Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Keski-Euroopan sato alkaa olla aikalailla menetetty  (Luettu 213 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25287
Miksi täällä ollaan hiljaa.
Siksikö ettei viljanviljelijä elättäisi toivoa hinnanousuista.

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12215
Miksi täällä ollaan hiljaa.
Siksikö ettei viljanviljelijä elättäisi toivoa hinnanousuista.

Eikös siellä kohta oo puintiajat. Eijoo kuivaus kustannuksia.
Ai tietää:
Ensimmäisenä puidaan syksyllä kylvetyt viljat, joiden sadonkorjuu alkaa eteläisemmässä Keski-Euroopassa tyypillisesti heinäkuun puolivälin ja lopun välillä.

Viimeksi muokattu: 25.06.26 - klo:09:06 kirjoittanut Eläkelläisviljelijä

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11759
  • Never Trust a Hippy
Mikäli Eemelin sankari alkaisi kiinnostumaan mikromaailman hiukkasista, niin häntä ryhdyttäisiin kutsumaan Kvantti Rinteeksi.

Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75812
ja aatteleppa emppu kuin kävis jos metia alkais hehkuttaa että viljasta tuloo pula!!!   siinähän joku jauholakki sekois lopullisesti.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29721
  • vastustan
Miksi täällä ollaan hiljaa.
Siksikö ettei viljanviljelijä elättäisi toivoa hinnanousuista.
eemelihän potkii haallitusta ja maatalousministeriä lujemmin kuin rydman, luulisi nyt  maamme maatalouspolitiikan nauttivan eemeleen luottamusta näin kokoomusvetoisen hallituksen aekaan :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25287
Eli olet samaa mieltä, viljelijöiden etujärjestön mtk;n olevan turha kepulinnake.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29721
  • vastustan
Eli olet samaa mieltä, viljelijöiden etujärjestön mtk;n olevan turha kepulinnake.
eli hallitus ja mmm ei nauti eeemelin luottamusta :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11759
  • Never Trust a Hippy
Eemeli toivoo taas kerran, että MTK potkisi Orpoa RAJUSTI persuksille, jotta Orpo muistaisi viljanviljelijän.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25287
Eiköhän etujärjestön tehtävä ole ajaa jäsenentensä etua, ei niikään maamme hallituksen.
Jos kepuloinen ajatusmaailma on tolla tasolla, ei ihme että viedään kuin laskiämpäriä.
Ainahan hametta pyörittävällä takinkääntäjäkepulla syy on muualla kuin itsessään.
Taas kerran kepuloinen lapsellisuus paistaa läpi.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9148
Onko tuohon sadonmenetykseen jotain lähdeviitettä vai ihan omasta päästä?
Mystinen kesälaatumies

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13083
Avaus on pötypuhetta. Saksalaisen Agrarheuten mukaan satoennuste on lievästi keskiarvon yläpuolella. Maaperän vesivarat ovat täyttyneet touko- ja kesäkuun säännöllisten sateiden vuoksi, toisaalta kuumuuden takia kulutus on suurta. Ranskassa puinnit ovat alkaneet talviohralla.
https://www.agrarheute.com/pflanze/getreide/getreideernte-2026-startet-gerste-diesen-ertraegen-rechnen-landwirte-641418

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75812
tuo eemelin usko jonkun mtkn mahtiin on jotenkin hellyttävää lukea.   ja kun mtk määräsi että viljasta on maksettava parempaa hintaa niin markkinat sen heti toteuttaisi..  vai kui??   ja muutaman päivän helle ei kait ihan heti viljoja jotka jo kohta kypsiä muutenkin katoon aja..   mutta kuin mahtaa olla tuo vihannesten ja salattien tilanne..?    onko net suomessa peltoon kynnetyt kaivettava esiin kun ei epsanjalaisia saakaan enää... ?   vai onko vaan tyytyttävä liharuokiin..?