vaunussa on patentoitu "taittuva aisa" eli saa kärryn nokan maahan asti ja silloin perä on n:1,5 m korkeudella ja toisinpäin eli perä on maassa ja etupää korkealla. purkualusta voi siis olla millä korkeudella tahansa. Ketjuvetoinen puskin työntää paalit maahan perän kautta, ja perän ollessa silloin "haluamallaan"tyhjättävällä korkeudella. Useimmiten siis maan pinnassa.
Samaa ketjuvetoa ja puskinta käytetään siis täytössä ja tyhjäyksessä. Puskin on halutessaan erittäin nopea liikkeinen, 10 m tyhjäys / työntö matkaan menee 15 sek jos niin haluaa. Ja kaikkki on suunniteltu niin että toimii 40 litran pumpuilla ja isoilla pumpuilla.... ja noilla vahemmillakin kalustoilla ripeästi, missä litrat useasti alkavat nyky koneille loppua kesken....
Voit laskea tuubituksen näin. Laske n:2-2,5 eur säästöä muovissa per paali. (verrattuna perinteiseen käärintään)
1500*2,5 = 3750 eur säästöä muovikuluissa per vuosi.
Tuubikäärin kestää helposti 10 v / 50 000 ilman mitään remonttia.
On kuitenkin melkoisen yksinkertainen ja pätevä kampe.
10*3750 = 37500 euroa muovi säästöä 10 vuodessa?
Paalin laadusta tms ei tosiaan tarvitse tinkiä, vaikka täällä on jotkut niin väläytelleetkin....... Se on kuitenkin asia mikä ei saa huonontua koskaan jos yritetään kehittää toimintaa.....