ai jaa. siis ei lintujen pesät havukasan vieressä olekaan säästettäviä.. ja mh sittenkin voi laittaa metsurin risukkoon raivurilla jopa jussin jälkeen.. ja peltomaaltahan ei saa puita kaataa, karsia kuin vasta elokuun alusta. nooo, meikä on sitten lukenu maastullista ihan höpöjuttuja.. ja eikä tuohon ruokaviraston viestiin kannata uskoa.. jepjep! selväkansa!
Tuo pesimäaikainen hakkuukielto on tullut voimaan 1.6.2026.Varmasti on nuo Oksan latvukset hakattu ennen sitä,firmathan antaa niiden vähän oleentua ennen isolle kasalle ajoa.MH varmaan tietää ettei taimikonhoitoa tuo laki estä edes kesällä tekemästä.Tahtoo vain porukalla olla muuta puuhan jussin molemmin puolin,lomia ja istutuksia.Toki aluksi kaveri kyseli taimikonhoitoa raivurilla ja sitten se olikin MH,noo sattuuhan sitä.Tuntuu taas Oksalla maali liikkuvan kun ensin hakataan pellonreunoja ja sitten ne onkin peltomaalla.Eikös peltomaalla yleensä kasva jotain muuta kuin puuta,reunoilta ainakin täälläpäin niitä kouralla napsitaan.