Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pesimisrauha  (Luettu 1105 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75792
pesimisrauha
katellu tuossa kuinka keskusteltu moisesta.   ja nyt virma ilmoitti että alkaa havunajon aukosta...   kaveri kyseli pääsiskö lomallaan ajelemaan taimikon risui raivurilla..     on tää nykyelo sit hankalaa!!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75792
Vs: pesimisrauha
ja just tuttu viljelijä kertoi kuin hällä toinen ajaa pellonlaitojen risuja kouralla hakekasaan..   sanoin että ei ehkä kannata nyt.       soitti heti että lopetas hommat...   jospa ei iske rosis...

kärmeskytö

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2011
Vs: pesimisrauha
Oksa on aukaissut pullon heti aamusta tai sitten vaan osoittaa taas tyhmyytensä.No....onhan se tietysti yksinäistä niin pitää yrittää herättää keskustelua satuilemalla.

Kannattaa ottaa selvää mitä tuo laki ja asetus oikeasti koskee.

Paalimies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2742
Vs: pesimisrauha
Roiskutellut sitä viinaa pellolle

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75792
Vs: pesimisrauha
mutta tuloopa mieleen kuin moni nuita asetuksia oikein lukiaa..  tuolla miun aukolla on jo latvukset keräilty liki 2/3 ossa ja en tiijä kuin moni lintu on mettänny pesän..   ite vaan kohta alan nauttia,  kun lämmitän saunaa, nauttia viskiä..    mut teillehän tuo kättä lippaan - toiminta onkii tuttua!

kärmeskytö

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2011
Vs: pesimisrauha
^
Onhan se vaikeaa ymmärtää pykäliä jos lukutaito on samalla tasolla kuin kirjoitustaito.

Mutta vähemmälläkin ymmärtää ettei nuo pykälät koske mitään latvojen ajoa,taimikonhoitoa eikä pellonreunariskuja.

Onhan se hankalaa....joo.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75792
Vs: pesimisrauha
ai jaa.   siis ei lintujen pesät havukasan vieressä olekaan säästettäviä..  ja mh sittenkin voi laittaa metsurin risukkoon raivurilla jopa jussin jälkeen..   ja peltomaaltahan ei saa puita kaataa, karsia kuin vasta elokuun alusta.  nooo, meikä on sitten lukenu maastullista ihan höpöjuttuja..    ja eikä tuohon ruokaviraston viestiin kannata uskoa..     jepjep!     selväkansa!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9146
Vs: pesimisrauha
Oksa ei ymmärrä pesän päälle.
Mystinen kesälaatumies

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75792
Vs: pesimisrauha
niiinpä.   toista se on teillä teineillä...  ;D ;D

Perussuomalainen porvari

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12845
Vs: pesimisrauha
Oksa ei ymmärrä pesän päälle.


🤣🤣🤣👍👍👍

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4778
Vs: pesimisrauha
oksa on näemmä jussin ottanut oikein tosissaan, mistä lie pesä tullu mieleen.

kärmeskytö

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2011
Vs: pesimisrauha
ai jaa.   siis ei lintujen pesät havukasan vieressä olekaan säästettäviä..  ja mh sittenkin voi laittaa metsurin risukkoon raivurilla jopa jussin jälkeen..   ja peltomaaltahan ei saa puita kaataa, karsia kuin vasta elokuun alusta.  nooo, meikä on sitten lukenu maastullista ihan höpöjuttuja..    ja eikä tuohon ruokaviraston viestiin kannata uskoa..     jepjep!     selväkansa!

Tuo pesimäaikainen hakkuukielto on tullut voimaan 1.6.2026.Varmasti on nuo Oksan latvukset hakattu ennen sitä,firmathan antaa niiden vähän oleentua ennen isolle kasalle ajoa.MH varmaan tietää ettei taimikonhoitoa tuo laki estä edes kesällä tekemästä.Tahtoo vain porukalla olla muuta puuhan jussin molemmin puolin,lomia ja istutuksia.Toki aluksi kaveri kyseli taimikonhoitoa raivurilla ja sitten se olikin MH,noo sattuuhan sitä.Tuntuu taas Oksalla maali liikkuvan kun ensin hakataan pellonreunoja ja sitten ne onkin peltomaalla.Eikös peltomaalla yleensä kasva jotain muuta kuin puuta,reunoilta ainakin täälläpäin niitä kouralla napsitaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75792
Vs: pesimisrauha
juuripa noin.   mutta kun täälläpäin on noita kiviraunioita peltoin reunoilla ja sen raivuusta oli jollekin tullut soitto jostain instansista että eipä noita nyt saa raivata kun on se pesimärauha.   mutta huomaan että täälläkin on noita lomalaisia jolloin ei tehtä mitään työtä..   tuosta vaan on epäselvyyttä onko tuo raunion reuna pelto vai joutomaata..   virkamiästen intoa ei voi ennustaa..

Paalimies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2742
Vs: pesimisrauha
Kyllä on melkoisen erikoinen kiviraunio jos metsuri pystyy raivurin kanssa paremmin kulkemaan kun joka on siellä rauniot sivussa ja napsii puut pois

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75792
Vs: pesimisrauha
nooo, raunion vieret nykykoneilla alkaa jäähä pikkasen leveämmiks kun tietää rempan hinnat..  ja niitä nuori raivurikuski osaa jopa hyin raivata..kun ovat pellon puolella..   mut pääasiaan et etelleenkään ole vastannu...  kivat sulle!