virhepaalin takia ja alle 10000 ajettu kone alle kahden vuoden vanhana vaihtoon? Ja mitään ongelmaa ei ollut? 

Toisten talous vaan kestää enemmän kuin toisten.... ja toisten koneet enemmän kuin toisten......

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö

Mutta Pekan mukaanhan Fusion 1 ei ollut mitään ongelmia??  Miten 2 voi olla parempi?

Ykkösessä se "suuri " ongelma on se, että tietynlaisilla materiaaleilla, lyhyellä kostealla tavaralla, rehunsilppua kertyy runkorakenteiden päälle eikä varise pois niinkuin kuivat. Se aiheuttaa sitten sen, että pitäisi pari kertaa päivässä käydä ne (vaikka harjanvarrella)tipauttamassa pois, jotta luukut pääsee kokonaisuudessaan laskeutumaan alas asti. Jos tätä ei tee, luukku ei suostu aukeamaan, koska anturit ei ole kohdallaan, käsikäytöllä paali käärimeen ja siivous, eikun menoksi!

Kyllä se suurin ongelma koneella on se, että kuivia materiaaleja jotka on erittäin liukkaita, paali lakkaa pyörimästä jos liian tiukkaa paalia yritetään, mutta tämähän on tuttua kiinteäkammioisille merkistä riippumatta. Silppurista teriä vähempään tai paineita alemmas.
Kone on parhaimmillaan rehunpaalauksessa, mutta kaikki silti mitä on pyydetty, on paaliin laitettu.
Jos joku harmittaa, niin se, että se viimeinen nyssäkkäpaali ei aina muoviin suostu menemään, koska valuu telojen väliin eikä pyöri. Mutta se meneekin sitten aina heti käyttöön .

realisti

  • Vieras
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
kyllä niin se ehdottomasti on  ;D ei muilla kuin mäkkärillä voi töitä tehdä. Itse olen ajanut welgerillä ja viconeilla yhteensä 25000 paalia ilman ensimmäistäkään anturivikaa. niin huonoja ne nämä muut ovat ;D ;D ;D

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
Mutta siinä ei liimatainen voi auttaa jos haluaa ajaa kunnon koneilla tai OIKEASTI PAALAIMELLA!!!! Tai onhan sillä ihan päteviä koneitakin vaihtokone rivistössä....

Niin miksei sitä 3dtä sitten käytetä?samalla talossa missä palataan 3-4tuhatta paalia kesässä, toinen urakoitsia jolla on nyt kolmas viconi menossa ei koskaan käytä sitä.
5anturia oli mennyt eka rehunteon aikaan siitä keväällä ostamasa remmicompi viconista.



Niin, miksiköhän niitä siellä on? Eihän HYVIÄ koneita pitäis tarvita vaihtaa? Miksi siellä on viconia ja welgeriä jatkuvasti vaihtuva valikoima? Sitä olen miettinyt jo useamman vuoden ajan! Kun niissä ei ole koskaan mitään anturivikaakaan!

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
kyllä niin se ehdottomasti on  ;D ei muilla kuin VICONILLA voi töitä tehdä. Itse olen ajanut welgerillä ja viconeilla yhteensä 25000 paalia ilman ensimmäistäkään anturivikaa. niin huonoja ne nämä muut ovat ;D ;D ;D

 ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
näin viconin käyttäjänä oon aina pitäny ilmiselvänä että mchale on paras, muut tulee perässä.

paljonko sillä 3d:llä käytännössä säästää?

          Ensinnä kyseinen ainoa vika tällä kertaa löytyi kuitenkin siitä käärinpöydän anturista, joka haistelee rattaasta kiertääkö pöytä. Se, että vika ei poistunut, niin oli oma mokani. Olin pistänyt uudet johdot vääriin tyhjiin kiinnikkeisiin. Johdot oikeisiin kiinnikkeisiin ja kone pelitti heti.  Koneesta on tosiaan mennyt nyt jo toinen anturi (paaleja 1920). Edellisen tyviosa murtui paalinsiirtimen painaessa märkää ruohoa anturin tyveä suojaamattomaan kohtaan. Suojauksen jälkeen vika poistuu. Insinöörin suunnittelumoka.   

       Muuten kone on tuntunut miellytävältä työssä. Paalit ovat mielestäni parempia kuin Welger 235:ssa. Tosin tuolloin ei kääritty tietenkään 3D:tä, joka on vain Viconissa.   3D:stä sanon omaksi mielipiteekseni niin, että en pois vaihtaisi. Syy ei ole välttämättä edes muovin säästössä, vaan siinä, että paalit myös jäävät ryhdikkäisksi, siis käsittely myöhemmin mukavampaa. Toiseksi kun muovi ensin kääritään lieriösuunnassa paalin kulmiin samaan suuntaan kuin heinän korret ovat paalattu, niin muovin läpi ulos törröttäviä tikkuja ei juuri ole. Kolmanneksi lieriönsuuntaisesti kääritty muovi puristaa ja pitää paalin ja muovin välistä ainakin sata litraa hapekasta ilmaa poissa. Käärinnän lopuksi paalia pyöritetään vielä kierros ja muovien väliset viimeisetkin isot ilmataskut puhaltuvat pihalle. Paali on silminnähtävästi umpeen muovitettu verrattuna perinteiseen. Näin ollen rehun laatu paranee ja säilyvyys pitenee. Säästö muovissa tulee siitä, että päädyissä ei ole 36 kerrosta muovia. Ihmettelen, jos joku ei ominaisuutta käytä sen ollessa koneessa. Taitaa olla jotakin välinpitämättömyyttä.

Viimeksi muokattu: 29.09.09 - klo:16:16 kirjoittanut landehande

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
Kuin kuuntelisi itse pekka tai...... no joo ??? Pitäähän niitäkin koneita saada kehua vapaasti....... Miksi toisilla 3 D toimii ja toisilla ei? Olisko peiliin katsomisen aika? Moni kun yrittää täällä ratkoa ongelmansa, eikä asiansa osaavien kanssa.... ja pian tulee tekstiä on kysytty nhk: lta jne..... Kyllä joka liikkeestä löytyy ratkaisu ongelmiin, mutta se ei löydy täällä naputtelemalla, ja joka merkki liikkeestä saa vielä ne tiedot Oikeasti mihin kellon aikaan tahansa.... (no ei ehkä nyt keskolta kuitenkaan) :)

Mutta Pekan mukaanhan Fusion 1 ei ollut mitään ongelmia??  Miten 2 voi olla parempi?? Kahden virhepaalin takia ja alle 10000 ajettu kone alle kahden vuoden vanhana vaihtoon? Ja mitään ongelmaa ei ollut? 

Toisten talous vaan kestää enemmän kuin toisten.... ja toisten koneet enemmän kuin toisten......

          Miksi sitten luet tätä agronetin koneosiota jos et tarvitse neuvoja ja ärsyynnyt toisten pohdinnoista. Ainakin minä olen saanut täältä monta uutta neuvoa ja näkökulmaa ongelmiin. Tämä on varmaan palstan paras ja luetuin osio. Tässäkin ketjussa oli yksi neuvo, joka olisi johtanut ongelmani ratkaisuun. Jos kone ei olisi takuun piirissä olisin toki mennyt avaamaan mustan laatikon ja ihaillut vilkkuvien valojen rytmiä. Lopulta sen teinkin huoltomiehen opastuksella.  Toinhan myös julki lopullisen ratkaisun, joka taas voi päästää jonkun pälkähästä perjantai-iltana kun sade uhkaa sunnuntaiaamuna.
         Kiitän kaikkia jotka vaivautuivat ottamaan osaa murheeseeni, kaikki vastaukset helpottivat oloa ja saivat minut miettimään ratkaisua.  Sitäpaitsi varsinaisesta aiheesta poikkeavat kommentoinnit voivat poikia hyvinkin värikkäitä ja hyödyllisiä ketjun osia. Esimerkiksi, että viconia vetävä verku on mahtava peli iästään (19v) huolimatta, traktorien jaguaari e-type.

Viimeksi muokattu: 29.09.09 - klo:16:33 kirjoittanut landehande

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Vicon 2235 ja käärimen häiriö
kyllä niin se ehdottomasti on  ;D ei muilla kuin VICONILLA voi töitä tehdä. Itse olen ajanut welgerillä ja viconeilla yhteensä 25000 paalia ilman ensimmäistäkään anturivikaa. niin huonoja ne nämä muut ovat ;D ;D ;D

 ;D
Ite ajoin Junkkarilla ton 25000 ilman yhtään anturivikaa ;D
Ps. olikohan noita paalaimia montakin tota lukemaa tekemässä ???