Takapotku vai nelikko, nelikossa syytä laittaa saman kokoiset profiililtaan
Myös eteen, tai lähelle.
Onhan niitä leveämpiäkin, 800/ 32” pääsee kyllä jo alle 1 bar peltokäytössä,
Myynnissä käytettyinä satunnaisesti
650/65r 38 kans yleinen käytettynä vanteineen.
Nelikko on, siksipä juurikin 18.4R38 -> 650/65, halkaisija on 5 mm tarkkuudella sama. Voi vielä halutessaan laittaa 18.4 -levikkeet. Omassa kevyemmässä traktorissa 520/65, kesällä yleensä 0,7-0,8 Bar takasissa, Tuo 650 näyttää olevan aika yleinen eli käytettyjen markkinoille on hyvä suunnata
650/65-38 on 20.8-38 vastaava taulukon mukaan ainakin uutena. Uskoisin että on liki kun mulla on juuripyöränä 650 ja levike 20,8.
https://raussilanrengas.com/auton_renkaat_2_2Etu akselissa mahdollisesti merkattu haluttu renkaiden välitys suhde. Kannattaa mitata eturenkaiden oikea ympärysmitta ja verrata sitten minkä kehäiset takarenkaat sopisi. Rengastoimittajien taulukko luvut ovat hieman epämääräisiä ja en ole itse loytänyt kuin uusien renkaiden mittoja, ei esimerkiksi saman mallin vanhemman sarjan tietoja. Eri merkkiset saman koon renkaat ovat eri mitoissa. Korkeus ei ole hyvä vertailu luku. Vierintäkehä muutuu melkoisesti pienelläkin korkeus erolla ja käytetty rengas ei ole taulukko mitoissa. En tiedä onko se niin tarkkaa mutta olen kuullut tarinoita että neliveto on tuhottu väärillä renkailla.
Tuli itse paneuduttua asiaan kun piti ostaa renkaat ruiskutus traktoriin. Traktori painaa yli 6tn etukuormaajalla, päälle 700kg etusäiliö ja 3000kg ruisku takana. Pelto ajossa ja ilman etukuormainta ei ehkä ole ihan niin tarkkaa jos ei maantiellä ole neliveto päällä.